Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vastasyntyneen lapsen seulontatesti

Vierailija
29.10.2010 |

hei

Onko täällä ketään joka on käynyt vastasyntyneen lapsen seulontatestin läpi Suomessa? Missä on mahdollista tehdä ja paljonko se maksaa?

Minulle asia on hyvin tärkeää, ja minua huolestutta paljon!

[url]http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2010102912606160_rb.shtml[/url]

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mulla ei ole tietoa tuosta asiasta, mutta kiitos ap linkistä. Oli mielenkiintoista luettavaa.

Vierailija
2/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsilleni se on tehty ulkomailla. Osa noista sairauksistahan on paljon todennakoisempia monen muunmaalaisen geeniperimalla kuin suomalaisella, eli jos olet/olette muita kuin suomalaisia ja suvussanne on ilmennyt seulottavia sairauksia (mm. fenyyliketonuria, kystinen fibroosi) niin kannattaa varmasti ottaa asia puheeksi neuvolassa ja pyytaa lahetetta eteenpain. Luulisi perustellussa tapauksessa onnistuvan ihan julkisen terveydenhoidon kauttakin, eli ei maksaisi juurikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ulkomaalainen, ja pelkän että en saa sitä testia mistään tehtyä! Minulla on siis suvussa PKU-ongelmia tullut, mutta kun sairaus todettin ajossa, oli mahdollista tehdä ratkaisuja. Nyt se on terve nuori poika.

Vierailija
4/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suvussa on PKU:ta, luulisi että testaus onnistuu ilmaiseksi neuvolan kautta.

Vierailija
5/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta tulee merkinta papereihin suvussa olevasta PKU-tapauksesta, ja sitten viela muistutat siita kun menet sairaalaan synnyttamaan. Testihan tehdaan muutaman paivan vanhana. Ennen kaikkea jos hakeudut yliopistosairaalaan synnyttamaan niin siella ymmarretaan tama huoli mainiosti, ala ole huolissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän