Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaakaa eroasiassa. Lapsista lähinnä

Vierailija
05.11.2010 |

Eli todennäköisesti ero on edessä. Mainittakoon että en itse halua erota, tämä on täysin miehen päätös.

Mutta siis, miten lasten asuminen. Meillä on kaksi lasta 3 ja 4 -vuotiaat. Mies vaatii että lapset asuvat viikko/viikko -systeemillä. Omasta mielestäni lapset ovat tähän liian pieniä.

Jos asiasta pitää alkaa riitelemään kuinka todennäköistä on että saan lapset asumaan luonani. Vai onko nykyään jo todennäköisempää että päädytään vikko/viikko tapaan vaikka äiti vastustaa? Isässä ei ole mitään vikaan. Ei siis ole alkoholisti, väkivaltainen tms. Menoja paljon, joten senkin vuoksi arveluttaa.

Ja ei, en halua kiusallani lapsia kokonaan itselleni. En vain oikeasti usko että noin pienille tekisi hyvää reissata kahden kodin välillä. Enkä myöskään ole valmis luopumaan lapsistani itse. Tiedän etten saisi sitä vaatia mieheltäkään, mutta hänen halustaan eroamme. Minun puolestani voisimme jatkaa avioliittoa ja tehdä sen eteen töitä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä taas oli isän puolella, isällä ei kuulemma varaa maksaa yhtään senttiä elatusapua jätettyään perheensä kun on niin pienet tulot 1300e/kk. Onhan ne pienet joo, mutta menee satasilla toimeentulotukiminimin yli. Meillä taas jää vajaaksi 140 eurolla tuosta kurjimpien sossuasiakkaiden minimistä, plus lääkäri-, lääke-, ja sähkölaskut eli pahimmillaan satasia vajaaksi. Myös raskaana olen, eikä isän ole tarvinnut vauvankaan tarvikehankintoihin osallistua.

Kätevä ratkaisu oli miehelle, jätti vaan taakseen 3 lasta plus neljännen tulevan ja aloitti uuden elämän edes ilman mitään elatusmaksuja.

kuin lisää elatusapua naiselle. Suomen lastenvalvojajärjestelmä on pahasti vinoutunut.

Muista omasta erostani, miten koko tunnin kestäneen tapaamisen aikana lastenvalvoja ei sanonut sanaakaan minulle, miehelle, kunhan keskittyi kyselemään äidiltä miltä hänestä nyt tuntuu.

Olin melkein unohtaa, että olin itsekin paikalla ja erossa mukana.

Avasin tietysti toki suuni, mutta taitavasti ko. ihminen onnistui olemaan kuuntelematta. Vaadin ja sainkin seuraavan käsittelyyn toisen ihmisen, jonka käytös oli edes yritys tasapuolisuuteen.

Vierailija
22/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän mahtaa käydä turvallisuudentunteelle jos lapsella ei ole yhtä oikeaa kotia. Isompien kanssa vuoroviikkosysteemi toimii paremmin mutta en noin pienille sitä kyllä haluaisi käyttää. Ja jos lisäksi on vielä kuvioissa isän uusi puoliso, lapsi ja avoliitto niin mahtavat lapset olla sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä taas oli isän puolella, isällä ei kuulemma varaa maksaa yhtään senttiä elatusapua jätettyään perheensä kun on niin pienet tulot 1300e/kk. Onhan ne pienet joo, mutta menee satasilla toimeentulotukiminimin yli. Meillä taas jää vajaaksi 140 eurolla tuosta kurjimpien sossuasiakkaiden minimistä, plus lääkäri-, lääke-, ja sähkölaskut eli pahimmillaan satasia vajaaksi. Myös raskaana olen, eikä isän ole tarvinnut vauvankaan tarvikehankintoihin osallistua.

Kätevä ratkaisu oli miehelle, jätti vaan taakseen 3 lasta plus neljännen tulevan ja aloitti uuden elämän edes ilman mitään elatusmaksuja.

kuin lisää elatusapua naiselle. Suomen lastenvalvojajärjestelmä on pahasti vinoutunut.

Muista omasta erostani, miten koko tunnin kestäneen tapaamisen aikana lastenvalvoja ei sanonut sanaakaan minulle, miehelle, kunhan keskittyi kyselemään äidiltä miltä hänestä nyt tuntuu.

Avasin tietysti toki suuni, mutta taitavasti ko. ihminen onnistui olemaan kuuntelematta. Vaadin ja sainkin seuraavan käsittelyyn toisen ihmisen, jonka käytös oli edes yritys tasapuolisuuteen.

Ei siitä taida paljon jäädä elareihin. Mutta saathan ne Kelasta kuitenkin. Ja lapsilisät ja yh lisät päälle. Sun lapsilisät ja elarit on jo yhteensä yli 1000e ja varmaan saat äitiysrahaa ja myöhemmin kotihoidon tuen, asumistuen. Ja luultavasti sossusta loppuosan, eikö?

Vierailija
24/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en suostunut viikko-viikko-asumiseen, minusta järjetöntä että lasten elämä pilkotaan sen takia että isä lähti muihin naisiin. Minusta julmaa touhua, eikä isällä olisi varaa kuin yksiöön koska haluaa sinkkuna asua keskustassa eikä jossain lähiössä joten ankeat oltava olisi lapsilla siellä puolet ajastaan olla.

Me päädyttiin kokonainen viikko/kk plus yksi viikonloppu. Käytännössä on isän ollut vaikeuksia järjestää tätäkin elämäntyylinsä takia, yksi tällainen kk on ollut jolloin oli lastensa kanssa kolme arkipäivää, muuten lapset olleet isäviikot ja -viikonloput mummolassa isän vanhempien luona. Mikään säännöllisyys ei tässä myöskään päde niinkuin alussa sovittiin vaan kalenterin mukaan ei nyt sitten käykään joka neljäs viikko jne. vaan isä määrittelee mikä viikko hänelle sopii. Nytkin ottanut töitä viikonlopulle jolloin lapset hänellä hänen oman päätöksensä mukaan ja tuskaili minulle että mistä saa nyt lastenvahdin.

Minä olen samaa mieltä myös siinä että ehdoton ei mihinkään toisiin naisiin tutustuttamisessa tässä vaiheessa, lapsilla on käsiteltävää jo itse erossa ilman uusperhekuvioita heti eron jälkeen! Me olemme kyllä tästä onneksi samaa mieltä lasten isän kanssa, olisi liian rankkaa nähdä isä äidin sijasta jonkun toisen naisen kanssa. Lapsille pitää antaa aikaa tottua siihen tilanteeseen että isä ja äiti eivät enää asu yhdessä.

Isä ei voi vaatia viikko-viikko -systeemiä ja toisin kuin tämä eräs isä ketjussa väittää niin moni asiantuntija on sitä mieltä että viikko-viikko- ratkaisu ei sovi pienille lapsille, eikä oikeus tule sellaista määräämään jos sinne mennään.

Meillä tuo viikko plus viikonloppu vaikuttaa hyvältä siksi että isä saa elää myös arkea lasten kanssa, tosin taitaa hänelle olla enemmän ilo kuin rasite jo ennen kuin yhtään kokonaista kuukautta ollaan tuota edes kokeiltu:(

Vierailija
26/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. allaolevan kirjoittaja

minä en suostunut viikko-viikko-asumiseen, minusta järjetöntä että lasten elämä pilkotaan sen takia että isä lähti muihin naisiin. Minusta julmaa touhua, eikä isällä olisi varaa kuin yksiöön koska haluaa sinkkuna asua keskustassa eikä jossain lähiössä joten ankeat oltava olisi lapsilla siellä puolet ajastaan olla.

Me päädyttiin kokonainen viikko/kk plus yksi viikonloppu. Käytännössä on isän ollut vaikeuksia järjestää tätäkin elämäntyylinsä takia, yksi tällainen kk on ollut jolloin oli lastensa kanssa kolme arkipäivää, muuten lapset olleet isäviikot ja -viikonloput mummolassa isän vanhempien luona. Mikään säännöllisyys ei tässä myöskään päde niinkuin alussa sovittiin vaan kalenterin mukaan ei nyt sitten käykään joka neljäs viikko jne. vaan isä määrittelee mikä viikko hänelle sopii. Nytkin ottanut töitä viikonlopulle jolloin lapset hänellä hänen oman päätöksensä mukaan ja tuskaili minulle että mistä saa nyt lastenvahdin.

Minä olen samaa mieltä myös siinä että ehdoton ei mihinkään toisiin naisiin tutustuttamisessa tässä vaiheessa, lapsilla on käsiteltävää jo itse erossa ilman uusperhekuvioita heti eron jälkeen! Me olemme kyllä tästä onneksi samaa mieltä lasten isän kanssa, olisi liian rankkaa nähdä isä äidin sijasta jonkun toisen naisen kanssa. Lapsille pitää antaa aikaa tottua siihen tilanteeseen että isä ja äiti eivät enää asu yhdessä.

Isä ei voi vaatia viikko-viikko -systeemiä ja toisin kuin tämä eräs isä ketjussa väittää niin moni asiantuntija on sitä mieltä että viikko-viikko- ratkaisu ei sovi pienille lapsille, eikä oikeus tule sellaista määräämään jos sinne mennään.

Meillä tuo viikko plus viikonloppu vaikuttaa hyvältä siksi että isä saa elää myös arkea lasten kanssa, tosin taitaa hänelle olla enemmän ilo kuin rasite jo ennen kuin yhtään kokonaista kuukautta ollaan tuota edes kokeiltu:(

Vierailija
27/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseen ikäeroa 6 vuotta joten mitään tarvikkeita ei olla säilytetty.

Vierailija
28/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousee vähän hetkeksi kun vauva syntyy mutta tippuu taas yli 300e kun esikoinen täyttää 17 kesällä. Isälle vuokran jälkeen siis 800e/kk, meille tuo 1600e jaettuna viidellä.

Ja mihinkään sossuun en kyllä mene. Miksi minun pitäisi hakea sossusta kun isälle jää jotain 400e yli sossurajojen rahaa? Lisäksi, isällä keikkatyö eikä edes säännöllinen, voisi mennä päivätöihin jos tiukkaa tekee Minä en sitäkään voi tehdä pitkään aikaan, iltatöistä nyt puhumattakaan.

Ei siitä taida paljon jäädä elareihin. Mutta saathan ne Kelasta kuitenkin. Ja lapsilisät ja yh lisät päälle. Sun lapsilisät ja elarit on jo yhteensä yli 1000e ja varmaan saat äitiysrahaa ja myöhemmin kotihoidon tuen, asumistuen. Ja luultavasti sossusta loppuosan, eikö?

Vierailija
29/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoltajuusasiat tässä maassa ovat yhtä kuin yksinhuoltajaäitien tukemista, kun niiden pitäisi olla lasten parhaan ajattelua.

Ja yhdellekään lapselle ei ole hyväksi hyvästä toisesta vanhemmasta vieroittaminen.

Ilokseni voin kyllä todeta, että asiantila on muuttumassa vähitellen, ja myös miesten ääniä aletaan kuulla. Se tosin on vaatinut muutaman Euroopan komission tuomion, mutta niistähän Suomessa on kokemusta yllin kyllin.

Vierailija
30/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en olisi kovin luottavainen, että se tuomioistuin aina kritiikittömästi kuuntelee kun äiti tirauttaa pari kyyneltä. The times they are a-changing.

Vierailija
31/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellinen miehesi pienistä tuloista. Ei eron pidä tarkoittaa sitä että pois muuttava joutuu sen jälkeen syömään kynsiään, jotta lähivanhempi voi jatkaa entisellä elintasolla.

Jos kerran miehesi on pienituloiseksi määritelty ja vapautettu elatusvelvollisuudestaan, maksaa kela sinulle jokaisesta lapsesta minimielarin, yhteensä lähes 600€.

Älä viitsi kitistä tyhjästä vaikka oletkin katkera siitä että sinut on jätetty.

Vierailija
32/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen? Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä että yhdessä tehty perhe, 4 lasta ja toinen häipyy ja jättää lapsensa kituuttamaan pienemmillä tuloilla, itselleen jää 800e/kk omiin menoihin, meille reilu 200e/kk per henkilö. Kyllä tuosta olisi elareita varaa maksaa, kun on meidän tuosta kolmasosalla pärjättävä!

Onko jokin muuttunut vai onko lastenvalvojasta kiinni? Itse aikoinani olin lyhyen aikaa etä-äitinä, tuolloin työtön ja toinen lapsi asui luonani ja yhden työttömänä yh:na jouduin silti maksamaan jonkun pienen summan.

"kitisen tyhjästä" kun eron jälkeen toinen saa käyttää koko palkan itseensä, minä sen sijaan joudun itse pärjäävästä nöyryytettäväksi sossun asiakkaaksi jos haluan perheelle edes minimitoimeentulon? Eikä minulla ollut mitään valtaa siihen erotako vai ei, en todellakaan halunnut missään vaiheessa suurperheen sossussa käyväksi yksinhuoltajaksi! Minimielarit ovat muuten vajaa 140e/lapsi, siis reilut 400e noista neljästä, ei 600e.

Miten tuossa toinen "syö kynsiään" kun moninkertaisesti suuremmat tulot meihin verrattuna? Onko oikein että isi käyttää rahojaan ravintoillallisiin ja naisseikkailuihin kun lapset ovat sossun varassa? Eikö näiden asioiden pitäisi mennä niin että kun on lapsia tehnyt on niiden toimeentulosta myös vastuussa, eikä niin että jätetään lapset yhteiskunnan elätettäviksi kun ei enää huvita kantaa vastuutaan?

kateellinen miehesi pienistä tuloista. Ei eron pidä tarkoittaa sitä että pois muuttava joutuu sen jälkeen syömään kynsiään, jotta lähivanhempi voi jatkaa entisellä elintasolla.

Jos kerran miehesi on pienituloiseksi määritelty ja vapautettu elatusvelvollisuudestaan, maksaa kela sinulle jokaisesta lapsesta minimielarin, yhteensä lähes 600€.

Älä viitsi kitistä tyhjästä vaikka oletkin katkera siitä että sinut on jätetty.

Vierailija
33/33 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimielari neljästä on lähempänä 600 Euroa kuin ilmoittamaasi 400 Euroa. Se on 140*4=560 Euroa/kk. Lapsilisiä saat neljästä 699,4 per kuukausi. Nämä siis tekevät yhteensä jo 1259,40 Euroa. Sitten kai sinä äitiyspäivärahaa saat? Kai sinä nyt töissä olet ollut, jos kerran on kuusi vuotta edellisestä muksusta aikaa? Vaikket saisi kuin minimin, niin sekin on 550-570 Euroa/kk. Mistä ihmeestä revit tuon 800 Euroa? Vai onko se se, mikä jää sinulle asumisen jälkeen? Mikäli näin on, niin hae sossusta lisää. Isä käy töissä ja hän ei pysty maksamaan, eikä sossu häntä kuitenkaan auttaisi. Miksi ihmeessä jaksat meuhkata maksamisesta, koska et saisi kuitenkaan penniäkään enempää elämiseen? Yli minimin mies ei kuitenkaan maksaisi. Kaiken kaikkiaan tulee vaan mieleen, että sinusta miestä pitäisi rangaista taloudellisesti erosta. Tietysti ymmärrän, että mieli on nyt surkea, mutta rahalla ei ketään rangaista.

Kateellinen? Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä että yhdessä tehty perhe, 4 lasta ja toinen häipyy ja jättää lapsensa kituuttamaan pienemmillä tuloilla, itselleen jää 800e/kk omiin menoihin, meille reilu 200e/kk per henkilö. Kyllä tuosta olisi elareita varaa maksaa, kun on meidän tuosta kolmasosalla pärjättävä! Onko jokin muuttunut vai onko lastenvalvojasta kiinni? Itse aikoinani olin lyhyen aikaa etä-äitinä, tuolloin työtön ja toinen lapsi asui luonani ja yhden työttömänä yh:na jouduin silti maksamaan jonkun pienen summan. "kitisen tyhjästä" kun eron jälkeen toinen saa käyttää koko palkan itseensä, minä sen sijaan joudun itse pärjäävästä nöyryytettäväksi sossun asiakkaaksi jos haluan perheelle edes minimitoimeentulon? Eikä minulla ollut mitään valtaa siihen erotako vai ei, en todellakaan halunnut missään vaiheessa suurperheen sossussa käyväksi yksinhuoltajaksi! Minimielarit ovat muuten vajaa 140e/lapsi, siis reilut 400e noista neljästä, ei 600e. Miten tuossa toinen "syö kynsiään" kun moninkertaisesti suuremmat tulot meihin verrattuna? Onko oikein että isi käyttää rahojaan ravintoillallisiin ja naisseikkailuihin kun lapset ovat sossun varassa? Eikö näiden asioiden pitäisi mennä niin että kun on lapsia tehnyt on niiden toimeentulosta myös vastuussa, eikä niin että jätetään lapset yhteiskunnan elätettäviksi kun ei enää huvita kantaa vastuutaan?

kateellinen miehesi pienistä tuloista. Ei eron pidä tarkoittaa sitä että pois muuttava joutuu sen jälkeen syömään kynsiään, jotta lähivanhempi voi jatkaa entisellä elintasolla. Jos kerran miehesi on pienituloiseksi määritelty ja vapautettu elatusvelvollisuudestaan, maksaa kela sinulle jokaisesta lapsesta minimielarin, yhteensä lähes 600€. Älä viitsi kitistä tyhjästä vaikka oletkin katkera siitä että sinut on jätetty.