Ei ihme, että keskustelun taso on mitä se on jos joka toinen on saanut lapsen jo jotain 20-vuotiaana!
Kommentit (23)
Taidatte olla niitä neljänkympin mutseja jotka nyt rupsahdatte lasten hoidossa kun ei enää jaksa niinkuin nuorena olisi ehkä tehnyt.
Ennen lapset tehtiin aina nuorena! Ja nuoren naisen keho o hedelmällisin ja kaikinpuolin valmis synnyttämään.
Nykyaikana ensisynnyttävien keski-ikä on tedella koreka ja tehdään paljon sikiöseulontoja jne.
Kun on kymmenen vuotta enemmän ikää, osaa katsoa maailmaa vähän eri tavalla kuin kaikkitietävänä 20 vuotiaana.
Joten, pliis, lopettakaa ikärasismi ja kakaraäidiksi haukkuminen jooko. En minäkään mollaa nelikymppisiä rupsahtaneiksi mummoäideiksi..
Ikää minulla on 22, enkä siis todellakaan mikään teini.
Olen muuttanut omilleni opiskelemaan 15-vuotiaana joten toki minulla on paljon enemmän kokemusta kuin monella ikäiselläni, tästä se kypsyytenikin kumpuaa.
Löytyy omakotitalo, farmariauto, molemmilla vanhemmilla vakituiset työpaikat, mies sivistyslautakunnan jäsen, minulla omat harrastukset jne.
Eli todellakin uskon voivani sanoa, etti noin voi yleistää meitä nuorena lapsensa tehneitä / saaneita.
Ja kyllä molemmat lapseni ovat suunniteltuja avioliitossa syntyneitä.
NRO3
Oliko vielä jotain sillä voin kyllä puolustaa meitä nuorena oikean elämänsä aloittaneita.
Itse olin 30-vuotias kun sain ensimmäisen lapseni ja 31-vuotias kun sain toisen. Olisin mielelläni tehnyt lapset 5-8 vuotta aikaisemmin, jos vain olisi ollut lapsille isä.
Tuskin tuo täällä palstailevien ikä on se ratkaiseva syy tämän palstan tasoon. Kuinka joku voi väittää noin? Taitaa olla joku yleistäjä taas liikkeellä?
Kyllä rupsahtaneet nelikymppiset äidit osaa kirjoittaa paljon alatasoisempia juttuja, näkeehän sen tämän ketjun aloituksestakin..
Vai mitä ap?
ikäluokkansa pohjasakkaa. Ne ovat niitä luokan häirikköjä, jotka olivat muita kypsymättömämpiä ja epätasapainoisempia. Varmaan poikkeuksiakin on, mutta kyllä ne fiksut, tasapainoiset ja sivistyneet nuoret naiset lykkäsivät sitä lapsen tekoa samaan aikaan, kun patalaiskat ja lapselliset alkoivat pykätä lapsia.
No, yleistys tuokin, mutta valitettavasti totuudellinen.
Luulisin, että niitä lapsenhakkaajaäitejä löytyy kaikista ikäluokista. Tai niitä, jotka laittavat omat halut lapsen tarpeiden edelle. Kyse ei ole iästä vaan luoneesta ja elämänasenteesta.
erästä keskusteluohjelmaa jossa asiantuntija sanoi että ihmisen teini-ikä loppuu noin 19-22 vuotiaana. Eli voitte uskoa tämän ikäisen ihmisen, oli hän äiti tai ei, olevan vielä ajatusmaailmaltaan melko naiivi ja ykskantainen.
Mutta hei, kyllä hekin siitä kasvavat. Se vain todellakin selittää osittain tämänkin palstan juttujen tasoa.
Eli 28-vuotias äiti on usein valmiimpi äidiksi kuin 18-vuotias, jolla on oman aikuistumisen kriisi vielä kesken (useimmiten).
On totta, että usein teiniäidit ovat niitä, jotka eivät ole muussa onnistuneet, näin ainakin meidän paikkakunnallamme.
Ihan yhtä onneton sinä olet siinä uudessa tilanteessa kun äitiyteen astut olet sitten 20 tai 40 ja voit tehdä joko virheitä tai onnistua äitinä.
MUTTA iällä ei ole MITÄÄN tekemistä hyvän äitiyden tai äidillisen viisauden kanssa, pankaa totena mekkoonna!!!
Ihmiset kypsyvät eri tahtiin ja on varmasti olemassa yksilöitä jotka ovat valmiita äidiksi jo 19-vuotiaana, ja jopa nuorempana. Osaavat kantaa vastuuta ja käyttäytyvät kypsästi.
Mitä olen tätä palstaa lukenut, täällä he eivät ainakaan pyöri.
t.12
Kyllä nuo hulluimmat keskustelujen aloitukset tulevat ihan tasapuolisesti kaikilta eikä voi palstan keskusteluiden tasosta nuoria syyttää kun vanhatkin vaan mollaavat toisiaan jne.
Vierailija:
Kun on kymmenen vuotta enemmän ikää, osaa katsoa maailmaa vähän eri tavalla kuin kaikkitietävänä 20 vuotiaana.
Täällä kaikenmaailman mammat on mukamas niin tietävinään ja osaavinaan.Paskat!Besserwissereitä suurin osa.Naisia, jotka vauhkoavat, yleistävät ja näkevät maailman vain siltä omalta kannaltaan.
Että se siitä iän tumasta älykkyydestä....
p.s. ilmeisesti sinäkin olet " vähän vanhempi" , kun 20-v, mutta....
Sitä en sano, että nuoret pitäisivät lapsistaan huolta huonommin kuin vanhemmat, mutta suuri osa täällä edustaa todella pinnallista ja materialistista näkökantaa, joka monilla karisee iän ja elämänkokemuksen myötä pois.
Vierailija:
Sitä en sano, että nuoret pitäisivät lapsistaan huolta huonommin kuin vanhemmat, mutta suuri osa täällä edustaa todella pinnallista ja materialistista näkökantaa, joka monilla karisee iän ja elämänkokemuksen myötä pois.
Täällä kirjoittelevista nimittäin n.90% on sitä mieltä, että lapsia saa tehdä vasta kun on koulutus, vaki työ, omakotitalo ja pari autoa.
Että kyllä se minun mielestäni viittaa enemmänkin johonkin kuuhun kun teiniäitiyteen.
että ovat vasta vanhoilla päivillä äideiksi ruvenneet. Ovat muka nyt vasta kypsiä ym. muuta bullshittiä. Höpöhöpö, äidiksi kasvataan ihan samalla tavalla parikymppisenäkin vaikka sitä kuuluisaa elämänkokemusta ei olisikaan niin paljoa. Ja tehtiinhän vielä 30 vuotta sitten lapset aina parikymppisinä, sitä pidettiin silloin täysin normaalina ikänä tehdä lapsia niin kuin se onkin. Nykyajan hapatusta tehdä lapset ikäloppuina, toivottavasti joskus palataan vähän luonnollisempaan ikään tehdä lapsia..
Suurin osa täällä palstailevistä on tosiaan tuota monenkirjavaa joukkoa.
Monet yrittävät päteä juuri noilla edellisen mainitsemilla asioilla joka tosiaan viittaa jo korkeampaan ikään.
itse sain esikoisen kahdenkympin iässä ja vauvan nelikymppisenäkin, ja aika monta lasta siinä välissäkin.
Nyt ymmärrän miksi täällä aina mollataan esim. marimekkoon pukeutuvia äitejä. Av-äidit ovat parikymppisiä teinari-vaatteisiin pukeutuneita, jotka ovat halunneet lapsen kun kaverillakin on tai kun vauvat on niin söpöjä.