Helvetin helvetin helvetti tuon 1-luokkalaisen opettajaa!!!!
En edes ala tässä sepustamaan mikä kys rvassa mättänyt elokuusta asti, mutta nyt kun olisi arviointikeskustelujen aika niin jeesuksen perse mitä klonaikoja hän tarjoaa:((
Olettaa ilmeisesti että kaikilla on liukuva työaika tai ovat kotona tai tekevät lyhyttä päivää kuten hän.
Aamuisin on muutama aika klo7.30, sen nyt jotenkin EHKÄ saan sumplittua, työaikani on aina 8.00-15.39, en siis itse voi vaikuttaa siihen, työmatkaan menee autolla 15min. Keskusteluajaksi on varattu 20min.
Iltapäiväaikoja ei ole ollenkaan klo 14 jälkeen!!!
Onhan se hänelle kätevää tottakai, eihän hän varmasti halua olla töissä pidempään kuin klo14 max, mutta ei me kaikki olla 1-luokan opettajia opettajia joilla päivät päättyy klo11-13, joskus klo14.
Esim 3-luokkalaisemme arviontikeskustelun aikoja ollut 1-luokasta lähtien nimenomaan iltapäivisinKIN klo15.50 ja 16.10, nyt ei ainoatakaan.
Jep, ehkä emme sitten mene arviontikeskusteluun kuopuksemme kohdalla/kanssa.
AARRRGGHHH!!!!
Kommentit (56)
Koska työpisteeni vaihtuu jopa päivittäin (3 eri taloa ja yht.9 ryhmää) niin en voi ikinä laskea sen varaan että voisin ylityötuntejani ottaa missään pois.
Menen siihen taloon/ryhmään jossa hlökuntavajetta.
ap
Onneksi et ole mun luokkalaisen huoltaja... Varmaan helppoa sopia sun kanssa kaikenlaista. Opettajille ei makseta mitää lisää noista keskusteluista, mutta ne kuuluvat viranhoitoon. Minä tarjoan keskusteluaikoja yhtenä iltana, aamu- ja iltapäiväaikojen lisäksi.
äityislomalla oleva luokanope, jolla ei ole ikävä töihin
On aika hemmetin paksua ruveta siitä kritisoimaan ja haukkumaan jos lapsen äiti haluaa osallistua _1-luokkalaisen_ ensimmäiseen arviointikeskusteluun!! Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa etteikö mieheensä luottaisi, mutta sitä on joillekin tyhjäpäille turha edes ruveta selittämään.
Toisekseen ei se miehenkään kesken päivän töistä poistuminen mitenkään ongelmatonta ole (esim ensivkolla työajat klo08-17 ja ei sallita poikkeuksia), häntä ei vain ole ehdottomasti kielletty niin toimimasta jos niikseen on. SE taas eri asia etteikö siihenkin este tulisi, työnsä luonteen tietäen voi olla akuutti tilanne päällä ja silloin työpisteestä ei poistuta.
Kristus että täällä riittää vuodesta toiseen akkoja jotka ei tajua pointtia lainkaan...ap
Mieti nyt vähän kielenkäyttöäsi! Keskustelusi on kuin kiukuttelevan teinin, joka ei saa tahtoaan läpi. Naurettavaa, että aikuinen ihminen tulee tänne kertomaan mielipiteensä, mutta kun kuulee asista toisenlaisen näkökannan, hän haukkuu heidät ties millä sanoilla.
Olet hankala ihminen puheistasi päätellen! En yhtään ihmettele, että lapsesi koulunkäynti ei välttämättä suju, kun äidin keskustelutaidot ovat tätä luokkaa!
Kasva aikuiseksi ja ymmärrä, että koko maailma ei pyöri sinun ympärilläsi ja sinun mielihalujesi mukaan!
Mitä esim lääkäriaikoihin tulee niin niitä saa ykistyiseltä iltaisinkin tai sitten jos tervariin menee niin on jo sairaana ja pois töistä tai käyttää työterveyslääkäriä.
Lasten hammaslääkäriasiat hoituneet koulun tarkastuksien kautta eikä muihin käynteihin ole ollut aihetta.
Pankissa olemme joutuneet fyysisesti asioimaan viimeksi 7v sitten kun asuntolainaa haimme/saimme.
Olikohan muuta mikä joitakin kaiveli..
ap
Olet siis itse p-kodissa töissä. Mihin aikaan pidät itse vasu-keskusteluja? Vai raivoatko täällä silloin siitä, että hankalat vanhemmat vaativat ilta-aikoja eivätkä suostu tulemaan aamu- tai iltapäivisin? Me naisvaltaisilla aloilla olevat naiset kun olemme monet äitejä, jokaisella meillä on samat ongelmat (pitää olla hakemassa lapset ajoissa hoidosta jne.)
että tämä raivoava ap hoitaa niitä kullannuppujanne siellä päiväkodissa...
Toivottavasti ei panta kiristä yhtä tiukasti otsaa lasten kanssa ;)
Erityisesti tuollaiset lasten vanhempainvartit järjetetään aina. Eihän se sen kummoisempaa ole kuin ilmoitetaan siihen päiväkotiin minne varahenkilö on menossa, että hän on poissa sen ja sen ajan. Kiitollisia ollaan pienestäkin avusta!
Et sinäkään ole korvaamaton, kuten ei meistä kukaan.
Jaa sekö että olettaisi edes parin iltapäiväajan olevan myöhemmin kuin noin klo14 tekee minusta ihmisen jonka navan ympärillä maailma pyörii??
Hellurei mitä logiikkaa, pitäiskö itkeä vai nauraa?!?
Eiköhän tässä ole paikallaan pohtia sitä miksi kukaan opettaja on niin tahvo ettei ajattele työssäkäyvien vanhempien arkea ja aikataulutuksia, useimmilla menee mm työmatkoihin 1-2h päivässä!!
ap
Ikävä tuottaa pettymys, mutta lapseni käytöksestä ei ole tullut yhtä ainoata valitusta tms viestiä koko syksynä.
Päinvastoin, tuossa toissavkolla kun kysyimme luokan työrauhasta (luokassa pari vallatonta veitikkaa jotka eivät ymmärrä "ei"-sanaa ja toisella avustajakin) niin hän kehui kuinka omamme on rauhallinen ja antaa työrauhan ja osallistuu keskusteluihin jo paljon rohkeammin kuin vielä alkusyksystä.
Ikävää että oletuksesi meni pieleen, mitähän SE kertoo sinusta ja sinun kasvatustaidoistasi...
ps. kiroile sinäkin täällä niin et opeta tapaa lapsillesi.ap
En kiroile täällä, enkä myöskään lapsilleni!
Kasvatustaitojani epäilit: jos lapsellani olisi ongelmia, en etsi syitä koulusta/opettajsta, vaan katson peiliin, ja mietin vastuullisena vanhempana, mitä voin itse tehdä asialle.
Mitä se kertoo sinusta, että näet opettajan ongelmaisena, mutta et ole yhtään huonoa asiaa hänestä pystynyt kertomaan?
Niin, mikä ongelma siinä opessa sitten on?
Mitä esim lääkäriaikoihin tulee niin niitä saa ykistyiseltä iltaisinkin tai sitten jos tervariin menee niin on jo sairaana ja pois töistä tai käyttää työterveyslääkäriä. Lasten hammaslääkäriasiat hoituneet koulun tarkastuksien kautta eikä muihin käynteihin ole ollut aihetta. Pankissa olemme joutuneet fyysisesti asioimaan viimeksi 7v sitten kun asuntolainaa haimme/saimme. Olikohan muuta mikä joitakin kaiveli.. ap
Sinun asenteesi opettajaa kohtaan on kyllä nyt aika kurja. Et tiedä syytä, miksi ajat loppuvat tuolloin, mutta kovasti syytät:( Minun edellinen luokkani (jota vein 1.-6lk:t) oli sellainen, että vanhemmat järjestivät ajat mahdollisimman aikaisin, jotta minun ei tarvitsisi olla iltaisin poissa omien lasteni luota. Vaikka siis tarjosin aikoja illalla myöhään, kaikki tulivat ajoissa. Nykyisen porukan kanssa näyttää olevan sama homma. Olen pitänyt halukkaille vanhemapaintapaamisia. Kaikki tapaamiset ovat olleet klo 8 tai ennen 15.30. Ihan vanhempien aloitteesta. Arviointikeskustelut ovat marras-joulukuussa tulossa (enkä kyllä ole edes aikatauluja vielä jakanut...). Tarjoan kyllä myös ilta-aikoja, mutta tiedän, että vanhemmat lähtevät mieluummin töistä ajoissa ja tapaavat minut ajoissa. Heilläkin on perheissä iltamenoja, kuten myös minulla. Tiettyinä päivinä en voi tulla illalla koululle, koska omat lapsemme tarvitsevat sekä isän että äidin kuskiksi, kun on useita kuljetettavia. Joten open perhetilanne voi olla sellainen, että hän ei voi olla myöhempään. Ihmettelen myös sitä, että miksi vain sinä menet arviointikeskusteluun. Eikö myös lapsen isän olisi syytä olla paikalla noin tärkeässä asiassa? Ehkä on paras, jos otat opeen suoraan yhteyttä ja rakentavasti löydätte teidänkin perheelle sopivan ajan. Rähjäämisellä et hyvää esimerkkiä lapsellesi näytä.
t:Ope
että kieltäytyikö ope järjestämästä myöhempää aikaa? Eli oletko neuvotellut asiasta hänen kanssaan? Jos et, en ymmärrä mitä täällä kiroilet ja kiukuttelet ennen kuin olet antanut toiselle edes mahdollisuuden järjestää asia?
Eiköhän tässä ole paikallaan pohtia sitä miksi kukaan opettaja on niin tahvo ettei ajattele työssäkäyvien vanhempien arkea ja aikataulutuksia, useimmilla menee mm työmatkoihin 1-2h päivässä!!ap
Haukuit opea, kuinka muilla menee työmatkoihin 1-2h.... mutta entä jos opellakin menee. Eräs kaverini on opettajana sen verran kaukana asuinpaikastaan, että hänellä työmatkaa 100 km. Ja lapsi pitää hänenkin ehtiä hakemaan hoidosta 16.30 mennessä, silloin kun mies iltavuorossa, eikä voi hakea.
Oletko huomioinut tällaisia asioita myös open elämässä???
t: Eräs ope
voiko hoitaa kyseisen asian vaikka työajan päätteeksi ja jos ei onnistu niin sitten juttelisi asiasta opettajan kanssa, josko hän voisi järjestää yhden ajan myöhemmin. Sitten on ap:n tapa.
vanhempainvartit: 25 oppilasta, joista vain yksi perhe ei pystynyt järjestämään tapaamista ennen klo 18. (muuten myöhäisin aika oli klo 15.30, usein aamulla ennen yhdeksää) Minä järjestin tuon ajan (mieheni lähti aiemmin töistä, että oli kotona hoitamassa lapsia puoli kuudelta, jotta ehtisin kuudeksi paikalle).
Yllätys, yllätys, tuo samainen vanhempi olikin sitten ainoa, joka ei koskaan saapunut paikalle. Se olikin sitten ihan varmasti minulta viimeinen illalla tarjottu aika. Hoidan sitten nämä vaikeasti tavoitettavat perheet puhelimitse...
Meille tuli tänä vuonna itse asiassa ihan määräyksen tasolla kielto, että koululla ei saa tavata vanhempia silloin, kun siellä ei ole muuta henkilökuntaa paikalla. KÄytännössä siis voi pitää vartteja/palavereita korkeintaan klo 16 alkaen.
En minäkään kyllä pääsisi keskellä päivää vanhempainvarttiin. Olen itse luokanopettajana 50 km:n päässä lapsen koulusta. En suostuisi kesken päivää lähtemään vanhempainvartin vuoksi. Palkatonta vapaatahan siinä joutuisi ottamaan. Kyllä opettajan pitää järjestää ilta-aikoja edes yhtenä iltana, tai sitten aamulla ennen töihin menoa.
Itse järkkään vanhempainvartit ilta-aikaan, olen koululla kahtena iltana. Mies kyllä hoitaa meidän oman lapsen sillä aikaa. Pidän vartit vain kerran vuodessa, ei tämä minusta ole mikään paha nakki.
Sinulla on mielestäni ap todella lyhyet työpäivät. Itse ekan luokan opettajan olen useimmiten työpaikalla klo 8-17. Tunnit pitää suunnitella ja valmistella, pitää yhteyttä koteihin ja osallistua työpaikan kokouksiin ja muihin yhteisiin töihin ja tehdä arviointia.
opettaja erikseen mainitsi, että jos sitä ennen on täysin mahdotonta vanhempien tulla, voi ottaa häneen yhteyttä ja sopia muusta ajasta. Oletko sinä ap edes kysynyt asiaa opettajalta?
Useimmille vanhemmista järjestyy kyllä töistä poissaolo lasten asioiden hoitamisen takia muutaman kerran vuodessa. Työnantajat yleensä vallan hyvin tajuavat tämän. Tästä syystä opettajatkaan eivät välttämättä laita listoille ilta-aikoja, niitä ei useinkaan nimittäin tarvita.
ainut asia, jota hoidellaan sun työajalla 8-15.39.
Miten niitä järkkäilet? Itselläni on liukuva työaika ja mahdollisuus tehdä +saldoa, jota voi käyttää tällaiseen. Eihän elämästä tuli mitään muuten...Esim. huomenna lapsella lääkäri klo 8.00, saldoista menee.