Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei köyhät.

Vierailija
01.11.2010 |

Voisitteko nyt pikkuhiljaa alkaa laittaa sitä joulua? Ostakaa vaikka yksi pikkulahja/vk, ei tarvitse sitten aatonaattona itkeä, ettei ole rahaa kuin perunasoselaatikkoon. Ugh.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä soskusta saa, jos ei itsellä ole tarpeeksi.

Vierailija
2/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä soskusta saa, jos ei itsellä ole tarpeeksi.

Joskus on niitä väliinputoajiakin, jotka ei saa. Köyhyys opettaa neuvokkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko nyt pikkuhiljaa alkaa laittaa sitä joulua? Ostakaa vaikka yksi pikkulahja/vk, ei tarvitse sitten aatonaattona itkeä, ettei ole rahaa kuin perunasoselaatikkoon. Ugh.

Vierailija
4/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös silloin vielä juokse palkka tai sit jo äitiysraha???No mutta,jos mä oon ymmärtänyt ton sosiaaliviraston tuki homman oikein niin eikös sitä rahaa saa vain ne todella köyhät.Pienipalkkaiset jopa täyttä 40h tuntimäärää töissä tekeväthän ovat siinä loukussa et rahat ei oikeen riitä mut silti ei viranomaisten mielestä ole tarvetta tukeen.??

Vierailija
5/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo kesäkuussa ekoja joululahjoja, mutta nyt kun lapset ovat isompia, niin ostan heille ne lahjat mitä toivovat. Mielipiteet kerkiävät vielä muuttumaan, joten montaakaan lahjaa en ole vielä voinut ostaa. Kohta tekevät lahjalistat, niin sitten alan vertailemaan hintoja ja ostan tavaroita pikkuhiljaa.

Vierailija
6/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarvittava mihin ei ole varaa, varastetaan.

Ugh.

Köyhä osaa pölliä ja on pöllinyt koko ikänsä, kun ei isältään saanut. Köyhä osaa vaatia myös samoja merkkifarkkuja itselleen, kuin muukin kansa.

Se mikä köyhiltä evätään sen köyhät ottaa, ottamalla.

Vierailija
7/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös silloin vielä juokse palkka tai sit jo äitiysraha???No mutta,jos mä oon ymmärtänyt ton sosiaaliviraston tuki homman oikein niin eikös sitä rahaa saa vain ne todella köyhät.Pienipalkkaiset jopa täyttä 40h tuntimäärää töissä tekeväthän ovat siinä loukussa et rahat ei oikeen riitä mut silti ei viranomaisten mielestä ole tarvetta tukeen.??

Sain uudesta työpaikasta potkut raskauden takia, laitonta tiedän. Tukia en saa. Äippärahaa en vielä saa.

Vierailija
8/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luonto ei anna periksi mennä sossuun. Ylpeys nääs.

Syödään sitten vaikka pari viikkoa vispipuuroa, puolukoita meillä kyllä löytyy.

Vierailija
9/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyht uskalla nyt vastata, kun sitten eivät voi joulukuussa valittaa, että joulu yllätti.

Vierailija
10/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole nytkään rahaa edes ruokaan, niin enpä ostele yhtään mitään pikkulahjoa, edes yhtä per viikko

Vierailija
11/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa. Mä en usko, että kenenkään tarvitsee suomessa nälkää nähdä, etenkään, jos on lapsia. Mitäs olet asiasi sössinyt...

Vierailija
12/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka trollina tollaista kirjoittaisikin, niin kyllä jos minulle tuollaisia tulisi mieleen, niin menisin jonnekin terapiaan...

Vierailija
13/35 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa raha-asioitaan, mutta hankkivat silti lapsia.

Vierailija
14/35 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä käsittääkseni ole viettämässä joulu kanssamme?!?

Vierailija
15/35 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois edes siihen yhteen lahjaan per/lapsi niin olisi sekin jo jotain. Itselläni ei vain ole rahaa ja lapsiakin on kuusi. Mieheni kotihoidontuella ja minä työmarkkinatuella. Lapsilisää tietenkin tulee mutta sillä maksetaan laina lyhennykset. Riittää siihen just ja just. Asumistukea todella vähän ja sossusta loput että kuukauden tulot tulee siihen n.2500-2600e. Kun siitä rahasta laskette lapsilisät lainaan ja muut laskut päälle eli puhelin, netti, sähkö, vesi, jätevesi jne. niin niihin menee aina 700-1000e riippuen kuukaudesta. Ruokaan menee loput rahat eli 700-1000e ja sekään ei tunnu ruokaan riittävän. Emme osta mitään ylimääräistä vaan ihan perus tuotteita ja mahdollisimman halvalla ja tarjouksessa olevat ruuat.

Ulos-otto vie veronpalautuksen joka johtuu ihan vain siitä että aikoinaan on tullut tehtyä velkaa.

Tärkeintä on pitää katto pään päällä ja saada laskut maksettua ja ruokaa pöytään.

Lapset voivat saada kummeiltaan yhden lahjan ja toiselta mummoltaan yksi tai kaksi pehmeetä pakettia. Yritän saada seurakunnalta tänäkin vuonna paketteja niin kuin sain viime vuonnakin yhden per/lapsi.

Itselläni ei tosiaan ole varaa ostaa lahjoja mutta laitan kylläkin joulua.

Kuuset, koristeet ja kaiken muunkin.

Kaikki lapseni ei saa tasapuolisesti lahjoja jos sattuu ettei kummitäti/setä laitakaa pakettia.

Itse en ole saanut joululahjoja ties milloin viimeksi mutta sain uudet kengät syntymäpäivälahjaksi 8 vuotta sitten ja edelleen kävelen samoilla kengillä. Uuden takin sain syntymäpäivälahjaksi 4 vuotta sitten ja edelleen se on ihan toimiva.

Ostan kirppikseltä lapsilleni vaatteita ja myös miehelleni. Joten rahaa ei tosiaan tuhlailla turhuuksiin. 4e meni viimeksi pussilliseen vaatteita lapsille.

Joten siinä on sulle köyhien joulu!

Vierailija
16/35 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa raha-asioitaan, mutta hankkivat silti lapsia.

Mites sitten suus panet kun itse olet hyvin toimeentuleva lapsiesi kanssa ja sattuu jotain niin ratkaisevaa ja peruuttamatonta elämässäsi, että elämä muuttuu taloudellisesti hyvin vaikeaksi. Siihen ei voi aina varautua, joten pidähän pienempää suuta, ettei elämä sua opeta! Toivon totisesti kyllä, että opettais sua vähän.

Vierailija
17/35 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lahjoja on ihan järkevä ostella aikaisin joka tapauksessa. Välttyy ruuhkilta ja menoja on tasaisemmin pitkin syksyä, eikä yhtäkkiä parin tonnin kertalaaki. Itse nautin shoppailusta, joten olen jo aloittanut lahjojen oston.

Joulua lähestyttäessä tulee kuitenkin jostain syystä AINA jotain yllättäviä menoja, joten on ihan järkevää varautua ylläreihin ostamalla muutama lahja jo syksyllä.

Vierailija
18/35 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautusta on tulossa sen verran, että saan niillä loput lahjat.

Vierailija
19/35 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uudesta työpaikasta potkut raskauden takia, laitonta tiedän. Tukia en saa. Äippärahaa en vielä saa.

Firma potkii sut raskauden takia poies. Kannattais varmaan vetää ne käräjille tuosta, ja saisit kivat massit laittomasta irtisanomisesta.

Vierailija
20/35 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme valitettavsti ihan läpi vuoden köyhiä. Jo pelkät talvikengät yhdelle lapselle uutena saa budjetin epätasapainoon. Ja miksi ne kengät pitää ostaa uutena, niin ihan siksi, ettei 13-vuotiaalle pojalle löydy käytettyjä kenkiä.

Lapset ei saa tänä vuonna meidän ostamia lahjoja, mutta onneksi mummoilta ja kummeilta saavat jotain. Ruokaan on rahaa, jouluruoka on edullista.

t. köyhä mutta aivot omaava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän