Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten haluaisit viettää joulua sitten kun...

30.10.2010 |

...lapsenne ovat jo aikuisia ja omillaan asuvia?

Haluaisitteko joka joulu lapset silti kotiin? Tai mennä lastenne kotiin?

Itse pyrkisin välttämään tuota ;)

Haluaisin viettää joulua kaksin miehen kanssa joskus ihan kotona, miksei joskus baarissakin. Kylpylässäkin olisi kiva olla kaksin. Ja ulkomailla, jossakin lämpimässä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on perhejuhla, johon omassa suvussani kuuluu kaikkien sukupolvien juhliminen yhdessä.

Tuntuisi kauhealta viettää joulua kaksin (saati yksin).

Vierailija
2/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyäänkin nautin joulussa kaikkein eniten siitä että saa vaikka koko päivän heilua pyjamassa ja rauha alkaa kun lapset menevät nukkumaan. Saa käpertyä sohvannurkkaan lukemaan kirjaa ja syömään suklaata :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaakin lähteä oman perheensä kanssa mökille? Tai vaikka olla ihan oman perheen kesken? Tai mennä toisille isovanhemmille?

Vierailija
4/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisi ihana saada lapset (ja lapsenlapset) jouluksi kotiin tai saada kutsu heidän luokseen. Mutta samalla kyllä ymmärrän, että ne lapsetkin haluavat mahdollisesti muodostaa omia jouluperinteitä oman ydinperheen kesken. Eli joulu kaksin miehenkin kanssa käy oikein hyvin :)

Vierailija
5/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisi ihana saada lapset (ja lapsenlapset) jouluksi kotiin tai saada kutsu heidän luokseen. Mutta samalla kyllä ymmärrän, että ne lapsetkin haluavat mahdollisesti muodostaa omia jouluperinteitä oman ydinperheen kesken. Eli joulu kaksin miehenkin kanssa käy oikein hyvin :)

Mulla on poikia kolme, joten oletan, että ainakin osa haluaa viettää joulua vaimon perheen kanssa. Pakko varmaan hyväksyä. Toisaalta voin sitten viettää joulua miehen kanssa ja kutsua lapsettomia ystäviäni aikuisten jouluun. :)

Vierailija
6/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joka joulu eri tavalla.

Vierailija
7/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nämä nyt ratkaistu niin, että esim. tänä jouluna meille tulee kaikki neljä isovanhempaa ja myös veljeni perhe.

Veljen perhe käy vuorovuosin vaimon suvun juhlissa.

Joulua en itsekään ole koskaan viettänyt vain ydinperheen kanssa, kun on lapsesta tottunut isoihin sukujouluihin, usein sellaisia haikailee myös aikuisena.

Hän haluaakin lähteä oman perheensä kanssa mökille? Tai vaikka olla ihan oman perheen kesken? Tai mennä toisille isovanhemmille?

Vierailija
8/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut nuorelle, että haluan hänet meille jouluaaton pääaterialle, muuten saa viettää aikansa miten haluaa. Meillä on ollut keskustelua siitä, mitä odotamme häneltä vastineeksi jatkuvasta taloudellisesta avusta (elätämme myös poikaystävää) ja joulu on minulle ihan ykkösasia.

Viime jouluaattona hän oli poikaystävän siskon luona "koska kaikilla muillakin sisaruksilla on kumppanit niin poikaystävä halusi että hänelläkin olisi joku". Ei ollut yhtään kivaa.

Vierailija
9/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jos heille tulee perheet, he voivat viettää joka toisen joulun puolisoidensa perheiden kanssa ja joka toisen joulun meidän kanssamme.

Vierailija
10/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten kun me ollaan miehen kanssa mummo ja pappa, niin meillä on suuri idyllinen kartano (tosi fiksua sen ikäisille??), jonne kaikki 3 lasta perheineen voivat tulla (haluavat tulla!)joulun viettoon ja kaikilla on niin ih ih ihanaa.

Mutta totuus on varmaan toinen, ensinnäkään meillä tuskin on sitä kartanoa vaan ihan tämän nykyisen veroinen ok-talo tai jopa tämä sama, mistä sen tietää. Ei tänne kauheen isoa sukua mahdu, mutta olisi todella ihanaa, että joku/jotkut lapsista haluaisi tulla perheineen meille. En aio siitä kuitenkaan samanlaista elämän ja kuoleman kysymystä tehdä kuten oma äitini, se kysely ja tinkaaminen alkoi aina jo syyskuussa, että tulettehan ja tulettehan.. ja voi kun oli maailma pilalla, jos vaan puolikkaalla sanalla uskalsi kertoa, että mentäiskin tänä jouluna anoppilaan aatoksi... sitä itkua ja tuherrusta...... Ja syyttelyä ja kiristystä "tämä voi olla veljesi viimeinen joulu, haluatko että silloin et ole täällä.." (veljeni oli vaikeasti sairas, mutta näitä "viimeisiä jouluja" nyt kerkes olla puolen tusinaa kuitenkin).

Vierailija
11/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio siitä kuitenkaan samanlaista elämän ja kuoleman kysymystä tehdä kuten oma äitini, se kysely ja tinkaaminen alkoi aina jo syyskuussa, että tulettehan ja tulettehan.. ja voi kun oli maailma pilalla, jos vaan puolikkaalla sanalla uskalsi kertoa, että mentäiskin tänä jouluna anoppilaan aatoksi... sitä itkua ja tuherrusta......

Että siis joku taloudellisen tuen antamisen vuoksi kiristää lapsen jouluksi kotiin? Aika kamalaa.

Mutta ilmankos omassakin kaveripiirissä on paljon näitä, joiden on pakko mennä vanhempien luo. Ei jakseta sitä loukkaantumista, syyttelyä, marttyrointia jne. Koetaan helpommaksi kestää se pari päivää vaikka hampaat irvessä.

Itsestä tuntuisi ihan kamalalta, jos joku tulisi minun kotiini vain siksi, että on pakko. Laskee tunteja, koska vierailu on hyvä lopettaa jne.

*puistatus*

Vierailija
12/12 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse halusin. Monet joulut olin töissä. Joskus taas vietin koko joulunajan yksin kotona. Siihen haluaisin palata sitten vanhana, kun lapset ovat aikuisia. Voi tosin olla, että olen sitten jo vanhainkodissa ja joudun pakkojoulunviettoon kuitenkin. Tätä palstaa kun lukee, niin tulee vakuuttuneeksi siitä, että kuusikymppisenä on jo varmasti dementoitunut ja laitoshoidossa.