Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan löytänyt rahaa?

Vierailija
29.10.2010 |

Mitä teit, piditkö vähin äänin?

Löysin kaupan käytävältä setelin. Poimin ylös ja hetken tuumittuani pidin hyvänäni. Ei kai virallisesti niin saisi tehdä, mutta mitä sitten jos olisin vienyt kassalle tms? Ei kukaan pysty selvittämään kenen se on. Silloin kassahenkilö luultavasti olisi pitävyt hyvänään.

Olin kyllä hämilläni tilanteesta mutta iloinen :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui 1970-luvulla. Olin ensin huolimattomuuttani päiväsaikaan kadottanut 500 mk setelin, ja tiesin noin suurinpiirtein sen reitin, mihin se olisi mahdollisesti kadonnut/pudonnut. No, tuota kyseistä seteliä haettin sitten moneen kertaan ns. ´´kissojen ja koirien kanssa´´, kunnes väliin jo luovutimme, ja hammasta purren totesin: että siinä meni 500 mk kuin kankkulan kaivoon. No, sitten kun olimme jo yömyöhällä nukkumaan menossa, ja mieli oli todella ankea, ja nukkuminen olisi tuskin edes onnistunut. Niin silloin vaimoni sanoi, että lähdetään rakas vielä kerran katsomaan, että jospa se pudottamasi raha sittenkin löytyisi. Ja niin lähdimmekin sitten yön selkään ja otimme taskulamput mukaamme (oli syksy ja pimeä), kunnes vaimoni pysähtyi erääseen kohtaan, ja valaisi lampullaan suoraan tuohon seteliin, jonka itse olin ensin pudottanuut. Hämmstykseni oli todella valtaisa, että kuinka ihmeessä hän saattoi aavistaa, että tuo raha saattaisi sittenkin vielä löytyä. Niinpä sieppasin vaimoni syliini -seteleineen päivineen- ja halasin sekä suukottelin häntä niin kuin silloin, kun hän suostui vaimokseni.

Vierailija
22/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa vaeltamassa olessa löysin metsästä 500€ 10€ seteleinä siistinä rullana. Päälimmäinen seteli oli erittäin huonokuntoinen, joten oletin että rulla oli ollut metsässä pitkään. Pidin sen.

Toisen kerran löysin bussista kirjekuoren jossa oli 100€ ja viesti jossa kerrottiin että sen saa pitää jos oikeasti tarvitsee. En pitänyt, vaan jätin seuraavalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinteitä huollossa töissä tyhjien tupakka askien muovien välistä löytyy usein 10 tai 20 €seteli

Vierailija
24/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt vain 2 eurosia. Muistan myös kuinka joku oli markka-aikaan tunkenut valokuva-automaattiin rahaa väärään reikään ja sieltä sai niitä kaiveltua ulos. 

Vierailija
25/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt kuin kolikoita... Jos löytäisin, pitäisin itselläni oli summa mikä hyvänsä. Kukaan ei voi todistaa seteleitä omakseen, pitäisivät parempaa huolta rahoistaan. Jos lompakon löytäisin palauttaisin rahoineen.

Vierailija
26/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:38"]Olen kiinteitä huollossa töissä tyhjien tupakka askien muovien välistä löytyy usein 10 tai 20 €seteli
[/quot[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:38"]Olen kiinteitä huollossa töissä tyhjien tupakka askien muovien välistä löytyy usein 10 tai 20 €seteli
[/quote]

Kiitos vinkistä :)

Vierailija
27/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran löysin 20 euron setelin, pidin tietty itselläni. Toisella kerralla löysin 10 ja 5 euron setelit käärittynä nippuun. Pidin myös ne. Sitten olen jotain erinäisiä kolikoita löytänyt vuosien varrella. Kerran muistaakseni löysin koulun pihalta kaksi 10 markan kolikkoa. Ne jouduin tosin raaputtamaan jääkerroksen alta esiin, että mielestäni kyllä ansaitsin ne rahat. Mikä muuten tuntui isolta summalta silloin. :)

Vierailija
28/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e on suurin löytämäni. Pidin itse.

Tosin löysin 50e kaupasta, missä olen töissä ja en voinut pitää sitä :(

Vierailija
29/32 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytäny vain 10 euron setelin ja lapsena 20mk setelin. Töissä kirjastossa löysin 100e kirjan välistä, mutta soitin kirjan edelliselle lainaajalle ja hän muisti unohtaneensa setelit, kun kysyin unohtiko hän mahdollisesti jotain kirjan väliin :)

Vierailija
30/32 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin äsken kaupasta kaverini kanssa sataeuroa rikkaampana. Eli löydettiin kaksi 50€ seteliä. Kaveri löysi kun oltiin ostamassa sipulia. Otettiin mukaan kun eihän sitä voi selvittää kenen seteli on. Hetki kyllä odotettiin etsisikö joku rahojansa muttei ketään näkynyt.

Vierailija
31/32 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt 20 euroa joskus viime kesällä aamulenkillä pankkiautomaatin alta maasta. Kaveri löysi ojan pohjalta 600 euroa 2 euron kolikko nippuja. Vei sen poliisilaitokselle ja sai omistajalta 50euroa löytöpalkkiota. Elikkäs hävisi 550 euroa. Minä olisin kyllä pitänyt

Vierailija
32/32 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänään koulun vessasta 10 centin kolikon