Te, joilla migreeni, laukaiseeko teillä esim. joku ruoka-aine migreenin?
Olen kuullut tällaisesta ja itselläni epäilen, että jokin/jotkin ruoka-aineet aiheuttaisivat migreeniä, mutten kyllä tiedä tarkkaan mikä se voisi olla.
Alkoholia en siis käytä ollenkaan tai kirkas viina sopisi, mutta monesti krapula kehittyy migreeniks niin eipä ole tullut sitäkään käytettyä.
Onkohan jossain jotain listaa, joka antais osviittaa, että mikä ruoka-aine vois altistaa migreenikohtaukselle vai onko nämä yksilöllisiä?
Kommentit (42)
Minulla punaviini (jo yksi kulaus tai kastikkeessa) ja e-pillerit laukaisevat 100 % varmasti aurallisen migreenin. Edellisiltana voi olla makeanhimoa, mutta en usko suklaan tms laukaisevan kohtausta vaan nimenomaan makeanhimo voisi olla varhainen esioire. Juustoja, myös histamiinia tms sisältäviä ts suussa kihelmöiviä, voin syödä. Valkoviini aiheuttaa herkästi auratonta migreenipäänsärkyä ja krapula tulee todella herkästi.
Vähäinen syöminen, veden juomattomuus, (niskajumi, ei edes aina tarvitse olla tätä niskajumia), (kirkkaat) valot, äänet/meteli aiheuttavat mulle joko aurallisen tai aurattoman migreenin