Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan minimaaliseen summaan ruokakulut sais supistettua viisihenkinen perhe?

Vierailija
03.11.2010 |

Lapset syö koulussa arkisin yhden aterian, mies ja minä työpaikalla arkisin yhden lämpimän aterian. Leipiä ei tähän mennessä ole useinkaan itse tullut leivottua, eineksiä käytetään melko vähän. Välillä teen kerralla valmiiksi parin päivän illan lämpimän aterian.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perhe syö viikonloppuisen yhden lämpimän aterian yhdessä plus aamu- ja iltapalan ja pari välipalaa.

Vierailija
2/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

350 eurolla / kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa väsätä ruokaa ja leipoa. Kuukaudessa ruokaan menee varmaan 650 €.

Vierailija
4/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 e kuukausi ruokaan, puhdistusaineisiin, hygieniaan jne. 5 henkeä. Yhdellä vaipat, nekin on summassa mukana.

Vierailija
5/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan ym. taloustavaroihin budjetoitu 600€/kk. Hyvin riittää.

Vierailija
6/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttien ja murojen sijasta puuroa, maito jätettiin kokonaan pois meiltä aikuisilta, kokolihaa ei syöty varmaan puoleen vuoteen. Tarjouksista ostin viimeisen myyntipäivän tuotteita. Hedelmistä ja vihanneksista ei käytännössä syöty muuta kuin halpoja omenoita ja banaaneja, ulkomaista kurkkua ja halpatomaatteja.

Leipää leivoin itse, lähinnä sämpylöitä. Mitään makeita leipomotuotteita ei ostettu ollenkaan.

Tiukkaa oli mutta onneks se oli tilapäistä.

Ostin esim. riisin suurissa erissä yhdestä etnisestä myymälästä.

Vierailija
7/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mitään luomu- tai reilun kaupan tuotteita voi ostaa jos kitsastellaan.

Ostetaan aina kilohinnaltaan halvinta mahdollista tuotetta ja kausituotteet, tarjoukset ja "punaisen lapun tuotteet" hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan. Kasvatetaan/keräillään tuotteita mahdollisuuksien mukaan (juurekset, marjat, sienet ym).

Vierailija
8/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 henkeä, eli 2 aikuista, lapset 5 v. 3 v. ja 5 kk.

1 aikuinen syö lounaan töissä, työnantaja maksaa sen. Tämä aikuinen syö ruoat viikonloppuisin kotona mutta arkena vain päivällisen.

Muut henkilöt syövät kaikki ateriat kotona, nuorin syö vain äidinmaitoa.

En osta valmiita ruokia, en eineksiä, emme syö usein Mäkissä, emme tilaa usein pitsoja kotiin.

Teen tavallista ruokaa, keittoja, laatikoita, salatteja, lihapullia, paistettua kanaa, riisiä... Tuoretta kalaa on harvoin kun se on kallista, mutta korvaan sen pakastealtaasta löytyvällä halvemmalla kalalla. Lihaa ei syödä ihan joka päivä mutta kun syödään niin joko broileria, kalaa tai lammasta.

Syömme paljon vihanneksia, ostan monta kiloa perunaa ja porkkanaa viikoksi. Käyn kerran viikossa kaupassa ja käytän siihen noin 60 e. Lopuilla 40 e ostan sitten puuttuvia elintarvikkeita pitkin viikkoa jos jokin loppuu tms. tekee mieli leipoa tms.

Jugurttia meillä on aina, ei kalleinta merkkiä mutta aina jotain maukasta, samoin juustoa ja leikkelettä. En leivo itse leipiä, ostan edullista paahtoleipää ja muuta edullista leipää. Kakut ja pullat leivon itse.

Vierailija
9/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta säästää voisi vaikka leipomomyymälästä ostamalla leivät , monesti 4-8 pussia 2-4 eurolla,

ja pakastamalla ne sitten.

Samoin ainakin meidän työmaa ravintolasta saa lounasajan päätyttyä ostaa ruokaa n 4 e ainakin neljälle riittävä rasia ...

Asiaa toki helpottaa jos ei ole laktoosi intolerantteja tai muita allergioita ...

Vierailija
10/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ruokavalio saattaa muuttua aika yksitoikkoiseksi ja ravitsemuksellisesti köyhäksi, kuten aikaisempi kirjoittaja antoikin esimerkeillä ymmärtää. Eli ainoat kasvikset on tyyliin halpisomenoita ja banaaneja ja maitotuotteet on jätetty aikuisiltakin pois, niin ei ehkä paras mahdollinen tilanne.

Täällä onkin joskus aikaisemmissa ketjuissa ollut puhetta, että halvempi vaihtoehto on yleensä se epäterveellisempi, vrt. täysjyväpasta ja tavallinen makaroni.

Vierailija
11/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta syökö ne aikuiset ilmaiseksi sen työpaikkalounaan vai tulisiko se maksamaan erikseen? Vai voiko laittaa evästä mukaan?

Vierailija
12/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 henkeä, eli 2 aikuista, lapset 5 v. 3 v. ja 5 kk.

1 aikuinen syö lounaan töissä, työnantaja maksaa sen. Tämä aikuinen syö ruoat viikonloppuisin kotona mutta arkena vain päivällisen.

Muut henkilöt syövät kaikki ateriat kotona, nuorin syö vain äidinmaitoa.

En osta valmiita ruokia, en eineksiä, emme syö usein Mäkissä, emme tilaa usein pitsoja kotiin.

Teen tavallista ruokaa, keittoja, laatikoita, salatteja, lihapullia, paistettua kanaa, riisiä... Tuoretta kalaa on harvoin kun se on kallista, mutta korvaan sen pakastealtaasta löytyvällä halvemmalla kalalla. Lihaa ei syödä ihan joka päivä mutta kun syödään niin joko broileria, kalaa tai lammasta.

Syömme paljon vihanneksia, ostan monta kiloa perunaa ja porkkanaa viikoksi. Käyn kerran viikossa kaupassa ja käytän siihen noin 60 e. Lopuilla 40 e ostan sitten puuttuvia elintarvikkeita pitkin viikkoa jos jokin loppuu tms. tekee mieli leipoa tms.

Jugurttia meillä on aina, ei kalleinta merkkiä mutta aina jotain maukasta, samoin juustoa ja leikkelettä. En leivo itse leipiä, ostan edullista paahtoleipää ja muuta edullista leipää. Kakut ja pullat leivon itse.

Meillä on myöskin aina maitoa, kaikki saa sitä niin paljon kuin haluaa ja ostan vielä luomumaitoa. Kananmunat ostan myöskin luomuna. Muuta en osta sitten luomuna. Kasviksia meillä on aina, ei pelkkää kurkkua ja tomaattia vaan perunaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, kaalia, juureksia... Vihanneksia syödään joka päivä. Mielestäni ei ole yksitoikkoista.

Vierailija
13/13 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minun lounaani on vielä edullinen opiskelijahintainen, koska käyn töissä ja olen opiskelija.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi