Mistä erottaa onko sykkivä jomotus rintakehässä sydänperäistä?
Vai jotain muuta? Vai pystyykö sitä edes erottamaan? Kurkun alla rintakehän alueella sykkivää jumputusta ollut usean päivän ajan. Ei kipua, mutta rasittavaa kylläkin.
Kommentit (9)
Juurihan oli juttua lehdessa etta mies kuoli, kun laakari ei lahettanyt hanta rintakivun takia sydanfilmiin. Ei sita lopulta muusta nae. Jos epailet sydanvaivaa, mene hyav ihminen laakariin.
Rintakivun sydänperäisyyden voi selvittää sydänfilmin ja verikokeiden avulla.
t. yleislääkäri
Ei satu mihinkään. TUntuu vaan inhottavalta kun jomottaa kaulan alapuolelta, rintakehästä.
Ei satu mihinkään. TUntuu vaan inhottavalta kun jomottaa kaulan alapuolelta, rintakehästä.
jos ei kipua? Luulen, etta suurin osa ihmisista mieltaa jomotuksen kivuksi (sellaiseksi tylpaksi ja sykkivaksi kivuksi).
ja miehelläni myös.
En osaa auttaa, mutta olisin myöskin halukas kuulemaan jos jollain olisi kokemusta asiasta?
Mullakaan se ei varsinaisesti ole kipua, mutta tuntuu tosiaan inhottavalta..
Tuntee sydämen sykkeen jotenkin tosi kovana? Mulla ollu kans pari päivää.Liittyyköhän johonkin flunssan alkamiseen?
tulee silloin kun on keuhkoissa jotain häikkää.
siis tulehdusta tai flunssaa. Ja mulla nyt ei ollut mitään jomotusta vaan ihan kunnon kipua rinnassa.
Mutta noh. Jos epäilee jotain niin kannattaa mennä lääkäriin, aaveellä tuskin saa oikeaa "tuomiota"...
Enemmänkin samanlainen tunne kun olis elohiiri.
Tuntuuko että sydän lyö epätavallisen nopeasti? Tuntuuko koko ajan vai levossa/rasituksessa?