Isä joka ei vaihda vaippoja, mitä mieltä
Mitä ajattelet noin 30-vuotiaasta kahden lapsen isästä, joka ei ole koskaan vaihtanut vaippaa lapsillensa?
Molemmat lapset ovat alle 3v.
Kommentit (21)
sillä ehdolla ettei tarvi vaihtaa vaippoja koskaan, kun olen itse kotona. Suostuin :) Kaikin puolin hyvä isä on. Entä jos tuota ap:n esimerkki-isää vaan ällöttää ne eritteen niin kovasti, että kaikkien puolesta on helpompi, kun ei hoida hommaa?
oudolta kuulostaa. Omalta mieheltäni en ainkaan hyväksyisi moista!
Lapseltahan voi tulla koska tahansa kakka jolloin vaippa pitää vaihtaa hetimmiten, joten äidin on ilmeisesti jatkuvasti päivystettävä kotona tai lähettyvillä tai pidettävä lapset mukanaan. Miten synnytys sujui, hankkivatko he esikoiselle vaipanvaihtajan kotiin isän kanssa siksi aikaa kun äiti oli sairaalassa???
Kammottavaa, en keksi yhtään ainutta perusteltua syytä tuollaiseen! Ei minunkaan mieheni (kuten en minäkään) niitä mielellään vaihda, mutta jos oikeasti mies kieltäytyisi niin olisi kyllä entinen mies sen jälkeen...
Omassa lähipiirissäni en ole kyllä moiseen törmännyt.
nii ois kyllä entinen mies! Onneksi ihan mielellään vaihtaa, eikä ole koskaan asiasta valittanut. Huhhuh, mitä miehiä teillä! Yhdessä ne lapset on hankittu ja yhdessä hoidetaan!
kyllä tuollaisia miehiä, ja he ovat vielä itse ääneen todenneet, että koska vaimo on kotona ja hän käy töissä, niin on vaippojen vaihtaminen äidin tehtävä. Itse en tuollaista miestä katselisi; kyllä yhteistä lasta pitää kummankin pystyä hoitamaan ihan joka tavalla!
"paskavaippa", olisi hän entinen nainen.
"paskavaippa", olisi hän entinen nainen.
ei hän ole minusta isä ollenkaan. Hyvä ainakaan. Vauvan perushoitoonhan kuuluu puhtaudesta ja ravitsemuksesta huolehtiminen. Jos äiti imettää, niin mitä miehelle sitten jää? Läheisyys ja hellyys toki, mutta kyllä lapsi tarvitsee hoitoakin.
Ennen esikoisemme syntymää mies vitsaili pyykkipoika nenässä vaippojen vaihtamisesta ja oli kauhuissaan kun esitin (puolitosissaan), että isän tehtävänähän on juuri vaihtaa vaippoja kun äiti imettää, varsinkin alussa kun äiti toipuu synnytyksestä.
Luontevasti homma vain lähti sujumaan, kun kätilö tuli huoneeseen "opettamaan" vaipanvaihtoa enkä minä siinä vaiheessa vielä päässyt sängystä ylös. Siinä mies vain vaihtoi vaipat kätilön opastamana ja antoi vauvan minulle rinnalle. Sama toistui sitten seuraavallakin syötöllä. Nykyisin mieheni vaihtaa vaipat usein ja jopa pitää siitä, hassuttelee vauvalle samalla jne.
Osti muuten kauheasti puhdistusliinoja valmiiksi ennen vauvan syntymää ja sanoi että hän käyttää niitä eikä pese vauvan pyllyä kädellään vesihanan alla (yöks). Onkohan kerran käyttänyt liinoja. Nauraa jo itselleenkin tässä asiassa. Ehkä elokuvat (?) tms ovat tehneet vaipanvaihdosta jotenkin mysteerisen ja "numeron" miehille. Minusta ihan tavanomainen asia kaikille, jotka hoitaa vauvaa. Jos ei siihen pysty, ei pysty lastakaan hoitamaan. näin minä ajattelen.
löytyykö tuollaisia vielä oikeasti? Jestas :D Kuka haluaa viettää elämänsä tuollaisen nyhverön kanssa?
Millainen aikuinen ihminen ei kykene noin yksinkertaiseen hommaan? Panee miettimään, että mihin muuhun ei kykene toisin sanoen halua osallistua.Tulee mieleen myös että on vähän hinttimäinen neitimäinen hienohelma...
Tiedän yhden tuollaisen. Oma mieheni ihmetteli tämän hepun toimia ja isyyttä melkein enemmän kuin minä. Eli itse en sellaista katselisi kyllä.
synnyttämisen, imettämisen sun muut ja mies ei kykene edes yhtä kakkavaippaa vaihtamaan. Hellantuutelis mikä "mies"...
Ei ole meidänkään miehelle mieluisaa puuhaa ja ihan mielelläni sen itse teen.
Ei siis ilmeisesti koskaan ole yksin lastensa kanssa?
Itse en katsoisi tuollaista miestä ollenkaan. Lapsi muiden joukossa, ei mikään mies.
tarvittaessa vaipat, kylvettää ja leikkii pikkuisen kanssa. Mulla onkin tosimies joka ei vauvan paskavaippaa ja pyllynpesua säikähdä.
En TODELLA ole mikään palvelija, joka hoitaa kaikki hommat kotona. Isän tehtävä on huolehtia jälkeläisistään ihan niinkuin äidinkin, imetystä lukuunottamatta. Sillälailla syntyy miehen ja lapsen välille myös läheinen suhde.
Meillä minä teen enemmän hommia kotona, koska olen kotiäiti, mutta mies osallistuu kyllä iltaisin ja viikonloppuisin ihan kaikkeen, mihin minäkin. Lastenhoito ja kotihommat sujuvat siis kummaltakin, ihan niinkuin aikuisilta ihmisiltä voi odottaakin.
muuten on :)