Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei tajua, ettei lapsia voi kutsua joka paikkaan!!

Vierailija
30.10.2010 |

Tilanne on se, että hääkutsut ovat menneet perille ja nyt se helvetti onkin irrallaan :(

Pidämme lapsettomat häät, mutta omat lapsemme osallistuvat kirkko osuuteen sekä ruokailun ajaksi tulevat juhliin. (miehen kaksi tyttöä sekä oma tyttöni 4,7,8v)

Uskomatonta, että osa sukulaisistamme suoraan sanoi, ettei meidänkään lasten kuuluisi olla paikalla kerta ovat lapsettomat häät. WTF???

Ja tämä oli nätisti muotoiltu kutsuun, yhtään sylivauvaa ei ole.

Vaikka kuinka selitimme syyt miksi lapsia ei näihin juhliin tälläkertaa haluta, uskomaton kiukku alkoi.

Parille sanoinkin, että ymmärrämme täysin mikäli hoitajaa lapsille ei saada emme tietenkään loukkaannu mikäli niin kurjasti käy ettei ko pari pääse juhlimaan kanssamme.

Tähän totesivat vain ettei hoitajasta ole kyse vaan siitä etteivät he katso olevansa toivottuja vieraita mikäli kutsu ei tule myös lapsille!!!

Ensin mietimme ettei omatkaan osallistuisi, mutta mielestäni on perheemme kannalta erittäin tärkeää heidän olevan paikalla kun perhe yhdistyy ns virallisesti.

Miksi vain ei voi ihmiset käsittää, ettei yksinkertaisesti kaikki juhlat ole lapsille tarkoitetut.

huoh

Kommentit (227)

Vierailija
1/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai sen käsityksen, etteä suurinpiirtein koko suku vatvoo nyt tätä asiaa. Ilmeisesti siis vain yksi pariskunta oli hermostunut...

"Tilanne on se, että hääkutsut ovat menneet perille ja nyt se helvetti onkin irrallaan :("

"Parille sanoinkin, että ymmärrämme täysin mikäli hoitajaa lapsille ei saada emme tietenkään loukkaannu mikäli niin kurjasti käy ettei ko pari pääse juhlimaan kanssamme.

Tähän totesivat vain ettei hoitajasta ole kyse vaan siitä etteivät he katso olevansa toivottuja vieraita mikäli kutsu ei tule myös lapsille!!!"

nyt on tullut jo ylipuolet vastauksista ja kas kummaa ei ole pieniä minihäitä tulossa sillä ei ole yhtään emme pääse vastausta tullut sen yhden lisäksi.

Tämä siis sille joka sanoi, että tuskin kukaan vaivautuu paikalle kun ei lapsetkin pääse.

ap

Vierailija
2/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko jossais sanonut, että lapsia ei kutsuta koska vanhemmat eivät osaa KASVATTAA lapsia??

Mielestäni en yhtään missään!

Kun sanon, että on eriasia onko paikalla lapsia meidän 3kpl vai yhteensä 29, siitä syntyy kuitenkin häslinkiä ja melua VAIKKA lapset käyttäytyisivätkin.

FAKTA on se, mitä enemmän lapsia sitä enemmän menoa ja meininkiä. Valitettavasti tilat rajoittavat tämänkin syyn vuoksi.

Istutko itse mieluummin syömässä vai juokstetko katsomassa ettei taapero putoa rappusissa jne.

ELI VIELÄ KERRAN, KASVATTAMATTOMUUDEN TAKIA EI JÄTETTY LAPSIA KUTSUMATTA, VAAN SEN YLEISEN HÄLINÄN JA MEININGIN.

ja muut syyt tilasta lähtien olen aikaisemmin jo kertonut.

ap

Koska selityksesi ei kuulosta vakuuttavalta. Siksi. Siksi saat suvultasi/ tuttaviltasi kitkerää palautetta koska sä itse olet nyt väärässä.

En ole ap, mutta uskon kyllä nuo syyt.

En tiedä itseasiassa haluaisinko itsekään hääjuhliin kirmaamaan kymmeniä lapsia. Noh,juhlia ei pidetty edes vaan maistraatissa naimisiin ja ravintolassa hyvää ruokaa :) Hitsi, nekin oli lapsettoman häät!

Mikä siinä on kun ei ymmärretä ettei kaikki halua samoja asioita kuin te? Millä tavalla ap on väärässä edes? Saahan hän pitää sellaiset juhlat kuin haluaa, jos joku ei pääse, niin sitten ei pääse, turha on morsiamen tai juhlista pois jäävän vieraan suuttua. Kuten tässä tapauksessa vieras veti herneen nenään koska ei saanut lapsia mukaan.

Ja sitten edelleenkin!!! On paljon muitakin juhlia mihin lapset takuuvarmasti pääsevät mukaan ja pääsevät opettelemaan suuressa väentungoksessa oloa! Jos ette sitä tienneet, häät eivät ole ainoa suuri juhla. Huoh.

Niin ja sinulle vielä, eihän tässä ole ap:lle valittanut kuin yksi vieras. Hurja määrä...

Asia nyt vaan on niin, että suurin osa suomalaisista haluaa pitää häät perhejuhlina eivätkä tahdo niistä aikuisten juhlia.

Jos ei halua pitää häitä voi tosiaan omalla perheelle juhlia keskenään. Sekin on mahdollista.

järjestävät omista häistä sellaiset kuin haluavat. Mutta ei voi olettaa että muut haluaa samaa. Joten silloin joko menee juhliin ilman lapsia, tai ei mene. yms yms.

Ei ole kovin vaikeaa :) Että jospa annetaan jokaisen hääparin viettää sellainen päivä kuin itse haluaa, jokainenhan nyt varmasti haluaa oman näköiset häät?

Tässä ap:n tapauksessa he halusivat lapsettomat häät, joten antaa heidän pitää lapsettomat häät. Jos vieraat eivät halua lähteä ilman lapsia, sitten he eivät lähde ilman lapsia.

siitä, että kutsutut vieraat eivät suostu tulemaan ilman lapsiaan. Niin välinpitämätöntä morsianta ei löydy! = D

Tai sitten se ei lapsiperheellisistä ystävistään ole muutenkaan välittänyt.

Jopa tämä ketjun ap hermostui kun 1 perhe kyseli asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko jossais sanonut, että lapsia ei kutsuta koska vanhemmat eivät osaa KASVATTAA lapsia??

Mielestäni en yhtään missään!

Kun sanon, että on eriasia onko paikalla lapsia meidän 3kpl vai yhteensä 29, siitä syntyy kuitenkin häslinkiä ja melua VAIKKA lapset käyttäytyisivätkin.

FAKTA on se, mitä enemmän lapsia sitä enemmän menoa ja meininkiä. Valitettavasti tilat rajoittavat tämänkin syyn vuoksi.

Istutko itse mieluummin syömässä vai juokstetko katsomassa ettei taapero putoa rappusissa jne.

ELI VIELÄ KERRAN, KASVATTAMATTOMUUDEN TAKIA EI JÄTETTY LAPSIA KUTSUMATTA, VAAN SEN YLEISEN HÄLINÄN JA MEININGIN.

ja muut syyt tilasta lähtien olen aikaisemmin jo kertonut.

ap

Koska selityksesi ei kuulosta vakuuttavalta. Siksi. Siksi saat suvultasi/ tuttaviltasi kitkerää palautetta koska sä itse olet nyt väärässä.

En ole ap, mutta uskon kyllä nuo syyt.

En tiedä itseasiassa haluaisinko itsekään hääjuhliin kirmaamaan kymmeniä lapsia. Noh,juhlia ei pidetty edes vaan maistraatissa naimisiin ja ravintolassa hyvää ruokaa :) Hitsi, nekin oli lapsettoman häät!

Mikä siinä on kun ei ymmärretä ettei kaikki halua samoja asioita kuin te? Millä tavalla ap on väärässä edes? Saahan hän pitää sellaiset juhlat kuin haluaa, jos joku ei pääse, niin sitten ei pääse, turha on morsiamen tai juhlista pois jäävän vieraan suuttua. Kuten tässä tapauksessa vieras veti herneen nenään koska ei saanut lapsia mukaan.

Ja sitten edelleenkin!!! On paljon muitakin juhlia mihin lapset takuuvarmasti pääsevät mukaan ja pääsevät opettelemaan suuressa väentungoksessa oloa! Jos ette sitä tienneet, häät eivät ole ainoa suuri juhla. Huoh.

Niin ja sinulle vielä, eihän tässä ole ap:lle valittanut kuin yksi vieras. Hurja määrä...

Asia nyt vaan on niin, että suurin osa suomalaisista haluaa pitää häät perhejuhlina eivätkä tahdo niistä aikuisten juhlia.

Jos ei halua pitää häitä voi tosiaan omalla perheelle juhlia keskenään. Sekin on mahdollista.

järjestävät omista häistä sellaiset kuin haluavat. Mutta ei voi olettaa että muut haluaa samaa. Joten silloin joko menee juhliin ilman lapsia, tai ei mene. yms yms.

Ei ole kovin vaikeaa :) Että jospa annetaan jokaisen hääparin viettää sellainen päivä kuin itse haluaa, jokainenhan nyt varmasti haluaa oman näköiset häät?

Tässä ap:n tapauksessa he halusivat lapsettomat häät, joten antaa heidän pitää lapsettomat häät. Jos vieraat eivät halua lähteä ilman lapsia, sitten he eivät lähde ilman lapsia.

siitä, että kutsutut vieraat eivät suostu tulemaan ilman lapsiaan. Niin välinpitämätöntä morsianta ei löydy! = D

Tai sitten se ei lapsiperheellisistä ystävistään ole muutenkaan välittänyt.

Jopa tämä ketjun ap hermostui kun 1 perhe kyseli asiaa.

vieras ala kiukkuaan morsiamelle tai morsian vieraalle :) Kyllähän sitä kumpikin osapuoli voi loukkaantua mutta vähän hölmöltä kuulostaa että toisen päätöksiä aletaan kritisoimaan päin naamaa :)

Vierailija
4/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia nyt vaan on niin, että suurin osa suomalaisista haluaa pitää häät perhejuhlina eivätkä tahdo niistä aikuisten juhlia. Jos ei halua pitää häitä voi tosiaan omalla perheelle juhlia keskenään. Sekin on mahdollista.

Vierailija
5/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tekee niin kuin tykkaa, mutta munkin mielesta on vahan erikoista pitaa the perhejuhla ilman lapsia. Jos haluaa hyvat bileet, niin eiko se vihkiseremonia ole vahan turha?

Mita seuraavaksi: lapsettomat ristiaiset? Aikuisten joulu?

:). hyvin kirjoitettu. Mä olen kyllä sitä mieltä, että jokainen sää pitää sellaiset häät kuin haluaa, mutta on se sääli, ettei häitä enää käsitetä perhejuhlaksi.

Seuraavaksi voisi karsia vieraslistalta pois kaikki mummot ja papat, ei niiden kanssa tule mielenkiintoista juttua, ne ei osaa bilettää vaan lähtee aikaisin pois eikä ne välttämättä anna kivoja lahjojakaan, vaan tuovat törkeästi lahjalista ohi tavaraa...

Vierailija
6/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokkaani enkä tule vetämäänkään jos joku vieraista vastaa kutsuun ettei pääse paikalle.

Oli syy mikä tahansa! Jos ei pääse niin ei pääse, helppoa.

Siitä suutuin kun päin naamaa melkein haukutaan kun lapsia ei ole kutsuttu ja vastailin ihan nätisti miksi asia on nyt näin.

Serkku vain aloitti syyttämään, että minä loukkasin häntä pahasti, koska hänen lapset eivät pääse paikalle.

Olisimme kuulema voineet tehdä poikkeuksen heidän kohdallaan. Kun kerroin ettei se onnistu aikaisempiin syihin vedoten SEKÄ siksi, ettei se ole muita lapsiperheitä kohtaan reilua.

Ilmoitti, että turha odottaa heidän tulevansa muihinkaan juhliin tämän jälkeen, vaikka olisikin koko perhe kutsuttu.

Yksi perhe nyt on ilmoittanut, ettei ole varma saako lapsenvahtia vai ei. Jos saavat, tulevat kyllä mikäli eivät, joutuvat jättämään väliin.

tai vain toinen tulee paikalle. Se jää nähtäväksi.

Asia on ihan ymmärrettävä ja minulle ok, jos ei saa hoitajaa niin ei saa. Voivat vaikka tulla meille myöhemmin iltaa istumaan ja syömään, myös lapsetkin.

Häämme ovat vain nyt lapsettomat.

ap

Vierailija
7/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit vieraidesi ymmärtää, että on parempi jättää kokonaan tulematta kuin ottaa ne inhottavat kakaransa mukaan.

Vierailija
8/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tekee niin kuin tykkaa, mutta munkin mielesta on vahan erikoista pitaa the perhejuhla ilman lapsia. Jos haluaa hyvat bileet, niin eiko se vihkiseremonia ole vahan turha?

:). hyvin kirjoitettu. Mä olen kyllä sitä mieltä, että jokainen sää pitää sellaiset häät kuin haluaa, mutta on se sääli, ettei häitä enää käsitetä perhejuhlaksi.

Seuraavaksi voisi karsia vieraslistalta pois kaikki mummot ja papat, ei niiden kanssa tule mielenkiintoista juttua, ne ei osaa bilettää vaan lähtee aikaisin pois eikä ne välttämättä anna kivoja lahjojakaan, vaan tuovat törkeästi lahjalista ohi tavaraa...

Meillä e ollut lapsia häissä, koska kellään kutsutulla EI ole pieniä lapsia! Nuorin osanottaja oli silloin 19-vuotias siskoni, onko siis niin ettei meidän häämme olleet tarpeeksi hyvät koska kavereillamme tai sisaruksillamme ei ole lapsia? olisiko pitänyt pyytää naapurin mukuloita lainaan, että olisi saatu "perhejuhlan" tuntua? OMG

Vierailija
9/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni on mennyt naimisiin kotitalonsa pihalla juhannuksena, siskonsa miehen veljen kanssa. Paikalla koko kylä, ei kauempana asuvia sukulaisia.

Äitini taas isäni armeijan lomalla, paikalla tasan molempien vanhemmat ja sisarukset. Päälle juotiin kahvit. Joskus 70-luvullahan ei ollut tapana pitää isoja häitä.

Eli tästä vaan mallia ottamaan, jos kaikki pitää tehdä kuten aina ennenkin on tehty (=häät on perinteisesti perhejuhla jne.)

Tottakai pidätte sellaiset häät kuin haluatte.

Vierailija
10/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on perhejuhla ja perhejuhlan tekee nimenomaan se sukupolvien jatkumo.

Meillä e ollut lapsia häissä, koska kellään kutsutulla EI ole pieniä lapsia! Nuorin osanottaja oli silloin 19-vuotias siskoni, onko siis niin ettei meidän häämme olleet tarpeeksi hyvät koska kavereillamme tai sisaruksillamme ei ole lapsia? olisiko pitänyt pyytää naapurin mukuloita lainaan, että olisi saatu "perhejuhlan" tuntua? OMG

Vierailija
11/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on perhejuhla ja perhejuhlan tekee nimenomaan se sukupolvien jatkumo.

ei pidä käyttää termiä häät, jos ei sitä tarkoita

Vierailija
12/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on naurettava ketju. Häät on häät, oli paikalla sitten pelkkiä kavereita, tai sukua tai lapsia tai perkele koiria. Jos pari menee naimisiin ja juhlii sitä vaikka vain viiden ihmisen kanssa, joista yksikään ei ole sukulainen, niin teidän mielestäkö ne eivät ole häät? Voi hyvänen aika sentään... :)

Vierailija
13/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun häihimme ilman lapsia ja tajusivat paikan päällä olevansa ainoat joiden lapsia ei kutsuttu. Kosto eli: olivat ainoat jotka ovat pitäneet lapsettomat häät itse.

Kukaan ei ole niin pikkumainen, että pilaa omat häänsä pitämällä niitä kostoiskuna vain koska joku muu on pitänyt lapsettomat juhlat. Kukaan ei myöskään ole niin idiootti, että kävisi moista valtataistelua ihmisen kanssa, joka on sen verran läheinen että kutsutaan jopa häihin!

Vierailija
14/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin pikkumainen, että pilaa omat häänsä pitämällä niitä kostoiskuna vain koska joku muu on pitänyt lapsettomat juhlat. Kukaan ei myöskään ole niin idiootti, että kävisi moista valtataistelua ihmisen kanssa, joka on sen verran läheinen että kutsutaan jopa häihin!

Vierailija
15/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun häihimme ilman lapsia ja tajusivat paikan päällä olevansa ainoat joiden lapsia ei kutsuttu. Kosto eli: olivat ainoat jotka ovat pitäneet lapsettomat häät itse.

Vierailija
16/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin monessa joulupöydässä pysty harjoittelemaan, joten tilanne ei ole realistinen. i]

Miten kukaan voi odottaa, että lapsista kasvaisi tilanteita hyvin hallitsevia aikuisia ellei heillä ole mahdollisuus oppia juhlaetikettiä jo lapsena?

Entä jos on pieni suku, jossa ei ole ollut häitä tai hautajaisia? Pitääkö lahdata naapurin mummo, että pikku Nicopetteri pääsee harjoittelemaan hautajaisetikettiä? xD Peruskäytöstavat. Niillä jo pärjää tilaisuudessa kuin tilaisuudessa. Ja juhlaetikettiä voi harjoitella kotonakin, jos tuntuu epävarmalta. Vaikka joulupöydässä ;)

Kutsu vaikka 200 ihmistä juhlimaan omaa syntymättömyyspäivääsi hienojen kynttiläillallisten merkeissä. Pidä ihan niin monet kutsut kuin katsot lapsesi tarvitsevan. Eihän nyt lastesi kasvattaminen voi olla muiden ihmisen vastuulla? Kulujahan siitä tietenkin tulee, mutta ei se ole ilmaista kenellekään.

Vierailija
17/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on naurettava ketju. Häät on häät, oli paikalla sitten pelkkiä kavereita, tai sukua tai lapsia tai perkele koiria. Jos pari menee naimisiin ja juhlii sitä vaikka vain viiden ihmisen kanssa, joista yksikään ei ole sukulainen, niin teidän mielestäkö ne eivät ole häät? Voi hyvänen aika sentään... :)

ihmisiä, että luulevat häiden olevan juhlat, joissa on lapsia ja vanhuksia ja ne pidetään seuraintalolla, joka ei ole hieno, mutta tilaa on.

Avioliiton solmiminen on sivuseikka, häät niistä tulee kunhan on paikalla kaikenikäisiä sukulaisia. Samalla logiikalla hautajaiset, joissa yksinäinen ihminen haudataan ilman yhtään omaista, eivät ole hautajaiset. Viis siitä että joku kuolee ja siunataan sekä haudataan. Häät ja hautajaiset ovat PERHEjuhlia ja se taas vaatii, että paikalla on lapsiperheitä harjoittelemassa käytöstapoja. Yksinäisenä kuolevien pitäisi vain pitää bileet tai ainakin kutsua mahanpanijaisiaan sillä nimellä. Hautajaiset ne ei ole ilman perhejuhlaelementtejä!

Vierailija
18/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten ajattelutavoista, antaahan? Minä en koskaan yritä vängätä kutsuja mieleni mukaan. Jos saan kutsun, menen sillä ryhmityksellä kuin kutsussa lukee siihena aikaan kuin on sovittu ja syön mitä saan. Jos se ei käy minulle, jään kotiin. En ota kutsuja henkilökohtaisesti, paitsi hyvässä mielessä. Jos saan kutsun, katson olevani etuoikeutettu. Jos kutsu on ilman lapsia, ymmärrän että lapset sinänsä ovat ei-toivottuja, ei vain minun lapseni. Järjestän omat juhlani mieleni mukaan enkä voisi kuvitellakaan vaativani erityiskohtelua keneltäkään. Yhtä vähän voisin kuvitella että joku vaatii minulta erityiskohtelua. En myöskään koskaan vaadi selityksiä sille, miksi joku järjestää juhlansa kuten järjestää enkä katso olevani kenellekään tilivelvollinen siitä, miksi kutsun keitä kutsun tai olen kutsumatta.

Vierailija
19/227 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten ajattelutavoista, antaahan? Minä en koskaan yritä vängätä kutsuja mieleni mukaan. Jos saan kutsun, menen sillä ryhmityksellä kuin kutsussa lukee siihena aikaan kuin on sovittu ja syön mitä saan. Jos se ei käy minulle, jään kotiin. En ota kutsuja henkilökohtaisesti, paitsi hyvässä mielessä. Jos saan kutsun, katson olevani etuoikeutettu. Jos kutsu on ilman lapsia, ymmärrän että lapset sinänsä ovat ei-toivottuja, ei vain minun lapseni. Järjestän omat juhlani mieleni mukaan enkä voisi kuvitellakaan vaativani erityiskohtelua keneltäkään. Yhtä vähän voisin kuvitella että joku vaatii minulta erityiskohtelua. En myöskään koskaan vaadi selityksiä sille, miksi joku järjestää juhlansa kuten järjestää enkä katso olevani kenellekään tilivelvollinen siitä, miksi kutsun keitä kutsun tai olen kutsumatta.

mutta kun menet paikalle huomaat siellä olevan kaikkien muiden lapsia kyllä.

Etkö siinäkään kohtaa edes ihmettelisi?

Vierailija
20/227 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta, että mikä on yleensä perustelu sille, että jotkut hääparit eivät halua lapsia juhliinsa? Mikä teillä on syynä?