Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin taas leikkipuistossa päivän alipukeutuja

Vierailija
03.11.2010 |

Onko tää joku nykyinen trendi, että lasten kanssa mennään leikkipuistoon vain meikattuna, hiukset laitettuna ja peremmat vaatteet päällä??

Mä olin tänään(kin) puistossa ainut ilman meikkiä ja lippis päässä. Mulla ei myöskään ole ykköset niskassa, vaan sellaset pihavaatteet, että voin leikkiäkin lasten kanssa varomatta koko ajan vaatteiden likaantumista.

Anteeksi vaan, mut mun mielestä näyttää todella naurettavalle, kun äiti keinuttaa lasta lantiopituisessa trenditakissa, tiukoissa farkuissa ja korkokenkäisissä saappaissa (jotka luonnollisesti uppoaa siihen turvahiekkaan...). Rattaiden sangassa roikkuu sitten se tekokäärmeennahkainen käsilaukku.

Mutta ymmärrän toki olevani mielipiteineni yksin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin näin on?

Vierailija
2/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän puistossa ulkoillaan kyllä vetimissä, jotka on valittu ihan tilanteen ja sään mukaan. Enkä juuri toisten meikkitilanteitakaan ole kyylännyt. Itsellä ei ole eikä tule.

Vierailija
4/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noin pukeutuvat venäläiset äidit paikkaan kuin paikkaan.

Se vähä mitä viime vuosina olen puistoissa pyörinyt, niin trendi on ulkoilupuku (kellä joku kalliimpi Peak, kellä perus "tuulipuku") tai vaikka farkut yhdistettynä ulkoilutakkiin ja mukaviin kenkkin.

Meikki ja tukka nyt on ihan perusjuttua, toisilla panostettu enemmän ja toisilla vähemmän tai ei ollenkaan. Itse en lippis päässä lähtisi puistoon, mutta vaan koska se ei mulle sovi :)

Vierailija
5/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen kyllä niin mukavuudenhaluinen, että pukeudun aina ulkoillessa ulkoiluvaatteisiin. En kestä sitä, että housunkauluksesta puhaltaa viima, kosteus tunkeutuu sisähousujen läpi eivätkä kengät sovikaan ulkona seisoskeluun.

Mutta kukin tyylillään! Olen havainnut, että kaikki eivät koe epämukavuutta samoista asioista kuin minä, eivätkä kaikki myöskään palele.

Vierailija
6/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään puistossa tuollaisia näy, järkevät gore-tex-tuulipuvut ja jokasäänkengät useimmilla.

Vierailija
7/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin on muskari puiston laidalla ja sitten jatkamme kaupungin keskustaan asioille, joskus jäämme hetkeksi keinumaan puistoon. En viitsi pihavaatteissa kaupungille mennä, muuten toki puistossa käytän "tuulipukua" um ulkoiluvermeitä.

Vierailija
8/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain tunnen oloni parhaimmaksi korkkareissa sun muissa tuollaisissa ap:n mainitsemissa vaatteissa, myös leikkipuistossa. En edes omista oikein kunnon ulkoiluvaatteita. Toki laitan lenkkarit jos mennään lasten kanssa vaikkapa metsään. Siellä on vähän paha kävellä korkkareilla.

Kyllä noilla vaatteilla olen ihan lastenkin kanssa leikkinyt. Vaatteiden likaantuminen ei haittaa, onhan meillä pesukone jota muutenkin käytetään joka päivä. Harvemmin lapset minun seuraani silti kaipaavat kun on oman ikäisiä leikkikavereita saatavilla.

Enkä viitsisi aina meikkejä poistaa kun mennään ulos. Meikkaus kun kuuluu päivärutiineihin hiustenlaiton ohessa.

Hyvin ollaan tähän mennessä pärjätty noilla kuteilla mutta olen pahoillani jos pukeutumiseni, meikkaamiseni ja hiustenlaittoni jotakuta häiritsee.

Vierailija
9/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo yksin mielipitees kanssa. mä en tajuu miten jotkut jaksaa/kerkiää laittamaa itteesä.mutta kivat vaa heille.

Vierailija
10/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan meikkiä ja hiukseni joka päivä. En mitään sotamaalausta, mutta sellainen luonnollinen (ja varsin huomaamaton) ehostus. Ihan vaan koska siitä tulee kiva olo, aikaa meikkiin + hiuksiin menee hkä 5-15 min.

Olen harrastanut lintuja ja luontoa ns. aina ja huomannut että kaipaan toppavaatteita vaan kun staijaan monta tuntia kylmässä tuulessa (tyyliin loka-maaliskuu välillä). Kaupunkioloissa riittää trenssi tai villakangastakki jonka alla talvella armeijan villapaita, sekä farkut/sammarit ja niiden alla kylmillä säillä sukkikset/pitkät kalsarit. Minusta ulkoiluvaatteet ovat rumia, viihdyn paremmin muissa joten miksi käyttäisin jotain mistä en tykkää ellei ole IHAN pakko? Ihan hyvin olen silti voinut kiipeillä kiipeilytelineessä :) Ei ole koskaan vaatteet pilaantuneet puistoreissuilla vaikken niitä varokaan. No, en nyt mene mihinkään lätäköihin kierimään, mutta tuskinpa menisin muutenkaan.

En omista tasapohjaisia saappaita, tosin en myöskään mitään hotmama-bootseja. Yleensä on kyllä vanhat skeittikengät jalassa kun ulkoillaan kaupungissa. Maastossa kumpparit tai maastokengät, kaupunkioloissa pärjään ilmankin.

Lippiksiä inhoan, jos on joku lakki niin sitten pipo tai neulottu baskeri.

Rattaita ei ole enää, käsilaukku vaihtelee.

Vierailija
11/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sellanen perusmamman inhoama,asun tällä hetkellä itä-eroopassa ja täällä on normaalia,että naiset laittautauvat päivittäin.Sanottakoon,että täällä alle 18-vuotiaat tytöt eivät kulje tyrkkyvaatteissa ja ylipaklattuna,tämä ilo on varattu vain aikuisille naisille. Myös "mummot" ovat laitettuja. Olemme asuneet täällä melkein vuoden ja en ole nähnyt kertaakaan tuulipukuisia ihmisiä muuta kuin juoksulenkillä.Itse pidän siitä,että saa "juhlia" naisellisuutta kauniilla vaatteilla joka päivä.Kengänkorkoni ovat pysyneet vielä maltillisina,en minä näin yli kolmekymppisenä totu siihen,että aina olisi korkkarit jalassa :)

Vierailija
12/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo yksin mielipitees kanssa. mä en tajuu miten jotkut jaksaa/kerkiää laittamaa itteesä.mutta kivat vaa heille.

Olen itse meikannut yli kymmenen vuotta (lähes tulkoon joka päivä), joten se menee ihan rutiinista. Meikkiin minulla menee max. 20 min (koska tyylini on gootti, myös meikki on voimakas). Hiukset vedän suoritusraudan kanssa ja siinä menee ehkä 10 min.

Sillä välin nelivuotias leikkii ja vaaveli 4kk katselee mitä äiti touhuaa =)

Vierailija
13/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, tosi mielenkiintoista oli lukea tämä. Kun oikeasti itse en voi olla ihmettelemättä miten joku kestää olla noin epämukavissa kuteissa leikkipuistossa niin ihan kiinnostavaa oli kuulla että jonkun mielestä ne hankalan näköiset vaatteet eivät tosiaan ole epämukavia :)

Mulle on sinänsä sama miten ihmiset pukeutuu joten en pahalla ihmettele.

t. eräs, joka on onnellinen ettei asu missään keskieuroopassa tai muualla missä "kaikki" laittaituu...

Mä vain tunnen oloni parhaimmaksi korkkareissa sun muissa tuollaisissa ap:n mainitsemissa vaatteissa, myös leikkipuistossa. En edes omista oikein kunnon ulkoiluvaatteita. Toki laitan lenkkarit jos mennään lasten kanssa vaikkapa metsään. Siellä on vähän paha kävellä korkkareilla. Kyllä noilla vaatteilla olen ihan lastenkin kanssa leikkinyt. Vaatteiden likaantuminen ei haittaa, onhan meillä pesukone jota muutenkin käytetään joka päivä. Harvemmin lapset minun seuraani silti kaipaavat kun on oman ikäisiä leikkikavereita saatavilla. Enkä viitsisi aina meikkejä poistaa kun mennään ulos. Meikkaus kun kuuluu päivärutiineihin hiustenlaiton ohessa. Hyvin ollaan tähän mennessä pärjätty noilla kuteilla mutta olen pahoillani jos pukeutumiseni, meikkaamiseni ja hiustenlaittoni jotakuta häiritsee.

Vierailija
14/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei käytä teknisiä merkkiulkoiluvaatteita ja goretexejä. Minä olen aina alipukeutunut, kun käytän halpiksia.

Vierailija
15/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse meikannut yli kymmenen vuotta (lähes tulkoon joka päivä), joten se menee ihan rutiinista. Meikkiin minulla menee max. 20 min (koska tyylini on gootti, myös meikki on voimakas). Hiukset vedän suoritusraudan kanssa ja siinä menee ehkä 10 min. Sillä välin nelivuotias leikkii ja vaaveli 4kk katselee mitä äiti touhuaa =)

näytätkin kauniilta. kait tää mun ihmettely miten jaksaa yms. johtuu siitä,että koen ettei mun kroppaani ja lärviini mikää enää pelasta. :(

Vierailija
16/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heti kertonut miten kuuluu ihmisen pukeutua!

Tuulipuvut vaan päälle!

T. meikkaava neljän lapsen äiti, joka heittää vaatteensa pesukoneeseen jos menee likaseksi (myös sen ihoa myötäilevän kauniin takin). Onpa siinä homma! Sää varmaan jynssäät kaiken käsipesulla ja käytät luontoa säästävää saippuaa?

Vierailija
17/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse meikannut yli kymmenen vuotta (lähes tulkoon joka päivä), joten se menee ihan rutiinista. Meikkiin minulla menee max. 20 min (koska tyylini on gootti, myös meikki on voimakas). Hiukset vedän suoritusraudan kanssa ja siinä menee ehkä 10 min. Sillä välin nelivuotias leikkii ja vaaveli 4kk katselee mitä äiti touhuaa =)

näytätkin kauniilta. kait tää mun ihmettely miten jaksaa yms. johtuu siitä,että koen ettei mun kroppaani ja lärviini mikää enää pelasta. :(

ihmeitä tee vaan voi jossakin tapauksessa jopa "rumentaa". Vaatteilla taas voi peittää vartalon epäkohtia joskin Suomen ilmasto on sitä luokkaa ettei se aina onnistu (talvi --> tasapaksu toppatakki).

Mutta minusta kyse on kuitenkin siitä, mihin on tottunut. Minä olen tottunut meikkaamiseen ja korkkareihin, joku toinen ei. Pääasia on se, että viihtyy niissä vaatteissa, oli ne sitten tuulipuku tai minimaalisen lyhyt takki.

Vierailija
18/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vauva kasvaa leikkipuistoikään ja alamme käydä sellaisissa!

Itse kun en viihdy lenkkivaatteissa kuin lenkillä ja kaiken lisäksi meikkaan sekä laitan hiukseni ja näytän hemmetin hyvältä! :/

Pitää vaan toivoa että muut äidit eivät menetä yöuniaan takiani, koska en todellakaan aio laiminlyödä ulkonäköäni muiden ärsyyntymisen takia.

Ja meilläkin tosiaan se pesukone löytyy ja pesulapalveluja käytän jos ei omin neuvoin vaatteet puhdistu, että sikäli en pelkää likaantumisiakaan.

Kiitos ja anteeksi ;)

Vierailija
19/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein puistossa samoissa vaatteissa kuin vapaa-ajalla kaupungillakin. Ja usein nämä kaksi keikkaa myös yhdistetään.

En voisi kuvitellakaan meneväni kaupungille ostoksille tuulipuvussa ja lippis päässä. Ei, en voisi. Tai voin, kerran kävin kun tulin metsäreissulta koiran kanssa mutta oli epämukava olo...

Ja meikkaan aina, joka ikinen päivä. En mene minnekään ilman meikkiä. Ja joo, on mulla kaksi pientä lasta, joista toinen "huusi taukoamatta ja nukkumatta ekat kaksi vuotta" :) Ja käyn vieläpä töissäkin. Ja meillä on koira. Ja silti mulla on aikaa meikata, se vie 5 minuuttia eli saman verran kuin joku toinen mamma käyttää aamupullan syömiseen.

Vierailija
20/36 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstallahan on haukuttu miljoonaan kertaan (suomalaisten) naisten pukeutuminen. JHe kun taantuvat tuulipukukansaksi heti lasten saannin jälkeen eivätkä vaivaudu pitämään ulkonäöstään huolta.

Tässä ketjussa taas ihmetellään, miten ihmeessä joku voi meikata, laittaa hiuksensa ja pukeutua johonkin muuhun kuin ulkoiluvaatteisiin =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi