Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äidin päiväreissu lapsen ollessa 10,5kk?

Vierailija
31.10.2010 |

Minä, eli äiti, olisin lähdössä toiseen kaupunkiin Suomessa päivän kestävälle reissulle (lähtö bussilla klo 7 ja paluu klo 21) lapsen ollessa 10,5kk. Ehdin olla jo viikon ihanan innoissani tästä reissusta kun kutsu ystäväporukalta tuli, mutta nyt heräsi huoli siitä, miten pieni lapsi pärjää erossa minusta koko päivän.

Olen äitiyslomalla ja lapsi on tähän ikään mennessä ollut aiemmin minusta erossa pisimmillään ehkä max. 5 tuntia. Lapsi jää isän kanssa kotiin ja isän pärjäämisestä en ole lainkaan huolissani, osaa kyllä hommansa.

Onko teillä jakaa omia kokemuksia tälläisesta? Onko teillä lapset pärjänneet koko päivän ihan normaalisti äidistään erossa vai onko kesken päivän tullut kauhea itkee-itsensä-uneen-eroahdistus?

Kiitos etukäteen vastanneille.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin vain perheelle ja sitten oli pakko saada irtiotto. Ei käynyt lapselle kuinkaan, isä osasi hoitaa ihan yhtä hyvin. Eli voit!

Vierailija
22/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin pelko on kai se, että lapsi huutaisikin perääni koko päivän kotona ja koska olen bussilla aikataulujen mukaan liikeenteessä ja muutaman sadan kilsan päässä, en voi singahtaa sieltä kotiin.

Tähän asti poissaoloni ovat olleet suht.lyhyitä. Kun tulen kotiin, lapsi huutaa isän sylissä, jotta pääseen minun syliini, mutta vasta sitten kun näkee minut. Sitä ennen ei ole erityisesti ilmaissut kaipaavansa kipeästi äitiään. Eli on ollut isän kanssa oma iloinen itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitellään sitä kuinka et muka uskalla jättää isälleen. Mulla olisi varmaan samanlaiset huolet jos joutuisin jättämään 8kk ikäiseni päiväksi. Isä hoitaa kyllä hyvin ja ei siinä mitään. mutta vauva on ihan mussa kiinni, vaikka ollaan alusta asti yritetty olla niin että isäkin hoitaa, niin vauva vaan päättää toisin,isän sylissä huutaa ja on aina äitiä ikävä.

Kyllä mullekki tulisi paha mieli vauvan puolesta kun tietäisin että raukka kaipaa äitiä. Mutta eiköhän ne pärjää :)

Vierailija
24/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän sä MILLÄÄÄN voi lähteä kotoa pois päiväksi kun lapsi on vielä noin pieni! Mieti nyt mitä traumoja se saa kun et ole sen lähettyvillä 24/7! Herrajumala mitä vanhemmuutta!

Vierailija
25/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hoitaa kyllä hyvin ja ei siinä mitään. mutta vauva on ihan mussa kiinni, vaikka ollaan alusta asti yritetty olla niin että isäkin hoitaa, niin vauva vaan päättää toisin,isän sylissä huutaa ja on aina äitiä ikävä.

meillä on kans vähän tätä samaa että isän sylistä vauva tahtoo (huutaa pääpunasena) mun syliin, mutta olen miettinyt, että se voisi johtua siitä, että olen näkösällä. Ja tottahan olen sitten vauvan syliini ottanut, kun kerta olen paikalla ollut.

Rupesin tätä asiaa nyt pyöritteleen päässäni, koska reissu on vapaaehtoinen. Ei ole kyse hautajaisista/työmatkasta tai mistään muustakaan pakollisesta vaan ihan omaksi ilokseni kavereiden mukaan menisin kaupunkilomalle.

Vierailija
26/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pahin aika mun olla pois on ilta, että jos tulisin just klo 21 takas niin sitä lohdutonta rääkymistä olis ollut vain ehkä 1-2h. Meidän likka on isällään niin hysteerinen jos käyn vaikka illalla suihkussa, eli olen näkyvistä pois 15 min, että saattaa oksentaa kun itkee niin paniikissa. Tää on kyllä ihan naurettavaa, tiedän ja moni luulee että isä ei hoida hyvin tai ollenkaan. Isä on todella osallistuva ja välittävä, vauva vaan on luonteenlaadultaan "vaativa" :)

t.6

Vierailija
27/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä sulle että lapselle ja isälle. Ohan varmasti pärjäävät hienosti. Tuo nyt on tavallista että tuon ikäinen huutaa isän sylissä ja haluaa äidille kun äiti on näkösällä mutta kun äitiä ei näy niin...poissa silmistä, poissa mielestä :)

Vierailija
28/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pahin aika mun olla pois on ilta, että jos tulisin just klo 21 takas niin sitä lohdutonta rääkymistä olis ollut vain ehkä 1-2h. Meidän likka on isällään niin hysteerinen jos käyn vaikka illalla suihkussa, eli olen näkyvistä pois 15 min, että saattaa oksentaa kun itkee niin paniikissa. Tää on kyllä ihan naurettavaa, tiedän ja moni luulee että isä ei hoida hyvin tai ollenkaan. Isä on todella osallistuva ja välittävä, vauva vaan on luonteenlaadultaan "vaativa" :)

t.6

tuttua tarinaa tämä meilläkin :) Tällaista meidän vauvan kanssa kesti noin 7kk ikään. Nyt on ruvennut viihtymään normaalisti isänkin kanssa muutaman tunnin. Juuri nämä ensimmäisten kuukausien eroahdistus(?) huudot mulla nyt päässä pyöriikin ja siksi vähän pelottaa tämä reissu.

Kympille kiitos ihanasta stemppi-vastauksesta :)

Vierailija
29/36 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä sulle että lapselle ja isälle. Ohan varmasti pärjäävät hienosti. Tuo nyt on tavallista että tuon ikäinen huutaa isän sylissä ja haluaa äidille kun äiti on näkösällä mutta kun äitiä ei näy niin...poissa silmistä, poissa mielestä :)

Meillä tyttö oli 8,5 kk kun päätin "repäistä" lapsen kummien ylipuhuttua ja lähdin Ruotsin-risteilylle heidän kanssaan. "Stressasin" asiaa pari viikkoa ennen reissua, enhän ollut ollut tytöstä paria tuntia enempää erossa. Mutta oikein hienosti oli isällä ja tytöllä mennyt - itku pääi siinä kohtaa, kun äiti tuli kotiin mutta sitä ennen ei ollut mitään. Eli allekirjoitan myös tuon "poissa silmistä, poissa mielestä" - kommentin.

Ja varmasti antoi kovasti itseluottamusta ja uskoa omiin laspenhoitotaitoihin myös iskälle kun hienosti pärjäsivät - tekee varmasti ihan hyvää heidän puuhata keskenäänkin ilman että äiti on koko ajan siinä välissä "häsläämässä"... ;)

Vierailija
30/36 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että aloitus oli vitsi, mutta ei sittenkään. Lapsellahan on isä, ilmeisesti ihan luotettava sellainen ja virallinen toinen huoltaja.. Mikä tässä on ongelma?? Kannattaa varmaan antaa jatkossa isälle mahdollisuus olla lapsen kanssa omatoimisesti, niin ei tule tällaisia ongelmia, ettei osaisi olla isänsä kanssa. Hauskaa risteilyä!

Vierailija
31/36 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ihme! Miettiikö joku OIKEASTI tällaista..? Oma tuon ikäinen oli ollut jo useamman yön mummolassa sekä myös kahden isänsä kanssa. Hui kamalaa!

Vierailija
32/36 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroahdistus olla lapseen takertuneella äidillä.

Vierailija
33/36 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän?

Vierailija
34/36 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aloitus on totta ja kyllä joku tällaista miettii -ainakin minä sitten jos ei muut :)

Aiemmista teksteistä huomaa, että vauva on ollut aiemmin kahden isän kanssa, mutta nyt tässä tilanteessa ap:tä mietityttää tämä huomattavasti pidempi aika. Lähden kun vauva nukkuu (ehkä) ja palaan yöunien aikana, eli periaatteessa vauvalle kyse on vuorokauden reissusta.

Vierailija
35/36 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaakin suurin eroahdistus olla lapseen takertuneella äidillä.

Vierailija
36/36 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ovatko äidit tosiaan "yksinhuoltajia" parisuhteessa/avioliitossa??

Tulee mieleen toinen keskustelu Että lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat ÄIDIN JA ISÄN! Nyt tuntuu että useiden äitien mielestä lapsi tarvitsee vaan sen äidin?

Mä en ymmrrä! Miksi äidit ei anna isien olla täysvaltaisia vanhempia äidin kanssa. Jaa miks päästetään siihen tilanteeseen että lapsi roikkuu VAIN äidissä. Ei äitien tarvi ottaa sitä huutavaa lasta syliin jos se on jo isän sylissä (tällä tavalla vähätellään isää lapsen silmissä)

MUA raivostuttaa tämmönen!

KIITOS!