Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anopilla olisi oikeus haukkua/arvostella minua, mutta minä en saisi puolistautua?

Vierailija
06.11.2010 |

Meillä on esikoiskaksoset, jotka ovat pian 3kk ikäisiä. Syntyivät reilun kuukauden etuajassa ja siksi olivat sairaalassa ensimmäisen kuukauden. Normaaliin vauva-arkeen on siis totuteltu kohta parin kuukauden verran eikä anoppini tätä ainakaan helpota.

Toiselle kaksosista joudun lypsämään maidon osittain, koska hän ei vielä jaksa imeä rinnasta niin paljon kuin tarvitsisi. Alku kotona on muutenkin ollut melkoisen raskas, koska kaksosilla ei ole mitään rytmiä ja toinen nukkuu suurimman osan päivästä ja toinen suurimman osan yöstä.

Anopin mielestä lypsäminen on aivan turhaa ja että voisin hyvin vain imettää molempia. Kun sitten olen sanonut hänelle vastaan ja perustellut miksi lypsän toiselle niin tästä anoppi suuttuu. Anoppi on myös sanonut, että kaksoset ois hyvä saada samaan rytmiin, toki tiedän tämän itsekin, käytännössä ei vaan ole niin yksinkertaista, mutta tätä ei anoppi suostu ymmärtämään. Hänellä ei ole edes kokemusta kaksosista.

Myös muissa asioissa saan kuulla arvostelua, miten en osaa tehdä sitä enkä tätä ja kun perustelen/sanon, että tämä on meidän tapamme hoitaa/kasvattaa niin johan taas anoppi vetää herneet nenään. Enkä ole näihin anopin kommenteihin vastannut mitenkään provosoivasti vaan ihan normaalilla äänensävyllä.

Myös siitä on saanut kuulla kun olemme kieltäneet appivanhempia kuin myös muitakin tulemasta, jos heillä on flunssaa tai jotain muuta tautia. Pari kertaa jouduttu ovelta käännyttämään kun ovat meinanneet tulla kylään flunssaisina.

Anoppini näyttää ajattelevan, että hän saa sanoa mitä vaan minulle/meille, mutta hänelle ei saa sanoa vastaan vaan pitäisi vaan myötäillä ja tehdä niin kun hän sanoo.

Alan olla todella kypsä tähän, kun tämä sama toistuu jokaisella heidän vierailullaan.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anoppi on monella tavalla oikeassa. On sinun asiasi tehdä lapsille se rytmi, jos he eivät itse siihen kykene. Jos lapset ovat olleet sairaalassa ensimmäisen kuukauden, on se rytmi siellä opetettu, eli jossain olet nyt mennyt metsään rytisten.

Lisäksi tuntuu vähän oudolta ajatella, että imetätä kahta vauvaa, jotka ovat ensimmäisen kuukauden olleet ei-rintaruokinnalla (tuskin sentään vietit sairaalassa 24/7). Jos lapsi ei jaksa imeä 3 kk iässä, pitää ravinnonsaanti turvata tietenkin, mutta tuleeko sinulta oikeasti niin paljon maitoa, että sitä riittää lypsettäväksi?

Anoppi pelkää, että lykkäät lapset hänelle hoitoon ja hän joutuu opettamaan ne tavoille.

varmaan tiedät että kaksosille on hyvä luoda yhteinen rytmi ihan vanhempien jaksamisen kannalta. Ihmisenä kuitenkin tiedät että sitä rytmiä ei vaan luodakaan naps nappia painamalla. Jos ´kaikki tapahtuisi noin vaan naps nappia painamalla (kun niin tahdotaan) olisi HIV:henkin aikaa sitten keksitty lääke. Kun lääkettä ei ole keksitty, tarkoittaako se ettei sitä ole tahdottukaan?

Jos osaat lukea, selvisi AP:n eka viestistä että anoppi ON oikeassa yhteisen rytmin löytämisestä kaksosille, mutta ei se noin vain naps nappia painamalla löydy...

Toisekseen oletko hyvä kaksosten äiti ajatellut että toisella kaksosella voi olla joku sairaus miksi ei jaksa riittävästi imeä rintaa kerralla? Ei vissiin juolahtanut mieleen.

Jos anoppi moista pelkää niin kannattaisiko pysyä poissa, ettei vaan lykätä sekunniksikaan anopille hoitoon.

Vierailija
62/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolloin.

Sen tiedän, ettei meidän kaksosilla ollut sairaalassakaan rytmiä, sielläkin sanottiin samaa, että toinen on hereillä enemmän öisin, toinen päivisin.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, että maitoa jää yli vielä senkin jälkeen kun olen molemmat imettänyt ja antanut toiselle vielä pullosta vähän.

ap

että anoppi on monella tavalla oikeassa. On sinun asiasi tehdä lapsille se rytmi, jos he eivät itse siihen kykene. Jos lapset ovat olleet sairaalassa ensimmäisen kuukauden, on se rytmi siellä opetettu, eli jossain olet nyt mennyt metsään rytisten.

Lisäksi tuntuu vähän oudolta ajatella, että imetätä kahta vauvaa, jotka ovat ensimmäisen kuukauden olleet ei-rintaruokinnalla (tuskin sentään vietit sairaalassa 24/7). Jos lapsi ei jaksa imeä 3 kk iässä, pitää ravinnonsaanti turvata tietenkin, mutta tuleeko sinulta oikeasti niin paljon maitoa, että sitä riittää lypsettäväksi?

Anoppi pelkää, että lykkäät lapset hänelle hoitoon ja hän joutuu opettamaan ne tavoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ensimmäinen lapsi on tehty alaikäiseen sekaantumalla ja kaiken kaikkiaan tehty puoli tusinaa lapsia - 5 vuoden välein. Eiköhän olisi luultavampaa, että lapsia olisi tullut pikkusen tiheämmässä tahdissa toistakymmentä, kun hedelmällisyys on riittänyt reilusti yli nelikymppiseksi saakka :D

tarkoitin että Vanhoillislestadiolaisissa perheissä ei ole epätavallista että nuorimman ja vanhimman ikäero on yli 20 vuotta. Toki heillä yleensä mahtuu siihen väliin enemmän lapsia kuin AP:n appivanhemmilla. Kommentoin vain sitä väitettä kun joku ihmetteli että miten muka voi olla 5 lasta noin isoilla ikäeroilla.

tv. 46 (joka ei siis ole ap)

Vierailija
64/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt ap on jo vauvojenhoidon ammattilainenkin, anna mun kaikki kestää... ja anoppi on ilmestyskirjan peto, totta mooses...

Ammattilaisen luulisi osaavan hoitaa lapsia niin ettei anopilla ole nokan koputtamista, ja ammattiylpeyttä olla loukkaantumatta, jos anoppi tarjoilee vanhentuneita kokemuksiaan lastenhoidosta.

Vierailija
65/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oikeesti käynyt mielessä, että sitä maitoa voi lypsää ja ainakin meillä se vahvempi kaksosista sai jo muutaman päivän ikäisenä vähän maitoa rinnasta. Meidän kaksosille myös annettiin vain minun maitoani.

Vierailija
66/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän sanoin, etten osaa hoitaa? Kyse on siitä, että anopin mielestä en osaa hoitaa, koska en tee niin kuin hän, tässä on iso ero.

En ole loukkaantunut anopin vanhentuneista kommenteista vaan siitä, että hän arvostelee tekemisiäni.

Mikäli jaksoit lukea, niin sanoin yhdessä viestissä, että haluaisin sen anopin takaisin, joka hän oli ennen kaksosia. Sillon tulimme toimeen ja oli jopa mukavaa kun anoppi tuli vierailulle.

Joku kyseli minun vanhemmistani, he ovat haudassa olleet jo vuosia eli appivanhemmat ovat lastemme ainoat isovanhemmat ja siksi toivoisin anopin muuttuvan samanlaiseksi kun oli ennen kaksosten syntymää.

ap

...nyt ap on jo vauvojenhoidon ammattilainenkin, anna mun kaikki kestää... ja anoppi on ilmestyskirjan peto, totta mooses...

Ammattilaisen luulisi osaavan hoitaa lapsia niin ettei anopilla ole nokan koputtamista, ja ammattiylpeyttä olla loukkaantumatta, jos anoppi tarjoilee vanhentuneita kokemuksiaan lastenhoidosta.

Vierailija
67/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä nokankoputtajista. Oon ollu kans esikoisen syntymän jälkeen anopin arvostelun kohteena ja ei se mukavaa todellakaan ole! Meillä anoppi jopa tarkisti vauvan sukat olenko osannut ne oikein laittaa...

Vierailija
68/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista tilanteista kuinka hän sanoo ettet osaa jotain? kun tulee kyllä ihan sellainen kuva noista jälkimmäisistä viesteistä, että olet siinä synnytyksen jälkeisessa tilassa, etenkin esikoisten jälkeen, jossa on todella herkkä toisten sanomisille. Muistan hyvin kuinka aluksi loukkaannuin kaikesta, siitä kuinka neuvottiin imettämisen kanssa, kuinka vaatteet olivat aina anopin ja omien vanhempieni mielestä jotenkin vääränlaiset, niitä oli liikaa tai liian paljon ja muutenkin neuvoja sateli. usein ne kuulostivat omissa korvissa arvostelulta. toisen lapsen jälkeen on jo tajunnut mistä ei kannata nokkiinsa ottaa. täytyy sanoa että en kyllä sen ekankaan aikana koskaan näyttänyt loukkaantimistani anopille vaan nielin kaiken ja sitten jälkeenpäin manailin asiaa itsekseni. Mutta ihan hullua on noin pienestä asiasta puhua välien katkaisemisesta, se kertoo itsestäsi paljon enemmän kuin anopista

Vierailija
69/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti hirveitä ja päästävät sammakoita suustaan eikä se ole vain äidin hormonihuuruista ym. johtuvaa niin kun täällä aina väitetään!

Ja kyllä minä ap:n tilanteessa katkaisisin välit, koska anoppi ei selvästikään ymmärrä puhetta tai aio muuttua, hänellehän on yrittänyt jo moni puhua eikä muutosta ole tapahtunut!

noista tilanteista kuinka hän sanoo ettet osaa jotain? kun tulee kyllä ihan sellainen kuva noista jälkimmäisistä viesteistä, että olet siinä synnytyksen jälkeisessa tilassa, etenkin esikoisten jälkeen, jossa on todella herkkä toisten sanomisille. Muistan hyvin kuinka aluksi loukkaannuin kaikesta, siitä kuinka neuvottiin imettämisen kanssa, kuinka vaatteet olivat aina anopin ja omien vanhempieni mielestä jotenkin vääränlaiset, niitä oli liikaa tai liian paljon ja muutenkin neuvoja sateli. usein ne kuulostivat omissa korvissa arvostelulta. toisen lapsen jälkeen on jo tajunnut mistä ei kannata nokkiinsa ottaa. täytyy sanoa että en kyllä sen ekankaan aikana koskaan näyttänyt loukkaantimistani anopille vaan nielin kaiken ja sitten jälkeenpäin manailin asiaa itsekseni. Mutta ihan hullua on noin pienestä asiasta puhua välien katkaisemisesta, se kertoo itsestäsi paljon enemmän kuin anopista

Vierailija
70/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kuuntelemasta anopin neuvoja, sulje korvasi, myöntelet vaan, että juujuu, mutta teet niinkuin itse parhaaksi näet! Kyllä se äiti kuitenkin parhaiten tietää mikä lapselle on parasta! Mielestäni neuvoa saa muttei liikaa tuputtaa! Ei se sinun ongelmasi ole jos anoppi vetää ryynit nenään!

Vierailija
71/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei parin viestin perusteella voi sinun äitiydestäsi tai hormonihuuruistasi paljoa päätellä.

Mutta sen mä tiedän, että aivan_oikeasti on olemassa ihmisiä, joille ei puhe mene perille ja jotka vain vuodesta toiseen loukkaavat ja satuttavat. Miksi sellaisten ihmisten kanssa pitäisi olla tekemisissä senkin jälkeen, kun on yrittänyt keskustella ja sovitella?

Mä olen katkaissut välini appivanhempiini. Suhteessa tähän tapaukseen tosin jäin miettimään sitä, että jos anoppisi on ollut ihan mukava aiemmin, niin miksi juuri vauvat saavat hänet sekaisin? Ehkä aikalisä (kielto tulla käymään)voisi jopa auttaa, ehkei tilanne ole toivoton? Omat appivanhempani kun ovat ihan alusta asti olleet sietämättömiä, niin tämä äkillinen muutos voisi viitata siihen, etteivät ap:n olisi aivan toivottomia?

Vierailija
72/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman miehen äidistä puhutaan loukkaavasti ja toisaalta taas äidit eivät hyväksy poikiensa valintoja. Hullua ja sekopäistä hommaa.

Yhden asian sanon sinulle, ap. Jos miehesi äiti tottunut miehesi asioista huolehtimaan, ei ole helppoa pitää suutansa kiinni, kun mies on aikuinen. Anoppi kokee, että hänen pitäisi auttaa tilanteessa. Hän tekee sen varmaan väärällä tavalla, kun syyttää sinun tekevän asioita väärin (joka tosin voi olla tottakin), mutta pohjimmillaan tarkoitus on hyvä. Hän saattaa myös olla rasittunut perheenne tilanteesta ja siitä, että miehesi on luultavasti myös aika väsynyt. Ennen vanhaan naiset hoitivat yksin lapset. Minäkin sain kerran isoäidiltäni huudot, kun mies pesi vauvan pyllyn. Ei olisi ennen tullut kuuloonkaan. Rakkautta ja ymmärrystä sinulle ja anopille.

Vierailija
73/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa vain omaa suhtautumistasi. Joko

1) annat anopin puhua mitä puhuu, et ota siihen kantaa etkä loukkaannu. Ohitat etkä kuuntele, et kommentoi, et puolustele omia tapojasi.

2) kerrot anopille kuinka pahasti ja syvästi hän on sinua loukannut ja siitä syystä anoppi ei ole tervetullut teille käymään ( enää tänä vuonna tai enää koskaan)

Mutta anoppia et pysty muuttamaan, niin paljon kuin sille tarvetta ehkä olisikin

Vierailija
74/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityisesti miniät anopeille. Herranen aika, miten pienistä asioista ollaan pistämässä välejä poikki.

Toinen, missä sama ilmiö näkyy, ovat suhteet lapsien kummeihin, joihin ruvetaan kesken kaiken olemaan tyytymättömiä ja halutaan hävittää heidät lasten ja omasta elämästä.

Ja näissä kaikissa tapauksissa on ilmeisesti kysymys melko aikuisista ihmisistä, kun kerran lapsiakin on siunaantunut!

Vierailija
75/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus hänellä on arvostella ap:n tekemisiä, varsinkin jos ja kun on perusteltua lypsää toiselle vauvalle maitoa eikä tämä tainnut olla ainoa, mistä anoppi valitti. Minulla oma äitini on samanlainen ja kyllä hän on saanut meille porttikiellon, koska hänen puheidensa takia itkin aina iltaisin eikä todellakaan ollut enää kyse hormoneista kun lapsi oli tuolloin jo 2v koska äitini puheet satuttivat.

Naiset ovat todella susia toisilleen ja erityisesti miniät anopeille. Herranen aika, miten pienistä asioista ollaan pistämässä välejä poikki.

Toinen, missä sama ilmiö näkyy, ovat suhteet lapsien kummeihin, joihin ruvetaan kesken kaiken olemaan tyytymättömiä ja halutaan hävittää heidät lasten ja omasta elämästä.

Ja näissä kaikissa tapauksissa on ilmeisesti kysymys melko aikuisista ihmisistä, kun kerran lapsiakin on siunaantunut!

Vierailija
76/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näissä viesteissä oo missään nähtävillä niitä juttuja jotka niin loukkaavia että pitäis välit poikki pistää! en tarkoittanut etteiko anopit sanoisikin joskus tosi pahasti mutta joskus voisi ihan oikeasti olla se viisaampi ja antaa olla. jos kerran anoppi ei edes fyysisesti hoida lapsia paljoa eikä siis täten tee vastoin vanhempien ohjeita mitään omalla tavallaan niin ei kai siitä niin suurta vahinkoa ole.

t. se joka oli sitä mieltä että hullua laittaa välejä poikki .. öö .. mistä?!

Vierailija
77/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit minä, laittaisitko välit poikki anoppiin?

T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
78/80 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun menet kylään saat kuulla kuinka poikaasi haukutaan. Ilmeisesti tarkoitus on vihjata, että olemme huonosti kasvattaneet poikamme. Ei tunnu kivalta.

Vierailija
79/80 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi olla anopin kanssa liittolainen, eikä vihollinen? Tunnut olevan väsynyt ja stressiherkkä, säälin myös miestäsi, joka on kahden tulen välissä.

Valvoo yölläkin vauvoja hoidellen, huh, jos töissäkin vielä jaksaa.

Anopin neuvot voivat olla käyttökelpoisiakin, onhan hänenkin lapset henkiin jääneet.

Mikset siirry korvikemaitoihin? Saisit voimia itsellesi ja vauvat nukkuisivat paremmin ja kaikki voisivat paremmin.

Valtataistelu vie sinulta viimeisetkin voimat. Jos olet jostain asiasta toista mieltä, ilmaise se napakasti, mutta ystävällisesti. Jatkuva naputtaminen on ikävää.

Tuosta olen samaa mieltä, että kipeät ihmiset eivät vieraile flunssiaan jakamassa.

Vierailija
80/80 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun anoppi alkaa kettuilun, vaihda äkkiä puheenaihetta johonkin mistä hän hölmistyy täysin. Kehu vaikka hänen paitaansa tai kysy mistä hän ostikaan nuo korvakorut. Tai vaikka puhu siitä mitä Trump teki viimeksi, että eikö olekin töykeää. Mitä tahansa ja toista aina kun se aloittaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme