Nuori yh-äiti ihmettelee
Hei, erosin vuosi sitten raskaana ollessani ja jäin 9kk sitten yh-äidiksi. Täällä palstoilla seikkailtuani olen törmännyt viestiketjuihin, joissa mollataan yh-äitejä. Tämä on tullut minulle täysin yllätyksenä. Toisin sanoen olen ehkä jopa järkyttynyt siitä kuinka yh-äideistä puhutaan/kirjotetaan! Kuinka he ovat suunnilleen yhteiskunnan pohjasakkaa, helppoja, tekee mitä vaan (sängyssä) ja kuinka vaikeaa uuden kumppanin löytäminen onkaan!!
Haluaisin kuulla vähän toisenlaisiakin tarinoita!! Siis onko se totta, että en nyt enää kelpaa kenellekään kun minulla on jo lapsi? Olen nuori nainen, 21v., hoikka, kaunis, mukava, ystävällinen. Siis kokemuksia kiitos, miehiltä ja naisilta :)
Vai pitääkö lopettaa näiden keskustelupalstojen lukeminen? :D
Kommentit (48)
Kummasti vaan vientiä ois ollu vähän joka suuntaan, vaikka mä nyt en ihan hoikimmasta päästä ookaan mukava ja ystävällinen kylläkin oon. Niin vaan löysin nykyisen mieheni tai se löysi mut, useampia vuosia ollaan jo oltu yhdessä ja lapsiakin on jo siunaantunut kolme kappaletta. Ei tarvii lopettaa lukemasta näitä palstoja, luet vaan sillä periaatteella et "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos".
Minäkin suosittelen, että jätät nämä palstat: olen itsekin todennut, että jos nettipalstoilla seikkailee liikaa, tulee liian synkkä kuva maailmasta ja ennen kaikkia kanssaihmisistä...
Tsemppiä sinulle!
No niin olen järjellä ajatellutkin, mutta kun erostakin vasta vuosi, eikä tuo itsetunto ole ihan kohillaan vielä, niin kaikenlaista sitä miettii :)
Mutta edelleen, kokemuksia ja mielipiteitä haluasin kuulla :)
ja miehiä on roikkumassa vähän väliä, ei vaan kiinnosta. viihdyn lapseni kanssa näin. ja ei, en ole pokaillut kenenkää miestä ynnä muuta paskaa mitä täällä väitetään!
mutta vastaanpa kuitenkin. Mulla ei ole ollut omakohtaisesti minkäänlaisia negatiivisia kokemuksia koskien ap:n mainitsemaa asiaa; yksinhuoltakiin kohdistettua halveksuntaa, vähättelyä tai panettelua. Päin vastoin kaikki ovat ilmaisseet kunnioituksensa, kun olen pärjännyt erinomaisen hyvin kahden pienen lapsen kanssa, vaikeissa olosuhteissa ja erittäin vaikean exän aiheuttaman mielipahan kanssa.
Miehiäkin olisi ollut tarjolla melkein pilvin pimein, mutta kranttu kun olen, ei kukaan kelpaa :)
Elän parisuhteessa ja meillä on useampi lapsi saatuna.
Nautin seksistä ja teen mitä vaan sängyssä!
Ehkä siksi ei olla erottu?
Kyllä täälä haukutaan ihan kaikkia: vähän niinku Simpsoneita katselis.
Relaa vähän, noin nuorikin olet!!
Joo, ehkä mun pitää relata! :) Erostakin niin lyhyt aika..
Kai se asenne ratkaisee! :)
Erosin myös 20-vuotiaana, kainalossa 1-vuotias lapsi. Ei rahaa, ei koulutusta, ei miestä...
Siitä on nyt 10 v. aikaa. Nykyään minä ja ihana aviomieheni ollaan saatu myös toinen lapsi, minulla on hyvä ja haluamani koulutus, vakiduuni ja asustelemme isossa omakotitalossa, jonka rakensimme. Vain kultainen noutaja puuttuu...
Monet eivät halua miestä tai naista jolla on ennestään lapsia. Moni ei halua tummaa, toiset ei tykkää vaaleista. Joku ei voisi kuvitellakaan huolivansa pullukkaa ja monen mielenkiinto lopahtaa jos koulutus on liian matala jne. Joillakin on valtava lista noita vaatimuksia ja toisilla taas ei.
Kiitos viesteistä :)
Seuraa lisäkysymys, mistä niitä miehiä olette löytäneet?
Baari. Raahasin puolitutun miehen kotiini, kun lapsi oli päässyt yhden kerran mummolaan yöksi. Tartti olla tosi tarkkana valinnasta, kun valintakertoja ei kovin usein sattunut kohdalle...
Eräs nettituttukin oli kyllä potentiaalinen tuota tapausta aiemmin.
no ehkä osassa jutuissa on perää?
meidän piireissä oikeesti ei kukaan arvosta yh-äitejä .. sori vaan :/ mut näin se on, etenkään miehet ei pidä minään yh-mammoja, naureskelevat lähinnä niille.
En tiedä mistä johtuu.
Mulla on pari tuttua yh-mammaa, mukavia kavereina todellaki, mut kyllä sen huomaa, että kateellisuuttakin on kun rakennamme uutta taloa ja ajamme uudella autolla.
Hän asuu taas vuokralla ja haaveilee omasta talosta ja rikkaasta palomiehestä, itse näin sanonut.
Kesät kuulemma menee mukavasti kun työt keväisin loppuvat kun sossunluukussa käy, niin ne maksaa kaikki.
Anteeks jos olin ilkeä, mut en todellakaan kadehdi yh-mammojen elämää.
Siksi haluankin pitää oman suhteeni kunnossa ja täytyy sanoa että jokapäivä sitä vaan rakastuu uudestaa tuohon muruun =)
...naapurin juorumummoilta joiden ikä n. 80v. Naapuri kertoi mummojen puhuvan minusta paskaa, ja veikkaan syyksi sen et oon ainut yh meidän talossa. Oon kyllä huomannu lähikaupassa kun samat tätit on kyylänneet mun ostoskärryihin. Varmaan on saunasiideristä juoruttu :). Mun ex rakastui reissutyössä kun lapset oli 1. Tapaa lapsia reissutyön takia kerran kuussa, ei aina niinkään usein. En suosittele puolison reissutyötä + vauva-aika yhdistelmää ainakaan kaksosten vanhemmille. Miestä mulla ei ole eron jälkeen ollut, eikä muuten ees satunnaista. En käy baareissa. Ikä 27 v, kaksoset 5.
no ehkä osassa jutuissa on perää?
meidän piireissä oikeesti ei kukaan arvosta yh-äitejä .. sori vaan :/ mut näin se on, etenkään miehet ei pidä minään yh-mammoja, naureskelevat lähinnä niille.
En tiedä mistä johtuu.
Mulla on pari tuttua yh-mammaa, mukavia kavereina todellaki, mut kyllä sen huomaa, että kateellisuuttakin on kun rakennamme uutta taloa ja ajamme uudella autolla.
Hän asuu taas vuokralla ja haaveilee omasta talosta ja rikkaasta palomiehestä, itse näin sanonut.
Kesät kuulemma menee mukavasti kun työt keväisin loppuvat kun sossunluukussa käy, niin ne maksaa kaikki.
Anteeks jos olin ilkeä, mut en todellakaan kadehdi yh-mammojen elämää.Siksi haluankin pitää oman suhteeni kunnossa ja täytyy sanoa että jokapäivä sitä vaan rakastuu uudestaa tuohon muruun =)
Saatiinhan sieltä se lapsellinen vittuiluviesti kirjoitusvirheineen tähänkin ketjuun.
oon oikeesti raahannut tuon oman ihanuuteni oikeesti raahasin baarista miehen kännissä kotiin ja sepäs paljastuikin kelpo kaveriksi=)Olin 25-kun tavattiin ja vuosi sitten eronnut..ja lapsia oli 2kpl.Mies eli viliä sinnkuelämää ja oli vielä nuorempikin,mutta hyvin meillä on mennyt ja en oo hetkeekään katunut=)Naimisissa ollaan ja lapsiakin lisää..6-vuotta oltu yhdessä=)Itse roikuin pitkään exsässä just sen takia kun ajattelin ettei kukaan enää huoli,harmittaa jälkeenpäin miksi en lähtenyt aiemmin=(
no ehkä osassa jutuissa on perää? meidän piireissä oikeesti ei kukaan arvosta yh-äitejä .. sori vaan :/ mut näin se on, etenkään miehet ei pidä minään yh-mammoja, naureskelevat lähinnä niille.
Miehet myös usein tuntuvat ajattelevan, että nainen on yh siksi, että hänessä on jotain vikaa. Kaikki minun tuntemani yh:t ovat eronneet hyvin vaikeista miehistä (alkolismia, väkivaltaa, mielenterveysongelmia). Ja naiset dissaa usein siksi, että voi tuntea ylemmyyttä.
Ap, ei näitä tän palstan juttuja kannata tosiaan ottaa tosissaan. Ihan varmasti kelpaat vielä, eikä kaikki tosiaankaan halveksi yksinhuotajia. Pidä lippu korkealla :).
yh-isejä arvossa? Onko heidän mielestä yh-isät sossuluukulla juoksevia helppoja nakkeja?
Ei ollu provo ja anteeksi kirjotusvirheet, niitä tulee ku täällä pimeässä naputtelee ja jaksa jokaista korjata .. :)
Minähän kerroinki oman kokemuksen ja mitä mun kaverit ja miehet kaverit puhuneet- ja ei se tosiaan aina oo miehessä se vika, tämä minun tuttu ainaki kyllästy siihen ku mies ei tienannu tarpeeks, halusi just omakotitaloa ym..
Heitti miehen pihalle ja alko elää villiä sinkkuelämää. Kyllä se monesti mulleki puhuu et kuinka ihanaa on olla sinkku ja lirkutella kaikille miehille ja et hakee sitä rikasta miestä.
En tietenkää voi puhua kaikkien puolesta, mutta mulle on tullu ainaki sellanen olo et vähä sääliks käy.
Eiköhä täällä palstalla jokainen oo oikeutettu mielipiteeseen, ei tarvi heti olla jotain vittuilua... vai kolahtiko?
mä en kyllä arvosta yh-isejä sen enempää ku yh-mammoja. Pohjasakkaa molemmat.
Täällä on ilkeämielisten mammojen kertymä, ja kaikki vähemmistöryhmät vuorotellen haukutaan lyttyyn. Mä lueskelen tätä palstaa huvikseen, mutta hullua hurskaammaksi täällä ei tule :)
Kokemuksia mulla ei ole kertoa, koska en ole yh enkä tunne läheisesti ketään yh:ta, mutta en usko etteikö yh:t muka kelpaisi kellekään :)