onko 35-vuotias jo keski-ikäinen?
Vai milloin se keski-ikä oikein alkaa? Vai alkoiko jo se 30-vuotiaana? Keski-ikää odotellessa.
Kommentit (28)
...keski-ikäinen, siis se aikuisuuden vaihe ennen vanhuutta!
Muutenhan vanhuusikö veisi ihan järjettömän osuuden ihmisen kokonaiseliniästä:
0-12 -lapsi
13-19 -teini-ikäinen
20-25 - nuori aikuinen
26-44 - ihan vaan aikuinen
45-55v? 58? 60? -keski-ikäinen
61-85 ja siitä ylöspäin -vanhus
Eli tuollakin määritelmällä olisitte TODELLA ison osan elämästänne vanhuksia. : )
puhutaan alle 30- vuotiata nuorina!
Jos ihminen elää yli 80- vuotiaaksi tänä päivänä niin onko keski-ikä silloin 35? Noup.
siis ei vittuillakseen vaan ihan sivulauseessa. Hän on itse 10v vanhempi joten ei ole varaakaan vittuilla mutta pisti vain korvaan... olen 36v ja jäi vähän hampaankoloon, koska koen olevani aikuinen, en keski-ikäinen.
Kerran yksi miespuolinen kollega sanoi mua "nuorehkoksi naiseksi" kun olin 25-vuotias, ja sekin otti päähän. Koin olevani nuori.
0 -20 v elämän kevät
21 -40 v elämän kesä
41 -60 v elämän syksy
61 -80+ v elämän talvi
Kyllä viimeistään 40-vuotias on vahvasti keski-ikäinen! Itse olen 44 ja ylpeästi aikuinen nainen elämän syksyssä...
en todellakaan!!!Olen siis 35.v ja aikuinen on hyvä määritelmä,mutta ei ei ei mikään keski-ikäinen.Ja 60.v vanhus-ei todellakaan,silloinhan ollaan vielä töissä,haloo!!Vanhuksia ovat 70.v-> ja se keski-ikä alkaa 45.v->
ja aika lailla koen olevani keski-ikäinen, koska nuoreksi en itseäni miellä. Enkä halua olla "aikuinen" koska se kuulostaa niin kamalan vakavalta! Eli olen keski-ikäinen.