Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tällaisessa tilanteessa huostaanotto olisi paras ratkaisu?

Vierailija
01.11.2010 |

Meillä on sanotaan nyt vaikea elämäntilanne tällä hetkellä ja tukiverkkoja ei pahemmin ole. Tähän tilanteeseen emme ole itse pahemmin voineet vaikuttaa.

Meillä on 4kk ikäiset kaksoset ja heidän lisäksi neljä muuta lasta, yksi koululainen, yksi eskarilainen, ja 2v ja 4v plus tietysti kaksoset.

Esikoinen on sairas ja tämän takia hän on paljon sairaalassa. Keskimmäiset ovat onneksi nyt olleet terveitä kun päästiin pois hometalosta, mutta kaksoset itkevät lähes yötä päivää ja itkun syytä/syitä haetaan, mutta vielä ei ole kaikkia ainakaan löytynyt ja itku sen kun jatkuu. Varmasti sanomattakin selvää, että univelkaa on vaikka muille jakaa. Tämän lisäksi meidän talossa todettiin iso homevaurio raskauteni ollessa puolivälissä ja jouduimme muuttamaan sieltä pois. Minä ja lapset asumme toistaiseksi miehen vanhemmilla ja mies asuu toisella paikkakunnalla yksiössä töiden takia. Jos olisi rahaa niin asuisimme kaikki vuokralla, mutta yhtään ylimääräistä ei ole ja hädin tuskin selvitään nytkään kaikista menoista.

Neuvolasta ollaan pyydetty apua, lähes tuloksetta. Ensin ehdottivat 2v ja 4v hoitoon laittamista, mutta heidät olisi pitänyt molemmat viedä eri hoitopaikkoihin jotka olisivat olleet nekin eri puolilla kaupunkia. Sitten kun olin tarpeeksi kauan sanonut, että olen oikeasti väsynyt ja kaipaan unta tai apua arkeen, jotta saisin edes välillä nukkua, niin meille tuli perhetyöntekijä. Luulin, että hän auttaisi lasten hoidossa, mutta ajan myötä selvisi, että hän vain keskustelee ja kun sitten soitin neuvolaan ja sanoin, ettemme tarvitse mitään keskusteluapua vaan apua lastenhoitoon niin sain kommentin, että jos tarjottu apu ei kelpaa niin taitaa olla paras huostaanottaa lapset. Huostaanottoa perusteltiin minun väsymyksellä, esikoisen sairaudella jne, vaikka nämä kaikki olisi hoidettavissa, jos saisimme edes muutamana päivänä lastenhoitajan.

Jos meillä olisi varaa niin palkkaisimme itse lastenhoitajan, mutta kun rahat ei meinaa riittää edes tämänhetkiseen elämiseen eli ylimääräistä ei todellakaan ole. Miehen vanhemmat ovat molemmat melko iäkkäitä eli heistä ei pahemmin apua ole, vaan ikänsä takia heitäkin joutuu hieman auttamaan arjessa. Pärjäävät kyllä isompien lasten kanssa, mutta vauvoja ei heidän hoitoon voi jättää.

Olen niin väsynyt, etten enää tiedä mitä tehdä tai mistä pyytää apua. Lähipiiri auttaa nyt miltein sen minkä voi, ei ole rahaa palkata hoitajaa ja neuvolasta ei näköään tule enempää apua, paitsi huostaanotto...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme siis saa mieheni vanhemmilta rahallista tukea, saamme asua heillä ilmaiseksi, mutta se on ainoa. Eikä heillä kyllä edes olisi rahaa maksaa. Omat vanhempani ovat kuolleet vuosia sitten.

Minulla oli kolme sisarusta, mutta heistä kaksi on kuollut ja yksi on työtön tai paremminkin vierastaa työntekoa. Miehellä ei ole sisaruksia.

ap

Entä omilta vanhemmiltasi?

Eikö teillä ole sisaruksia?

Kyllä tuollaisessa "paska tuulettimessa" tilanteessa laittaisin hakemusta esim. seurakunnalle hoito- ja siivousavun saamiseksi. Vaikka itsellä on voimat loppu, niin vähän tsemppaamalla saa varmasti jotain apua. Mies voisi näitä asioita hoitaa, jos ei osallistu lapsen hoitoon asuessaan toisella paikkakunnalla.

Myykää se hometalo jollekin grynderille, niin pääsette useamman asunnon loukusta eroon.

Jos ei mikään auta, niin myykää juttunne iltapäivälehteen ja pyytäkää kansalaisilta rahaa tai hoitoapua teille. Varmasti tulee ikkunoista ja ovista; julkkiksia teistä myös tulee silloin tosin.

Vierailija
42/44 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla sisällöllä, siksi taitaa olla provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 4 lapsen yh .

Nuorimmat ovat myös kaksoset , pian 9kk . Vanhimmat 10v ja 5v.

Meillä on käynyt kunnan kotipalvelutyöntekijä noin 3 kertaa viikossa .

Heidän toimenkuvaansa kuuluu kaikki samat asiat mitä me äidit kotona tehdään .

Olen saanut itsekin vähän hetkiä hengähtää , käynyt lenkillä ja kaupoissa itsekseni .

Palvelu on minulle maksutonta koska tulot ovat pienet .

Ota yhteyttä oman kuntasi katipalveluun , kyllä sieltä apua saa :)

Voimia teille kaikille !

Vierailija
44/44 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myös teille, jotka kerroitte vinkkejä ja ehdotitte kotipalvelua sekä kysymään oppilaitoksista apua.

Provo tämä ei ole, vaikka täällä joku näytti niin epäilevän. Tämä on meille todellista elämää, josta pitäisi vaan jotenkin selvitä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän