Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateelliset naiset tunnistaa siitä, että he...

Vierailija
03.11.2010 |

...kääntävät katseen nopeasti pois kun katsot heihin päin

...aloittavat lähelläsi jonkinmoisen reviiritanssin: otetaan askel taaksepäin suoraan eteesi tai heilutellaan käsillä laajassa kaaressa tietäen että se osuu tiellesi tai vaihtoehtoisesti kävellään päin ilmaisten sillä 'sinua ei ole olemassa', tämä alue on minun, yksin minun, kopistellaan kovasti koroilla

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnista ap:n kertomaa kuvausta. Katseen kääntäminen pois ja omien juttujen jatkaminen voi merkitä paljon muutakin.. Varsinkin jos sattuu olemaan ihminen, joka "puhuu käsillään".

Vierailija
22/42 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ettet vaan itse olisi se kateellinen? Reviiritanssin, buahhahhhahaah

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan normaalia kääntää katseeni, jos joku huomaa minun katsovan häntä esim. kadulla tai julkisissa. Jossakinhan sitä täytyy silmiään pitää, mutta tuntisin oloni hölmöksi ja epäkohteliaaksi mikäli jäisin tuijottamaan jotakuta ventovierasta, jonka kanssa silmämme sattumalta kohtaavat. En ole koskaan kuullutkaan että joku pitäisi tätä kateuden merkkinä. Päin vastoin, tuijottaminen on yleensä kaupungissa aika junttia käytöstä.

Vierailija
24/42 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitin tän reviiritanssin niin, että jos vaikka porukassa jutellaan, niin kaksi henkilöä puhuvat yhden yli, ja tunkevat siihen eteen, ikään kuin sitä ihmistä ei olisikaan. samoin saatetaan esim yhtäkkiä huitaista kädellä, eikä edes pyydetä anteeksi. ei kuulla tämän yden juttuja, vaikka kuinka kovaa puhuisi, käännetään selkä ja jätetään hänet ulkopuolelle jne.

tuttua yläasteelta.

Vierailija
25/42 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut joskus vastaavaa. usko sen johtuneet kateudesta, vaan siitä että minä en merkannut sille ihmiselle oikeasti yhtään mitään, ja hän halusi tällätavalla mitätöidä olemassa oloni. olin hävettävä ja ruma, ja tämä tyyppi itseään täynnä oleva diiva.

En osaa kopioida kahta viestiä, mutta tuolla joku toinen sanoi, että kuulostaa siltä että henkilö inhoaa sinua suunnattomasti.

Enemmän kuin kateutta, tuollainen käytös kuvastaa sitä, että olet jollekulle niin merkityksetön, ettei sinua ole hänelle olemassa. Tai että sinua inhotaan niin mielettömästi, että halutaan osoittaa se sinulle tuolla tavalla.

Käytös on huonoa, ja loukkaavaa, ja käytöksen onkin tarkoitus loukata sinua.

Vierailija
26/42 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan jäädä katselemaan tuntemattomia, jostain syystä mielenkiintoisen näköisiä ihmisiä. Jos he huomaavat, käännän katseen pois. Eihän tuijottelu ole sopivaa.

Reviiritanssia en tunnista ollenkaan. Jotkut ihmiset kyllä tulevat kassajonossa ärsyttävästi liian lähelle. Silloin saatan ottaa askeleen taaksepäin, jotta takana oleva tajuaisi mennä kauemmas. Yleensä ne eivät kyllä tajua, joillain on vain tapana tunkea liian lähelle, vaikka tilaa olisi.

Vierailija
27/42 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voisi ollakin juuri se että yrität olla ystävälläinen, haluaisit olla pidetty ja et herättäisi kateutta eli yrität olla "tavalinen" suomalainen nainen "vain"?

Vierailija
28/42 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minäkin tehnyt tietämättäni tuollaista reviiritanssia? Katseen olen ainakin kääntänyt varmasta. Paska.

Vierailija
29/42 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on kuitenkin kaunis tai jotenkin huomiotaherättävä, niin saattaisin jäädä ajatuksissani häntä katsomaan, mutta kääntäisin kyllä katseeni muualle, jos hän huomaisi. Tuijottaminen on rumaa, näinhän meille on lapsina opetettu. Ja tosiaan kuuluu ihan kaupunkikulttuuriin, ettei joka vastaantulijaa noteerata mitenkään ja vältetään (katse)kontaktia tuntemattomiin.

Minusta on ihan normaalia kääntää katseeni, jos joku huomaa minun katsovan häntä esim. kadulla tai julkisissa. Jossakinhan sitä täytyy silmiään pitää, mutta tuntisin oloni hölmöksi ja epäkohteliaaksi mikäli jäisin tuijottamaan jotakuta ventovierasta, jonka kanssa silmämme sattumalta kohtaavat. En ole koskaan kuullutkaan että joku pitäisi tätä kateuden merkkinä. Päin vastoin, tuijottaminen on yleensä kaupungissa aika junttia käytöstä.

Vierailija
30/42 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvin monet naiset ovat todella kateellisia kauniimmille ja menestyneemmille kanssasisarilleen! Itse olen kohdannut ikävää käytöstä työpaikoilla, ravintoloissa, kadulla... Ihan kaikkialla! Yleensä pahimmat kadehtijat ovat jätkämäisiä, rööki suupielessä olevia ylipainoisia eukkoja! Itse  he ovat laiminlyöneet ulkonäöstään huolehtimisen ja sitten haluavat vähätellä ja aliarvioida paremmassa kunnossa olevia naisia. Itse pyrin kohtelemaan kaikkia ihmisiä hyvin ja tämän vuoksi saamani ikävä kohtelu tuntuu oudolta. Ehkä hymyilevä ja onnellisen oloinen ihminen ärsyttää tiettyjä ihmisiä???!!! Ja vielä lopuksi vinkki näille kateellisen oloisille naisille: Kun kävelette miehenne kanssa kadulla ja vastaan tulee kaunis nainen, niin turhaan te koetatte saada miehenne huomiota muualle. Antakaa miehenne katsoa ihan rauhassa! Ei se ole pettämistä, vaan ihan luonnollinen reaktio!

Vierailija
31/42 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä on taas keskustellut itsensä kanssa pitkään ja aloittaa joka viestin sanalla minä :-D Ei, ei sinua kadehdita, eikä muilla ole aikaa ajatella sinusta mitään. 

Vierailija
32/42 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:02"]

Mites nämä naiset jotka eivät ole huomaavinaan? Mistä johtuu että ovat usein kauniita/huoliteltuja/melko nuoria? Eivät siis edes vilkaise päin, vaikka esim puistossa hiekkalaatikolla olisi tasan se oma lapsi ja hänen lapsensa leikkimässä, eikä lähellä muita ihmisiä lainkaan. Tai jossain muussa tilanteessa, missä olisi luonnollista ottaa kontaktia edes sen silmäkontaktin ja hymyn verran.

Onko se jotain ihme peliä? "Olet vähempiarvoisempi kuin minä/Et merkitse minulle mitään/Tai jotain muuta vastaavaa". 

[/quote]

Ehkä ovat vain ujoja tai ei kiinnosta jutella tuntemattomille mammoille. 

Vierailija
33/42 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2010 klo 20:09"]

...kääntävät katseen nopeasti pois kun katsot heihin päin ...aloittavat lähelläsi jonkinmoisen reviiritanssin: otetaan askel taaksepäin suoraan eteesi tai heilutellaan käsillä laajassa kaaressa tietäen että se osuu tiellesi tai vaihtoehtoisesti kävellään päin ilmaisten sillä 'sinua ei ole olemassa', tämä alue on minun, yksin minun, kopistellaan kovasti koroilla

Eli ovatko nuo naiset tuttuja?
Tuo loppu soidintanssi kuulostaa niin kummalliselta etten voi edes kuvitella mitä se on livenä.

Hitto, nyt en pääse mielikuvasta irti; ap:n edessä kaikki naiset koikkelehtivat sinne tänne ja lopulta kävelevät päin.

Kannattaisikohan ap:n harkita lääkityksen aloittmista, vahvan sellaisen!

Vierailija
34/42 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisu. Kun käännän katseeni pois, se on yleensä halua olla rauhassa, ujostelua, inhoa tai myötähäpeää. Sama käytös voi johtua eri syistä. Samaa tunnetta voi ilmaista eri tavoilla.

Vierailija
35/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvaisi sitä reviiritanssiksi vaan jonkinlaiseksi hierarkiajärjestyksen osoitteluksi. Nuoret naiset harrastavat tätä paljon. Ja keski-ikäistyvät naiset.he siis joilla on syytä pelätä olevansa hierarkiassa alempiarvoisia. Naiset varsinkin nokittelevat toisiaan paljon elekielellä. Eivätkä sitä tietenkään tunnusta, heh. Kateudesta siinä ei ole välttämättä kyse vaan nimenomaan siitä, että kokee toisen naisen uhkana miesmarkkinoilla.Hui hai ja jatka matkaa ap.

Vierailija
36/42 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa n. 10 v. sitten mua ihmetytti erään vaateliikkeen myyjän käytös! En tuntenut häntä kuin ulkonäöltä, mutta hänellä tuntui olevan jotain mua vastaan... Tämä kyseinen nainen mulkoili mua aina inhon ilme naamallaan ja kadulla saattoi kavereilleen alkaa kuiskia minusta... Olin aina tosi ihmeissäni, sillä minulle tuo ihminen tosiaan oli aivan "nobody"! Ravintolassakin hän saattoi istua vihaisen näköisenä ja kytätä koko illan, kun miehet  pyörivät mun ympärillä! Miksei tämä upea tummahiuksinen nainen itse hymyillyt hieman ja pitänyt hauskaa? Jospa hän olikin lesbo ja siksi kateellinen...? Hah hah!!! Onneksi mun itsetuntoa ei tollaisten pikkusielujen käytös ole horjuttanut, päinvastoin! Mut toivottavasti tämä K... A..:in myyjä on nykyisin onnellinen ja tasapainoinen ihminen! SMILE,BABY!!!864

Vierailija
37/42 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomattu, käytökseen kuuluu myös erittäin lapsellinen jalan polkeminen maahan joka harrastavat sekä kateelliset pikkutytöt kouluissa että myös valitettavasti aikuiset naiset. Muita merkkejä: myrkyllinen viirusilmäinen katse ja kyräily, toisten arvostelu ja haukkuminen, kysely miten saa kaikkia sellaisia ominaisuuksia itselleen mitä toisilla on.

Vierailija
38/42 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:31"]

Lahdessa n. 10 v. sitten mua ihmetytti erään vaateliikkeen myyjän käytös! En tuntenut häntä kuin ulkonäöltä, mutta hänellä tuntui olevan jotain mua vastaan... Tämä kyseinen nainen mulkoili mua aina inhon ilme naamallaan ja kadulla saattoi kavereilleen alkaa kuiskia minusta... Olin aina tosi ihmeissäni, sillä minulle tuo ihminen tosiaan oli aivan "nobody"! Ravintolassakin hän saattoi istua vihaisen näköisenä ja kytätä koko illan, kun miehet  pyörivät mun ympärillä! Miksei tämä upea tummahiuksinen nainen itse hymyillyt hieman ja pitänyt hauskaa? Jospa hän olikin lesbo ja siksi kateellinen...? Hah hah!!! Onneksi mun itsetuntoa ei tollaisten pikkusielujen käytös ole horjuttanut, päinvastoin! Mut toivottavasti tämä K... A..:in myyjä on nykyisin onnellinen ja tasapainoinen ihminen! SMILE,BABY!!!864

[/quote]

Samanlainen kokemus yhdestä keski-ikäisestä asuntotoimiston työntekijästä. Heillä oli asiakkaille pienet tarjoilut toimistossa mutta veivät tarjoilut asiakkaiden nenän edestä pois. Tarjosi vain kaikkein huonokuntoisimpia asuntoja, piti toimistolla ylikauan ja kyseli typeriä kysymyksiä liittyen miksi vuokraat pälä pälä. Kun toimistoon astui raksamiehiä niin ääni vaihtui kellossa ja sama nainen alkoi lässyttää miehille. En voi sietää näin käyttäytyviä naisia jotka kokevat kaikki muut naiset uhaksi ja sitten ovat heti lässyttämässä ihan kelle tahansa miehelle. Sairasta!!

Vierailija
39/42 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe, ja pisti pohtimaan omaakin käytöstä. Olen yhden ainoan ihmisen seurassa käyttäytynyt noin, kääntänyt katseeni pois ja "kävellyt yli", ollut kuuntelematta. Tämä henkilö on mies,  ja tapasi istua kutsumatta kylässä päivittäin, eikä hän ottanut mitään hienovaraisia vihjeitä huomioon - tai ei välittänyt siitä että huomasi minua ärsyttävän hänen jatkuva läsnäolo kodissani.

Huomasin alkuun lakanneeni tervehtimästä vierasta. En katsonut päin ollenkaan. Sitten aloin puhella omia asioitani niin kuin vierasta ja hänen puhumiaan aiheita ei olisi olemassakaan. Sitten aloin häätää häntä sivummalle ohikulkiessani jne. Kateudesta tässä ei ollut lainkaan kyse, vaan siitä, että henkilö ärsytti suunnattomasti.

Lopulta seurasinkin avoin konflikti ja välirikko joksikin aikaa, kunnes välit pikku hiljaa palasivat normaaleiksi ja kyläily tavanomaiseksi ihmisten kyläilyksi.

Vierailija
40/42 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin käsittää asiasi väärin, voisin hehkuttaa sitä kuinka kaikki naispuoliset ihmiset ovat minulle kateellisia. Myös teidän lapsenne, jotka juoksevat minua päin.