Helvetin helvetin helvetti tuon 1-luokkalaisen opettajaa!!!!
En edes ala tässä sepustamaan mikä kys rvassa mättänyt elokuusta asti, mutta nyt kun olisi arviointikeskustelujen aika niin jeesuksen perse mitä klonaikoja hän tarjoaa:((
Olettaa ilmeisesti että kaikilla on liukuva työaika tai ovat kotona tai tekevät lyhyttä päivää kuten hän.
Aamuisin on muutama aika klo7.30, sen nyt jotenkin EHKÄ saan sumplittua, työaikani on aina 8.00-15.39, en siis itse voi vaikuttaa siihen, työmatkaan menee autolla 15min. Keskusteluajaksi on varattu 20min.
Iltapäiväaikoja ei ole ollenkaan klo 14 jälkeen!!!
Onhan se hänelle kätevää tottakai, eihän hän varmasti halua olla töissä pidempään kuin klo14 max, mutta ei me kaikki olla 1-luokan opettajia opettajia joilla päivät päättyy klo11-13, joskus klo14.
Esim 3-luokkalaisemme arviontikeskustelun aikoja ollut 1-luokasta lähtien nimenomaan iltapäivisinKIN klo15.50 ja 16.10, nyt ei ainoatakaan.
Jep, ehkä emme sitten mene arviontikeskusteluun kuopuksemme kohdalla/kanssa.
AARRRGGHHH!!!!
Kommentit (56)
Eka aika mahdollisuus aamulla 8.00 ja niitäkin aikoja on peräti yksi. Vikat ajat on sentään 14.40.
Tuskin mistään työpaikasta, jossa on työajat saa lähteä jonkin vanhempainvartin vuoksi aikaisemmin kotiin.
Toki saa ehdottaa omaakin aikaa.
Sinuna ehdottaisin aikaa joka teille käy.
Mulle jäi nyt epäselväksi että kieltäytyikö ope järjestämästä myöhempää aikaa? Eli oletko neuvotellut asiasta hänen kanssaan? Jos et, en ymmärrä mitä täällä kiroilet ja kiukuttelet ennen kuin olet antanut toiselle edes mahdollisuuden järjestää asia?
Eiköhän tässä ole paikallaan pohtia sitä miksi kukaan opettaja on niin tahvo ettei ajattele työssäkäyvien vanhempien arkea ja aikataulutuksia, useimmilla menee mm työmatkoihin 1-2h päivässä!!ap
Mulle jäi nyt epäselväksi että kieltäytyikö ope järjestämästä myöhempää aikaa? Eli oletko neuvotellut asiasta hänen kanssaan? Jos et, en ymmärrä mitä täällä kiroilet ja kiukuttelet ennen kuin olet antanut toiselle edes mahdollisuuden järjestää asia?
Eiköhän tässä ole paikallaan pohtia sitä miksi kukaan opettaja on niin tahvo ettei ajattele työssäkäyvien vanhempien arkea ja aikataulutuksia, useimmilla menee mm työmatkoihin 1-2h päivässä!!ap
SAA lähteä esim. vanhempainvartin tai lapsen lääkärin takia aikaisemmin kotiin. Ja onhan se pakkokin, miten esim. joku yksinhuoltaja edes hoitaisi lasten neuvolakäynnit jne.)? Usein toki tuo aika pitää joko korvata toisena ajankohtana työtä tekemällä tai se pidätetään palkasta.
t. äiti, jolle aina nämä asiat ovat järjestyneet, kun on ajoissa ja fiksusti asiasta neuvotellut työnantajien kanssa
Eka aika mahdollisuus aamulla 8.00 ja niitäkin aikoja on peräti yksi. Vikat ajat on sentään 14.40.
Tuskin mistään työpaikasta, jossa on työajat saa lähteä jonkin vanhempainvartin vuoksi aikaisemmin kotiin.
Toki saa ehdottaa omaakin aikaa.
Sinuna ehdottaisin aikaa joka teille käy.
haluan tavata myös arviointien aikaan omia lapsiani, siksi en tapaa vanhempia klo 17 jälkeen.
ope
Olen itse koululla töissä ja suurin osa varteista pidetään koulupäivän jälkeen myöhään iltaan. Joillekin voidaan tarjota aamuaikaa, mutta vain niille, joiden tiedetään varmasti pääsevän.
Mikä tässä nyt niin vaikeata on? Jos opettajaksi ryhtyy, niin täytyy tiedostaa sekin, että joskus joutuu illallakin töihin. Niinhän se on monessa muussakin työpaikassa.
Samoin lapseni hoitopaikassa vasu-ajat suunnitellaan vanhempien mukaan ja esim. meille tarjotaan suoraan klo 18 aikaa. Ei ole ongelmaa ollut siitäkään kellään.
Kyllä yhdellä viikolla voisi pitää putiikin auki ihan sinne neljään (tai jopa viiteen asti). Tai edes parina päivänä...
T: ope, jolla on välillä tekeminen, että pääsee omien lastensa keskusteluihin...
ja on tosiaan kouluja, joissa rehtori on antanut ohjeet, että ei vanhempainvartteja klo 16 jälkeen. Ei välttämättä ole edes kyse opettajan valinnasta.
Meillä ei ole koskaan päiväkodissa (lapset olleet kahdessa eri paikassa) eikä kouluissa (myös 2 kpl) ollut tarjolla ilta-aikoja kuin aivan poikkeustapauksissa (niitä on itse pitänyt tiedustella, jos on ollut välttämätöntä). Ihan normaali käytäntö.
Olen itse koululla töissä ja suurin osa varteista pidetään koulupäivän jälkeen myöhään iltaan. Joillekin voidaan tarjota aamuaikaa, mutta vain niille, joiden tiedetään varmasti pääsevän.
Mikä tässä nyt niin vaikeata on? Jos opettajaksi ryhtyy, niin täytyy tiedostaa sekin, että joskus joutuu illallakin töihin. Niinhän se on monessa muussakin työpaikassa.
Samoin lapseni hoitopaikassa vasu-ajat suunnitellaan vanhempien mukaan ja esim. meille tarjotaan suoraan klo 18 aikaa. Ei ole ongelmaa ollut siitäkään kellään.
ja on tosiaan kouluja, joissa rehtori on antanut ohjeet, että ei vanhempainvartteja klo 16 jälkeen. Ei välttämättä ole edes kyse opettajan valinnasta.
Koululla ei saisi olla yksin illalla eikä ovia ainakaan saa pitää auki mihin aikaan tahansa.
Mutta eiköhän nuo asiat olisi sovittavissa työkaverin kanssa. Eli muutama ope voisi tarjota samaa iltaa keskusteluille (ja tällä tarkoitan esim viiteen tai kuuteen asti) ja olisivat sitten yhdessä koululla siihen asti, että kaikki ovat valmiita.
Opet pitää myös vanhempainiltoja iltaisin. Miksi tämä keskusteluasia on nyt niin kamalan herkkä.
T: Ope itsekin
Ei kai opettaja mikään selvänäkijä ole ihmisten töiden suhteen.
Kyllä ne ilta-ajat on normaalikäytäntö meidän ympäristössä.
Miksi muuten rehtori kieltäisi iltavartit? Outoa. eikö niissä kouluissa ole iltatoimintaa muutenkin, ja jos ei ole, niin kai opettajat nyt sentään lukittuja ovia osaa käyttää? Mikä pakko se on luokkaan mennä vartteja pitämään; voihan tuolit ottaa vaikka aulaan, jos pelkää rosmoja.
ja on tosiaan kouluja, joissa rehtori on antanut ohjeet, että ei vanhempainvartteja klo 16 jälkeen. Ei välttämättä ole edes kyse opettajan valinnasta. Meillä ei ole koskaan päiväkodissa (lapset olleet kahdessa eri paikassa) eikä kouluissa (myös 2 kpl) ollut tarjolla ilta-aikoja kuin aivan poikkeustapauksissa (niitä on itse pitänyt tiedustella, jos on ollut välttämätöntä). Ihan normaali käytäntö.
Olen itse koululla töissä ja suurin osa varteista pidetään koulupäivän jälkeen myöhään iltaan. Joillekin voidaan tarjota aamuaikaa, mutta vain niille, joiden tiedetään varmasti pääsevän. Mikä tässä nyt niin vaikeata on? Jos opettajaksi ryhtyy, niin täytyy tiedostaa sekin, että joskus joutuu illallakin töihin. Niinhän se on monessa muussakin työpaikassa. Samoin lapseni hoitopaikassa vasu-ajat suunnitellaan vanhempien mukaan ja esim. meille tarjotaan suoraan klo 18 aikaa. Ei ole ongelmaa ollut siitäkään kellään.
En sano, että se on hyvä juttu, mutta näin asia on.
Ei kai opettaja mikään selvänäkijä ole ihmisten töiden suhteen.
Kyllä ne ilta-ajat on normaalikäytäntö meidän ympäristössä.
Miksi muuten rehtori kieltäisi iltavartit? Outoa. eikö niissä kouluissa ole iltatoimintaa muutenkin, ja jos ei ole, niin kai opettajat nyt sentään lukittuja ovia osaa käyttää? Mikä pakko se on luokkaan mennä vartteja pitämään; voihan tuolit ottaa vaikka aulaan, jos pelkää rosmoja.ja on tosiaan kouluja, joissa rehtori on antanut ohjeet, että ei vanhempainvartteja klo 16 jälkeen. Ei välttämättä ole edes kyse opettajan valinnasta. Meillä ei ole koskaan päiväkodissa (lapset olleet kahdessa eri paikassa) eikä kouluissa (myös 2 kpl) ollut tarjolla ilta-aikoja kuin aivan poikkeustapauksissa (niitä on itse pitänyt tiedustella, jos on ollut välttämätöntä). Ihan normaali käytäntö.
Olen itse koululla töissä ja suurin osa varteista pidetään koulupäivän jälkeen myöhään iltaan. Joillekin voidaan tarjota aamuaikaa, mutta vain niille, joiden tiedetään varmasti pääsevän. Mikä tässä nyt niin vaikeata on? Jos opettajaksi ryhtyy, niin täytyy tiedostaa sekin, että joskus joutuu illallakin töihin. Niinhän se on monessa muussakin työpaikassa. Samoin lapseni hoitopaikassa vasu-ajat suunnitellaan vanhempien mukaan ja esim. meille tarjotaan suoraan klo 18 aikaa. Ei ole ongelmaa ollut siitäkään kellään.
Eikö keskustelua voisi hoitaa puhelimella. Niin ainakin meillä tehdään, jos ei pääse tulemaan paikalle. Kai sinullakin työpäivän aikana taukoja on, jolloin sen voisi hoitaa.
jos vartteja ei muka voida hoitaa iltaisin.
Onko vanhempainiltannekin sitten aamulla tai iltapäivällä? Miten nämä kaksi eroaa toisistaan pitoaikojen suhteen?
Meillä on ilta-ajat olleet aina käytössä ja tulevat olemaan, tämä selvä.
Mies siis hoitaa myös sun hammaslääkärikäynnit... Tai sitten et koskaan itse käy hammaslääkärissä...
Hammaslääkäriasiat olisi hieman eri asia ja mies hoitaisi ne, 1-luokkalaiseni ekassa arviojntikeskustelussa haluan todellakin olla mukana varsinkin kun käsitykseni kys opettajasta ei kovin ruusuinen ole.
Pankkiasiat sujuu netitse.ap
tai myöhemmin työllä korvattavaa vapaata tuntia tai paria lasten lääkärikäyntien tai vanhempainvarttien takia? Eipä ole tällaisia vielä vastaan tullut, ja minulla on ollut lasten syntymien jälkeen n. 10 eri työantajaa..
alkaa joustamaan, äkkiä on kaikilla 25 oppilaan vanhemmalla niin tärkeä työ, ettei kukaan voi olla pois töistä tai tulla virka-aikana. Ja ope tekee ylityönä noi ja on oppitunneilta pois?
Se on kuules sun lapsi ja sun on joustettava tässä kohtaa, niin mä sen näen. Itse myös hankalasti järjestettävässä työssä, mutta aina nuo on jotenkin sumplittu, kun eihän näitä niin usein ole.