Vanhempainvarttini keskeytti seuraavan ajan omaava vanhempi.
Eilen illalla olin siis lapseni vartissa koululla (oli muuten illalla klo 18.15; täällä kun ollut keskustelua, ettei iltaisin olisi vartteja) ja kun vartti läheni loppuaan, niin sisään ryntäsi mies, joka kehotti "pikkurouvaa" nyt siirtymään vaan kiltisti ulos luokasta! On hänen vuoronsa ja ei hänellä ole aikaa odotella akkojen loppumatonta räpätystä..
Oli siinä pokassa pitämistä moisen törkimyksen edessä, eikä varsinkaan opettaja saanut sanaa suustaan. Kaikenlaisia vanhempia niitä onkin opettajan kestettävä, ei todellakaan käy kateeksi.
Meillä olikin keskustelu ollut loppukaneettia vaille, joten nousin naurua pidätellen ylös tuolistani ja lopetin "räpätyksen" miehen sanoja toistaakseni.
En jaksa edes loukkaantua moisen käytöstavattomuuden takia ja sanamiekkailuun olisi ollut aivan turha ryhtyä; sellainen itsekylläisyyden kilpi miestä verhosi.
Kommentit (22)
Olisi voinut hyvinkin järjestyä, eikä tuollaisiin aikoihin tarvitse edes suostua.
Meillä se on huomisaamuna klo7.30 ja töissä pitäisi olla klo8.00 mutta eipä 1-luokkalaisen opettaja laittanut tarjolle lainkaan ilta-aikoja, ei edes iltapäiväaikoja vaan viimeisin ja myöhäisin aika on klo14.30
Mä ainakin kirjoitan värikästä kieltä sen kummemmin pohtimatta. Ei tarvitse erikseen vääntää. Mutta mä olenkin aina kirjoittanut ja lukenut paljon. Suosittelen muillekin.