Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin taas leikkipuistossa päivän alipukeutuja

Vierailija
03.11.2010 |

Onko tää joku nykyinen trendi, että lasten kanssa mennään leikkipuistoon vain meikattuna, hiukset laitettuna ja peremmat vaatteet päällä??

Mä olin tänään(kin) puistossa ainut ilman meikkiä ja lippis päässä. Mulla ei myöskään ole ykköset niskassa, vaan sellaset pihavaatteet, että voin leikkiäkin lasten kanssa varomatta koko ajan vaatteiden likaantumista.

Anteeksi vaan, mut mun mielestä näyttää todella naurettavalle, kun äiti keinuttaa lasta lantiopituisessa trenditakissa, tiukoissa farkuissa ja korkokenkäisissä saappaissa (jotka luonnollisesti uppoaa siihen turvahiekkaan...). Rattaiden sangassa roikkuu sitten se tekokäärmeennahkainen käsilaukku.

Mutta ymmärrän toki olevani mielipiteineni yksin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä se meikkihän on sitten koko päiväksi samalla valmiina, kun sen aamulla rutiinisti laittaa. Mutta sitä vähän ihmettelen, jos jostakusta korkokengät ja pieni takki ovat mukava asuste ulkoiluun, siis jo mennään pelkästään puistoon tai lenkille (ei kaupungille, ostoksille jne.). Käytän itsekin korkokenkiä, mutta en puistoreissuilla. Jokaiseen tilanteeseen löytyy sopivat vaatteet, puistoon yleensä laadukas, istuva ja vedenpitävä ulkoilupuku (esim. Torstailta löytyy ihan naisellisiakin malleja).

Vierailija
22/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti toiset sitten viihtyy syksy ja talven viimoissa vaikkei ole ulkoiluun sopivia vaatteita. Mä olen niin mukavuudenhaluinen, että tykkään olla kuiva ja lämmin. Meikkiäkin käytän töissäkäydessäni päivittäin, mutta kotona ollessa aika on muutenkin niin kortilla, että siitä ei lohkea meikkaamiseen.

Meillä tosiaan on näitä itävahvistuksia, jotka pukeutuu juuri kuvailemallani tavalla, mutta myös ihan perussuomalaisia äitejä. Välillä on koomista katsella miten ne yrittää niissä mokkakengissään sipsutella vesi- ja kuralätäköiden yli ja ympäri :)Itekin ekaa kertaa puistossa käydessäni ajattelin, että ko. henkilöt on varmaan poikenneet puistoon matkalla jonnekin muualle. Eipä taida olla, koska samat naamat siellä on päivittäin samalla varustuksella.

Valitettavasti kyllä meidän puistossa alipukeutujaa katsotaan todella nenänvartta pitkin. Kävin siellä eilen kaverini kanssa, joka oli vastaavalla setillä kanssani. Kun astuttiin portista sisään, kaikki kääntyivät katsomaan ja tapittivat päästä varpaisiin. Reippasti punattujen suiden ilmeistä näki, ettei pukukoodimme ollut osunut oikeaan. Ikävä juttu, koska tuo puisto on päiväsaikaan ainut puisto, jossa on liukumäet, keinut sun muut, ja joka ei ole varattu millekään päiväkodille. Toinen yleinen puisto on kyllä lähellä, mutta lähipäiväkoti käyttää sitä myös. Meillä on niin pieniä lapsia, että jäävät ihan kirjaimellisesti päiväkotilasten jalkoihin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en siis puhu mistään kevyestä ripsari + huulikiilto -yhdistelmästä vaan ihan täydestä setistä. Ei siis mikään nopea päivämeikki. Ja näillä itäisillä ystävillämme meikki kääntyy aika usein sille hutsu-linjalle.

ap

Vierailija
24/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 8v sitten, kun esikoiseni oli nuorempi. Tunsin minäkin itseni aina vähän alipukeutuneeksi :D Asuin silloin siis Hgin keskustassa.

Nyt asun "maalla" ja täällä taas mammat on niin kamalan näköisiä, että oksat pois. Venynyttä, virttynyttä, kauhtunutta ja kulunutta, saa joskus miettiä, että käykö noi edes suihkussa.

Vierailija
25/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakana ole kylmä tai märkä. Takkini peittävät perseen ja esim. sinne talvitakin alle mahtuu se inttivillapaita ja sammareiden alle lämpökerraston kalsarit. Eikä sadekaan mene läpi ellei vettä tule kuin saavista kaatamalla, mutta silloin ei ulkoillakaan porukalla vaan odotellaan sateen laantumista tai sitten lapsi leikkii pihalla (kuravaatteissa).

Vietän ison osan vuotta maastotöissä (olen biologi), ja olen huomannut että minulle oikeastaan ainoat tarpeelliset maasto/ulkoiluvarusteet ovat ne vaelluskengät ja kumpparit, sadevaatteet jos on oikeasti ihan supermärkää ja olen joko siellä lintutornissa tai jossain pusikossa.

-12

Ilmeisesti toiset sitten viihtyy syksy ja talven viimoissa vaikkei ole ulkoiluun sopivia vaatteita. Mä olen niin mukavuudenhaluinen, että tykkään olla kuiva ja lämmin.

Vierailija
26/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://s23.photobucket.com/albums/b374/kaisaruokamo/?action=view&curren…

Mä vain tunnen oloni parhaimmaksi korkkareissa sun muissa tuollaisissa ap:n mainitsemissa vaatteissa, myös leikkipuistossa. En edes omista oikein kunnon ulkoiluvaatteita. Toki laitan lenkkarit jos mennään lasten kanssa vaikkapa metsään. Siellä on vähän paha kävellä korkkareilla.

Kyllä noilla vaatteilla olen ihan lastenkin kanssa leikkinyt. Vaatteiden likaantuminen ei haittaa, onhan meillä pesukone jota muutenkin käytetään joka päivä. Harvemmin lapset minun seuraani silti kaipaavat kun on oman ikäisiä leikkikavereita saatavilla.

Enkä viitsisi aina meikkejä poistaa kun mennään ulos. Meikkaus kun kuuluu päivärutiineihin hiustenlaiton ohessa.

Hyvin ollaan tähän mennessä pärjätty noilla kuteilla mutta olen pahoillani jos pukeutumiseni, meikkaamiseni ja hiustenlaittoni jotakuta häiritsee.

Vierailija
27/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://s23.photobucket.com/albums/b374/kaisaruokamo/?action=view&curren…" alt="http://s23.photobucket.com/albums/b374/kaisaruokamo/?action=view&curren…">http://s23.photobucket.com/albums/b374/kaisaruokamo/?action=view&curren…;

Mä vain tunnen oloni parhaimmaksi korkkareissa sun muissa tuollaisissa ap:n mainitsemissa vaatteissa, myös leikkipuistossa. En edes omista oikein kunnon ulkoiluvaatteita. Toki laitan lenkkarit jos mennään lasten kanssa vaikkapa metsään. Siellä on vähän paha kävellä korkkareilla.

Kyllä noilla vaatteilla olen ihan lastenkin kanssa leikkinyt. Vaatteiden likaantuminen ei haittaa, onhan meillä pesukone jota muutenkin käytetään joka päivä. Harvemmin lapset minun seuraani silti kaipaavat kun on oman ikäisiä leikkikavereita saatavilla.

Enkä viitsisi aina meikkejä poistaa kun mennään ulos. Meikkaus kun kuuluu päivärutiineihin hiustenlaiton ohessa.

Hyvin ollaan tähän mennessä pärjätty noilla kuteilla mutta olen pahoillani jos pukeutumiseni, meikkaamiseni ja hiustenlaittoni jotakuta häiritsee.

erolla, että todella harvoin pukeudun hameeseen edes kesällä (täytyy olla todella lämmin että luovun housuistani =D). Kesällä kuljen myös usein ilman kenkiä (asumme aika kaukana keskustassa eikä täällä ole kauheasti, ainakaan leikkipuistossa, rikkinäisiä pulloja) ja käytän paljon korkeakorkoisempia kenkiä (matalimmat taitavat olla kymmenen sentin pintaan).

Talvi on toki eri juttu pukeutumisen suhteen. Asun rannikolla, jossa tuuli on todella kylmä talvisin, joten esim. villakangastakki ei lämmitä tarpeeksi, jolloin käytössä on pitkätoppatakki. Ja jos lunta on vähänkin enemmän, otan käyttööni siihen keliin sopivat kengät (täällä tuo hiekoitus ei muutenkaan oikein toimi). Löytyy myös pipo jos sitä tarvitaan.

Kevät, kesä ja syksy ovat sitä aikaa, jolloin sitten ilmeisesti ylipukeudun =D Mutta minkäs tekee, kun tuntee olonsa niissä vaatteissa parhaimmaksi =)

Vierailija
28/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakana ole kylmä tai märkä. Takkini peittävät perseen ja esim. sinne talvitakin alle mahtuu se inttivillapaita ja sammareiden alle lämpökerraston kalsarit. Eikä sadekaan mene läpi ellei vettä tule kuin saavista kaatamalla, mutta silloin ei ulkoillakaan porukalla vaan odotellaan sateen laantumista tai sitten lapsi leikkii pihalla (kuravaatteissa).

Vietän ison osan vuotta maastotöissä (olen biologi), ja olen huomannut että minulle oikeastaan ainoat tarpeelliset maasto/ulkoiluvarusteet ovat ne vaelluskengät ja kumpparit, sadevaatteet jos on oikeasti ihan supermärkää ja olen joko siellä lintutornissa tai jossain pusikossa.

-12

Ilmeisesti toiset sitten viihtyy syksy ja talven viimoissa vaikkei ole ulkoiluun sopivia vaatteita. Mä olen niin mukavuudenhaluinen, että tykkään olla kuiva ja lämmin.

Täällä niitä jo listasinkin. Lantiopituinen takki ei peitä persettä ja tyköistuvan alle ei villapaita varmaan mahdu. Mulle ainakin tulisi kylmä. Korkkarit ei ole mun mielestä ulkoilukengät sen enempää kuin tiukat farkutkaan.

Ei tuulipuku se ainut oikea ole. Mun mielestä ulkoluvaatteet on tuulen- ja vedenpitävät (jos siis märkä keli) ja sellaiset, joiden kanssa on helppo liikkua. Eli riittävän väljät.

ap

Vierailija
29/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kovin korkeita korkoja leikkipuistoon laita. Silti mielellään ylipäätään ulos lähtiessä näytän nätiltä. Tulee itselle mukavampi olo, jos on jotenkin vähän laittautunut, vähän meikkiä ja hiukset edes vähän ruokottuna. Tai sitten laitan jonkun kivan myssyn näin talvella, jos hiukset on huonot.

Toisaalta sitten joinain päivinä laitan mieluummin ihan vain sen ulkoilupuvun. Riippuu vähän säästä ja jaksamisesta. Meillä leikkipuistossa näkyy monenlaisia äitejä, toiset laitetumpia kuin toiset. En ole asiaa sen kummemmin ihmetellyt ennen tätä.

Vierailija
30/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tainneet tajuta mitä sä tarkoitit... Hyvältä voi näyttää eikä tartte joo olla tuulipukua, mutta jos on märkää ja mokkasaappaat litisee niin onhan se huvittavaa. Samoin se kun ne äidit PALELEE ihan selvästi, mutta eivät vaan uskalla pukeutua sään mukaisesti. Ja huom. itsekään en pukeudu tuulipukuihin, mutta en myöskään sellaisiin vaatteisiin missä tarttee kastella itsensä ja palella -tätähän se ap taisi tarkoittaa...

Vierailija
31/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan välillä olla puistoon mennessä hienommissa vaatteissa ja välillä urheiluvarusteissa. Pukeutuminen riippuu ihan siitä, onko reissulla tarkoitus vain ulkoilla vai käydä myös esim. vaatekaupassa ostoksilla. Meikkiä on joka tapauksessa naamassa ja hiukset suoristettu raudalla, sillä meikkaa ja laitan hiukset, vaikka olisin kotona lasten kanssa koko päivän. Minusta on kivaa, kun kaikki äidit ei näytä sellaisilta perusmammoilta, jotka eivät ole enää lapsien jälkeen yhtään kiinnostuneita omasta ulkonäöstään. Toisaalta on ihan järkevää pukeutua säänmukaiseen ulkoiluasuun, jos on vain ulkoilemassa.

Vierailija
32/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tainneet tajuta mitä sä tarkoitit... Hyvältä voi näyttää eikä tartte joo olla tuulipukua, mutta jos on märkää ja mokkasaappaat litisee niin onhan se huvittavaa. Samoin se kun ne äidit PALELEE ihan selvästi, mutta eivät vaan uskalla pukeutua sään mukaisesti. Ja huom. itsekään en pukeudu tuulipukuihin, mutta en myöskään sellaisiin vaatteisiin missä tarttee kastella itsensä ja palella -tätähän se ap taisi tarkoittaa...

Ei ap kyllä noin sanonut ekassa viestissään: "Onko tää joku nykyinen trendi, että lasten kanssa mennään leikkipuistoon vain meikattuna, hiukset laitettuna ja peremmat vaatteet päällä??"

Itse jo tuonne johonkin vastasin, puen mielelläni kivat vaatteet päälle ja laitan hiukset ja meikit.

"Mä olin tänään(kin) puistossa ainut ilman meikkiä ja lippis päässä. Mulla ei myöskään ole ykköset niskassa, vaan sellaset pihavaatteet, että voin leikkiäkin lasten kanssa varomatta koko ajan vaatteiden likaantumista. "

Kai sen kaikki määrittelee itse missä vaatteissa kokee voivansa leikkiä pelkäämättä likaantumista. Jos ap ei itse tahdo käyttää meikkiä, miksi häntä häiritsee jos toiset käyttävät? Pistää vain miettimään. :)

Jos viettää koko päivänsä lasten kanssa ja omistaa kivojakin vaatteita, eikö niitä sitten voi käyttää? Pitäisikö niitä säilöä siellä kaapin pohjilla ja aina valita ne rönttövaatteet, vaikka kivojakin on olemassa? Jos kivoista vaatteista tulee parempi mieli, miksei niitä voisi käyttää, ja jos suurin osa tämänhetkisestä elämästä tosiaan pyörii leikkipuistossa ja lasten kanssa muuten, missäs muussa seurassa niitä vaatteita sitten voisi pitää?

Lasten kanssa taantuu helposti semmoiseen lapsimuottiin itsekin. Tukka menee vaan ponnarille tai jopa saparoille, vaatteet on marimekon raitaa ja palloa. Itseä alkaa ahdistaa jos liian pitkä aika putkeen kuluu jossain rönttövaatteissa, joissa näyttää räjähtäneeltä ja ylikasvaneelta lapselta. Haluan näyttää naiselta.

Toki joku raja siinäkin minusta on, en lähtisi leikkipuistoon iltapuvussa tai kovin epämukavissa vaatteissa. Kauniit mutta käytännölliset, se on se juttu. :)

Vierailija
33/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Itä-Helsingissä noita hutsahtavia nuoria naisia riittää varmasti hiekkalaatikoille asti. Anna heidän pitää sotamaalauksensa ja muu parishiltontyylinsä.

Vierailija
34/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tänään(kin) puistossa ainut ilman meikkiä ja lippis päässä. Mulla ei myöskään ole ykköset niskassa, vaan sellaset pihavaatteet, että voin leikkiäkin lasten kanssa varomatta koko ajan vaatteiden likaantumista.

lippis päässä ja ulkoiluvaatteissa. En nyt puhu itsestäni :) Eräs ystäväni on tosi kaunis, ei meikkaa juuri koskaan jne ja on älyttömän hyvän näköinen.

Vierailija
35/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa saa onneksi ihan vapaasti pukeutua miten haluaa, meikattuja kotiäitejä siellä näkee tosi harvoin ja vaatteetkin on käytännöllisyyden mukaan valittu -pari äitiä pukeutuu vähän hienommin, mutta ei sekään näytä estävän lasten leikkeihin osallistumasta!

Pihavaatteilla en lähde puistoon (niillä tehdään pihatöitä ja siltä näyttävätkin), mutta vuosia vanha takki, ulkoiluhousut, goret, pipo ja hanskat oli tänäänkin. Käsilaukkua en kuljeta mukana, enkä ole muillakaan nähnyt sellaista mukana tai rattaissa roikkumassa.

Pukeudu sinä vain oman mielesi ja suomen sään mukaan, älä katso liian tarkasti niitä muita äitejä!

Vierailija
36/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti toiset sitten viihtyy syksy ja talven viimoissa vaikkei ole ulkoiluun sopivia vaatteita. Mä olen niin mukavuudenhaluinen, että tykkään olla kuiva ja lämmin. Meikkiäkin käytän töissäkäydessäni päivittäin, mutta kotona ollessa aika on muutenkin niin kortilla, että siitä ei lohkea meikkaamiseen.

Meillä tosiaan on näitä itävahvistuksia, jotka pukeutuu juuri kuvailemallani tavalla, mutta myös ihan perussuomalaisia äitejä. Välillä on koomista katsella miten ne yrittää niissä mokkakengissään sipsutella vesi- ja kuralätäköiden yli ja ympäri :)Itekin ekaa kertaa puistossa käydessäni ajattelin, että ko. henkilöt on varmaan poikenneet puistoon matkalla jonnekin muualle. Eipä taida olla, koska samat naamat siellä on päivittäin samalla varustuksella.

Valitettavasti kyllä meidän puistossa alipukeutujaa katsotaan todella nenänvartta pitkin. Kävin siellä eilen kaverini kanssa, joka oli vastaavalla setillä kanssani. Kun astuttiin portista sisään, kaikki kääntyivät katsomaan ja tapittivat päästä varpaisiin. Reippasti punattujen suiden ilmeistä näki, ettei pukukoodimme ollut osunut oikeaan. Ikävä juttu, koska tuo puisto on päiväsaikaan ainut puisto, jossa on liukumäet, keinut sun muut, ja joka ei ole varattu millekään päiväkodille. Toinen yleinen puisto on kyllä lähellä, mutta lähipäiväkoti käyttää sitä myös. Meillä on niin pieniä lapsia, että jäävät ihan kirjaimellisesti päiväkotilasten jalkoihin.

ap

Hatunnosto heille jotka jaksaa puistoon joka päivä, oli meikkiä tai ei. Itse en joka päivä jaksais tuon kaks vuotiaan kans puistoon. Kyllähän tää tilanne tietenkin vaikuttaa (rv 30 ja supistelee ja pissa hätä koko ajan) mutta silti. Hyviä äitejä ovat. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi