Nuori yh-äiti ihmettelee
Hei, erosin vuosi sitten raskaana ollessani ja jäin 9kk sitten yh-äidiksi. Täällä palstoilla seikkailtuani olen törmännyt viestiketjuihin, joissa mollataan yh-äitejä. Tämä on tullut minulle täysin yllätyksenä. Toisin sanoen olen ehkä jopa järkyttynyt siitä kuinka yh-äideistä puhutaan/kirjotetaan! Kuinka he ovat suunnilleen yhteiskunnan pohjasakkaa, helppoja, tekee mitä vaan (sängyssä) ja kuinka vaikeaa uuden kumppanin löytäminen onkaan!!
Haluaisin kuulla vähän toisenlaisiakin tarinoita!! Siis onko se totta, että en nyt enää kelpaa kenellekään kun minulla on jo lapsi? Olen nuori nainen, 21v., hoikka, kaunis, mukava, ystävällinen. Siis kokemuksia kiitos, miehiltä ja naisilta :)
Vai pitääkö lopettaa näiden keskustelupalstojen lukeminen? :D
Kommentit (48)
Minä en loukkaantunut. Ehkä näitäkin on kaikenlaisia, yh-äitejä.
Itse koitin panostaa kaikkeni suhteeseen, mutta miehen puolelta yllättäen rakkaus vaan loppui (puolessa välissä raskautta).
Kiva lukea positiivisiakin juttuja! Itse en tunne ketään yh-äitiä tai isää.
On muuten hassua että juuri äitejä yleensä mollataan jos ovat yksin lapsen/lasten kanssa, mutta isät ovat suuria marttyyreitä jos ovat yh:oita..
Tunnen kyllä pienoista kateutta (?) välillä perheellisiä ja parisuhteellisia kohtaan. mutta ehkäpä jokaisella on se oma taakkansa. Tuskin kaikki parisuhteessa/perheessä elävät ovat onnellisia :)
T. ap
kyllä käsittämätöntä.
Jonkun mies on saattanut olla vaikka väkivaltainen alkoholisti, ja kun nainen on päässyt siitä viimein eroon, ja aloittaa uuttaa elämää, niin mitä? sataakin kuraa niskaan, koska hän on säälittävä yh!
Usein se on myös se mies, joka jättää vaimon ja lapset, ja hyppää vieraaseen sänkyyn kun ei se perhe-eälämä ollutkaan niin kivaa. Mutta kivityksen kohteena onkin nainen. siis what?
Ei todellakaan oo kivityksen kohde nainen, on miehissäkin ihan samanlailla vikaa, en mä ainakaa arvosta kumpaakaan osapuolta sen enempää!
Lähinnä säälittää ne raukat jotka epäonnistuu elämässä noin, SORI VAAN!
Mä en vaan voi sille mitään, lähinnä tunnen myötätuntoa ja sääliä yh- ihmisiä kohtaan.
piireissä ei yh-äitejä pidetä minään. Erityisesti nuori ja huonosti koulutettu yh on pohjasakkaa, jonka uskotaan olevan miehenkipeä ja hölmö. Tällainen ajatusmaailma korreloi pitkälle sen kanssa, että elämän uskotaan olevan hallittavissa ja että onni on omasta tahdosta ja yrityksestä kiinni. Taloudelliset arvot ovat näille ihmisille tärkeitä ja siksi pienituloinen ihminen, jolla on kahden ihmisen menot, on todella kaukaa kierrettävä yhdistelmä.
Itse ihmettelen niitä yh-ihmisiä, joilla on monta lasta usean eri miehen kanssa eikä aikomustakaan vastata itse lasten elatuksesta.
se lapsi muuten tekee eronneesta naisesta säälittävän? Eronnut lapseton nainen saa olla niin flirtti kuin ikinä huvittaa, ja etsiä sitä komeaa miljonääriään, eikä kellään ole siihen mitään sanomista. Jos naisella sitten onkin lapsi, hän ei saa haaveilla enää mistään, vaan täytyy kelpuuttaa se ensimmäinen mies joka sattuu kävelemään vastaan.. ja se tapahtuu mieluiten kassajonossa tai kirjastossa. yh:han ei voi käydä baarissa koska silloin hän on likainen yh-lutka.
tässä ketjussako ei saa ilmaista mielipidettä?
Heti jos sanot pahaa yh-äitistä tai isästä niin oot joku provon keksijä?
Kyllä ne minunkin tuntemat yh:t (isät ja äidit) on sellaisia et huh huh.. lapsi vaan roikkuu mukana ku vanhemmat ettii uutta rakkautta..
.. näistä vanhemmista ei sais sanoa mitään mut sit voi iha hyvin mollata parisuhteessa olevia, kuinka liitto on kulissia ja ei vaan uskalla lähtä huonosta suhteesta ? (näin minulle siis haistatettiin toisessa ketjussa kun kerroin mielipiteeni, vaikka suhteessani ei ole mitään vikaa, päinvastoin, rakkaus kukoistaa)
piireissä ei yh-äitejä pidetä minään. Erityisesti nuori ja huonosti koulutettu yh on pohjasakkaa, jonka uskotaan olevan miehenkipeä ja hölmö. Tällainen ajatusmaailma korreloi pitkälle sen kanssa, että elämän uskotaan olevan hallittavissa ja että onni on omasta tahdosta ja yrityksestä kiinni. Taloudelliset arvot ovat näille ihmisille tärkeitä ja siksi pienituloinen ihminen, jolla on kahden ihmisen menot, on todella kaukaa kierrettävä yhdistelmä.
Itse ihmettelen niitä yh-ihmisiä, joilla on monta lasta usean eri miehen kanssa eikä aikomustakaan vastata itse lasten elatuksesta.
Ja tässä toinen , mitä en tule ikinä ymmärtään, että niitä penikoita pitää tehtailla joka toisella miehellä ja sit parhaassa tapauksessa jopa kolme eri isiä laukkaa kotona .. no mitä se kertoo??
se lapsi muuten tekee eronneesta naisesta säälittävän? Eronnut lapseton nainen saa olla niin flirtti kuin ikinä huvittaa, ja etsiä sitä komeaa miljonääriään, eikä kellään ole siihen mitään sanomista. Jos naisella sitten onkin lapsi, hän ei saa haaveilla enää mistään, vaan täytyy kelpuuttaa se ensimmäinen mies joka sattuu kävelemään vastaan.. ja se tapahtuu mieluiten kassajonossa tai kirjastossa. yh:han ei voi käydä baarissa koska silloin hän on likainen yh-lutka.
NIIMPÄ!! :)
enkä toisaalta halveksi vain siksi että on yh. Jos lapset on vain keino tienata ja saada asunto, mutta ollenkaan ei ole ajatusta mennä töihin ja elättää lapset, niin sellaista en arvosta eikä kukaan tuttavapiirissäni. Jos taas joku tulee vain jätetyksi vaikkapa kolmannen osapuolen vuoksi, niin eihän se nyt herranjestas naista (tai miestä) pahenna!
Ei ollu provo ja anteeksi kirjotusvirheet, niitä tulee ku täällä pimeässä naputtelee ja jaksa jokaista korjata .. :)
Minähän kerroinki oman kokemuksen ja mitä mun kaverit ja miehet kaverit puhuneet- ja ei se tosiaan aina oo miehessä se vika, tämä minun tuttu ainaki kyllästy siihen ku mies ei tienannu tarpeeks, halusi just omakotitaloa ym..
Heitti miehen pihalle ja alko elää villiä sinkkuelämää. Kyllä se monesti mulleki puhuu et kuinka ihanaa on olla sinkku ja lirkutella kaikille miehille ja et hakee sitä rikasta miestä.En tietenkää voi puhua kaikkien puolesta, mutta mulle on tullu ainaki sellanen olo et vähä sääliks käy.
Eiköhä täällä palstalla jokainen oo oikeutettu mielipiteeseen, ei tarvi heti olla jotain vittuilua... vai kolahtiko?
Hakee palomiestä, hakee rikasta miestä (palomies?), asuu vuokralla, jätti miehen koska halusi omakotitalon, blaah, päätä edes mitä juonta tarinassasi alat seurata. Kiusallista. Sulla taitaa olla tosi huono itsetunto tai ainakin ikää aika vähän.
Mä vaan siis kerroin siitä mun tutusta, joka erosi miehestään ainoastaan sen takia, ku ei saanu rahaa tuotua tarpeeks kotiin ja ehkä se vartalo ei sit ollukkaa tarpeeks timmi. Lähinnä huvittaa tollaset syyt, että sitten luulee, et on jotain kuumaa huutoa lasten valmentajien keskuudessa..
nainen saa synnytyksessä paisua sen pari kiloa mut mies ilmeisesti ei..
Ei ollu provo ja anteeksi kirjotusvirheet, niitä tulee ku täällä pimeässä naputtelee ja jaksa jokaista korjata .. :)
Minähän kerroinki oman kokemuksen ja mitä mun kaverit ja miehet kaverit puhuneet- ja ei se tosiaan aina oo miehessä se vika, tämä minun tuttu ainaki kyllästy siihen ku mies ei tienannu tarpeeks, halusi just omakotitaloa ym..
Heitti miehen pihalle ja alko elää villiä sinkkuelämää. Kyllä se monesti mulleki puhuu et kuinka ihanaa on olla sinkku ja lirkutella kaikille miehille ja et hakee sitä rikasta miestä.En tietenkää voi puhua kaikkien puolesta, mutta mulle on tullu ainaki sellanen olo et vähä sääliks käy.
Eiköhä täällä palstalla jokainen oo oikeutettu mielipiteeseen, ei tarvi heti olla jotain vittuilua... vai kolahtiko?
Hakee palomiestä, hakee rikasta miestä (palomies?), asuu vuokralla, jätti miehen koska halusi omakotitalon, blaah, päätä edes mitä juonta tarinassasi alat seurata. Kiusallista. Sulla taitaa olla tosi huono itsetunto tai ainakin ikää aika vähän.
No joo, ehkä ei sovi yhteen rikas palomies .. nojoo mut tää on ihan oikeasti tosi! Ei sulla ole pakko uskoa, mutta tollanen se on =)
Älä viitti ite olla lapsellinen. Tais kolahtaa? :D
mä en kyllä arvosta yh-isejä sen enempää ku yh-mammoja. Pohjasakkaa molemmat.
Olet ilmeisesti aika yksinkertainen.
Kun hän on lasten kanssa kotona ja lukee lapsille iltasatua,lähetteleekö tämä yh-lutka samalla tuhmia viestejä miehille? Kaikki päivät deittipalstoilla etsimässä uutta rakkautta? Leikkipuistoissa flirttailee varatuille isille? Vai oletko nähnyt jonkun yh:n jossain baarissa miehen kanssa kun lapset ovat hoidossa? Mitä sitten? parisuhteessa olevat saavat munaa koska vaan, miksei yh saisi vapaailtoinaan nauttia miesseurasta?
Lähtipä taas vähä käsistä tää homma.
Nehän on asia erikseen, naiset jotka itse tehtailee tarkoituksella lapsia jokaiselle miehelle!
Mutta jos on ollut parisuhteessa, luottanut kumppaniinsa ja halunnut hyvää, jakaa elämän miehen kanssa ja tehnyt lapsen rakkaudella ja mies yhtäkkiä pistää leikin kesken! Niin miten se tekee siitä naisesta säälittävän? Ei varmaa antanu tarpeeksi, tai nalkutti tai oli läski, eli ansaitsi kohtalonsa, niinkuin täällä palstalla kerrotaan.
No joo, ehkä ei sovi yhteen rikas palomies .. nojoo mut tää on ihan oikeasti tosi! Ei sulla ole pakko uskoa, mutta tollanen se on =)
Hmm ja ikääkin on 32vee ja mikäs se toinen kysymys oli.. itsetunnosta.. se on hyvä :) Mulla on vakaa parisuhde, josta oon iha helvetin onnellinen, 7vuotta takana ja joka päivä rakastun uudelleen lasteni isään :)
Hauska ku pitää heti lapselliseksi alkaa haukkuu. Epäilen, että olet juuri tuollainen yh :D
Lauseiden perästä puuttuu jatkuvasti pisteitä, joten on helppo päätellä missä kohtaa olet tässä ketjussa provoillut. Olen muuten mies ja perheenisä, joka elää aikuisten maailmassa. Tosielämä on vähän vähemmän mustavalkoinen, enkä voi siksi muuta kuin pyöritellä päätääni tuollaiselle bimbotekstille.
Kun hän on lasten kanssa kotona ja lukee lapsille iltasatua,lähetteleekö tämä yh-lutka samalla tuhmia viestejä miehille? Kaikki päivät deittipalstoilla etsimässä uutta rakkautta? Leikkipuistoissa flirttailee varatuille isille? Vai oletko nähnyt jonkun yh:n jossain baarissa miehen kanssa kun lapset ovat hoidossa? Mitä sitten? parisuhteessa olevat saavat munaa koska vaan, miksei yh saisi vapaailtoinaan nauttia miesseurasta?
No en tietenkää tiedä kotielämästä.
Sen tiedän et kun lasten jalkapallotreenit niin siellä vaihtuu katset muitten isien kans, mut sitähä en tiiä onko ne isit sit varattuja / vapaita?
Mulle se on itsestään ainaki antanu niin huoran kuvan.
Ei kukaan meistä tuota omalle lapselle toivo.
ensin käydään koulut, sitten hankitaan ammatti, sitten toihin ja sitten naimisiin ja sitten lapset.
Avioliittoon on niin parempi mennä ilman lapsia, ja hankkia ne lapset sen jälkeen kun on mennyt naimisiin.
Lapsesi tulevat sinun mukana ja miehesi pitää voida hyväksyä se. Ehkä hän hyväksyy, ehkä ei, ehkä ei välitä kun on kyseessä vain kesäheilan etsiminen, mutta kyllä jossain vaiheessa rupee välittämään.
Perhekuviot voivat olla kovin mononimutkaisia. Mitä vähemmän taakaa sitä parempi.
Olet jo sänkysi petannut. Nyt makaa siinä.
Kasvata nuo lapset jotka olet saanut.
no sitten kirjoitan kuin 14vee tyttösi :)
Tämähä tässä olikin pointtina, että paljonko kirjoitusvirheitä löytyy.
Senkun luulet mieheksi, oikeasti olen kotimamma jolla kaks lasta ja satuin eksyy tänne palstalle ja kertoon oman mielipiteeni ja kerroin samalla tutustani..
minkä minä sille voin, että se on antanu itestään niin huoran kuvan.
Ja sori vaan kirjoitusvirheet, täällä pimeässä nyt ei kaikkee näääääää
kyllä käsittämätöntä.
Jonkun mies on saattanut olla vaikka väkivaltainen alkoholisti, ja kun nainen on päässyt siitä viimein eroon, ja aloittaa uuttaa elämää, niin mitä? sataakin kuraa niskaan, koska hän on säälittävä yh!
Usein se on myös se mies, joka jättää vaimon ja lapset, ja hyppää vieraaseen sänkyyn kun ei se perhe-eälämä ollutkaan niin kivaa. Mutta kivityksen kohteena onkin nainen. siis what?