Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cipralexin vaihto

Vierailija
29.10.2010 |

Oletteko vaihtaneet lääkettä toiseen nyt kun Kela-korvattavuus loppuu? Jos, niin mihin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut vaan maksamaan edullisemman ja kalliin värisen hinnanerotuksen itse, koska kela-korvaus tulee edullisemman valmisteen hinnan mukaan.

Vierailija
2/5 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monellekin kuluneen kuukauden aikana Cipralexin Escitalopram Actavikseen. Kukaan ei ole ainakaan tullut sanomaan, että olisi huonompi kuin alkuperäinen Cipralex. Osa on hakenut jo toistakin pakettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkut luulee että tämä on jokin iso juttu?

samaa lääkettä saa kelakorvattavana toisennäköisessä paketissa ja eri valmistajan tekemänä halvemmalla. Ei se lääkkeen nimi ole tärkeä vaan lääkkeen vaikuttava aine.

Ihan sama tapahtui aiemmin Efexorin kanssa: Efexorin vaikuttava aine on venlafaxiini. Efexor maksaa melkein 100e paketti, mutta Venlafaxin Ratipharm 8 e. Siispä ostan tuota jälkimmäistä.

Vierailija
4/5 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näitten pääkoppa lääkkeittän kanssa usein on iso asia. Ja jos on varaa maksaa kalliimmasta, niin se on jokaisen oma asia.

Mutta siis katkaistaan nyt siivet tältä vanhalta tiedolta.. korvattavuus jatkuu..!! Normaalit korvattavuusperiaatteet lääkevaihtosysteemin mukaisesti. Ainoastaan Cipralexin tippamaiset valmisteet ja 10mg 14 tabl. pakkaus jäävät korvausten ulkopuolelle.

Vierailija
5/5 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole auttanut minua ollenkaan. Niinpä Cipralex "ajetaan ulos" nyt eli otan puolikasta nyt seuraavat 2 viikkoa, sitten olen ilman lääkettä jonkin aikaa ja sitten todennäköisesti aloitan Optipar-lääkkeen.. en tiedä onko siitäkään mitään apua. Alkaa tuntua siltä ettei minua mikään lääke auta :(

Cipralex ei nosta edes mielialaa, syön siis lievään masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon/jännittämiseen.