Kuinka moni on lähettänyt 7v lapsensa yksin oikealle puolelle pukkariin?
Kiinnostaisi tietää kun niin vahvoja mielipiteitä asiasta esitetään...
Kommentit (54)
Joskus on hyvä aikuisen miettiä että puhutaanko pärjäämisestä vai siitä mikä on lapselle hyvä.
Kotona oleminenkin saattaa olla ekaluokkalaiselle olla pelottavaa, miksi yleinen iso tila olisi yhtään turvallisempi?
Ei aina tartte ajatella: pärjää kun osaa. Minun lapseni osaa pestä tukkansa, mutta ei niitten tartte tehdä sitä silti yksin toisella puolen hallia.
mutta meillä koululaiset ovat ihan oman sukupuolensa mukaisissa puku/saunatiloissa olleet aina
ja 7-vuotiaana hän ilmoitti ettei halua mennä miesten puolelle. Kävin kerran "opettamassa" hänelle miten naisten puolella toimitaan (itse en pahemmin uimassa käy) mutta eipä tuosta opetuskerrasta ollut hyötyä, tyttö osasi toimia täysin oikein. Hän on nyt 2 vuotta käynyt yksin naisten puolella. Poika käy isänsä kanssa miesten puolella, ja luulen että osaisi tarpeen vaatiessa siellä olla yksinkin, on nyt 6v. koska ovat jo monta vuotta käyneet samassa hallissa.
käy välistä niin erikoista porukkaa ja nimenomaa miehiä, että ei tulis mieleenkään lähettää 7-vuotiasta poikaani yksin toiselle puolelle. Eikä pärjäiskään siellä vielä. Saapi opetella rauhassa mun kanssa naisten puolella ja menee yksin, kun on valmis.
käy välistä niin erikoista porukkaa ja nimenomaa miehiä, että ei tulis mieleenkään lähettää 7-vuotiasta poikaani yksin toiselle puolelle. Eikä pärjäiskään siellä vielä. Saapi opetella rauhassa mun kanssa naisten puolella ja menee yksin, kun on valmis.
luulen että olisi noloa tytölleni jos suihkussa törmäisi poika-luokkakaveriin. :/ onneksi niin ei ole koskaan käynyt.
kuljin ensimmäisen luokan toisesta koulupäivästä lähtien yksin kouluun, kahdella bussilla. Lähdin pysäkille myös yksin, koska äiti joutui lähtemään töihin aikaisemmin. Katsoin kellosta, koska piti lähteä pysäkille.
Kävin myös yksin bussilla uimahallissa muistaakseni toisesta luokasta alkaen.
Älkää aliarvioiko niitä kullannuppuja.
Mun lapsilla on onneksi sekä isä että äiti
mullakin lapsena, ja itse asiassa on edelleen, mutta se ei silti tarkoittanut sitä, että äitisi olisi lähtenyt kanssamme uimaan. Todella rasittava argumentti!
Poika opetteli isän kanssa tutussa uimahallissa, miten toimitaan ja osasi sitten käydä yksinkin. Kun ikää tuli vähän lisää, uskallettiin käydä muissakin halleissa. Mutta tämä tuntui kyllä ulkoiselta pakolta, ei sellaiselta mikä itsestä olisi tuntunut luonnolliselta.
Toki joskus onkin, mutta useimmiten se on meidän perheen omaa aikaa, eikä siihen kaivata kavereita joka kerta pyörimään.
Ja meilläkin on isi, mutta isillä on niin pahat allergiat, ettei voi käydä uimahalleissa tai kylpylöissä.
Toki joskus onkin, mutta useimmiten se on meidän perheen omaa aikaa, eikä siihen kaivata kavereita joka kerta pyörimään.
Ja meilläkin on isi, mutta isillä on niin pahat allergiat, ettei voi käydä uimahalleissa tai kylpylöissä.
Itse olen muuten lähtenyt hallille mukaan just sen takia, et olen voinut ohjata tyttöäni hallilla. En ole itse edes uinut vana kävin kahvilla + tulin sit takaisin odottelemaan uinnin loppumista.
Itse olen muuten lähtenyt hallille mukaan just sen takia, et olen voinut ohjata tyttöäni hallilla. En ole itse edes uinut vana kävin kahvilla + tulin sit takaisin odottelemaan uinnin loppumista.
Halusta viettää aikaa ihan perheen kesken? Kyllä minä joskus haluas käydä uimassa ihan vain omien lasteni kanssa ja siihen kai on oikeus. Vaikka sitten poikani olisikin vielä liian pieni tai reppana sinne miesten puolelle yksin.
vastoin sääntöjä väärään pukkariin.
vastoin sääntöjä väärään pukkariin.
jos ovat isänsä kanssa käyneet uimassa. Myös poika mennyt yksin koulun alettua miesten puolelle. Ei ole ollut mitään ongelmia kenelläkään.
No, mikäs siinä sitten :)
Ei muakaan henk.koht häiritse 7v poika naisten puolella, mutta ymmärrän, et muita voi häiritä, ja pyrin toimimaan sääntöjen mukaan. Ei se ole ollenkaan mahdotonta, jos vaan halua löytyy :)
Ja 80-luvulla koululaisena kävin isän kanssa uimahallissa niinä viikonloppuina, kun olin hänen luonaan.
Joissain uimahalleissa on ikärajoja, mutta vain kerran olen tällaisesta kuullut.
No, mikäs siinä sitten :)
Ei muakaan henk.koht häiritse 7v poika naisten puolella, mutta ymmärrän, et muita voi häiritä, ja pyrin toimimaan sääntöjen mukaan. Ei se ole ollenkaan mahdotonta, jos vaan halua löytyy :)
miten 7-vuotias pikkupoika voisi häiritä jota kuta naisten puolella.
Itsellä kolme poikaa.