Meillä oli lapsettomat häät, yksi nainen jätti siksi tulematta
Kukaan muu ei rutissut asiasta. kaikki oli oikein tyytyväisiä ja iloisia juhlista.
Se oli meidän halu, että lapsia ei kutsuttu ja sitä tulee kunnioittaa.
Kommentit (48)
Ja homma sillä selvä. Epäasiallista tuollainen syiden selitys =)
Ja avaus oli ihan yleisesti tähän hääaiheeseen liittyvä.
Asiallista olisi ollut vain ilmoittaa, että mies tulee ja piste. Eikä niin, että alkaa arvostella kutsujaa siitä kenet kutsuu.
Ei varmasti ole numero yksi, eihän siitä ole ollut kyse.
sillä jos me miehen kanssa ollaan molemmat saatu kutsu molemmat menee tai sit ei kumpikaan. Tällä hetkellä en jättäisi vauvaani muiden kuin anopin hoitoon ja jos se ei onnistu niin jäisi kekkerit väliin :)opettele säkin ap kunnioittamaan toisten tapaa toimia sä et ole juhlinesi kaiken keskipiste vaikka kai niin uskotkin.
Ja homma sillä selvä. Epäasiallista tuollainen syiden selitys =)
Ja avaus oli ihan yleisesti tähän hääaiheeseen liittyvä.
Ehkäpä ap jopa kysyi syytä. Kyllä mäkin sanoisin miksen tule vaikka kyse olisi vain hammaslääkäriajasta.
Epäkunnioittavaa on se, että hän ei kunnioita minun kutsulistaani, vaan alkaa moittia siitä kenet minä kutsun.
Pois saa jäädä ihan kuka vaan kutsutuista, eihän nyt siitä ole kyse.
Minähän nimenomaan noudatan kutsujien toiveita juhlissa kuin juhlissa sen sijaan, että alkaisin tuputtamaan omaa mieleipdettäni juhlien luonteesta ainoana totuutena.
Kannattaa opetella ihan peruskohteliaisuussäännöt juhlien suhteen. Omaa mielipidettä ei tarvitse tunkea joka väliin, se on todella noloa ja epäkohteliasta. Jos ei lapsettomat juhlat kiinnosta, kieltäytykää nätisti ja kohteliaasti. Jos emäntä ja isäntä suuttuvat, he ovat puolestaan epäkohteliaita.
Älkää kuitenkaan koskaan kuvitelko, että teidän tapanne juhlia on jotenkin oikeampi kuin muiden, se on äärimmäisen itsekeskeistä ja kapeakatseista.
mun tuttavapiirissä ei ole noita "lapsettomat häät" tyyppejä. Kaikki ovat kiltisti pitäneet tavalliset häät ja kutsuneet porukat perheittäin. Taitaa itseasiassa olla vain pelkkää palstalegendaa. En usko, että oikeasti kukaan on noin tympeä lapsia ja lapsiperheitä kohtaan.
Onneksi minun tuttavapiirissäni kaikki eivät ole samanlaisia kuin minä. Joillakin pikkupaikkakunnilla tietysti porukka on varmaan homogeenisempää ja joku uusi ja ihmeellinen tapa voi aiheuttaa aivoverenvuodon silkasta järkytyksestä. T:Kotiäiti, joka kunnioittaa kutsujien toiveita, eikä tunge omaa mielipidettään asioihin, joihin se ei pätkääkään kuulu.
sillä en saanut hoitajaa lapsille. Kunnioitan juhlien järjestäjän toivetta, mutta molemmat isovanhemmat olivat matkoilla ja ystäväni lapset vatsataudissa.
Hääpari sai kuitenkin minultakin lahjan, olin hengessä mukana, mutta älä tuomitse minua.
Asiallista olisi ollut vain ilmoittaa, että mies tulee ja piste. Eikä niin, että alkaa arvostella kutsujaa siitä kenet kutsuu.
Ei varmasti ole numero yksi, eihän siitä ole ollut kyse.
mutta arvosteli minua siitä, että en kutsunut lapsia häihini.
No aivan eri asia, jos yhtään luit aiempia viestejäni
Ja siten ei tarvitse rullata koko hommaa lukekseen aina kaikki viestit
en päässyt häihin
sillä en saanut hoitajaa lapsille. Kunnioitan juhlien järjestäjän toivetta, mutta molemmat isovanhemmat olivat matkoilla ja ystäväni lapset vatsataudissa.
Hääpari sai kuitenkin minultakin lahjan, olin hengessä mukana, mutta älä tuomitse minua.
Kyse oli kuitenkin teidän häistänne ja tottakai teillä on ollut oikeus päättää, millaiset juhlat halusitte järjestää.
T. Sama
No en ihan sanasta sanaan enää muista (5 v aikaa) mutta arvosteli minua siitä, että en kutsunut lapsia häihini.
en minäkään haluaisi moisiin häihin. Rivien välistä tulkitsisin, että ko. juhlat ovat joko viinan kanssa örvellystä, sukupuolineutraaliudessaan lapsille arveluttavat tai niin fiinit, etten viihtyisi itsekään siellä pönöttämässä. Tai että juhlan järjestäjät eivät arvosta perhekokonaisuutta.
Meidän lapset osaavat käyttäytyä juhlissa juuri siksi, että he ovat saaneet niihin lähteä pienestä pitäen ja heille on opetettu käytöstapoja. Miksi hyvinkäyttäytyvät lapset pitää sulkea pois perhejuhlista?
"Sukupuolineutraaliudessaan lapsille arvelluttavat"?? Mistä näitä debiilejä sikiää...
Siivottiin ja järjestettiin paikat ja laitettiin hyvät tarjottavat. Ja vierasta kohdeltiin hyvin.
Nykyään on kaikki mennyt niin kummalliseksi, että kutsuja onkin se, jota pitää mennä kunnioittamaan, vieras ei ole minkään väärtti. Sanotaan vaan, että jos et pääse, älä tule. Kyllä me juhlitaan ilman suakin. Omituista kutsumista. En mä ainakaan tahtoisi olla niin ei toivottu vieras, ettei pois jäämiseni merkitsisi mitään. Sehän tarkoittaisi sitä, etten alunperinkään ollut haluttu vieras vaan... mikä?
Miksi edes kutsua ihmisiä joiden ei haluakaan tulevan? Tai ei halua joustaa millään tavalla, että vieras pääsee tulemaan?
Minusta on hyvin itsekeskeistä ajatella, että on itse maailman napa, jonka kanssa muilla ihmisillä PITÄÄ OLLA samanlainen maku. Jos ei ole, maku on huono. Jos siis minä tykkään pienistä perhejuhlista, se että joku pitää juhlinaan isot karnevaalit tarkoittaa sitä, että hän halusi henkilökohtaisesti loukata minua järjestämällä ihan tyhmät juhlat ja minun ei tarvitse mennä, koska ei ne olisi kivat juhlat kuitenkaan. Ainoat oikeasti kivat juhlat ovat pieniä perhejuhlia ja minä käyn vain niissä, koska juhlissa on tärkeintä, että minulla on tosi kivaa, ei esimerkiksi se, että joku menee naimisiin. Näinkö aikuiset ihmiset? Ihan oikeasti?
Ymmärrän toki, että häihin tai muihin juhliin ei saavu käytännön syistä (ei saa lapsille hoitajaa) tms. On kuitenkin todella itsekeskeistä ja lapsellista jättää saapumatta, koska juhlatyyppi ei ole omaan maun mukainen.
Huomauttakoon vielä, että ilta- tai pöytäjuhlien kohdalla lapsettomuus ei tarkoita välttämättä örvellystä. Tuollaisissa juhlissa pöytäosuus on yleensä lapsen pinnaa pidempi, mikä johtaisi siihen, että junnuille pitäisi olla muuta ohjelmaa ja tilat ja valvojat sille sekä siihen, että aikuiset (äidit ja isät) ravaisivat pöytään-takaisin, mikä on sekä epäkohteliasta että häiritsevää.
En minäkään pidä grilijuhlista, puuterhajuhlista tai karaokeilloista, mutta olen ollut useammilla näiden lajityyppien syntymäpäivillä, ylioppilasjuhlissa, kastejuhlissa ja yksissä häissäkin. Pitäisikö minunkin soittaa perinteisiä häitä järjestävillä ja haukkua heidät välinpitämättömyydestä, koska miusta morsiamenryöstö on maailman tylsin, hölmöin ja kököin ohjelmanumero ja buffetissa pahaa ruokaa?
Ei olisi tullut mieleenkään jättää menemättä, koska minusta olisi ollut hauskempaa, jos olisi pidetty teatteri-ilta tai naamiojuhlat. Vielä vähemmän olisi tullut mieleen syyttää emäntää/isäntää itsekkyydestä, koska hän ei järjestänyt juuri minun lempijuhliani.
Kaiken lisäksi juhlat, varsinkin pöytäjuhlat, ovat yleensä tasan sitä, mitä niistä itse tekee. Jos emäntä/isäntä on plassanut asiallisesti, peruskäytöstapoihin kuuluvilla seurustelutaidoilla pääsee pitkälle ja voi viettää oikein mukavan illan.
Minusta on hyvin itsekeskeistä ajatella, että on itse maailman napa, jonka kanssa muilla ihmisillä PITÄÄ OLLA samanlainen maku. Jos ei ole, maku on huono. Jos siis minä tykkään pienistä perhejuhlista, se että joku pitää juhlinaan isot karnevaalit tarkoittaa sitä, että hän halusi henkilökohtaisesti loukata minua järjestämällä ihan tyhmät juhlat ja minun ei tarvitse mennä, koska ei ne olisi kivat juhlat kuitenkaan. Ainoat oikeasti kivat juhlat ovat pieniä perhejuhlia ja minä käyn vain niissä, koska juhlissa on tärkeintä, että minulla on tosi kivaa, ei esimerkiksi se, että joku menee naimisiin. Näinkö aikuiset ihmiset? Ihan oikeasti? Ymmärrän toki, että häihin tai muihin juhliin ei saavu käytännön syistä (ei saa lapsille hoitajaa) tms. On kuitenkin todella itsekeskeistä ja lapsellista jättää saapumatta, koska juhlatyyppi ei ole omaan maun mukainen. Huomauttakoon vielä, että ilta- tai pöytäjuhlien kohdalla lapsettomuus ei tarkoita välttämättä örvellystä. Tuollaisissa juhlissa pöytäosuus on yleensä lapsen pinnaa pidempi, mikä johtaisi siihen, että junnuille pitäisi olla muuta ohjelmaa ja tilat ja valvojat sille sekä siihen, että aikuiset (äidit ja isät) ravaisivat pöytään-takaisin, mikä on sekä epäkohteliasta että häiritsevää. En minäkään pidä grilijuhlista, puuterhajuhlista tai karaokeilloista, mutta olen ollut useammilla näiden lajityyppien syntymäpäivillä, ylioppilasjuhlissa, kastejuhlissa ja yksissä häissäkin. Pitäisikö minunkin soittaa perinteisiä häitä järjestävillä ja haukkua heidät välinpitämättömyydestä, koska miusta morsiamenryöstö on maailman tylsin, hölmöin ja kököin ohjelmanumero ja buffetissa pahaa ruokaa? Ei olisi tullut mieleenkään jättää menemättä, koska minusta olisi ollut hauskempaa, jos olisi pidetty teatteri-ilta tai naamiojuhlat. Vielä vähemmän olisi tullut mieleen syyttää emäntää/isäntää itsekkyydestä, koska hän ei järjestänyt juuri minun lempijuhliani. Kaiken lisäksi juhlat, varsinkin pöytäjuhlat, ovat yleensä tasan sitä, mitä niistä itse tekee. Jos emäntä/isäntä on plassanut asiallisesti, peruskäytöstapoihin kuuluvilla seurustelutaidoilla pääsee pitkälle ja voi viettää oikein mukavan illan.
Ihmiset ovat sen verran itsekeskeisiä, että vain heidän tapansa juhlia on se ainoa oikea. Kannattaa avartaa maailmankuvaa ja kokeilla uusia tapoja juhlia. Radikaali ajatus ilmeisesti monelle täällä.
Ja käytti sen naiselle aina kätevän ja kunniallisen selityksen ja ilmoittiettei pääse osallistumaan koska lapsensa eivät tule.
Tai olisi halunnut osallistua, mutta koska eivät oikeasti saaneet lastenhoitajaa mies vain ilmoitti että vaimo jää kotiin. Siitä vaimon tylyys kun selitteli miksei tule. Ei kai sitä kehtaa sanoa että "kun mies haluaa tulla ja siksi minä en voi".
Tai juhliin osallistuu joku miehen ex-puoliso tai "rakastajatar" ja vaimo on ilmoittanut että tämän naisen kanssa ei lähdetä samoihin juhliin. Miestä ei ole kiinnostanut vaimon mielipide vaan on lähtenyt silti mikä korpeaa vaimoa ja siksi oli tyly kertoessaan tekosyynsä.
Tai sitten vain halusi viettää illan lasten kanssa eikä teidän juhlissanne.
Tai jotain ihan muuta.
Keksitkö pointin?
Vaikka oletkin suuren juhlasi suuri tähti, et ole tämän pois jääneen naisen elämä. Oli hänen syynsä olla pois mikä tahansa, on naurettavaa lähteä jälkikäteen keskustelufoorumille murjottamaan asiasta. Morsian, sulhanen ja pappi olivat ilmeisesti kaikki paikalla? Keskity siihen äläkä hauku sukulaisiasi/ystäviäsi netissä. (Sehän hän ilmeisesti on kun oli kutsuttujen joukossa?)
lastenhoito-ongelmasta, koska ainoastaan mies lopulta pääsi tulemaan. Se, että hän ilmeisesti arvosteli melko kovin sanoin ap:ta lapsettomista häistä taas on asia erikseen, sillä hääparin oma juhlavalinta ei kuulu vieraille ollenkaan. Sitä joko tulee tai kiittää kauniisti ei, mutta suorasukaiselle arvostelulinjalle ei kyllä pidä lähteä.
Minusta on hyvin itsekeskeistä ajatella, että on itse maailman napa, jonka kanssa muilla ihmisillä PITÄÄ OLLA samanlainen maku. Jos ei ole, maku on huono. Jos siis minä tykkään pienistä perhejuhlista, se että joku pitää juhlinaan isot karnevaalit tarkoittaa sitä, että hän halusi henkilökohtaisesti loukata minua järjestämällä ihan tyhmät juhlat ja minun ei tarvitse mennä, koska ei ne olisi kivat juhlat kuitenkaan. Ainoat oikeasti kivat juhlat ovat pieniä perhejuhlia ja minä käyn vain niissä, koska juhlissa on tärkeintä, että minulla on tosi kivaa, ei esimerkiksi se, että joku menee naimisiin. Näinkö aikuiset ihmiset? Ihan oikeasti?
Ymmärrän toki, että häihin tai muihin juhliin ei saavu käytännön syistä (ei saa lapsille hoitajaa) tms. On kuitenkin todella itsekeskeistä ja lapsellista jättää saapumatta, koska juhlatyyppi ei ole omaan maun mukainen.
Huomauttakoon vielä, että ilta- tai pöytäjuhlien kohdalla lapsettomuus ei tarkoita välttämättä örvellystä. Tuollaisissa juhlissa pöytäosuus on yleensä lapsen pinnaa pidempi, mikä johtaisi siihen, että junnuille pitäisi olla muuta ohjelmaa ja tilat ja valvojat sille sekä siihen, että aikuiset (äidit ja isät) ravaisivat pöytään-takaisin, mikä on sekä epäkohteliasta että häiritsevää.
En minäkään pidä grilijuhlista, puuterhajuhlista tai karaokeilloista, mutta olen ollut useammilla näiden lajityyppien syntymäpäivillä, ylioppilasjuhlissa, kastejuhlissa ja yksissä häissäkin. Pitäisikö minunkin soittaa perinteisiä häitä järjestävillä ja haukkua heidät välinpitämättömyydestä, koska miusta morsiamenryöstö on maailman tylsin, hölmöin ja kököin ohjelmanumero ja buffetissa pahaa ruokaa?
Ei olisi tullut mieleenkään jättää menemättä, koska minusta olisi ollut hauskempaa, jos olisi pidetty teatteri-ilta tai naamiojuhlat. Vielä vähemmän olisi tullut mieleen syyttää emäntää/isäntää itsekkyydestä, koska hän ei järjestänyt juuri minun lempijuhliani.
Kaiken lisäksi juhlat, varsinkin pöytäjuhlat, ovat yleensä tasan sitä, mitä niistä itse tekee. Jos emäntä/isäntä on plassanut asiallisesti, peruskäytöstapoihin kuuluvilla seurustelutaidoilla pääsee pitkälle ja voi viettää oikein mukavan illan.
jos hän syystä tai toisesta ei voinut/halunnut osallisuta niin sun tulee se asia hyväksyä ja tajuta ettei sun hääsi ole toisten elämässä numero ykkönen...vink vink