Suukko sille, joka keksii meidän vauvalle nimen!
Lähipiriisssä jo käytössä monet niin ihanat nimet: Olivia, Aurora, Hilda, Josefiina, Veera, Frida. Toisaalta nimen ei tarvitsisi olla kovin top 10 nimi.. Kaunis, reipas, sellainen nätin mukavan tytön nimi ;-)
Kommentit (70)
Venny ainakin mun mielestä on ihan selkeä naisen nimi, kaunis sellainen. Kuuluisin suomalainen nimenkantaja lienee taidemaalari Venny Soldan-Brofeldt.
Olen totaalikaksijakoinen näissä nimitykkäämisissä: toisaalta ihania ovat Amanda, Julianna, Fiona, Vilhelmiina -tyyppiset, toisaalta lyhyet ja reippaammat Kaisla, Tilda, Saga.. Edelleenkään en osaa nostaa yhtä nimeä ylitse muiden, kertokaa minulle, miten se onnistuisi?
Olisi tuo Fiona käytössä outo, mies sanoi meillä siitä että eikös ole vähän koiran nimi..
Voisitte helpottaa laittamalla oikein kauniita nimiyhdistelmiä, siis etu- ja toinennimi. Josko silleen löytyisi suosikki:)
Lyhyempi etunimeksi ja toiseksi nimeksi sitten pidempi vanhahtavampi "prinsessanimi". Väliin mahdollisesti vielä rytmittämään joku klassikko Maria, Anna, Elina, Johanna tms.
Anna nimeksi se Amanda. Musta se on kaunis ja ihana. Jos saisin kolmannen tytön, olisi tämä ehdokaslistalla!
Anniina myös kaunis. Alina? Anna? Elina? Emma? Musta perinteinen ja kaunis Anna on sointuva nimi, paljon kauniimpi kuin esim. Julianna tai Sofianna. Ne ovat niin pitkiäkin, että jotkut Juuli ja Sofi niistä kuitenkin tulevat puheessa. Julia ja Anna perusniminä paremmat.
Fiona Amanda on ihana, mutta tosiaan aika prinsessamainen. Kaksi nimeä riittää, etunimi voisi tosiaan olla vähän lyhyempi ja reippaampi, toinen nimi pidempi vanhahtava. Mutta mitään en tässä vaiheessa teilaa, ehdotelkaa vaan!
Vaikea laittaa yhteen mua miellyttävät, koska niin monet nimet ovat sellaisia että periaatteessa ihania mutta ehkä ei kuitenkaan. Kuten vaikkapa Hilla ja Tilda, ihania mutta ehkäpä miellän enemmän suloisiksi lastennimiksi kuin haluaisin ajatella että omani kantaisi ikänsä niitä nimiä. Sitten taas Milena, Fiona jne ihania mutta en tiedä.. Tämä on ihan järjettömän vaikeaa! Miksei voi tulla yhtä ja varmasti mieleistä:-/
ei nimet ole tuntuuneet tarpeeksi ihanille. Muutamassa kuukaudessa sitten se päätetty nimi on muuttunut juuri oikeaksi. Tsemppiä ja nauti ihanasta lapsestasi!
P.S Sulla on ihan samalla lailla jakautunut nimimaku kuin mulla ja mun 2 tytöllä on nimissään useampi sun suosikki :)
ei nimet ole tuntuuneet tarpeeksi ihanille. Muutamassa kuukaudessa sitten se päätetty nimi on muuttunut juuri oikeaksi. Tsemppiä ja nauti ihanasta lapsestasi!
P.S Sulla on ihan samalla lailla jakautunut nimimaku kuin mulla ja mun 2 tytöllä on nimissään useampi sun suosikki :)
Niin ja ehdotan vielä: Mille kuullostaisi Hilla Maria Amanda?
Amanda Josefiina kuulostaa oikein kivalta tytöltä ;). Tuohon väliin voisi vielä jonkun lyhyen nimen laittaa Amanda xx Josefiina. Saga on mun mielestä pläääh.
tytön nimi. Enemmän vähän sellaisen tosikon... Tämä mielikuva mulla siis tulee ;). Amanda on taas sellainen söpö reipas tyttö.
Fiona, Sofianna, Julianna, Alina, Annika, Minttu.
Kuka saa suukon? =)