Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä 18 euroa ja sillä pitäisi pärjätä viikko :(

Vierailija
03.11.2010 |

Ikinä ennen käynyt näin :(

Nyt vaan sattumoisin sähkölasku oli mennyt suoraveloituksella ja olin budjetoinut koko kuukauden väärin :(

Pärjätäänkö...ja miten?

Ja ei, ketään ei ole keltä kehtaisin lainata.

Ja olen siis yksinhuoltaja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku suurperhe vai miten tolla ei voi pärjätä viikkoa? Vai oletko sä niitä hienoperseitä, jotka eivät voi ostaa kaupasta halvinta vaan kaikki pitää olla kalleinta mitä kaupasta saa?

Meidän perheessä menee ruokaan 25 euroa per viikko ja perheessä on 2 aikuista ja 3 lasta (kaikki alle kouluikäisiä).

Vierailija
2/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on jotain pakasteessa ruokaa/ kuiva-aineksia. Teet leivän sijaan esim. sämpylöitä, teet vaikka ruoaksi makaroonilaatikkoa tms. Nopeita, helppoja ja hyvin vähällä rahalla tehtäviä ruokia on vaikka millä mitalla...

Ja rahaa käytät esim. maidon ostoon tms tärkeään :)

Itse olen monestikkin joutunut pärjäämään jollai parilla kympillä/viikko. ja olen yh :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat puurohiutaleita(max 1e),maitoa*3(vajaa 3e),makaroonia 3pussia(1e),jauhenlihaa alennuksesta(vajaa 2e),seitä,perunoita,tonnikala prk ja kierremakaroonia,nakkeja...

Noista saat makaroonimössön 2pväksi ja kalakeittoa 2pväksi,tonnikalamössö 1pväksi ja nakkikeitto/kastike 2pväksi

Vierailija
4/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuleekin äkillinen budjettivaje, on laskujen eräpäivän siirto helppoa puhelimitse.

Vierailija
5/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus iste saanut apua samankaltaisessa tilanteessa.

( en siis rahaa, mutta ruokaa ja lapselle vaippoja)

Vierailija
6/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostaa tosiaan kaupasta halvinta ja miettii vähän mitä voisi tehdä, että saisi mahdollisimman paljon tehtyä. Esim. makaronilaatikko tai jos ei raaski ostaa munia niin pelkkää makaroni-lihasekoitusta, makkarakeittoa, uunimakkaraa, makkarakastiketta, jauhelihakastiketta, kalapuikkoja ja näiden kanssa makaronia tai perunoita. Jos kotona on jauhoja voi tehdä itse sämpylöitä. Eihän tuo nyt mitään ravitsevaa ole mutta tärkeämpää on että saa jotain syötävää.

Vierailija
7/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa-kortti. Siis hätävaraksi.

Etsi tyhjiä pulloja viikonloppuna, saat niillä maitoa. Tyhjennä kaappia ja pakastinta. Jos kaapissa on jauhoja, niin keittelet pelkkää pottua ja ruskeeta kastiketta, makaronivelliä, riisipuuroa....parina päivänä munakasta. Ja puuroa + voisilmä + sokeria iltaruuaksi.

Vierailija
8/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 eur ja ensi viikon lopussa vasta tulee lisää.

Vierailija
9/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi vastaisen varalle hommata Visa-kortti. Siis hätävaraksi.

No kannattaisi varmaan joo, mutta mikä luottolaitos on niin höveli, että myöntää luottokortin ihmiselle, jonka elämä kaatuu yhteen suoraveloituksella maksettuun sähkölaskuun? Erityisesti nykyisin nuo luottokorttifirmat ja pankit tuntuvat olevan erittäin tarkkoja (vrt. keskustelut esim. S-pankista)...

Vierailija
10/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon-parin elintarvikkeet säilykkeinä, pakasteina, kuivatuotteina, näkkäriä, jauhoja, makaronia, kaurahiutaleita, kuivahiivaa, maitojauhetta jne. Pärjää viikon vaikka rahat loppuisivat tai vaikka sairastuisi tai sattuisi muuta yllättävää. Kotivaraa kannattaa tietenkin käyttää vanhimman pään kautta.