Luottaisitko lapsesi hoitoon ex narkkarille?
siinäpä kysymys. Huumeiden käytön lopettanut pari vuotta sitten.
Kommentit (8)
Hyvä ystäväni on ex-narkkari enkä tiedä ihanampaa ihmistä kuin hän. Hän on myös hoitanut lapsiani ja lapset pitävät hänestä kovasti.
En tuomitse tuon perusteella ihmistä huonoksi. Jokainen meistä tekee vääriä ja tyhmiä valintoja elämässä mutta niistä voi oppia. Kyllä ne ex-narkit ovat myös uuden tilaisuuden ansainneet.
lapseni isälle kyllä.
On mitä ihanin isä lapselle kuten myös minä pystyn olemaan kunnollinen äiti.
On totta, ettei kaikki pysty olemaan lopettamisen jälkeen ilman.
Minä kävin rankat vieroitushoidot raskausaikana enkä ole sen jälkeen sortunut, lähellä on ollut mutta lapsi on pitänyt erossa entisestä elämästä.
Erosimme miehen kanssa, hän jatkoi vielä aineiden kanssa.
Nyt ollut kuivilla jo kaksi vuotta ja tapaa lasta säännöllisesti. Alussa oli sossun valvoja vahtimassa tapaamisia, tarkasti asunnon jne ja nyt on puolivuotta mennyt isällä ja lapsella tapaamiset kahdestaan.
Narkkari ei ole aina narkkari
Monesti ex-narkit ovat paljon taitavampia lasten käsittelyssä kuin tavisjuntit.
Jos on kerran käytön lopettanut ni mikä ongelma tossa on? Ja jos viel lapsen isäki.
Jos on kerran käytön lopettanut ni mikä ongelma tossa on? Ja jos viel lapsen isäki.
mikä ongelma? varmaan lähinnä se, että koskaan ei voi olla varma, milloin mies taas repsahtaa.
tilanne on kyllä vaikea. hyvä ystäväni on ex-narkkari (ei tosin ollut kauaakaan) ja hänellä on kaksi lasta, jotka ovat todella hyvässä hoidossa hänellä. hän on erittäin hyvä äiti eikä entinen elämä vaikuta lainkaan. toisaalta mieheni äiti on entinen (tai nykyinen, vähän riippuu) alkoholisti, jolla ei ole minkäänlaista tapaamis"oikeutta" ja -mahdollisuutta lapseemme, koska emme luota häneen ollenkaan.
Monesti ex-narkit ovat paljon taitavampia lasten käsittelyssä kuin tavisjuntit.
Ei ole olemassa ex-narkomaania. Kerran käyttäjä, aina käyttäjä, näin he itse ajattelee. Kokemukseni perusteella monet näistä entisistä käyttäjistä ovat muuten ihan samanlaisia kuin käyttäjätkin, he eivät vaan vedä kamaa, eli siis valehtelevat, ovat itsekkäitä ja saattavat jopa olla narsistisia ja omaavat muitakin ihmisluonnon ikäviä puolia korostettuina. En niinkään pelkäisi sen puolesta, että tämä narkki saisi lapset käyttämään huumetta, vaan sitä, mitän hänen rikkinäinen sielunsa aiheuttaisi lasteni henkiselle kehitykselle.
ex narkkari on lapsen isä ja mun entinen mies? Vaikea tilanne...
ap