Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT MARRASKUUSSA***

01.11.2010 |

Tässä listaa maalismammoista:

1.3.

Sussi - 30v/m30v - Helsinki - 3.lapsi

2.3.

ivilla - 28v - esikoinen

3.3.

4.3.

himpulat3 – 28v/m28v – Tampere – 3. lapsi

5.3.

Minttuliina*– 27v – esikoinen

6.3.

ninppa – 23v/m25v. - Pohjois-savo - 3.lapsi - Ennestään tytöt 12/06 ja 07/09

7.3.

Wattuwarwas – 5. lapsi

Sallimasu - 29v. - rv 6-7? - Vantaa - 2.lapsi, esikoinen -09

8.3.

maalis

9.3.

10.3.

Mala – 26v/m28v – Helsinki – esikoinen

Mari-75 - 35/m36 - Itä-uusimaa - esikoinen

11.3.

Heath - 31v/m35v - Helsinki - esikoinen

12.3.

~mama*83 - 27v/m30v - Pori - esikoinen

3.7.2011

Ihme2011?

memisa - 2. lapsi

13.3.

Sasetar - 23v - Tampere - esikoinen

14.3.

15.3.

16.3.

Santsu-75 -34v/m35v - Häme - viides

17.3.

Vikli80 - 30v - Helsinki - 4. lapsi (3. oma)

18.3.

19.3.

miaea - 29v/m29V - Varsinais-Suomi - Toinen

20.3.

21.3.

Johkuliini - 28v./m32v. - Lahti - esikoinen tulossa

22.3. Ipanapa11 - 30v./m33v. -Vantaa - kolmas tulossa

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan nyt vielä, kun kerran tuli aloitettua. Eli ilmeisesti väkänen on osa sivun muotoilukoodausta. Jos sen perään kirjoittaa ilman välilyöntiä jotakin, sekä väkänen itse että loppuviesti jää näkymättä.

Muita vastaavia koodeissa käytettyjä merkkejä ei tule mieleen, mutta jokin muukin erikoismerkki saattaa toimia samoin.

Lisäksi tällä sivustolla saattaa olla ihan bugejakin, joten viesti saattaa katketa myös muusta syystä.

Vierailija
42/60 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki [bold] testailen. [/]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään toimi samat koodit ku vuonna 2006 =oP

Vierailija
44/60 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommanneille, ehkä syy on sitten jossain merkeissä?!.

Hannele: työura jatkuu :) eli menen nyt kokeilee taas töihin. Kävely tosin on hankalaa ja heti kun seisoskelee/ kävelee paljon niin alaselkä on kipeä. Sanoit et oot -06 täällä vauvaillu, ni missä kuussa oot saanu tokan? Mietin ettei olla pinoiltu samassa? :)

Meillä vietellään leppoista isänpäivää. haudoilla pitäs käydä, kun molempien isukit lepää siellä.

Ei kait tässä sen ihmeempiä,lähen vähän lepuuttaa selkää ja sit anoppilaan mars :)

Aurinkoista päivää kaikille ja palaillaan..

Ipanapa11 ja Mintukka 21+5

Vierailija
45/60 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana isänpäiväviikonloppu takana, elämä on aika arkista ja mukavaa mutta toisaalta tuntuu että tästä tulee työntäyteinen talvi --> kun vetää molempia lapsia pulkassa ison mahan kans...

IPANAPA: Mää oon -06 viimeksi tainu kirjotella tänne vauvikselle. Sillon olin kahteenki kertaan raskaana, ensimmäinen raskaus meni kesken ja esikoinenhan on syntyny alkuvuodesta -07 joten suurin osa raskaudesta oli edellisvuoden puolella. Sillon oon kirjotellu ainaki haahuissa ja ex-haahuissa ja muistaakseni varmaan myös jossain missä laskettu aika oli helmikuussa-07.

Toinenhan meillä on syntyny syksyllä-09, mutta sillon en tainnu jaksaa liittyä mihinkään ryhmään. Mulla on edelleen sama nimimerkki ku ennenkin. Joskus olen koittanu muistella niitä nimimerkkejä jotka sillon tuli tutuiksi, mutta eihän sitä ainakaan tällä raskausdementiamuistilla muista mitään =o/

HANNELE rv 23+4

Vierailija
46/60 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, vielä siis ilmoittautuisin mukaan. Ihana lukea teidän tekstejä odotuksesta :) Olen jo pidempään käynyt vakoilemassa täällä, mutta vasta nyt uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan ryhmään.

Tässä tiedot

Masu-83-27v/m27v.-Lohja-esikoinen

ja viikolla 22 mennään...

ainiin, ja LA 23.3

Vierailija
47/60 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä, että onko muilla järkyttäviä liitoskipuja? Siis mulla alkaa oleen jo vaikeuksia töissä, mutta varsinkin illat on ihan hirveitä, kun koko päivän töissä seison, kävelen, kumartelen ja nostelen, illalla sitten ei meinaa istumasta päästä ylös! Yöllä kun kääntää kylkee niin herää joka kerta kun sattuu niin kauheesti!

Mietinkin, että jos haen saikkua jossain vaiheessa niin meenkö mieluummin nla lääkärille vai työterveyteen? työterveydessä ne ei kyllä osaa sanoo mitää... Töissä koitan sinnitellä kuitenkin mahdollisimman pitkään.

Ilman noita kipuja täällä voidaan mainiosti, väsymys alkaa häviään, kiitos rautatablettien joita viime nla kerralla sain. Nyt jaksaa taas touhuta lasten kanssa ihan eritavalla.

Nyt täytyy alkaa kiiruusti hankkiin töihin menoa, hauskaa päivää kaikille!

Himpula3 rv 24+6

Vierailija
48/60 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

On se onni, että väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottamaan kaiken tämän pimeyden ja harmauden keskellä..olisipa kamalaa elää nyt niitä alkuraskauden väsyttävimpiä hetkiä, hui! Ehkä se energinen keskiraskaus löytää meidät kaikki kuitenkin?!? :)

Tänne ei sen kummempaa, alan muistuttaa tynnyriä. Jotenkin tunnen oloni isoksi ja kömpelöksi, jalat särkee joskus öisin ja ovat päivällä puupökkelöt kaikesta istumisesta. Yhtenä päivänä oli vähän kuin kramppikin toisessa pohkeessa. Mun lempipuuhaksi onkin muodostunut siivoaminen, tykkään imuroida kun saa kyyristellä ja venyttää, eikä paljon tarvita kunnon hien pintaan saamiseksi :) enpä olekaan paljoa jaksanut siivota alkuraskauden aikana, joten tämä on ihan tervetullutta! Vihdoin ollaan saatu muutakin konkreettista tehtyä, esikoinen siirtyi pinnasängystä "isojen tyttöjen" jatkettavaan sänkyyn ja olen saanut turhaa tavaraa myytyä eteenpäin (mm. yhden toppapuvun, turvaistuimen ja matkarattaat). Pikkuhiljaa alan kaivella pikkuruisia vaatteita esiin ja käytän ne varmaan koneen kautta. Jotain puuhastelua kaipaa tälle pimeälle jaksolle.

Joulukuun alussa mennään 4D-ultraan ja odotan sitä kovin! Siellä pääsee vihdoin näkemään vauvan kasvot, muistan miten liikutuin silloin esikoisesta, kun nähtiin se pikkuruinen ruususuu ja nöpönenä :) lääkäri sanoi kesällä nähtyään esikoistyttömme (nyt 2-vuotias), että on ihan 4D-kuvansa näköinen ja se on kyllä totta.

Jos jollakulla on muuten kiinnostusta ostaa rengasliina (merkiltään Pikku-ruu), niin mulla olisi myynnissä hintaan 20 EUR. OVH on 40 EUR ja on tosi hyvä liina! Esikoisen kanssa tuli käytettyä tosi paljon, koliikkivauva kun oli. Nyt hankimme Manducan, joten en usko liinaa enää tarvittavan. Liina on kuin uusi ja ihanaa puuvillaa materiaaliltaan. Väri on hiekka.

Joku kysyi liitoskivuista. Mulla ei varsinaisesti niitä ole, mutta kohtu on niin ylhäällä nyt, että mun kyljet naksuu ja väsyy, onko muilla tätä oiretta? Tuntuu välillä tosi inhottavalta, kunpa olisin fyysisesti yhtä hyvässä kunnossa kuin esikoista odottaessa..

Vauva myllää kovasti, eikä mikään ihme kun painoa alkaa olla jo se 500 g tai ehkä enemmänkin. Mitä teillä muilla on SF-mitaksi saatu neuvolassa? Mulla oli nyt rv 23 18 cm, 1 cm enemmän kuin ekassa odotuksessa tässä vaiheessa. Tunnen silti oloni paljon isommaksi.

Hyviä fiiliksiä pimeneviin iltoihin toivottaa,

Miaea ja Jaajo 23+4

Vierailija
49/60 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, neuvolassakin vielä joskus käydään.. ;)

Edellinen käynti oli 16+ ja nyt ollaan jo jotakin 21-22. Seuraava käynti sitten lääkärille viiden viikon päästä, TOSIN th kysyi haluanko tässä välissä tulla käymään. Mutta en tässä vaiheessa kokenut tarpeelliseksi kun lääkäri tosiaan on reilun kk:n päästä. Muksukin tuntuu liikkuvan varsin ahkerasti. :) Hemppa oli pysynyt samassa kuin alussa, eli rautaa ei tarvii vielä aloittaa. Muutenkin asiat mallillaan, SF oli 20cm. Keskikäyrän ja yläkäyrän väliin näytti sijoittuvan. Vatsa on pyöreä, muttei vielä liiemmin tiellä. Ymmärrän tuo imurointi-vimman, mustakin kotipuuhastelu on nyt mukavaa kun tulee liikuttua ja venyteltyä jne siinä samalla. Käveleminen ei aina ole enää niin mannaa itsessään, kuten ei myöskään tää koneella istuminen. En tajua millainen penkki pitäisi tässä koneella istuessa olla pepun alla, tää nykyinen ei ainakaan ole pätkän vertaa hyvä.. Millään sovelluksilla joita olen koittanut. Takamus puutuu ja kipeytyy.. =/ Himoitsen Tempurin jotain tukityynyjä, jospa joulupukki toisi. Siihen asti saa herkuttelu koneella töiden parissa parantaa mieltä.. ;) Heh, painoa olikin nyt tullut (kuten tiesinkin kotipunnitusten perusteella), kolme kg viime kerrasta. Se on nyt kokonaispainonnousu noin suunnilleen.

Kaikenlainen kropan väsyminen on ihan tuttua täälläkin. Eilen jo pistin anitan tukivyön illaksi, kun ristiselän tienoo alkaa iltaisi kipeytyä. Tota tukivyötä jos nyt iltaisi alkaisi käyttää, se tuntui kyllä auttavan. Myös ristiselän painaminen seinään auttaa ja kaikenlainen muu venyttely.

Miaea, meilläkin tuon nuorimmaisen ihan perinteisestä ultrakuvasta hyvin tunnistaa ylähuulen osalta, se oli "töröllään" jo silloin. Samoin sukuelimet näytti olevan tärkeitä silloin (pippeli pystyssä niissä kuvissa) ja niin se käsi hakeutuu vaippaan edelleen.. :D

Niin ja influenssapiikin otin. Toivottavasti ei äidy kovin kipeäksi käsi tai tule sen enempää lämpöilyä tms. Ensi viikolla pitäisi käydä ottamassa tuolle nuoremmalle lapselle se myös. Saa sen vielä nippanappa, täyttää tammikuussa 3v.

Muutamia hankintoja olen taas tehnyt, huutiksesta Ruskovillan silkkimyssyn ja ensilapaset. :) Ja kutimena on pitkälahkeiset villahousut luumunvärisestä hahtuvasta (ihan vaan lankavarastosta kaivettua lankaa). Aion siis kestoilla tämänkin kanssa. :)

Rusetti 21+4

Vierailija
50/60 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuulla Rusetti, että muillakin on 4D:stä selkeä kuva vaavista. Saas nähdä mitä tämä pojankoltiainen touhuaa kun päästään häntä tarkemmin tutkimaan :)

Miaea

Vierailija
51/60 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että muillakin kävely vaikeaa ja liitosipuja on! Mulla on ihan järkkyjä,mietin et jos ny mennää rv 22+1 niin mitä sitten kun viikkoja tulee lisää,vaivatki varmaa lisääntyy :S. tarkkoitaako sitten sänkypotilaaksi joutumista?!. Mä ainaski vaapun jo ku mikäkin ankka :D. Töissä istuminen ei aina oo hyvä,muttei myöskään seisominen..

Mulla ens ma neukku ni sit saa varmaa sf-mittaakin tietää.

mullakin on nyt ollu virpeempi jakso,ja yötkin alkanu sujumaan hyvin,ja uni maittaa :)

Pitkään menikin et nukuin koiran unta ja sitten onkin kiva herää aamuvuoroon 5:30 ku ei oo oikee nukkunukkaan...jooh..mä en jaksa istuu ny tässä joten katotan lasten kanssa leikkii :)

Jaksuja kaikille...

Ipanapa11 ja Minttu 22+1

Vierailija
52/60 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekkaan pitkilleen tänne kirjoitellut, ahkerasti kyllä oon lukemassa käyny. :)

Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki oli ok. Hemppa oli laskenu 118, joten rautakuurille jouduin. Painoa tullut nyt tähän mennessä 10kg!! Ja vaikka en kummoisemmin ole mitään mättöä syönyt. Epäilen että seisomatyö teki tuon hurjan painonnousun, joten saa nähdä laskeeko/hidastuuko seuraavaan neuvolaan. Mahan ympäryksen mittasin ja mittaan jäi karmivat lukemat, 110cm!!!

Issiaksesta kärsin edelleen, oikea lonkka on se joka vihoittelee, hyvä kun selältään pääsee ylös kun lonkka oikein innostuu.

Ninppa ja Onni 24+0

p.s Eikka ei kuulostanut enää yhtään hyvälle työnimelle, kun sain jostain päähäni, että meidän poika onkin sitten Onni :))

Vierailija
53/60 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ei oo kyllä täsä mitään kuulumisia kerrotavana, mutta aattelin kuitenki ilmottautua. Olo on ihan hyvä, ei liitoskipuja täälä.

RAUTAKUURILLE moni on joutunu, voin suositella nestemäistä vaikka kalliita ovatkin. Mun maha ei oo kestäny pillereinä rautaa, hemppa ei oo tosin noussu nuilla litkuillakaan mutta terkan mukaan kannattaa silti syyä, ei se hukkaan mee vaikkei hemppa nousiskaan.

No joo nuista vaivoista tuli kyllä sittenki mieleen että ajoittian mullaki on jo iskiaskipu pakarassa, alaselkää särkee myös. Onneksi vaan ajoittain ja toivottavasti pysyykin niin.

3D/4D: Meillä tosiaan tehhään 3D:llä ihan "kunnallisella", ja saatiin kyllä niin suloinen kuva huulista ja nenästä! Ultrakuvista tosiaan on nähny jo kaikista kolmesta samanmalliset nenät ja pää.

MIAEA: Mulla ei kylkien kanssa ole tuommosta ongelmaa.

Mutta eipä muuta, kokeilen jos osaisin liittää sen yhen ultrakuvan, se oli alunperin isompi, mutta ite rajasin kaiken ylimääräsen epäselvän pois niin että kuvassa näkyy vaan nenä ja suu.

HANNELE rv 24

Vierailija
54/60 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on rakenneultra ja 4D-ultra takanapäin. Tänään kävin neuvolassa normaalissa kontrollikäynnillä.

Ultrissa kaikki oli hyvin. Aluksi 4D:ssä poika piti käsiään kasvojen edessä ristissä, että ei varmasti saatais kuvia kasvoista, mutta lopulta saatiin muutama hyväkin kasvokuva napattua. Kuitenkin suurimman osan ajasta hän tykkäsi esitellä oikeaa kättänsä. Oli kuitenkin huojentavaa tietää, että poika vaikuttaisi olevan rakenteeltaan täysin terve ja vastaa viikkoja.

Tänään neuvolakäynnillä sain noottia painon noususta. Minulla on nyt painoa kertynyt 74 kg ja lähtöpaino oli 66 kg. Kuulemma liian paljon tulee viikkoa kohden painoa ja käskettiinki tarkkailemaan ruokavaliota. Vauvan sykkeet olivat normaalit, 130 se jumputti.

Kohdunpohjan korkeus oli yllättävänki suuri näille viikoille, 25 cm, mutta neuvolatäti tähän kommentoi, että "toisilla nyt vaan on rakenne sellainen että kohtu paisunee noin suureksi".

Sokerirasitustestiin joudun nyt torstaina... aaapuva... vähän pelottaa kuinka pystyn sen litkun juomaan, mutta kun kuulemma kaikille yli 25 vuotiaille ensisynnyttäjille tämä testi tehdään "pakollisena" niin ei kai siinä muu auta kun mennä ja kestää sekin hirveys. Jos joku on ollut jo tuossa testissä niin mielenkiinnolla lukisin kommentteja ko. testistä.

Laitan vielä tähän viestin loppuun vauvan mittoja, niin halukkaat voi vertailla. Mielenkiintoista olisi lukea teidän muidenkin vauvojen mittoja rakenneultrasta/ 4D-ultrasta.

Rakenneultrassa saadut mitat rv 21+2

B-mitta 52 mm (pään halkaisija korvasta korvaan)

AC 168 mm (vatsan ympärys)

HC 198 mm (pään ympärysmitta)

FL 37 mm (reisiluun mitta)

Paino 450g

ja sitten 4D-ultrassa saadut mitat rv 23+4

B-mitta 60,00 mm

AC 186,7 mm

FL 43,00 mm

Paino 635g

HC jäi jostakin syystä ottamati :(

Tämmösiä mittoja meitin pojalla.

Terv. mama*83 ja "jaska" rv 24+2

Vierailija
55/60 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin neukkulassa ja kaikki ok. Hempparikin oli 127, olin aika yllättyny et niinki korkea. Mintukka on tosi virkee ja hirveesti liikuskelee :) jopa yöllä,että herään siihen...Jännä ettei mulla ees mitattu sf-mittaa?!. Sokerirasitukseen en joudu, vaikka ne sanoikin et kaikille yli 25v niin joutuu, JESH..en niin välitä siitä... painoa ei oo tullu paljoo ja sano et saisin huoletta mutustaa mitä haluan. Mut parempi aina miettiä mitä suuhunsa laittaa. mulla on muuteski hennot luut ni sitä tukalampaa olo mitä enempi painoa.

Kävely on tukalaa kyllä jo nyt ja ahdistaa noi pakkaset ku ei oo vaatetta,omat vanhat toppahousut menee,mutta jouduin tilaa henkselit jotta ne pysyy jalassa kun vetoketju ja nepparit ei mee kii :D. Ei tässä pitkää enää tartte olla raskaana ja pääsee naatiskelee vaavista.

Mut nyt pitää katoo, mulla pikkanen kotona ku oli pärskiny tarhassa,joten vaihellaan lennosta autoa ukon kanssa ni voidaa pitää tälleen kotona...moikkis

Ipanapa11 tänään 23+0

Vierailija
56/60 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Kävin tänään neuvolassa ja lääkärillä ja en oikein tiedä mitä ajatella.. Noh varmistui että olen sairaslomalla loppuun asti tuon selän takia, ei se pahentunu ole muttei parempikaan, ja hemppakin ihan hyvä 127.

Mutta, vernpaineet 146/91 ja U-proteiini 1+, paino noussut 845g viikossa ja ja nyt huolettaa! Pissaviljelytesti otettiin jo viimeksi proteiinin/valkuaisen takia, eikä mitään tulehdusta vaan syy sitten joku muu... Testiin taas mutten usko olevan tulehdusta nytkään. Kotiin joudun jostain hommaa verenpainemittarin ja jos kotitulokset samaa luokkaa niin joutuu ainakin tarkempaan syyniin...

Terkkari kyseli, onko ollut päänsärkyä tai ylävatsakipuja tai näköhäiriöitä ym. muuta ihmeellistä, joo-o vähän kaikkee. Ei sanonu terkkari eikä lääkärikään muuta kun että täytyy seurailla ja vasta kotona tajusin et raskausmyrkytyksessä ois just noita oireita. Ei mul ennen ole mitään ollut tällasta ja nyt mieles myllertää kaikki. Nyt vain pitäis osata rauhoittuu, ehkei nämä mitään meinaa ja hyvä kun tarkasti seuraavat.

Jotain hyvää: tyttö kasvaa hyvin, nyt n. 900g! Ja vilkas tuntuu olevan, onneksi, potkut lieventävät huolta.

Sussi 26+1

Vierailija
57/60 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä fiilis teillä muilla on näistä keleistä? Mulle alkaa jo riittää.. Ja talvi (pitkä!!!) on vasta edessä. Voi huoh. Tän mahan kans ei niin yhtään nappaa olla ulkona, muutenkin olo alkaa tuntua pikkuhiljaa isolta. Sit vielä leggingsit ja toppahousut (jotka vielä mahtuu päälle, vaikkeivät kiinni menekään..) kun iskee päälle ja riittävän lämpimän takin (jonka alla luonnollisesti pitkähihainen+fleece) niin jumanpliude tunnen oloni jättiläiseksi! Ulkoilut jäänee melko minimiin tänä talvena, kun ei nappaa niin ei nappaa. Eikä tällä vatsalla oikein enää uskalla pulkkamäkiä tms harrastaa. Täytyy yrittää isi usuttaa lasten kanssa ulkoilemaan talven touhuja..

Siinäpä tärkein asia eli voi tätä vuodatuksen määrää.. =D Lapsukainen on kova potkuttelemaan, jo näkyy hyvin päällepäinkin. Ja pitkältä jo tuntuu kun liikkeet tuntuu suunnilleen molemmissa lonkissa yhtäaikaa. Välillä ne kutittelut tuntuu jo aika inhoiltakin. Muttei parane kaiketi valittaa, pääasia että liikkuu (vaikka rakkoani potkien). :)

Rusetti *laskut sekaisin, mutta kai jotain ~rv23*

Vierailija
58/60 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei mee omat toppatakit enää kiinni ja isännän xl-takkia ei viel huvittais päälle laittaa. Toistaiseksi oon pärjänny pitkikset+fleecehousut+tuulipuvun housut ja mammatoppi+fleecepaita+fleecetakki+tuulipuvuntakki yhdistelmällä, mutta tänäänkin kun tuuli aika navakkaan, niin alko jo kylmä tulla. Tuo maha turpoo ihan hulluna, kohta ei plussapallosta enää erota. :D Painokin on noussut jo 10kg, ei kyl uskois mutta pakko kait se on. Tätä menoa ei se 20kg riitä minkä paisun :D

Ninppa ja Onni 25+0

Vierailija
59/60 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jännittää..mun pikkusisko on synnyttämässä,tänään se taitaa tulla :) ois tullu huomena ku siskolla on itellä syndet,ois ollu kiva lahja :).

Painoa ei oo tullu mulle ku 5kg et ihan jees.. toppahousut menee kuhan henkselit jotka tilasin tulis,ni pysyis jalassa :D, takejakin menee muutama päälle. Mulla paljon lapsivettä joten olo on tosi ähky koko aika, ja mahan kanssa vähän ongelmia ollu, heti ku vähän lipsuu eikä syö activiaa tai juo rusina-luumukeittoa..

mut nyt valmistautuu töihin lähtöön ja siskon jännäämiseen (sille muuten eka)

palaillaan :)

Ipanapa11 ja Minde 23+3

Vierailija
60/60 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstain neuvolaa ootellessa. Ootan sieltä jonku sortin ikävää tuomiota kun luulen kohdunsuun jo pehmenneen. Sitten kuulee onko muuta tapahtunut siellä suunnalla. Onko muilla kokemusta että paikat alkais näin varhain pehmetä? Mulla ei aiemmissa raskauksissa ole, vaan katoin neuvolakortista että vielä rv 35 kohdunsuu kiinteä, rv 39 pehmeä.

IPANAPA: Onko siskosi synnyttänyt?

Talvi tuntuu tosiaan pitkältä senki vuoksi ku lykkää nuita kahta pulkasa ja jo nyt maha tuntuu "liian isolta" siihen hommaan. Ed. talviraskaudessa käytin mieheni toppahousuja ja työkaverilta sain ison takin joka mahtui loppuun asti. Niillä varmaan mennään ku saisin vaan etittyä ne miehen vanhat toppahousut. Nyt oon käyttäny sen uusia mutta jossain vaiheessa niitä varmaan tarvii molemmat.

SUSSI: Mikä siellä on vointi? Tarkasti varmaan seuraavat, mutta raskausmyrkytys ei tosiaan ole mikään pikkujuttu jos sellasen tuomion saa. Minä jouduin esikoisraskaudessa osastolle raskausmyrkytysepäilyn takia. Viikkoja oli jo 37. Pissassa oli niitä juttuja +++ ja verenpaineita oli seurattu jo jonki aikaa (sain neuvolasta kotiin mittarin). Sitte sairaalassa käyesä lääkäri sano että "nyt ei enää lähetä hammasharjaa kotoa hakemaan, synnytys käynnistetään tänään tai viimestään huomena". Niin selvästi epäili raskausmyrkytystä mutta loppujen lopuksi selvisi että mulla oli pissatulehus ja sain palata lääkekuurin kans kotiin.Tuossa tilanteessa lääkäri toimiki vähä hätiköiden, kun todellisuudessa pissaa kerättiin 1 vrk ja sitte vielä tutkittiin jne ja sitte selviski se valkuaisen todellinen syy pissassa.

Mutta eipä tässä muuta. On niin vaikea ajatella mitään järkevää. Tuohon minun tilanteeseen liittyen on ollu jonki verran mahakipuja ja siks yks kaks keksinki että kokeilen ite kohdunsuuta. No sitte tietysti järkytyin ku en ees tuntenu juuri mitään, semmosta pehmeää höttöä se oli. Asia pyörii koko ajan mielessä mutten jaksais kellekkään livetutuille ees kertoa asiasta kun se voi olla vaan omaa vainoharhasuuttakin. Torstaihin tuntuu olevan pitkä aika. Öisin nään unia, millon siitä että vuodan verta ja esim viime yönä sellasta etten uskaltanu käyä kakalla ja ponnistaa kun tuntu että vauva tulee samalla ponnistuksella.

HANNELE rv 25+5