Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ihmettelevät käytöstäni!

Vierailija
04.11.2010 |

Olen vähän päälle kolmekymppinen kotiäiti,kaksi vanhempaa lastani ovat jo koulussa ja nuorinta (alle 2v) hoidan kotona.

3-4 krt viikossa nuorin lapseni menee aamupäivällä mummolaan ja on siellä 3-6h,joskus vanhemmat lapsenikin menevät mummolaan koulun jälkeen,noin kerran viikossa.

Eli olen tällöin yksin kotona.

Naapurissa on 3-4 kotiäitiä (yksi on osa-aikatöissä) joiden olen ihan kuullut keskenään puhuvan minusta ja lasteni mummolassa olosta.

Olen heidän kanssaan "hiekkalaatikkoväleissä",mutta kavereita emme ole,olemme uusimmat tulokkaat tähän taloyhtiöön ja ainakin kaksi heistä on sukua keskenään,luulen,että kolmaskin.

Asian pointti on tämä: Kukaan ei voi tietää MIKSI joku tekee jotain,joten jos ei kehtaa kysyä suoraa niin olisi hiljaa.

Minulla tilanne on se,että minulla on paha reuma ja lisäksi krooninen suolistosairaus JA ihosairaus. Yksikään näistä ei näy ulospäin. Ulospäin näytän nuorekkaalta,hoikalta ja "menevältä".

Tosiasiassa olen romuna ja sairas. En vain ole tyyppiä joka valittaisi,eikä sairauteni ole missään vaiheessa osuneet puheenaiheeksi.

Enkä ole kokenut tarvetta "avautua" asiasta,olen hiekkiksellä enemmänkin nimenomaan halunnut "unohtaa" sairauteni ja leikkiä edes hetken että olen samanlainen kuin muutkin siinä olevat äidit. Vaikka sattuisi kuinka.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asian pointti on tämä: Kukaan ei voi tietää MIKSI joku tekee jotain,joten jos ei kehtaa kysyä suoraa niin olisi hiljaa."

Miten edes kukaan voisi olettaa, saatika vaatia, etteivät ihmiset puhuisi keskenään ja ihmettelesi asioita???

On ihan ok, ettet kerro heille tilannettasi, mutta et tosiaan voi olettaa, etteivät sitä voisi ihmetellä, kun kerran eivät voi aavistaakaan asiaa.

Vierailija
2/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tai et kerro, kait ne häpee sitten kun saavat tietää miten vaikeata sinulla on.

Tsemppiä sulle, oikeesti.

Olet ehkä vahvin näistä hiekkalaatikon mammoista.. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kunnon" kotiäidit hoitavat lapset aina itse, eivät syö eineksiä, eivät käytä palveluja ja toisaalta näyttävät myös kotiäideiltä. eli jos olet hoikka, menevän näköinen ja lapsesi ovat ajoittain mummolla, niin et pääse pyhään piiriin. Ja ymmärrystä on turha odottaa, ainakaan sydämen tasolla, pahat puheet kyllä jatkuvat selän takana.

Vierailija
4/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka reuma, IHOSAIRAUS sekä suolistosairaus ei näy ulospäin. No, onnittelut siitä sitten. Tai pahoittelut, ihan miten vaan.

Vierailija
5/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinäistä vaivaa, joista en edes tässä ala avautumaan. Ne eivät myöskään näy ulospäin, vielä, keski-ikäisenäkään.

Itse pystyn toistaiseksi tekemään kevyttä työtäni lyhyellä työajalla, mutta ihmiset kyselevät, että koska taas teen täyttä päivää, kun pienin on JO 2v.

Jos ap, sua vaivaa se, että sinusta puhutaan, mainitse nyt kuitenkin siellä hiekkiksella ohimennen vaikka reumalääkityksestä ja vihjaise vielä, että mitenkähän se taas sopii muiden sairauksiesi kanssa, niin johan aletaan sinua ihailla mahdollisen paheksumisen lisäksi.

Itsekin olen ihmetellyt (ihan itsekseni) naapurin 3 ison lapsen äitiä, joka on kotona ja reumahan se hänelläkin on. Hävettää, että edes neutraalisti mietin, että kuinka hänellä on varaa olla kotiäiti.

Kaverillani on ilmeisesti sama suolistovaiva kuin sinulla ja eihän se näy.

Minä saattaisin itse tosiaan sopivassa kohtaan muina miehinä mainita sairauksista, saavat supermammat sitten hävetä ihmettelyään keskenään ja sinä muututkin supermammaksi ;)

Vierailija
6/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko kropassa, paitsi kasvoilla. Hän teki kaikkensa peitellääkseen sen ja vaatetuksella ja hiusmallilla se onnistuikin melko hyvin. Työkaverilla lievempi psori, eikä sitä kukaan olisi huomannut, koska hänkin on onnistunut peittelemään pahimmat kohdat.

Vierailija
7/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko kropassa, paitsi kasvoilla. Hän teki kaikkensa peitellääkseen sen ja vaatetuksella ja hiusmallilla se onnistuikin melko hyvin. Työkaverilla lievempi psori, eikä sitä kukaan olisi huomannut, koska hänkin on onnistunut peittelemään pahimmat kohdat.

Tiedän kyllä, RAKAS, miltä psori näyttää.

Vierailija
8/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole. Olen hoikka,nuorekas (kun ikää on 33v ja useimmiten luullaan n.25v max niin voi kai sanoa nuorekas?) ja menevän näköinen,millä tarkoitin,että pukeudun trendikkäästi.

Kaunis en edes ole,kohtuu nätti ehkä,aika tavallinen varmasti.

Psoriasista minulla ei ole vaan sellainen ihosairaus joka on niin harvinainen,että sain tehdä 11v töitä ennenkuin eräs lääkäri tunnisti sen. Nimenä on latinankielinen hirvitys,en muista ulkoa miten se menikään. Aknepohjainen tauti kyseessä,aiheuttaa TODELLA kivuliaita paiseita esim. kainaloihin. Siis niin kivuilaita,että pahimmillaan en pysty kättä nostamaan. Silloin kun on hallinnassa eikä just sillä hetkellä vaivaa niin tosiaan sen suhteen voin olla normaalisti.

Reumani ei näy myöskään ulospäin,mulla on vanha lääkitys mutta ei kortisonia,joten se ei turvota minua ja parhaimpina päivinä pystyn kävelemään ja olemaan suhtkoht hyvin. Pahimpina en pääse liikkumaan kuin sisällä kotona ja silloin äitini hakeekin lapset.

Selvensikö?? :)

Ja siis siitä,että ihmettelevät. Juu,tajuan kyllä,inhimillistä. Tämä vaan on ihmettelyä esim. niin,että lähden hiekkalaatikolta ja naiset jäävät lapsineen vielä siihen niin kuulen tavallista kovempaan ääneen (eli todellakin ON tarkoitettu minunkin korvilleni),esim lauseen: "Hyvä se on käydä kampaajalla vaan kun oma äiti hoitaa k a i k e n muun ja mies vain tienaa" tmv (tää oli aamuna kun olin päivällä menossa kampaajalle) jne jne

Siis tällaisia pieniä lauseita joihin räkätetään päälle tai mutistaan vähän sinne päin tmv...

Päin naamaa ovat ihan ystävällisiä ja lapsensa ovat kivoja ja mun lasten kanssa leikkivät ja ovat.

ap

Vierailija
9/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaan on ihmettelyä esim. niin,että lähden hiekkalaatikolta ja naiset jäävät lapsineen vielä siihen niin kuulen tavallista kovempaan ääneen (eli todellakin ON tarkoitettu minunkin korvilleni),esim lauseen: "Hyvä se on käydä kampaajalla vaan kun oma äiti hoitaa k a i k e n muun ja mies vain tienaa" tmv (tää oli aamuna kun olin päivällä menossa kampaajalle) jne jne Siis tällaisia pieniä lauseita joihin räkätetään päälle tai mutistaan vähän sinne päin tmv... Päin naamaa ovat ihan ystävällisiä ja lapsensa ovat kivoja ja mun lasten kanssa leikkivät ja ovat. ap

Minä ainakin kääntyisin kannoillani ja marssisin sen paskiaisen eteen oikein lähelle ja tuijottaisin suoraan silmiin ja kysyisin kuuluvasti: Anteeksi, mitä sinä oikein sanoitkaan?

Ja panisin toistamaan sen siinä.

Ja sitten panisin moiselle ämmälle luun kurkkuun.

Enkä olisi enää ikinä moisen luuskan kanssa tekemisissä.

Ihan oikeassa olet ap, ihmiset ovat häijyjä, kateellisia ja tyhmiäkin vielä kaiken päälle.

Vierailija
10/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua ystävystyä sen syvemmin tämän porukan kanssa, koita jättää näiden emäntien puheet omaan arvoonsa, mutta jos kaipaat heistä itsellesi ystäviä, olisiko niin paha avautua heille näistä sairauksista.

Vierailija
11/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan vaan kateellisia sulle sun "omasta ajastasi". Ei kenenkään tarvitse käydä läpi sairaushistoriaansa kenenkään kanssa jos ei tahdo, eikä toisaalta perustella omia valintojaan elämässään. Erityisesti ei ainakaan naapuruston Kaisa-Kyllikille ja hänen sukulaismammoilleen. Erityisesti kun niiden ei pitäisi häiritä näiden seläntakanapuhujien elämää pätkääkään.

Ajattele positiivisesti: sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus on ansaittua. Hoida itseäsi kuntoon ja nauti pienistä vapaa-ajanhetkistä. Älä ainakaan häpeile niitä, vaan nauti elämästä oikein näkyvästi. Anna hiekkalaatikko-supisijoille aihetta puheeseensa.

Vierailija
12/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinulla ei ole oikeutta valittaa heidän ihmettelyistään, jos et heille halua kertoa asiasta täyttä totuutta.

Uskon, että pääsisit paljon paremmin porukkaan mukaan olemalla rehellinen. Nyt vaan kokoajan mietit, mitä ne muut ehkä miettivät sinusta.

Itsekin ymmärrät varmasti, miksi sinua ihmettelevät.

Vierailija
13/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei liene muuta pohdittavaa kuin se mitä muut tekevät tai eivät tee. Ei minusta olisi yhtään ihmeellistä, jos jonkun lapset olisivat nuo ajat mummolassa ja heidän äitinsä olisi täysin terve ja tekisi ihan mitä huvittaa sen ajan. Meillä taitaa olla aika kontrolloiva kulttuuri, kun ei saisi tehdä yhtään mitään, jos ei ole samaan aikaan supertehokas. Luin tänään vanhaa Anna-lehteä, jossa oli juttu Suomessa asuvista ranskalaisnaisista. Joku naisista sanoi, että suomalaisilta puuttuu "dolce vita". Meidän kulttuuriamme leimaa TEHOKKUUS. Kaikkien pitäisi koko ajan suorittaa jotain: mm. kotiäidin äitiyttään 24/7. Jos tätä ei tee, joku alkaa ihmetellä tai moralisoida.

Oih, onneksi lapseni ovat jo koulussa enkä enää joudu käymään hiekkalaatikolla! Enkä edes neuvolassa. Saan elää ihan kuten parhaaksi näen. Huh.

Vierailija
14/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä akkoja sulla naapurissa, ap. Mitä se heille kuuluu, vaikka olisit kotirouvana lopun ikääsi.

Itse en jaksaisi katsella tuollaisia naapureita. Sanoisin kyllä heille, miksi lapset ovat usein hoidossa, mutta sen jälkeen en heille pahemmin puhuisi.

Vierailija
15/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaan on ihmettelyä esim. niin,että lähden hiekkalaatikolta ja naiset jäävät lapsineen vielä siihen niin kuulen tavallista kovempaan ääneen (eli todellakin ON tarkoitettu minunkin korvilleni),esim lauseen: "Hyvä se on käydä kampaajalla vaan kun oma äiti hoitaa k a i k e n muun ja mies vain tienaa" tmv (tää oli aamuna kun olin päivällä menossa kampaajalle) jne jne

Siis tällaisia pieniä lauseita joihin räkätetään päälle tai mutistaan vähän sinne päin tmv...

ap

Törkeää käytöstä olet joutunut sietämään ap! Olen pahoillani, että moisia moukkamaisia wt-mammoja tuntuu jostakin tähän maahan vaan sikiävän. Toihan on ihan selvä koulu- ja työpaikkakiusaamisen välimuoto, hienot mallit nämä mammat antavat lapsilleen siitä, miten toisille saa naljailla. Eipä tarvitse ihmetellä mistä tulevaisuuden koulukiusaajat imevät vaikutteensa: johan ne hiekkalaatikolla saadaan oman äidin ja tämän kavereiden toimesta.

Naura mokomille surkimuksille, ne on vaan niin pahasti kyllästyneitä niihin omiin suppeisiin elämiinsä, että tuntevat kateutta kaikkia toisella tavalla eläviä kohtaan. Yritä olla välittämättä. Tai sitten päinvastoin voisit ihan vaikka vaan piruuttasi osoittaa näille puhujille, että kuulit kyllä mitä he sanoivat. Käännät vaikka vitsiksi koko jutun, esim. kun joku naljailee, että "onhan se hyvä kun mummo hoitaa ja mies tienaa" tms, voisit heittää takaisin, että: "eikö olekin, mun mielestä tämä on tosi hyvä järjestely" tms.

Vierailija
16/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä tuntemani proriaatikot eivät olleet hyvännäköisiä tai trendikkäitä. He olivat tavallisen näköisiä, koska ovat syntyneet tavallisen näköisiksi. Hyvännäköisenä syntynyt ihosairas, jolla sairaus ei näy, on hyvännäköinen.

Uskon, että tiedät miltä psori näyttää, (väitinkö muuta?). Sulla on siis röntgenkatse ja huomaat ihmisten mm. prorin vaatteiden läpi? Ja nämä vaatteet ovat aina ei-trendikkäitä ja näiden ihmisten kasvot tai ruumiin muoto eivät voi olla kauniit?

Ota jotain rauhoittavaa ja siirry paskanheitto-ketjuihin, niitä riittää.

(miksi joka h-tin ketjuun änkee joku mt-vikainen)

en ole ap

Vierailija
17/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä tuntemani proriaatikot eivät olleet hyvännäköisiä tai trendikkäitä. He olivat tavallisen näköisiä, koska ovat syntyneet tavallisen näköisiksi. Hyvännäköisenä syntynyt ihosairas, jolla sairaus ei näy, on hyvännäköinen.

Uskon, että tiedät miltä psori näyttää, (väitinkö muuta?). Sulla on siis röntgenkatse ja huomaat ihmisten mm. prorin vaatteiden läpi? Ja nämä vaatteet ovat aina ei-trendikkäitä ja näiden ihmisten kasvot tai ruumiin muoto eivät voi olla kauniit?

Ota jotain rauhoittavaa ja siirry paskanheitto-ketjuihin, niitä riittää.

(miksi joka h-tin ketjuun änkee joku mt-vikainen)

en ole ap

Vierailija
18/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuosta, että kun kukaan vieras tai lähes vieras ei voi tietää kenekään toisen äidin / perheen kokonaistilannetta, miksi spekuloida, juoruta ja arvailla...?

Hankkikaa ihmiset oma elämä tai kasvattakaa aivojanne ja ymmärrystänne, älkääkä pohtiko toisten valintojen syitä ja arvostelko asioita, joista ette mitään tiedä!

Vierailija
19/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan vaan kateellisia sulle sun "omasta ajastasi". Ei kenenkään tarvitse käydä läpi sairaushistoriaansa kenenkään kanssa jos ei tahdo, eikä toisaalta perustella omia valintojaan elämässään. Erityisesti ei ainakaan naapuruston Kaisa-Kyllikille ja hänen sukulaismammoilleen. Erityisesti kun niiden ei pitäisi häiritä näiden seläntakanapuhujien elämää pätkääkään.

Ajattele positiivisesti: sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus on ansaittua. Hoida itseäsi kuntoon ja nauti pienistä vapaa-ajanhetkistä. Älä ainakaan häpeile niitä, vaan nauti elämästä oikein näkyvästi. Anna hiekkalaatikko-supisijoille aihetta puheeseensa.

Vierailija
20/25 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinulla ei ole oikeutta valittaa heidän ihmettelyistään, jos et heille halua kertoa asiasta täyttä totuutta. Uskon, että pääsisit paljon paremmin porukkaan mukaan olemalla rehellinen. Nyt vaan kokoajan mietit, mitä ne muut ehkä miettivät sinusta. Itsekin ymmärrät varmasti, miksi sinua ihmettelevät.

Minusta se ei kuulu muille, miksi ap on kotona ja lapset mummolassa. Korkeintaan voisin nätisti sanoa, että olen kade siitä, että hänellä on aikaa tehdä kotitöitä tai jotain mukavaa ilman, että täytyy samalla hoitaa lapsia - ja senkin sanoisin suoraan hänelle enkä jankuttaisi joka kerta, kun nähdään.

Minusta tuollainen PAHANSUOPA kommentointi on vittuilua ja ilkeyttä, eikä mitään neutraalia "ihmettelyä". Suoraanhan siinä syytetään ap:tä laiskaksi ja loiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme