Raivostuttavaa, kun anoppi tulee aina tuijottamaan imettäessäni vauvaa
Vauva on jo yli kk:n enkä enää tässä vaiheessa kehtaa sanoa, etten kestä sitä tuijotusta tai etten halua yleisöä imetykselle. Anoppi seisoo ihan selkäni takana tai vieressä ja tuijottaa vauvaa / rintaani. Lisäksi hän kommentoi nielemisääniä, vauvan imemisliikkeitä tai jotain.
Miten saisin nätisti sanottua, etten halua kenenkään tulevan siihen viereen tuijottelemaan?
Kommentit (24)
Mulla tuli aina äiti / anoppi / omat tätini katsomaan kun imetin. Jopa silloin, jos makasin sängyllä vauva vieressä. Äidilleni kehtasin ärähtää, mut muut vaan tuijotti ja esim. yrittivät neuvoa, jos vauva sai tissillä raivarin tai neuvoivat, että "älä vaan hermostu, ei maito silloin heru". Joo-o, koitapa nyt siinä sit olla hermostumatta, kun puoli sukua tuijottaa.
Itsekin olen ihan haltioissani jos joku kaverini imettää lähelläni :) Tuskin anoppi pahaa tarkoittaa, haluaa vaan ihastella.
Itsekin olen ihan haltioissani jos joku kaverini imettää lähelläni :) Tuskin anoppi pahaa tarkoittaa, haluaa vaan ihastella.
Mutten silti halua, että kukaan tulee tuijottamaan rintaani.
Anoppi tulee myös perääni makuuhuoneeseen tai minne vain.
Pakko kai avata vaan suu. Tai jotenkin miehen kautta laittaa viesti perille.
ap
et saako vauva maitoa. Kerran jopa puristi mua tissistä, silloin sanoin, että nyt meni liian pitkälle ;)
Ja piti samalla maiskutteluääniä: "mmm-m, slurps slurps, maiskis, kyllä maistuu äitin tissi hyvälle!"
Todella kiusallista.
meillä mies hoiti tilanteen sitten. Kerroin miehelle, että on kiusallista kun katsovat. Mies sitten sanoi imetyksen alkaessa tyyliin "mennääs me keittään kahvia, annetaan ruokarauha ruokailijoille". Meni hyvin perille. :)
Mua ärsytti niin, kun anoppi otti kuvia ihan tosi läheltä, kun vauva aikoinaan söi. Lähetti sitten kuvia vauvasta kaikille sukulaisilleen, keitä en tunne, ja joukossa lähikuvia mun nännistä ja tisseistä. Yritin olla pokkana, olisi tehnyt mieli sanoa suorat sanat. Nyttemmin anopin innostus on laantunut lastamme kohtaan ja käy vain kerran vuodessa meillä, vaikka välimatkaa 60km.
minusta imettävä äiti on jotain lähes pyhää.
pistä ovi perässäsi kiinni ja vaikka lukkoon, jos et muuten saa olla rauhassa. Niin minä tein, kun äiti tuli perästä.
tai että vauvan ruokailu häiriintyy jos on muita ihmisiä lähellä.
Kannattaa sanoa jotain, eihän anoppi muuten tiedä.
Toi yhden miehen sanoma oli hyvä, mennääs nyt keittää kahvit ja annetaan rauha ruokailijoille.
Eikos sen pitanyt olla jokaisen aidin perusoikeus vetaa tissinsa esiin vaikka keskella toria koko kansan nahtavaksi, luonnollinen tapahtuma.
Anoppi tunkeilee myös vahtaamaan kun imetän. Menen kyllä makkariin mutta pitäähän sinnekin tulla perässä. Olen nyt imettänyt vauvaa olohuoneessa kun olen heillä. Vauva on nyt 2 kk:tta vanha. Ihme ja kumma! Ei tule vahtaamaan!!
Ex-miehen veli tuli aikoinaan vahtaamaan tissejäni kun imetin makuullani. En siinä tilanteessa kehdannut sanoa että häivy nyt siitä.
Äitini on nykyään sellainen, että kun imetän vaikka toisen lapseni huoneessa, tulee sinne. No, vaihdan tissiä ja menen omaan makkariin.. tulee sinnekin. Voi että kun ottaa pataan.
kyllä tajua miksi ette avaa suutanne ja sano että hus pois nyt? Vetäydyin itsekin heti alussa jo makkariin imettämään ja kun sinne seurattiin perässä siitäkin huolimatta että ovi oli kiinni niin totesin vain että nyt on ruokarauha vauvalla niin hyvin meni perille. Ja en koskaan tykännyt imettää julkisesti joten en ole tissin esille läväyttävä mamma :D
siksi ajattelee omistavansa myös sen hetken. ei varmaan usko mitään selityksiä että vauva muka ei voi keskittyä. kannattaa ottaa vihat omille niskoille että yksinkertaisesti minusta miniänä on vaikeaa jos joku tuijottaa. pääsette helpommalla.
Olisit tyytyväinen, että sinun vauvasi on hänestä kiinnostava. Saat ehkä sekä hoitoapua myöhemmin, että kivoja reimatecceja yms. tavaraa.
Ei tosiaan kannata häätää anoppeja pois kun niitä voi myöhemmin vielä tarvita.
Itse kannatan kyllä siinäkin jonkinlaista häveliäisyyttä, harsoa suojana tms. Silti jos taas ei halua tehdä sitä julkisesti tai tuijotettuna, siihenkin on oikeus mielestäni.
On eroa siinä imettääkö samassa huoneessa muiden ihmisten läsnäollessa, vai tulevatko muut ihmiset viiden sentin päähän tuijottamaan, kommentoimaan ja jopa koskettelemaan.
Itse en ensin ajatellut katsomisen häiritsevän, ajattelin asian olevan niin luonnollinen ettei minua häiritse. Sitten imetyksessä tuli erilaisia hankaluuksia ja sitä kautta tarvitsin enemmän rauhaa ja tuijottaminen alkoi häiritä. Itseasiassa oli aika, jolloin olisin toivonut ettei vieraita olisi käynyt lainkaan: on aika kuumottavaa yrittää saada vauvaa imemään hylkimäänsä rintaa edes viereisessä huoneessa, kun kahvivieraat istuvat keskustelemassa kohteliaasti säästä ja maailman tapahtumista viereisessä. Tilanne kuitenkin saattoi kestää tunnin, puolitoistakin.
7
ole itse tainnut imettää?
On vähän eri asia syöttää vauvaa vaikka kahvilassa paidan/harson alla kuin kotona niin, että joku tuijottaa muutaman sentin päässä vauvan imuliikettä.
Eikos sen pitanyt olla jokaisen aidin perusoikeus vetaa tissinsa esiin vaikka keskella toria koko kansan nahtavaksi, luonnollinen tapahtuma.
Vauva on jo yli kk:n enkä enää tässä vaiheessa kehtaa sanoa, etten kestä sitä tuijotusta tai etten halua yleisöä imetykselle. Anoppi seisoo ihan selkäni takana tai vieressä ja tuijottaa vauvaa / rintaani. Lisäksi hän kommentoi nielemisääniä, vauvan imemisliikkeitä tai jotain.
Miten saisin nätisti sanottua, etten halua kenenkään tulevan siihen viereen tuijottelemaan?
Minun anoppi halusi aina kokeilla rintaa kun imetin. "Onpas kova! Tosi hyvä kun on noin hyvin maitoa" Arvatkaapa oliko kiusallista...
Minun anoppi halusi aina kokeilla rintaa kun imetin. "Onpas kova! Tosi hyvä kun on noin hyvin maitoa" Arvatkaapa oliko kiusallista...
Miten ihmeessä te annatte kopeloida itseänni ja joittenkin likaisten lankomiesten tuijottaa???
Kyllä mulla palais päreet! Onneksi meidän suvussa ei tarvinnu ärähtää kun omalle äitille...
jos ootta esim. olkkarissa ja anoppi kans paikalla, ja kun tulee imetyksen aika, ni puhelet vauvalle et "mennään rauhassa syömään, ihan kohta saat tissiä" ja meet vauvan kans makkariin.
sit jos luulet et tulee sinneki kahtoo ni pistät jo valmiiksi jonku liinan peitoksi..