Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko on mielestäsi hyvä palkka ?

Vierailija
31.10.2010 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, kauanko ja minkä tasoisesti siihen on pitänyt opiskella ja nähdä vaivaa.

Jos suoraan peruskoulusta menee, 2500 on oikein hyvä.

Jos tohtoriksi lukee, on vasta 5000 eur/kk hyvä, kun sitä alkaa saamaan vasta pitkän opiskelun jälkeen ja myöhässä perheen tarpeisiin nähden.

Vierailija
2/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa enemmän arvostan pitkiä lomia. Tottakai on kiva, kun palkka on suurempi, mutta olen huomannut kummallisen seikan rahan suhteen: Se menee, mikä tulee. Pitkät lomat tuovat sen sijaan enemmän korvaamatonta aikaa perheen kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800€ ihan normi. AMK käyneenä 3000€ todella hyvä 2600 ihan normi. Korkeakoulun käyneenä pitäisi jo olla tuollainen 4000-4500 vaikka useassa tapauksessa silloinkin palkka on jotain 2000-2500 välillä. Eikä tämä liity koulutuksesta vaan siitä mitä työtä tekee.

Vierailija
4/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20h/viikko. Vkonloput vapaat, kaikki juhlapyhät vapaa, pitkä kesäloma.. Teen osa-aikaa omasta halusta kun lapset pieniä.

Vierailija
5/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti koulusta töihin, ja ansaitsin 300 000 euroa ennen kuin yliopistoihin menneet luokkatoverini olivat ansainneet senttiäkään!

Nyt minulla on omakotitalo, kaksi autoa, kesämökki ja vene. Leuhkoilla opiskelutovereillani on 50 000 euroa opintolainaa. Kyllä naurattaa!

Vierailija
6/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 10% suomalaisista palkansaajista tienaa yli 4050 euroa, joten kaikki, jotka tienaavat tuon yli ovat hyvätuloisia (vaikka täällä toki tuotakin asiaa pidetään mielipiteenä ja esim. pääkaupunkiseudulla ei kuulema tuolla summalla pysty edes elämään - mitä en kyllä allekirjoita, ainakin minä olen ihan hengissä 3t bruttotuloillani!).

Naisten palkka on yleensä vielä alhaisempi (naisten euro on yleensä 80 cnt), joten jos nainen tienaa yli 3300 on hän mielestäni jo hyvätuloinen.

Vierailija
7/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämänhetkisessä pätkässä, jossa tienaan piirun verran yli 3000€/kk. Jo 2500€/kk on mielestäni ihan riittävän hyvä palkka. Ihmittelen todella, missä vaiheessa ihmisistä on tullut niin ahneita, ettei alle 4000 riitä. Mihin te ne rahat oikein laitatte?

Ja olen siis maisterisnainen, eli korkeasti koulutettu.

Vierailija
8/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti koulusta töihin, ja ansaitsin 300 000 euroa ennen kuin yliopistoihin menneet luokkatoverini olivat ansainneet senttiäkään!

Nyt minulla on omakotitalo, kaksi autoa, kesämökki ja vene. Leuhkoilla opiskelutovereillani on 50 000 euroa opintolainaa. Kyllä naurattaa!

Aina vain kaihertaa kun ei ole koulutusta....

Vierailija
9/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyva palkka on mulle 5 000 € ylospain, ja tuotakin palkkaa pidan keskivertona -kateen tuosta jaa verojen jalkeen vain reilu 3 tonnia ja mita olen katsellut asuntojen hintoja paakaupunkiseudulla, asumiskustannuksiin menee sievoinen summa, asui vuokralla tai omassa.

Aidosti hyva palkka mulle olisi 4 000-5 000 € nettopalkka.

Mutta olen jaavi kommentoimaan, koska olen ulkosuomalainen kotiaiti. Asuessani Suomessa olin sinkku ja opiskelija, ja silloin 1 000 € palkka riitti mennen tullen kuluihin ja parjasin jopa 200 € (vuokran jalkeen). Olin ihan onnessani, kun palkka oli kerran 1 700 € -opiskelijana summa tuntui valtavalta :)

Vierailija
10/10 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa "järkevän" asunnon hommattua (järkevä=ei mikään koppi slummissa muttei myöskään miljuunakämppä Eirassa) ja periaatteessa jokaista pennosta ei tarvitse laskea. Hyvä palkka ei välttämättä kutienkaan tarkoitta että voisi ostaa päräyttää ihan mitä vaan suunnittelematta.

Itse tienaan n. 2000 e ja mies saman verran. Sen ja oman rahankäytön avulla arvioisin että hyvä palkka on yli 2500 e/kk.