Kumpi mielestäsi "kuuluu" sanoa ensin: kiitos vai ole hyvä?
Saatiin tästäkin sitten miehen kanssa väittely aikaiseksi...
Mielestäni ensin kuuluu kiittää ja tähän vastapuoli vastaa ole hyvä. Ukon mielestä antajan tulee ensin sanoa ole hyvä ja sitten saaja kiittää.
Kommentit (6)
Niin munkin mielestä annettaessa sanotaan ole hyvä ja siihen vastataan kiitos. Toinen asia on sitten jos vaikka autat jotain ja hän kiittää, siihen voit vastata ole hyvä.
Kyllä mun mielestä ainakin on ihan oikein sanoa ole hyvä kun ojentaa toiselle jotain.
ja yhteydestä joissa sanoja käytetään. Kyllä mielestäni jotain toiselle annettaessa kuuluu ensin sanoa ole hyvä johon toinen vastaa kiitos. Mutta jos esim. pidän ovea auki vaunujen kanssa kulkevalle odotan ensin hänen sanovan ensin kiitos, ennen kun itse sanon ole hyvä...
Joka tapauksessa kiitos on se merkittävin sana. Ne toiset voi ihan hyvin jättää kokonaankin pois.
Niin munkin mielestä annettaessa sanotaan ole hyvä ja siihen vastataan kiitos. Toinen asia on sitten jos vaikka autat jotain ja hän kiittää, siihen voit vastata ole hyvä.
Kyllä mun mielestä ainakin on ihan oikein sanoa ole hyvä kun ojentaa toiselle jotain.
niinhän se kuuluu mennä. Mutta monesti tulee itselläkin sanottua esim lapsille heti, että olehyvä, kun antaa vaikka ruoan nenän alle. Mut juu oikeasti ensin kiitos ja siihen vastaus ole hyvä.