Antti Heikkilä on oman aikamme nero
Ja pioneeri.
Aamun studio55:ssa puhumassa jälleen asiaa mm. kivusta, ravinnosta ja leikkausten tarpeellisuudesta.
Ihanan selväpäinen lääkäri - osaan hyvin kuvitella, että kolleegat ovat raivoissaan, kun Antti H. (vihdoinkin!) kertoo kansalle kuinka asiat ovat siellä sisäpiirissä. Hyvä voittaa aina. Take that!
http://www.studio55.fi/
Kommentit (101)
Voisit heittää lääkkeesi roskikseen, kuten minä tein, kunhan kuuntelisit Heikkilää ja aloittaisit vähähiilihydraattisen. Ja tuo diabetesliitto voisi myös keksiä jonkun paremman syyn, miksi vähähh-dieetti on vaarallinen. Ketoosi EI ole sama kuin ketoasidoosi.
Hoh hoijaa. Tulee vielä se pääivä, kun karppauksen nimiin vannotaan ja ihmetellään, miten ollan syöty sokerihöttöä niin kauan.
Tunnetko muuten yhtään normaalipainoista kevyttuotteiden syöjää? Minä en, kaikki kevytjuttuja syövät ovat jostain syystä lihavia.
Kyllä mun hartiat on ihan oikeasti kipeät, ei mun psyykkeessä ole mitään vikaa.
Tervetuloa vaan kiskomaan 140kg vanhuksia ylös sängystä, "kun se on teidän työtä".
välilevynpullistuma oli aivan todellinen, ja aivan oikeasti oli kipeä ja vei liikuntakyvyn viikoiksi.
Paljon kivempaa minusta olisi ollut terveenä olla, mutta yliliikkuvat ja löysät nivelet on joskus kenkkumaiset.
psykiatrian oppikirjastani erään hoitopuoleen liittyvän asian monista hyvistä ja huonoista puolista. Googlettelin asian tiimoilta, ja vastaan tuli Heikkilän kirjoitus. Siinä hän luetteli kaikki nuo huonot puolet ja teki niiden perusteella omia johtopäätöksiään, eli kritisoi kovasti nykykäytäntöä niiden pohjalta. Yhtään hyvistä puolista hän ei maininnut. Mielestäni täysin ala-arvoista toimintaa; jotkut ihmiset kun eivät huomaa näitä puutteita ja heidät on helppo saada uskomaan, että Heikkilä on joku guru.
Voisit heittää lääkkeesi roskikseen, kuten minä tein, kunhan kuuntelisit Heikkilää ja aloittaisit vähähiilihydraattisen. Ja tuo diabetesliitto voisi myös keksiä jonkun paremman syyn, miksi vähähh-dieetti on vaarallinen. Ketoosi EI ole sama kuin ketoasidoosi.
Hoh hoijaa. Tulee vielä se pääivä, kun karppauksen nimiin vannotaan ja ihmetellään, miten ollan syöty sokerihöttöä niin kauan.
Tunnetko muuten yhtään normaalipainoista kevyttuotteiden syöjää? Minä en, kaikki kevytjuttuja syövät ovat jostain syystä lihavia.
Käytän light-tuotteita, välttelen rasvaa
Ykköstyyppiläinen ei KOSKAAN pärjää ilman insuliinia.
Otetaanpa esimerkki modernista lääketieteestä. Selässä on välilevyn pullistuma, joka aiheuttaa lievää kipua potilaalle. Lääkäri hra x päättää suorittaa kuvaa selän röntgenillä varmistuakseen diagnoosista 4 kertaa, ja päättää leikata selän. Leikkauksesta potilas saa komplikaatioita, ja pahemman selkä vaivan vuosikausiksi - mutta hei, itse pullistuma on poissa. Kymmenen vuoden kuluttua potilas saa syöpäkasvaimen selkärangan viereen.
Vaiva (välilevyn pullistuma), joka olisi parantunut itselläänkin, hoidettiin modernin lääketieteen keinoin pois päiväjärjestyksestä ja aiheutettiin siinä samalla potilaalle lisäselkävaivoja ja syöpä, jota ei koskaan voida todistaa pois, ettei se olisi aiheutunut röntgen-säteilystä (teoreettinen mahdollisuus syövän kehittymiseen on aina olemassa).
Potilas eli "hoidettuna" 60-vuotiaaksi vaivojen vain kumuloituessa - Antti Heikkilän hoitamana hän olisi voinut elää 87-vuoden ikään, kun vaivan olisi annettu parantua rauhassa, eikä liian aggressiivisesti lähdetä hoitamaan lääketieteen keinoin ihmistä.
Kannattiko?
Ap.
Minun välilevynpullistumani hoidettiin modernin lääketieteen keinoin. Kuntoutuksella ja särkylääkkeillä.
Sairaalalääkäri kertoi, että sitten jos jaloista lähtee tunto tai pissat ja kakat alkaa tulemaan housuun, lähdetään leikkaukseen. Muuten mennään kipulääkityksen ja kuntoutuksen keinoin.
Kipulääkityksellä ja kuntoutuksella se parani, vaikka aikaa tähän meni 3 kuukautta.
Ei ne lääkärit huvikseen lähde leikkauksia tekemään. Ihan viimeisenä vaihtoehtona ne tulee.
Useissa tapauksissa lääkityksiäkään ei aloiteta ennen kuin elintapojen korjausta on kokeiltu (jos ruokavaliolla voisi olla osuutta hoidettavana olevaan vaivaan).
kansa niin sairasta, väsynyttä, vailla energiaa, vetelää...Olen kyllä seurannut jo muutaman kymmenen vuoden ajan tätä ravintosotaa ja pakko myöntää et nämä Heikkkilät ja kumppanit ovat valovuoden edellä näitä muita astunt.
Onko niin et nämä astunt. täytyy sopeuttaa tietonsa aina THL:n mukaan? Onko näin? Jos, niin silloinhan tämä koneisto on päättäjä mitä Suomessa osataa/opetetaan. Pliis kertokaa onko näin?
Kävin muuten ravitsemusterapeutun vastaanotolla eikä hän osannut sanoa yhtään mitään mitä en olisi tiennyt paremmin. Oli kokenut ja opiskellut mutta voi herttinen sentään kuinka varovasti puhui. Jos kysyin jotain vähänkin enemmän esim. rasvoista oli tosi arka sitten lykkäsi A4 kouraan ja näkemiin.HUH!
Psykiatri, joka on lääkäri haluaa antaa oman lääkityksensä ja sinä uskot, että parani vanhempien huomiolla.
Onko tämä sulla ihan kliinisesti tutkittu juttu? Joka tapauksessa kunnia vaikka vanhemmille kunhan ei luontaislääketiede saa sitä. Älä vaan sotkeude enempää omiin viirauksiisi.
Muuten nuori oli oikein rakastettu ja tykätty perheessä ja koulussa!
Mikä merkitsee automaattisesti samalla logiikalla, että kaikki karppaajat ovat jostain syystä lihavia.
kansa niin sairasta, väsynyttä, vailla energiaa, vetelää...Olen kyllä seurannut jo muutaman kymmenen vuoden ajan tätä ravintosotaa ja pakko myöntää et nämä Heikkkilät ja kumppanit ovat valovuoden edellä näitä muita astunt.
Lihan syönti on lisääntynyt merkittävästi ja perunoiden sekä viljatuotteiden syönti vähentynyt. Siksi kansa on niin sairasta, väsynyttä, vetelää ja vailla energiaa.
Tunnetko muuten yhtään normaalipainoista kevyttuotteiden syöjää? Minä en, kaikki kevytjuttuja syövät ovat jostain syystä lihavia.Käytän light-tuotteita, välttelen rasvaa
Syön kevyesti ja kasvispainotteisesti, en syö lihaa ollenkaan.
Mitenkäs se tämä vastapuoli huomaa luontaislääkkeiden edut?????????? Vastaapa nyt!!!!!
Otappa huomioon myös et maailmassa on paljon tutkijoita, lääkäreitä, kasvitieteilijöitä, jotka on asioista monta kertaa ihan toista mieltä. Moni ei ehkä vielä uskalla omien etujensa puolesta olla julkisesti sitä.
Itse säikähdin kun erikoislääkäri meinasi hoitaa minua antioksidanteilla sun muilla! Huomaatko, sieltä se tulee aikaa myöten ja heti kun poliitikot hiffaa asian tilanne tulee varmasti muuttumaan Suomessakin! Sitä odotellen:)
Mitenkäs se tämä vastapuoli huomaa luontaislääkkeiden edut?????????? Vastaapa nyt!!!!!
Eikös ruokavalion pitänyt parantaa kaikki sairaudet syövästä lähtien eikä mitään vitamiinilisiä edes tarvita?
Psykiatri, joka on lääkäri haluaa antaa oman lääkityksensä ja sinä uskot, että parani vanhempien huomiolla.
Onko tämä sulla ihan kliinisesti tutkittu juttu? Joka tapauksessa kunnia vaikka vanhemmille kunhan ei luontaislääketiede saa sitä. Älä vaan sotkeude enempää omiin viirauksiisi.
Muuten nuori oli oikein rakastettu ja tykätty perheessä ja koulussa!
kenenkään masennusta pitäisi lääkitä psyykenlääkkeillä jollei tilanne ole jo niin huono että ihminen on täysin toimintakyvytön. Sen sijaan pitäisi ottaa avuksi terapia tai lievemmissä tapauksissa juuri tuo mitä tuo tyttö todennäköisesti sai, toisin sanoen lähipiiri aktivoitui.
Mitä nämä omegalisät ovat? Miksi Heikkilä ei niitä suosittele?
se voi johtua erilaisista asioista. Toisilla elämäntilanne aiheuttaa masennusta. Toisilla voi olla taustalla hormonaaliset syyt, esim. synnytyksen jälkeinen masennus. Toisilla kaksisuuntaisen tapainen selkeästi geneettinen sairaus. Toisilla se voi olla vaikkapa persoonallisuushäiriön yksi ilmenemismuodoista, jolloin masennus johtuu hyvin syvällä olevista psyyken rakenteista. Se että näihin kaikkiin vouhkataan kategorisesti ratkaisuksi rasvojen syöntiä, kertoo minkälainen suuruudenhullu ja vastuuton helppoheikki Antti Heikkilä on.
Muualla maailmassa ymmärretään nämä Antti Heikkilän ajamat asiat laajemmin kuin meillä täällä Suomessa - hienoa, kun meilläkin on edes yksi lääkäri, joka pyrkii järkevöittämään vallitsevia käytäntöjä.
Ja oli aika groteskia mainostaa ko. ohjelman ympärillä juuri niitä teollisesti prosessoituja muka "terveystuotteita", mitä vastaan Antti H. juuri varoittaa! Omegarasvalisiä ja Actimel:ia. Ihmisparat, jotka eivät osaa kyseenalaistaa juuri lankeavat näihin ansoihin.
Ap.
Kun yksi ihminen nostetaan totuuden torveksi kaiken arvostelun yläpuolelle niin...
mutta kaiken kaikkiaan se on minusta epätieteellinen ja lähinnä hömppämaakari, joka on hurahtanut muuhunkin mystikkotouhuun ja ties mihin kristalliterapioihin. Se on lääkäareiden keskuudessa melkoisen hymähtelyn ja huvituksenkin aihe. Vähän samaa sarjaa kuin entinen Lapin lääninlääkäri Luukainen-Kilde
Heikkilän perusteesit eroavat radikaalisti koululääketieteen ja ravintotieteen suosituksista. Hänen mukaansa ihmiset olisivat huomattavasti terveempiä, jos he siirtyisivät proteiineja ja eläinrasvoja, esimerkiksi voita, sisältävään vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Heikkilä on kritisoinut diabetespotilaiden tärkkelyspitoista ruokavaliota ja saanut näkemyksillään muun muassa Diabetesliiton takajaloilleen. Liiton mukaan Heikkilän ohjeet ovat diabeetikoille hengenvaarallisia.
Konfliktin vuoksi Heikkilä erosi Lääkäriliitosta. Vääntöä ravintosuosituksista hän on käynyt myös Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen johtajan Pekka Puskan kanssa.