Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lihonut rv 15 mennessä jo 4,5 kiloa, miten hillitä painonnnousua ja haukutaanko neuvolassa?

Vierailija
06.11.2010 |

Painoin ennen raskaustta aamuisin n. 54-55 kiloa ja olen rapiat 160 senttiä pitkä. Kun tulin raskaaksi, niin lopetin tupakoinnin ja paino on nyt noussut huimaa vauhtia. Paino on tällä hetkellä, raskausviikon 15 alussa, 59 kiloa.

Myönnän, minulla on ollut tavanomaista enempi nälkä, mutta liikkuminen on pysynyt ennallaan. Liikun reippaasti noin tunnin arkisin ja pari tuntia viikonloppuisin.

Tuleeko tästä hirveä huuto neuvolassa ja miten tätä painonnousua olisi viisainta yrittää hillitä. Herkut pois ja ruokaa vain pieni lautasellinen tarpeeseen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoin ennen 70 kg, nyt rapiat 74 ja rv on 9!

Eli pahempi kuin sinulla!

Vierailija
2/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen rv 12, jolloin se noussut paino tulee lähtöpainoksi. :) Olen kyllä rehellisesti sen kertonutkin. Voin raskauden alun niin pahoin, että jos en syö tunnin välein, oksennan. Niinpä siis lihon.

Sen jälkeen olenkin katsonut vähän syömisiäni ja ekassa raskaudessa tuli yhteensä 8kg ja tokassa 4 kg. Tosin lähtöpainoakin oli tokassa liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syö suht järkevästi ja harrastaa kevyttä liikuntaa, on tehnyt parhaansa. Minulla ainakin hormoonit vaikuttaa asiaan, ja kilot katoaa sitten imetysaikana. Älkää lian isoa stressiä asiasta ottako...

Kävin myös molemmissa raskauksissa sokerirasituskokeen, ja arvot olivat oikein hyvät.

Vierailija
4/4 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä sano mitään kun olet lähtiessä ollut normaalipainoinen. Mulle oli rv 20 mennessä tullut 10 kiloa ja neuvolassa ei sanottu mitään. Oikeastaan siitä vasta tuli sanomista, kun tuosta kymmenestä kilosta kauhistuneena aloin tarkkailla syömistäni enemmän ja seuraavaan neuvolaan paino olikin sitten laskenut kaksi kiloa. Ja minulla koko raskauden aikana kertyi 12 kg, joten se tuli vaan jostain syystä kaikki tuossa alkuvaiheessa, ei se jatku välttämättä sullakaan samaa tahtia se nousu jos vaan syöt terveellisesti.