Keinoja päästä huulirasvasta eroon?
Oisko kenellekään hyviä neuvoja? Tajusin vasta äsken että olen ollut jo pidemmän aikaa huulirasvariippuvainen.
Kommentit (24)
ihan Rainbow-huulirasvaa. Mihin vaihdan sen?
illalla (ja joskus aamulla) laitan bepahtenia ja ihmisren ilmoilla huulikiiltoa
vaan lopettamaan. Mutta alkaa tuntua huulissa pahalta ja sitte taas sivellään rasvaa. Oiskohan apteekissa mitään tuotetta joka auttais?
tuosta Ceridal Lipogeelistä? Muita riippuvaisia?
ei ole varsinaisesti huulirasva, vaan erittäin rasvainen koko vartalon rasva. Sitä kun laittaa, ei todellakaan hetkeen tarvi rasvailla :D
Lopeta äläkä ihmettele. Parissa päivässä helpottaa.
Sama juttu kuin minkä hyvänsä riippuvuuden kanssa. Muutama päivä ja totut olemaan ilman.
ja halkeilusta huolimatta.
Ekoina päivinä voit iltaisin laittaa jotain paksua rasvaa huuliin ennen nukkumaanmenoa.
Muutama päivä on ihan kauheeta, mutta sitten huulet tottuu rasvaamattomuuteen, ja pysyy ihan pehmeinä ilman rasvoja. Kokeiltu on.
on mahtavaa huuliin! Luulen että sopis hyvin vieroitukseen. Apteekista, maksaa kympin mutta kestää 2 vuotta. Talvella just hyvä, eikä sitä tarvi laittaa ku vaikka 1 krt/vko sit kun vierotus on saatu loppuun :)
T: kokemusta hr-riippuvuudesta, atoopikko jo 30 vuotta
Yöksi Daktarin-salvaa eikä muuta. Auttoi minulla.
Bepantheniin niin käykö siinä sitten niin että tulee siitä riippuvaiseksi? Tiedän että pitäis vaan lopettaa kerralla mutta en KESTÄ sitä polttavaa tunnetta mikä tulee :(
Tavalliset huulirasvat vaan kosteuttavat hetkellisesti ja joudut sitten lisäämään rasvaa vähän väliä.
Bepanthen sisältää B-vitamiinia, joka kosteuttaa ja hoitaa ihoa syvemmältä ja pitkäkestoisemmin :)
Itse käytän vain ja ainoastaan Bepanhtenia huuliin. Tuossa myös mainittiin muita hyviä tuotteita. Mene ihmeessä apteekkiin =) Ja hetiä se huulirasvapurkki pois.
sitten käydä apteekista kyselemässä vaihtoehtoja :)
olin käyttänyt huulirasvaa päivittäin 13vuoden ajan kun viime keväänä tajusin että oon oikeesti siitä riippuvainen, en enää pystynyt olemaan ilman sitä edes tuntia, ainakin 5min välein oli pakko laittaa lisää ja varsinkin syömisen/juomisen jälkeen jos en laittanut oli aivan kamala olo, ja huomasin selvät riippuvuusoireet.
Mulla oli pakko olla kotona ainakin 10 eri huulirasvaa että edes yksi löytyisi heti kun sitä tarvitsin. Yksi huulirasvapuikko kesti 1-2viikkoa. Mun oli pakko ottaa huulirasva sänkyynkin mukaan, ihan älytöntä :-/
En ees ollut tajunnut miten vakavaksi toi touhu oli mennyt kunnes miesystäväni kommentoi että mun todellakin kannattaisi vähentää huulirasvan käyttöä, ja kysyi oonko huomannut että mulla on oikeasti ongelma sen käytön kanssa.
Päätin sitten asiaa mietittyäni vaan kylmästi lopettaa. Ensimmäinen päivä oli aivan kamala..tuntui että huulet olivat tulessa ja yhtäaikaa todella kuivat. Toinen päivä oli jo vähän siedettävämpi..siitä se sitten lähti :) Heitin kaikki huulirsasvani roskiin. Huulikiiltoa/punaa saan käyttää kunhan laitan sitä vain tosiaan pari kertaa päivässä, tarpeen mukaan. Ja aamuin/illoin kun laitan kasvorasvaa laitan sitä myös huuliin. Ei huulirasvaa kannata millään korvata koska muuten ongelma vaan siirtyy siihen toiseen tuotteeseen..jos sitä siis laittaa myös yhtä usein.
Onnea lopetukseen, mä oon elävä esimerkki että se kyllä onnistuu :D Huulet on ihan normaalin näköiset eikä kuivat, en uskonut että onnistuisi ilman huulirasvankin käyttöä.
huulirasvasta ? Onko siitä sitten haittaa, jos sitä laitta kokoajan.
vaikka kuinka monta päivää olisin ilman rasvaa. Kokeiltu on. Huulet ovat kipeät, kuivat ja halkeilevat
ja halkeilusta huolimatta.
Ekoina päivinä voit iltaisin laittaa jotain paksua rasvaa huuliin ennen nukkumaanmenoa.
Muutama päivä on ihan kauheeta, mutta sitten huulet tottuu rasvaamattomuuteen, ja pysyy ihan pehmeinä ilman rasvoja. Kokeiltu on.
..tuntuu jäävän koukkuun ihan yhtälailla. Mitenkä tästä kierteestä pääsee kokonaan eroon? On kokeiltu jättää kokonaan kaikki pois, ei todellakaan toimi, 2viikkoa olin ilman mitään. En päässyt edes kortisonilla eroon, testattu 2 eri merkkiä. Nuo teollisuusaineet ei vain toimi. testattu myös pihkavoide, ei toimi. =(
vaihda Bepantheniin. Sitä ei tarvitse laittaa kuin kerran vuorokaudessa, max. kaksi kertaa.
Te, jotka suosittelette kokonaan huulien rasvaamisesta luopumista, rasvaatteko te mitään kohtaa kropastanne? Minä en pystyisi olemaan rasvaamatta huulia, kasvoja tai käsiä näin talvella, niin paljon ne kuivuvat.
Kun tulee ekan kerran se olo etät nyt pitäis rasvata, niin päätät että rasvaatkin vasta puolen tunnin päästä. Siitä ne kerran sitten pikkuhiljaa harvenee ilman etät huulet on ihan riekaleina :)
terv. entinen addikti
voiteiden käytöstä, ja hän suositteli huulirasvakierteeseen rasvan vaihtoa (esim. ceridal lipogeeliin) ja rasvauskertojen vähentämistä vähitellen.