Päivitystä nimipohdintaan Sallamarin, Rosaliinan ja Ellinooran siskolle
Ollaan nyt siis päästy taas hieman pidemmälle nimipohdinnoissa, kiitos siitä teille monista ehdotuksista.
Nämä alla olevat on nyt ehdolla, osa kyllä vielä kysymysmerkkejä sen suhteen, että ovatko liian lähellä siskojen nimiä.
Ainomaija
Eevamaija
Sarianna (ehkä liian lähellä Sallamaria)
Sinimarja (marja ehkä liian lähellä Mari nimeä)
Annastiina
Myös Ronja nimi on ollut harkinnassa, sille ei vaan ole löytynyt mitään kivaa yhdistelmää.
Toisaalta vois olla ihan kiva, että myös neljännen nimessä olisi r-kirjain niin kun muillakin, mutta ei ehkä välttämättömyys.
Kommentit (34)
mikään ollut liian lähellä sisarusten nimiä. Jokainen oli ihan selvästi omanlaisensa, eikä sekaannusta voi syntyä.
Ne oli melkeinpä mun suosikkeja (en kuitenkaan ollut se, joka niitä ehdotti pitkän listan).
Ja nyt mulla tuli tuosta jostain yllä olevasta mieleen kiva yhdistelmä:
Iidalotta.
Te taidatte hakea vähän toisenlaista, ja ihanasti olette saaneet paljon upeita ehdotuksia.
Mun mielestä se r:n mukana olo ei ole lainkaan pakollinen. En olisi edes tajunnut, että kaikissa nimissä on r-kirjain, ellet olisi sanonut. Onhan kaikissa a-kirjainkin, mutta ette siihen tarttuneet!
Jos ihan kaiken haluatte huomioida, niin homma menee pian aivan liian mutkikkaaksi. Mutta etteköhän te sen parhaan nimen vielä löydä :-) Tsemppiä!
RONJALEEA kiva ehdotus ja itsellä tli mieleen
AUROORA kiva konstailematon nimi ja sopisi kans sarjaan!
parhaimmat teidän omista ehdotuksista oli Sinimarja ja Ainomaija. Sallamari ja Sinimarja ei ole liian lähellä toisiaan, päinvastoin, ihana pari. Sinimarja olisi myös raikkaan ja uuden kuuloinen, Ainomaija on aika tavallinen, eikä herätä hirveästi mitään ajatuksia.
Mutta näistä annan ääneni Ainoamarialle tai Marianna/Mariannelle. Esim Ainomaria ja Sallamari ihan erilaiset, ei mene sekaisin vaikka toinen olisikin mari ja toinen maria päätteinen.
Ainomaijasta ja Annastiinasta. Noista vielä ensimmäisestä, koska se vaan on helpompi lausua.
Ja nää on mun suosikit siksi, että ne on nimiä, jotka on olleet ennenkin käytössä. Sillä niinhän teidän muiden tyttöjen nimetkin ovat, vaikka ovatkin erikoisemmasta päästä, niin kuitenkin sen verran tuttuja, että nimen on jokainen kuullut joskus ennenkin. Eli ei väkisin väännettyjä. Ja nuo täyttää vielä senkin toiveen, että ne on vielä ihan omanlaisensa nimiä, eikä ole samoja elementtejä kuin siskojen nimissä. Paitsi tietysti tuo tyyli.
on Aino niihin verrattuna hieman pliisu ja "klassinen", Eeva aivan eri vuosikymmeneltä, samoin Sari, Sini ja Anna. Ainostaan Elli on perinteisiä vanhoja nimiä. Ronja olisi todella lähempänä siskojensa aikakautta.
Ronjaveera
Veeraronja
Veeralaura
Oonalaura
Laurakaisa
Ronjakaisa/u
Ronjajulia
Iisamaija
Suosikkilistaltanne paras on munkin mielestä ehdottomasti tuo Annastiina.
Ehdottaisin kuitenkin näitä:
Annakaisa
Suvituuli
Karoliina
Neealeena
Hillamaija
Elmaleena
Ennimaija
Julianna
Marianna/Marianne ei käy, koska siinä on Mari nimi ja se on jo esikoisen nimessä.
Samoin mainitsemasi Ainomaria ja täällä muiden ehdottamat Maria loppuiset on pois suljettuja, koska Mari on jo niin Maria on todella lähellä sitä.
ap
Mutta näistä annan ääneni Ainoamarialle tai Marianna/Mariannelle. Esim Ainomaria ja Sallamari ihan erilaiset, ei mene sekaisin vaikka toinen olisikin mari ja toinen maria päätteinen.
Tuosta r-kirjaimesta joku mainitsi toisessa ketjussa, mutta ei se meille ole välttämättömyys.
Kiitos uusista ehdotuksista, niistä ei kuitenkaan löytynyt uusia ehdokkaita harkintaan.
ap
Ne oli melkeinpä mun suosikkeja (en kuitenkaan ollut se, joka niitä ehdotti pitkän listan).
Ja nyt mulla tuli tuosta jostain yllä olevasta mieleen kiva yhdistelmä:
Iidalotta.
Te taidatte hakea vähän toisenlaista, ja ihanasti olette saaneet paljon upeita ehdotuksia.
Mun mielestä se r:n mukana olo ei ole lainkaan pakollinen. En olisi edes tajunnut, että kaikissa nimissä on r-kirjain, ellet olisi sanonut. Onhan kaikissa a-kirjainkin, mutta ette siihen tarttuneet!
Jos ihan kaiken haluatte huomioida, niin homma menee pian aivan liian mutkikkaaksi. Mutta etteköhän te sen parhaan nimen vielä löydä :-) Tsemppiä!
mennä helposti sekaisin Ellinooran kanssa.
ap