Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No huh, huh noita hysteerisiä KISSAN omistajia!

Vierailija
03.11.2010 |

Mä olen aina luullut, että pikku koirien omistajat olisivat menettäneet terveen maalaisjärkensä, mutta kyllä kissojen omistajat vievät voiton! Jos yhtä lemmikkipalstaa on uskomista. Se on täynnä hysteerisiä omistajia (vaikkakin joukkoon mahtuu myös maalaisjärjellä ajattelevia, mutta he ovat selvästi vähemmistössä).

Noiden hysteeristen muijien mukaan meidän kissat olisivat jo varmaankin olleen manan majoilla jo aika päiviä sitten :D

Meillä nimittäin:

-Kissat syövät pelkkää markettiruokaa (syövät kyllä lisäksi lihaa, kalaa, maustamatonta jugurtti ja raejuustoa, joskus katkarapuja, keittokinkkua ja Edam juustoa).

-Raksut eivät uppoa eli niitä saavat harvoin ja silloinkin ehkä ruokalusikallisen.

-Meillä on pelletti käytössä.

-Kissoja ei madoteta joka vuosi, ei edes joka toinen vuosi.

-Kissoja ei myöskään rokoteta joka vuosi (tämä, kuten ylempikin ovat eläinlääkärin suositus).

Ja näin ollaan menty jo kohta 7 vuotta.. Ja kissat eivät ole olleet päivääkään kipeinä, karvat kiiltää jne.

Ja hyväksytään myös kissojen vapaana ulkoilu MAALLA (kaupungissa en sitä hyväksy, vaikka kuinka asuisi omakotitalossa). Olen nimittäin maalaistalosta lähtöisin ja meillä oli aina ainakin yksi navettakissa, joka sai kuljeskella vapaana ja sai sisältä ainoastaan ruuan. Ainoastaan yksi kissa kuoli nuorena (ja sekin oli onnettomuus, kissa jäi leikkuupuimurin alle), muut ovat eläneet 15-19 vuotiaiksi eikä niitä taidettu ikinä rokottaa saatikka madottaa, vaikka söivät hiiriä ja myyriä ym.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoilee vapaasti. Asutaan puolittain maalla. Säännöllisesti kyllä madotamme sen koska se syö kaikkea mahdollista talitinteistä myyriin. Ja markettiruoka on meilläkin kissan pääasiallinen ravinnon lähde ja hyvin sille kelpaa. Silloin tällöin saa makupaloina esim.juustoa, leikkelettä, raakaa jauhelihaa, kermaviiliä. Kissamme on siinä mielessä erikoinen et muikut ja katkaravut sille ei kelpaa ollenkaan, mut sit se taas tykkää mandariinista, pullasta, pannukakusta ym. Ihan ollaan maalaisjärjellä lemmikkimme hoidettu ja terve elukka on.

Vierailija
2/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan kanssa olen samoilla linjoilla. Markettiruokaa syötetään, raksut kelpaavat, sen lisäksi lihaa, joskus kalaa.

Vaikka asutraan maalla niin en silti päästä niitä ulos. Koska yhden kissan meiltä vei muutama vuosi sitten ilmeisesti kettu, toisen luultavasti ampui kissoja vihaava ukko tuolta toisesta talosta, kilometrin päästä tosin, mutta oli jo ilmoittanut kaikille kissanomistajille että jos hänen pihallaan näkyy kissoja niin hän ampuu kaikki.

Eikä meidän kissa sitten tullutkaan eräänä päivänä enää kotiin.

Sitten päätin, että seuraavat kissat tulevat olemaan sisäkissoja ja niitä ulkoilutetaan vaan valjaissa ja niin on tehtykin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kissat eivät ulkoile, vaikka asutaan maalla.

Mun siskot on tuollaisia hysteerisiä omistajia, kaikki pitää olla parasta ja kalleinta mitä eläinkaupasta saa. Kuitenkin toisen siskon kissa oli koko ajan sairas (=vatsa vaivoja sun muita) ja tämä uusi kissa sama juttu. Vaivoja löytyy, vaikka muille jakaa eikä turkkikaan ole mikään maailman kaunein. Tuo eka kissa oli maatiainen ja tämä toinen on rotukissa, jolla ei yleensä ole hirveesti sairauksia (kuten itämaisilla tuppaa olemaan).

Toisella siskolla on kaksi simsua ja toisella niistä on ties mitä kaikkea vaivaa.

Ja kumpikin tyrmää pelletit, koska ne kuulemma aiheuttavat pissatulehduksia. Kummastippas meidän kisuilla ei ole ollut hutipissailua tms. vaivaa, mutta toisen siskon kissa on sairastanut jo ties kuinka monta pisutulehdusta, vaikka käytössä on "laadukas" eläinkauppa hiekka..

Vierailija
4/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa pentuja, että mites näiden rokotukset. Tuodaanko joka vuosi vai mitä tehdään ja hän oli sitä mieltä, että sisäkissaa ei tarvitse rokottaa joka vuosi eli kissat käytetään rokotuksilla kolmen vuoden välein (eri asia ne pentuajan rokotukset!). Ja madotuksista hän oli sitä mieltä, että sisäkissaa ei tarvitse madottaa, kun vasta sitten jos matoja näkyy tai jos haluaa niin parin vuoden välein. Ulkoilevat kissat (olkoot ne sitten valjasulkoilua harrastavat tai vapaasti ulkoilevat kissat) ovat asia erikseet, ne pitäisi madottaa kerran vuodessa.

ap

Vierailija
5/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta madottaisin kyllä elukat huolellisesti, etenkin jos ovat ihmisten kanssa tekemisissä.

Esim. koirien tapauksessa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekinokokkoosi Suolinkaisia taas kissa voi saada juurikin niistä jyrsijöistä tai linnuista, jopa hyönteisistä. Suolinkainen tarttuu myös ihmiseen (esim. hiekkalaatikolla kissankakkaa maistelevat pikkulapset), ja se voi aiheuttaa vakavia elinvaurioita.

Rokottamattomat kissatkin voivat saada esimerkiksi supin puremasta rabieksen, joka tappaa myös ihmisiä ja jota kissa voi levittää jo ennen kuin se itse alkaa oireilla. Osa eläinten omien tautien rokotuksista on vähän niin ja näin, tietysti jos itselle on ihan sama kuoleeko se kissa vaikka kissaruttoon, niin sitten jättää rokottamatta, mutta joissain tapauksissa voi myös todeta, että kissani/koirani ei pääse vieraiden elukoiden kanssa tekemisiin niin paljon että tartunnan riski olisi niin suuri.

Vapaasti ulkoilevat kissat kyllä kokemukseni mukaan houkuttelevat etenkin leikkaamattomana villiintyneitä kissoja, joilla voikin olla mikä tahansa tauti. Minusta olisi ikävää että oma kissani kuolisi tuskallisesti johonkin sairauteen, jonka voisi helposti rokotuksilla ehkäistä. Tärkein syy eläinten rokottamiselle ja madottamiselle on kuitenkin minulle lasten turvallisuus.

Mutta niin, aina löytyy ihmisiä jotka naureskelevat toisten eläinten hyysäämiselle. Onhan paljon ihmisiä, jotka naureskelee sille ettäkö nyt kissa ei osaisi varoa autoja taajamassa, ehhe heh, kyllä meidän kissa vaan aina ja meillä on ollut kissoja vuodesta -68...

Vierailija
6/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan kirjoitin, että ELÄINLÄÄKÄRI on tätä mieltä (meidän ja parin tutun lisäksi). Eli SISÄkissoja ei tarvitse madottaa säännöllisesti! ULKOILEVAT kissat ovat asia erikseen. Ja muuten, netistä löytyy lisätietoa tuosta madotuksesta, sitä ei enää suositella tehtäväksi joka vuosi. Aikaisemminhan se taisi olla, että madotus kaks kertaa vuodessa.

ap

Vierailija
7/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai niistä huolehditaan samalla tavalla kuin muistakin perheenjäsenistä, ei niitäkään jätetä rokottamatta ja oman onnensa nojaan

Vierailija
8/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti toinen kissoista on tarkka ruokien suhteen. Ei siis niin että olisi nirso, vaan saa huonolaatuisista (marketti)ruoista virtsateihinsi kiteitä, jotka haavoittavat virtsaputken ja tekevät siten tulehduksia ja verenvuotoa. On siis tärkeää, että tämä kissa erityisesti saa hyvälaatuista ja oikein koostettua ruokaa.

Pellettejä ei tämä toinen kissa hyväksy, ja tekee tarpeensa minne sattuu jos ei hiekka ole oikeanlaista.

Rokotuksia ei saa vuosittain, madotukset saa koska toinen kissoista ulkoilee ajoittain.

Vanhempi kissoista taas on kaikkiruokainen hölmöläinen, jolle kelpaa mikä tahansa ruoka ja mikä tahansa hiekka.

Vierailija
9/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän vain kirjoitin sinun aloittamaan ketjuun että asialla on toinenkin puoli. Huomasitko itse että meidän viesteillä oli kuusi minuuttia aikaeroa, en ehtinyt lukea tuota sinun toista viestiäsi. Et mielestäni kerro ainakaan tuossa ekassa viestissä että ne nykyiset kissasi olisi sisäkissoja. Kerroit että teillä on ollut ulkokissoja jotka ovat eläneet vanhaksi madottamatta ja rokottamatta, ja minä kerroin mitä riskejä siinä madottamisen ja rokottamisen hoitamatta jättämisessä on. Ja olen kyllä tietoinen että madotussuositukset ovat muuttuvia, siksi kirjoitinkin että ne pitäisi hoitaa huolellisesti, enkä esimerkiksi että pitäisi hoitaa kolmen kuukauden välein...

Jaa mutta ehkä tässä ketjussa saa vaan naureskella niille hysteerisille kissanomistajille jotka ei syötä markettiruokaa, hehehehehe vaan.

Vierailija
10/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissoja uhkaa monta vaaraa myös täällä maalla.

Kummasti hyppää kissoja munkin katolla ja kusemassa marjapensaisiin yms, vaikka lähimpiin naapureihin on satoja metrejä, enkä edes tiedä ovatko nämä kissat lähimpien naapureiden.

Mutta odottakaa vaan, joku päivä mulla menee hermot...

Vierailija
11/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissat ulkoilevat vapaasti..

Itse olen pienestä maalaiskylästä lähtöisin eikä siellä ole mitään kissojen vihaajia. Kissat pyörivät toisten pihoissa jne. Paitsi meidän kissoilla oli aina oma reviiri (=paljon peltoja ympärillä, missä ne pyörivät hiirestämässä). Mutta kyllä noita kissanvihaajia löytyy.. Mutta ei siinä mun mielestä ole mitään väärää, jos maalla kissat saavat ulkoilla vapaasti.

ap

Vierailija
12/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissansa rokottaa ja madottaa!

Vierailija
13/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienestä maalaiskylästä lähtöisin eikä siellä ole mitään kissojen vihaajia. Kissat pyörivät toisten pihoissa jne. Paitsi meidän kissoilla oli aina oma reviiri (=paljon peltoja ympärillä, missä ne pyörivät hiirestämässä). Mutta kyllä noita kissanvihaajia löytyy.. Mutta ei siinä mun mielestä ole mitään väärää, jos maalla kissat saavat ulkoilla vapaasti.

ap

Turhaan vetäsit hernen nenuusi, ei tämä nyt niin iso asia ole.

Vierailija
14/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes joka toinen vuosi. Ainoastaan silloin, kun matoja näkyy kakassa! Tai kissalta voi ottaa esim. kerran vuodessa kakkanäytteen ja jos matoja on, niin sitten lääkettä kehiin. Muuten ei tarvitse madottaa. Tämä on NYKYSUOSITUS. Ja tarkoitan nyt sisäkissoja. Ulkokissat ovat asia erikseen, ne on ihan hyvä madottaa pari kertaa vuodessa.

Vierailija
15/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes joka toinen vuosi. Ainoastaan silloin, kun matoja näkyy kakassa! Tai kissalta voi ottaa esim. kerran vuodessa kakkanäytteen ja jos matoja on, niin sitten lääkettä kehiin. Muuten ei tarvitse madottaa. Tämä on NYKYSUOSITUS. Ja tarkoitan nyt sisäkissoja. Ulkokissat ovat asia erikseen, ne on ihan hyvä madottaa pari kertaa vuodessa.

että aletaan naureskella hysteerikoksi, niin onhan se vähän paksua.

Asiat voi ilmaista paremminkin.

Vierailija
16/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

jos ei aiheuteta naapureille haittoja.

Mutta onhan siinä omat riskinsä, maallakin.

Maalla ne riskit ovat vaan erilaiset kuin kaupungissa. Kaupungissa kissa voi jäädä auton alle, maalla sen voi viedä kettu tai ilves.

Kissanvihaajia ja eläinrääkkääjiä on sekä maalla että kaupungissa.

Mun mielestä, jos kissastaan oikeasti välittää, sitä ei päästä kuljeksimaan ties missä. Koska se on ihan suojaton heti kun lähtee yksin ulos.

Vierailija
17/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa pentuja, että mites näiden rokotukset. Tuodaanko joka vuosi vai mitä tehdään ja hän oli sitä mieltä, että sisäkissaa ei tarvitse rokottaa joka vuosi eli kissat käytetään rokotuksilla kolmen vuoden välein (eri asia ne pentuajan rokotukset!). Ja madotuksista hän oli sitä mieltä, että sisäkissaa ei tarvitse madottaa, kun vasta sitten jos matoja näkyy tai jos haluaa niin parin vuoden välein. Ulkoilevat kissat (olkoot ne sitten valjasulkoilua harrastavat tai vapaasti ulkoilevat kissat) ovat asia erikseet, ne pitäisi madottaa kerran vuodessa.

ap

Vähän on ristiriidassa nämä ap:n jutut...

Vierailija
18/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vähän on ristiriidassa nämä ap:n jutut...

Vierailija
19/26 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. rabiesta vastaan.

Nykyään ainakin koirien rabiesrokotus on merkistä riippuen voimassa joko 2 tai 3 vuotta. Tämän lisäksi luolametsästyksessä käytettävät koirat rokotetaan joka vuosi.

Vapaana ulkoileva kissa mennee melko pitkälti tuohon luolametsästyksessä käytettävien koirien kanssa samaan lohkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan