Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma Lapissa, mökki vai hotelli ja perustelut?

Vierailija
29.10.2010 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe valitsisi varmaankin mökin, koska harrastamme maastohiihtoa ja arvelen, että suksien voitelu ja muut huoltotoimenpiteet saa tehtyä mökissä paremmin kuin hotellihuoneessa. Mökeissä on vielä usein enempi tilaa.

Hotelli taas kävisi sille, joka ei suksihuoltotilaa tarvitse.

Vierailija
2/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkihan siellä hiihtää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi polttaa takkaa, on enemmän tilaa, on kodikkaampi, on keittiö (jääkaappi ja ruoanlaittomahdollisuus), on oma sauna, on tunnelmallisempi... siinä jotain perusteluja

Vierailija
4/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheen kanssa lähdössä, varsinkin useamman lapsen niin ehdottomasti mökki. Jo pelkästään hinnan puolesta. Jos taas aikuisten kesken reissussa, hotellihuone voisi olla aika mukavaa hemmottelua valmiine aamiaisineen :) Riippuu tosin kohteesta, johon matkaatte... Mökkejäkin on eritasoisia ja hinnat osaa olla melko huimia "sesonkipaikoissa". Hyvää lomaa joka tapauksessa!

Vierailija
5/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään mennä valmiiseen pöytään, ei tiskejä, siivoamista, petivaatteiden roudaamista, ruokakaupassa käyntiä jne

Vierailija
6/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytin ja tyhjentelin tiskikonetta, siivosin ja vaikak mitä, että kyllä mä hotellin puoleen kallistun kyllä jos haluan itsekin nauttia

Vierailija
7/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti lomalla ehdottomasti nuo hotellien aamiaiset ym ovat tosi tärkeitä (eli ei esim. huoneistohotellia), mutta Lappi on eri juttu jotenkin mun mielestä... se jo itsessään on vähän kuin menisi mökille, suomessa kun ollaan... Ollaan oltu sekä hotellissa että mökissä Levillä, ja hotellista en kyllä tykännyt yhtään. Kateellisena katsoin niitä ihania alppitaloja... Jatkossa ollaankin aina otettu huoneisto niistä alppitaloista (eli en mitään erämökkiä kuitenkaan ottaisi). Niihinkin saa muuten siivouksen ja petivaatteiden vaihdon, jopa kokkauspalvelut, jos haluaa...

Vierailija
8/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen suksia ei todellakaan voi huoltaa missään yleisissä huoltotiloissa.. Suksien voiteluun menee sitäpaitsi tunti-pari joka päivä joten on kivempi, että se voitelija on samassa mökissä eikä missään huoltotiloissa. Niihin yhteisiin tiloihin ei myöskään kannata jättää mitään omia suksia. Suksien oikea voitelu- ja säilytyslämpötila on kuitenkin se huoneenlämpö.

Vierailija
9/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei harrasta hiihtämistä ja/tai laskettelua?

En ole käynyt koskaan ja tekisi mieli käydä. Mutta en oikein tiedä mitä siellä talvella sitten tekisi, jos ei hiihdä tai laskettele :D

Vierailija
10/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen suksia ei todellakaan voi huoltaa missään yleisissä huoltotiloissa.. Suksien voiteluun menee sitäpaitsi tunti-pari joka päivä joten on kivempi, että se voitelija on samassa mökissä eikä missään huoltotiloissa. Niihin yhteisiin tiloihin ei myöskään kannata jättää mitään omia suksia. Suksien oikea voitelu- ja säilytyslämpötila on kuitenkin se huoneenlämpö.

huh.

Vierailija
11/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan ja tekisi mieli käydä. Mutta en oikein tiedä mitä siellä talvella sitten tekisi, jos ei hiihdä tai laskettele :D

Vierailija
12/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein käyn Levillä perheen kanssa. Olen opetellut uudelleen ihan murtsikkaa hiihtämään, siellä on paljon eritasoisia latuja. On oikeasti ollut tosi kivaa! Ja jos hiihtäminen ei nappaa niin onhan siellä kylpylääkin yms. Toki jos sitä oikeaa Lappia haluaa lähteä katsomaan niin ei minnekään Leville kannata lähteä, mutta jos haluaa pohjoiseen kuitenkin lähteä ja vähän tuntureita nähdä+paljon aktiviteetteja niin Levi on ihan jees, jopa niille jotka ei laskettele ;). Ja ennenkuin joku ehtii mitään sanomaan niin en myöskään siellä bailaa, kun perheen kanssa liikkeellä kerta ollaan :-). Ihan vaan sellaista rentoa mukavaa yhdessäoloa, tulee oltua paljon ulkona.

Vierailija
13/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään mun polvikaan ei enää kestäisi sitä.

Talviurheilu vaan ei ole mun juttu. Ei missään muodossa.

Eiku... Pulkkamäkeä mä kyllä lasken mielelläni!

Vierailija
14/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin viime vuonna ensimmäistä kertaa Lapissa talviaikaan. Käytiin ystävättären kanssa kävelyillä, kylpylässä ja ostoksilla sekä lasten kanssa pulkkailemassa yms. Mä olin aina kuvitellut, ettei Lapissa olisi mitään tekemistä talvella, mutta väärässä olin. Se oli aivan ihana loma!

Vierailija
15/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huskypuistossa ajanut koiravaljakkoa. Seuraavalla kerralla haluaisin lumikenkäsafarille.

Vierailija
16/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökki, ei tykätä valvoa öisin metelöivien naapurien vuoksi ja lasten kanssa helpompaa.

Samoin aamupalat ja iltapalat voi syödä silloin kun huvittaa, ruokiahan ei tarvitse itse tehdä vaikka mökissä asuukin, ne voi käydä syömässä ravintolassa.

Tietysti mökissä on sauna, takka ym. hyviä puolia lisäksi, mutta se loman pituus vaikuttaa kyllä tosi paljon siihen tuleeko niitä käytettyä. Viikonlopuksi en mökkiä vuokraisi, jos ollaan viikko tai enemmän niin ehdottomasti mökki meille!

Vierailija
17/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levilä on tänä syksynä avattu täysin rempattu kylpylä, löytyy myös kuntosali ;) Olen itse kotoisin Kittilästä ja Leviläl käydessä tulee syötyä hyvin ravintoloissa, käytyä bändejä katsomassa areenalla jne. Lisäksi löytyy keilausta, koiravaljakkoajelua, moottorikelkkailua (aivan ihanaa etenkin keväämmällä), käyn pilkillä jne.

Vierailija
18/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tullut ajatelleeksi sitä lainkaan. Pelkkä kylpylä (esim. täällä Etelä-Suomessa) ei houkuta, mutta just kävely, huskyajaelu ym. sen lisänä vois olla kiva.

Vierailija
19/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mökkiin majoittuisin

Vierailija
20/21 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten mökki. Muuten hotelli. Hotelli kiva ja helppo, jos lyhyeksi aikaa, ei tartte siivota eikä kokata. Mutta jos on isompi poppoo ja/tai pidempi aika, voi hotelli alkaa ahdistamaan. Ikävä puoli mökeissä on että ne pitää siivota lähtiessä, mutta kai siivouksen saa rahalla hoidettua. Ja yleensä mökit on kauempana, joten auto on must, hotelliloma onnistuu varmaan lentäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi