No huh, huh noita hysteerisiä KISSAN omistajia!
Mä olen aina luullut, että pikku koirien omistajat olisivat menettäneet terveen maalaisjärkensä, mutta kyllä kissojen omistajat vievät voiton! Jos yhtä lemmikkipalstaa on uskomista. Se on täynnä hysteerisiä omistajia (vaikkakin joukkoon mahtuu myös maalaisjärjellä ajattelevia, mutta he ovat selvästi vähemmistössä).
Noiden hysteeristen muijien mukaan meidän kissat olisivat jo varmaankin olleen manan majoilla jo aika päiviä sitten :D
Meillä nimittäin:
-Kissat syövät pelkkää markettiruokaa (syövät kyllä lisäksi lihaa, kalaa, maustamatonta jugurtti ja raejuustoa, joskus katkarapuja, keittokinkkua ja Edam juustoa).
-Raksut eivät uppoa eli niitä saavat harvoin ja silloinkin ehkä ruokalusikallisen.
-Meillä on pelletti käytössä.
-Kissoja ei madoteta joka vuosi, ei edes joka toinen vuosi.
-Kissoja ei myöskään rokoteta joka vuosi (tämä, kuten ylempikin ovat eläinlääkärin suositus).
Ja näin ollaan menty jo kohta 7 vuotta.. Ja kissat eivät ole olleet päivääkään kipeinä, karvat kiiltää jne.
Ja hyväksytään myös kissojen vapaana ulkoilu MAALLA (kaupungissa en sitä hyväksy, vaikka kuinka asuisi omakotitalossa). Olen nimittäin maalaistalosta lähtöisin ja meillä oli aina ainakin yksi navettakissa, joka sai kuljeskella vapaana ja sai sisältä ainoastaan ruuan. Ainoastaan yksi kissa kuoli nuorena (ja sekin oli onnettomuus, kissa jäi leikkuupuimurin alle), muut ovat eläneet 15-19 vuotiaiksi eikä niitä taidettu ikinä rokottaa saatikka madottaa, vaikka söivät hiiriä ja myyriä ym.
Kommentit (26)
Kuten myös ko. kylän kaikki muut kissat. Varmaan vain huonoa tuuria. Mutta kyllä kissoja silti kannattaa pitää ulkona!
Lisäksi on hienoa, että Helsingissä pideätään kissoja irti. Vieläkin on osa elossa!
Mä kyllä kirjoitin, että KAUPUNGISSA en hyväksy vapaana ulkoilevia kissoja, maalla asia on eri. JA toisessa viestissä kirjoitin, että meidän kissat EIVÄT ulkoile. Mikäköhän tässä on niin vaikea ymmärtää? Meillä ei ole aidattua pihaa ja vilkas liikenteinen tie menee läheltä..
Mutta jos asuttaisiin harvaan asutulla maaseudulla, niin sitten asia olisi eri. Eikä mun lapsuuden kodin läheisyydessä kyllä mitään kettuja tai ilveksiä ole näkynyt. Äitini sanoi tässä yks päivä, että kesästä asti on kaks naapureiden kissaa käynyt pihalla melkein päivittäin. Ei tiedä kenen kissoja ovat.
Ap
Kuten myös ko. kylän kaikki muut kissat. Varmaan vain huonoa tuuria. Mutta kyllä kissoja silti kannattaa pitää ulkona!
Lisäksi on hienoa, että Helsingissä pideätään kissoja irti. Vieläkin on osa elossa!
Että nää "vapaasti ulkoilevat" ovat lähes sataprosenttisesti maatiaiskissoja. Niitä, joita saa sitten uusia ilmaiseksi jos ja kun edellisen syö ilves, sen ampuu joku sekopää tai se jää auton alle.
Rotukissoja ei juoksentele missään pitkin poikin. Ne maksavat, niistä pidetään huolta.
Ja huom! Mä olen ihan tavallisen maatiaiskissan omistaja. Mutta hoidan sitä vastuullisesti.
että kallis rotukissa putoaa ja kaatuu portaissa... Sitä en ihan ymmärrä jos kyseessä on terve kissa. Pidin jokseenkin hysteerisenä.
et sinä kirjoittanut tokassakaan viestissä että teidän kissat ei ulkoile.
meillä on kolme ulkokissaa, ovat ulkona silloin, kun haluavat eli käytännössä joka päivä paitsi kovalla pakkasella, sitten lepuutetaan emännän sängyssä, nukenvaunuissa ja tietysti sylissä. Pihalla osallistutaan postin hakuun ja puutarha töihin (mm. myyrästetään ja rastastetaan)
joka hommassa ollaan työnjohtajina ja mau´utaan ohjeita, lenkille eivät onneksi tule postilaatikkoa pitemmälle(300m kotiovelta)! Markettiraksut kelpaa, kala ei yhdellekään.Matolääkekuuri(käsikaupan) otetaan 3kuukauden välein merkkiä vaihdellen, paitsi eläinlääkärin ohjeistama "äkäsempi"lääke kerran puolessa vuodessa.
Ketut ja ilvekset ovat uhka, kyiltä lähtee henki.
Vanhin käy kolmeatoista ja nuorin on vasta 6-vuotias. Kaikki ovat rokotettuja, leikattuja tyttökissoja, ilmeisen elämäänsä tyytyväisiä.