Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antti Heikkilä on oman aikamme nero

Vierailija
01.11.2010 |

Ja pioneeri.

Aamun studio55:ssa puhumassa jälleen asiaa mm. kivusta, ravinnosta ja leikkausten tarpeellisuudesta.

Ihanan selväpäinen lääkäri - osaan hyvin kuvitella, että kolleegat ovat raivoissaan, kun Antti H. (vihdoinkin!) kertoo kansalle kuinka asiat ovat siellä sisäpiirissä. Hyvä voittaa aina. Take that!

http://www.studio55.fi/

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksi ihminen nostetaan totuuden torveksi kaiken arvostelun yläpuolelle niin...

Pikemminkin nostettu esille arvostelun kohteeksi. Olisiko sinusta nousemaan omassa työssäsi kolleegoitasi vastaan oikeaksi kokemasi asian puolesta? Haluaisitko sinä alkaa yleiseksi sylkykupiksi ja pilkan kohteeksi? Vuosien opinnot ja kova työ lyödää lekkeriksi kerralla, ja sinä saat otsaasi pysyvän hihhulin leiman?

Mietipä sitä.

Luulen, että kovan hinnan on Heikkilä joutunut maksamaan asiasta, jonka pitäisi olla luonteva totuus kaikille muillekin.

Otetaanpa esimerkki modernista lääketieteestä. Selässä on välilevyn pullistuma, joka aiheuttaa lievää kipua potilaalle. Lääkäri hra x päättää suorittaa kuvaa selän röntgenillä varmistuakseen diagnoosista 4 kertaa, ja päättää leikata selän. Leikkauksesta potilas saa komplikaatioita, ja pahemman selkä vaivan vuosikausiksi - mutta hei, itse pullistuma on poissa. Kymmenen vuoden kuluttua potilas saa syöpäkasvaimen selkärangan viereen.

Vaiva (välilevyn pullistuma), joka olisi parantunut itselläänkin, hoidettiin modernin lääketieteen keinoin pois päiväjärjestyksestä ja aiheutettiin siinä samalla potilaalle lisäselkävaivoja ja syöpä, jota ei koskaan voida todistaa pois, ettei se olisi aiheutunut röntgen-säteilystä (teoreettinen mahdollisuus syövän kehittymiseen on aina olemassa).

Potilas eli "hoidettuna" 60-vuotiaaksi vaivojen vain kumuloituessa - Antti Heikkilän hoitamana hän olisi voinut elää 87-vuoden ikään, kun vaivan olisi annettu parantua rauhassa, eikä liian aggressiivisesti lähdetä hoitamaan lääketieteen keinoin ihmistä.

Kannattiko?

Ap.

aiheuttaa 'lievää kipua'.

Siinä tapauksessa synnytyskin aiheuttaa vain lievää kipua, tai tuntuu ihan vaan kivalta ;)

Ei niitä välilevynpullistumia ihan helpolla aleta leikkaamaan. Sitten vasta jos tulee pissat ja kakat housuun tai jalat alkaan halvaantumaan. Vai ovatko nuokin semmoisia 'pikkuvaivoja' joista ei potilaalle ole haittaa?

Itse parantelin erittäin kivuliasta välilevynpullistumaa puoli vuotta modernin lääketiteen keinoin kipulääkkeillä ja fysioterapialla. Leikkausta ei nähty tarpeelliseksi eikä sitä tarvittukaan.

Ihme provoilija tuo Heikkilämikälie.

Vierailija
2/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jo pitkään pötkötellyt jossain vuodeosastolla jos olisin lähtenyt tuommoiseen luomuterveyshörhöilyyn mukaan.

Ms-tautia ja reumaa sairastavana olen saanut ison avun modernilta lääketieteeltä.

Muun lääkityksen tukena saan vähäistä hyötyä myös ruokavaliosta ja muusta hörhöilystä, mutta vain vähäistä. Yksinään mikään ruokavalio tai luonnonlääke ei vaivoihin auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se voi tietää kaikesta kaiken? Wau.

Vierailija
4/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan meistä ole täydellinen - miksi vaadit täydellisyyttä A. Heikkilältä? .

mutta sitä kyllä mielellään vaatisin että olisi hiljaa asioista joista ei ymmärrä mitään.

Vierailija
5/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niinhän se on, että vastarannalla on hyvä huudella.

Itse olen sitä mieltä, että nyt vasta THL onkin saanut siipeensä esim. tässä LOW-FAT jutussa ja Heikkilä ollut aikaansa edellä, kuten myös statiini asiassa.

Heikkilä on ammatti ihminen ja vastuussa tekemisistään potilailleen. Kun potilasmateriaali paremmassa kunnossa, vrt. perus tilanne esim. julkisella puolella mm. insuliinihoitoisten potilaiden kanssa, niin itse olen vakuuttunut siitä, että Heikkilää kannattaa kuunnella.

Tietysti se vaatii nöyryyttä, että voi ottaa vastaan sellaista tietoa, joka sotii ikiaikaisia uskomuksia mm. terveydenhuollon puolella.

Odotan kiinnostuneena tarttuuko hän rokotusaiheeseen. Usassa käydään kuumaa debattia aiheesta, meille nämä jutut rantautuu tunnetusti myöhässä.

Hienoa, että on rohkeita ammattilaisia!

Ja kyllä, olen alan ammattilainen.

Vierailija
6/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa käydään kuumaa debattia aiheesta, meille nämä jutut rantautuu tunnetusti myöhässä.

käydään USA:ssa kuumaa debattia rokotuksista. Siellähän on viime aikoina sairastunut ja kuollut lapsia hinkuyskään. Jostain syystä nämä tapaukset ovat sattuneet alueilla, joissa asuun eniten rokotekielteisiä 'omilla aivoillaan ajattelevia' vanhempia. Viime viikolla asiasta uutisoitiin täälläkin.

Vierailija
7/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri vastaavanlaisin argumentein kuin Heikkilä käyttää

4 kertaa röntgeniä: potilas saa kasvaimen selkään ja kuolee ennenaikaisesti

Tuollaiselle väitteelle ei taatusti pohjaa. Sitäpaitsi välilevynpullistumia hoidetaan erittäin paljon konservatiivisesti, koska niiden tiedetään usein myös kuivuvan itsestään kokoon. Riippuu ihan potilaan oireista voiko tätä prosessia jäädä odottamaan.

En innostu osallistumaan tähän keskusteluun sen enempää, kun johtajaansa seuraava opetuslapsi tahtoo todellakin uskoa asiaansa. Mielipiteemme eivät tule lähentymään toisiaan vaikka jatkaisimme debattia hamaan hautaan -lääketieteen myrkyttäminä tai uskomushoitojen vuoksi hoitamatta jääneinä.

Vierailija
8/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudet leimahtavat uudelleen kun ihmiset kieltäytyvät ottamasta rokotteita. Luomuilu menee turhan pitkälle, jos sen vuoksi aletaan kuolla lastentauteihin kuin 100 vuotta sitten. Onkohan meillä kohta uudet polio- ja isorokkoepidemiatkin?

Vierailija
9/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa käydään kuumaa debattia aiheesta, meille nämä jutut rantautuu tunnetusti myöhässä.

käydään USA:ssa kuumaa debattia rokotuksista. Siellähän on viime aikoina sairastunut ja kuollut lapsia hinkuyskään. Jostain syystä nämä tapaukset ovat sattuneet alueilla, joissa asuun eniten rokotekielteisiä 'omilla aivoillaan ajattelevia' vanhempia. Viime viikolla asiasta uutisoitiin täälläkin.

Sairastuneet ovat olleet pääasiassa rokotettuja. Usassa asuvat tietänevät itse tämän paremmin.

Vierailija
10/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se vaatii nöyryyttä, että voi ottaa vastaan sellaista tietoa, joka sotii ikiaikaisia uskomuksia mm. terveydenhuollon puolella.

---

Vähintäänkin yhtä uskottavaa kuin pari askia päivässä tupakoiva lääkäri.

Vierailija
11/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkään ei meinaa saada hoitoa selkänsä vuoksi.

Nimimerkillä skolioosi, 4 välilevynpullistumaa, kulumia, välilevynrappeumia.

Eikä todellakaan ole lievää kipua.

Vierailija
12/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollenkaan on seurannut tätä rokotekeskustelua, niin tietää tilastojen mukaan, että monet näistä rokotteista tulivat markkinoille, kun sairaudet olivat jo häviämässä. Tilastot löytyvät, kun haluaa tutkia!

Vierailija
13/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Meikun sairaalassa oli aikoinaan tupakasta vieroittumiseen tarkoitetut ohjelmat ja siellä ne lääkärit ja hoitsut olivat ulkosalla tupakalla. Kaksinaismoralistista höpinää sinulta!!!

Vierailija
14/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjelmassa haastatellaan kiropraktikkoa, joka on tutkinut rokoteasiaa vuosikymmeniä. Jokainen rokotusmyönteinen on hölmö, jos jatkaa rokotteiden hehkutusta ilman sitä tietoa, mikä on tänä päivänä saatavilla.

Usassa on meneillään rokotustiedotusviikko ja propagandajoukot vastapuolelta ovat tietysti myös liikkeellä. Asiaa hahmottaessa tarvitaan tervettä järkeä ja kykyä pohtia asioita monelta eri kantilta!

Lapseeni on ruiskutettu myrkkyjä, mutta nykyään kiellän kaikki tarpeettomat rokotteet ehdottomasti. Puolustuskyvytön lapsi on minun vastuullani ja tämä päätös vaatii minulta panostamista hänen hyvinvointiinsa enemmän.

Jokainen elää päätöstensä kanssa, joten turha kenenkään alkaa asiasta huomauttelemaan. Itseäni kiinnostaa vain faktat.

Vierailija
15/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudet leimahtavat uudelleen kun ihmiset kieltäytyvät ottamasta rokotteita. Luomuilu menee turhan pitkälle, jos sen vuoksi aletaan kuolla lastentauteihin kuin 100 vuotta sitten. Onkohan meillä kohta uudet polio- ja isorokkoepidemiatkin?

Yhtä paljon niihin rokotteisiinkin varmasti kuolee ja sairastuu porukkaa, kun itse tauteihin, joita vastaan rokotteilla taistellaan! Niistä ei vaan ole lupa puhua mitään - eikä niistä puhuta mitään, koska epäsuoria haittoja / tai edes suoria kuolemia ei saada niputettua rokotehaitoiksi. Niinkuin nyt näitte sikainfluenssarokotteen ja narkolepsiankin kanssa!

Syy-yhteyttä ei koskaan lääketieteen taholta tunnustettu, ihan terve tyttö muuten vaan heitti tajuttomaksi vuorokausi rokotteen ottamisen jälkeen jäälle kesken luistelun.. just just joo. Käyttäkää nyt jo maalaisjärkeäkin tässä asiassa! Älkää olko niin lampaita, jotka rivissä astelevat kiltisti teuraalle.

A. Heikkilä puhuu ihan asiaa siinäkin, miten nämä kaikki myrkyt vaikuttavat geeneihimme myös syntymän jälkeen - ja tietysti myös jo raskausaikana.

Mua kyllä hirvittää ihan jo sekin, miten paljon kaikkea ylimääräistä ihmiset tunkevat itseensä "terveyden" nimissä; on ravintolisää, on Actimelia, on omegalisää, on einestä helpottamaan kotiäidin arkea ja, jos ja kun sitten sairastutaan, otetaan jälleen uusi purnukka esiin ja uudet myrkyt sisään vaan - siinä samalla sitten vielä tehdään lapsia.

Jos ei tämä kaikki (tämän sukupolven hölmöys!) tule vaikuttamaan tuleviin sukupolviin, heidän terveyteensä ja sairausalttiuteensa, niin kyllä ihme on. Tottakai se vaikuttaa!

Rokotteista tässä nyt ei varsinaisesti ollut kyse, mutta onhan nekin kehon ulkopuolisia myrkkyjä, joita jo ihan pieniin vauvoihin "terveydenhuollon" (kuinka ironista!!) piiristä tuputetaan ja ilomielin pistellään.

Uskomaton suuntaus, ja ihmisten järki tipotiessään. Onneksi on edes A. Heikkilä. Ja muita suoraselkäisiä, kyseenalaistamiskykyisiä alan ammattilaisia, joille halu auttaa ihmisiä menee sponsoripalkintojen ym. etuisuuksien edelle.

Ap.

Vierailija
16/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muitakin meitä on. ;)

Ap.

Vierailija
17/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-saitin keskustelua. Meitä asioista selvää ottavia on aina vain enemmän ja kun ihmisetn tietoisuuteen tulee näitä asioita, niin meidän määrä tulee lisääntymään jatkuvasti.

Julkisuuteen vuotaa kaikenlaista ongelmaa mm. LSO:n sisäpiirisotkut. Jos ihmiset kuvitteleva, että heidän puolestaan taistellaan tässä markkinataloudessa, niin tervemenoa vain teuraalle. Karmaiseva lausahdus, eikö? Suurinta bisnestä tehdään elintärkeillä asioilla, kuten ravitsemus ja terveys.

Onneksi on ammattilaisia, jotka todella sanovat bonuksille ei ja tekevät työtään tämän ihmiskunta-paran eteen. Heikkilä on yksi näitä. Taitaa vain olla niin, että vaikka kollegoilta tulee "pataan", niin Heikkilän talous ei siitä kaadu. Ne ansiot ovat kuitenkin ansaittu rehellisesti!

Vierailija
18/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä rupeaa pikkuhiljaa ylittämään jonkun kivikautisen ihmisen keskimääräisen eliniän jollei jo ole ylittänyt. Kyllä minuunkin on lapsena pukattu erinnäisiä rokotteita joitten tutkimus on ollut varmasti erittäin epämääräistä ja kas, täysin terveenä tässä porskutetaan.

Vierailija
19/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se vaatii nöyryyttä, että voi ottaa vastaan sellaista tietoa, joka sotii ikiaikaisia uskomuksia mm. terveydenhuollon puolella. --- Ja kyllä, olen alan ammattilainen.

Niiltä ammattilaisilta, jotka kertovat sinulle miten asiat ovat - ja mihin suuntaan niiden tulisi mennä.

Yhä useampi lääkäri nykyäänkin alkaa jo olla varovainen liiallisen "hoitamisen" kanssa, sillä riskit on olemassa ihan joka toimenpiteessä. Ja oletteko kuulleet totuutta siitä, että lääkärit / sairaanhoitajat / terveydenhoitajat itse ovat yleensä itse niitä hankalimpia potilaita, sillä heillä on käsitystä hieman siitä, mikä kaikki voi mennä pieleen? Niille on hyvä tehdä toimenpiteitä, jotka niihin suostuvat. Mutta kuten sanottu, lääkärin järjen varaan jää tietonsa riittävä jakaminen, jotta potilas sitten voi ylipäätään tehdä hyvin informoidun päätöksen hoitonsa suhteen. Jokainen voi miettiä sitä, miten informoidon päätöksen teki esimerkiksi sikainfluenssarokotteen suhteen - kuinka monelle kerrottiin kattavasti riskit vastaanotolla? Vaikka riskit mm. neurologisiin haittoihin ovat olemassa (ja ihan tiedossa).

Ap.

Vierailija
20/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntyvän, kunhan Hus alkaa yksityistyä. Usassa mm. lapsia ylihoidetaan, jotta saadaan kulut katettua ja vähän lisää päälle.