Onko muita, joiden mielestä Halloween EI kuulu kristilliseen kulttuuriin?
En tajua miksi suomessa pitää harrastaa tätä Herran rienausta ja palvoa epäkuolleita ja demoneja.
En ole koskaan antanut omien lasteni osallistua koulun Halloween juhliin. En myöskään edes ymmärrä, miksi KOULUISSA pitää näyttää lapsille, että epäkristilliset arvot kuten kuoleman palvominen ovat ok. ?!
Halloween on niin lähellä Saatanan palvontaa, että ihan puistattaa.
Ja jos teidän täytyy tietää, en ole päästänyt lapsiani myöskään virpomaan! Siinäkin pukeudutaan noidaksi ja kierrellään kerjäämässä ihmisten ovella! Ei sellainen kuulu suomalaiseen, kristilliset arvot omaavaan kulttuuriin!
Ja hyvin on lapset pärjänneet ilman näitä hullutuksia. Esikoinen on 25-vuotta ja kuopus 17-vuotta.
Terveisin; Uskova nainen.
Kommentit (39)
Ettei meidän perheessä tueta epäkristillisiä arvoja kuten muissa perheissä. Ja ei minulla mitenkään helppoa ole lasteni kanssa ollut. Jos haluat tietää, niin esikoiseni (poika) muutti kotoa 18-vuotiaana eikä pitänyt minuun mitään yhteyttä kahteen vuoteen! Vasta myöhemmin hän alkoi taas pitämään yhteyttä ja senkin kuulemma vain siskonsa takia. Poika erosi kirkosta ja yllyttää sisartaan samaan! Tyttö on ollut aina hankala tapaus, murrosiässä oli päihteitä ja lintsaamista. On vieläkin! on uhannut monet kerrat muuttaa pois kotoa. Kapinoi kaikin tavoin minua vastaan ja käyttäytyy hyvin törkeästi minua kohtaan. Tiedän että Jumala koettelee minua lasteni kautta ja minun on kestettävä. Tiedän että jonain päivänä lapseni pääsevät eroon Saatanan johdatuksesta ja löytävät valon. Tyttärestä olisin ehkä saanut kunnollisen ilman veljeään! Mutta armo voittaa! Terveisin; Uskova nainen.
Miten lapsesi suhtautuivat silloin aikoinaan tuohon rajoittamiseen ja saarnaamiseesi? Luulisi, että tulee alakoululaiselle aika ikävä olo kun skitsahtanut äitimuori ei päästä samoihin sosiaalisiin aktiviteetteihin joihin muutkin lapset menevät. Etenkin Halloween-juhlia järjestellään koulussa melkein viikkotolkulla. Tuntuu pahalta ettei joku päästä lapsiaan kerran vuodessa pidettäviin juhliin joista lapsetkin ovat kovin innoissaan aina (meillä). :( No sulla on varmaan kaksi hiljaista ja ujoa tyttöä, joista olet tukahduttanut oman tahdon kokonaan.
Kannattaisi miettiä sitä.
Mutta provohan tämä taitaa olla koko juttu.
No jos sinun tarvitsee tietää niin meidän lapset ovat pystyneet lohduttautumaan sillä Ettei meidän perheessä tueta epäkristillisiä arvoja kuten muissa perheissä.
Ja ei minulla mitenkään helppoa ole lasteni kanssa ollut. Jos haluat tietää, niin esikoiseni (poika) muutti kotoa 18-vuotiaana eikä pitänyt minuun mitään yhteyttä kahteen vuoteen! Vasta myöhemmin hän alkoi taas pitämään yhteyttä ja senkin kuulemma vain siskonsa takia. Poika erosi kirkosta ja yllyttää sisartaan samaan!
Tyttö on ollut aina hankala tapaus, murrosiässä oli päihteitä ja lintsaamista. On vieläkin! on uhannut monet kerrat muuttaa pois kotoa. Kapinoi kaikin tavoin minua vastaan ja käyttäytyy hyvin törkeästi minua kohtaan.Tiedän että Jumala koettelee minua lasteni kautta ja minun on kestettävä. Tiedän että jonain päivänä lapseni pääsevät eroon Saatanan johdatuksesta ja löytävät valon.
Tyttärestä olisin ehkä saanut kunnollisen ilman veljeään!Mutta armo voittaa!
Terveisin; Uskova nainen.
Miten lapsesi suhtautuivat silloin aikoinaan tuohon rajoittamiseen ja saarnaamiseesi? Luulisi, että tulee alakoululaiselle aika ikävä olo kun skitsahtanut äitimuori ei päästä samoihin sosiaalisiin aktiviteetteihin joihin muutkin lapset menevät.
Etenkin Halloween-juhlia järjestellään koulussa melkein viikkotolkulla. Tuntuu pahalta ettei joku päästä lapsiaan kerran vuodessa pidettäviin juhliin joista lapsetkin ovat kovin innoissaan aina (meillä). :(No sulla on varmaan kaksi hiljaista ja ujoa tyttöä, joista olet tukahduttanut oman tahdon kokonaan.
on todennäköisesti provo, mutta pahinta tässä on se, että tuollaisia höyrypäitä on oikeasti olemassa.
Kait nyt kaikki sen tietää, että jos vaan raamattua ja kirkon käskyjä tuijottaa, niin ei kuulu.
se, että onko nykypäivän suomalainen kulttuuri kovin kristillistä, on sitten toinen juttu.
Nimim: koskaan ei voi olla elämässä liikaa kivoja juhlia
ei kai tällaisia ihmisiä sentään ole oikeasti olemassa
Kait nyt kaikki sen tietää, että jos vaan raamattua ja kirkon käskyjä tuijottaa, niin ei kuulu.
ylipäätään mitään juhlapäiviä? Tuossahan joku jo selittikin, mistä halloween on lähtöisin, ja kristillinen juhlahan se on. Saattaa tietty olla, että se on myös pakanallista alkuperää, kuten myös joulu ja juhannus.
tämä on takuulla provo ei kai tällaisia ihmisiä sentään ole oikeasti olemassa
provo, mutta kyllä tuollaisia ihmisiä valitettavasti on, paljonkin.
provo, mutta kyllä tuollaisia ihmisiä valitettavasti on, paljonkin.
Lievempiasteisia varmasti
Perhejuhlana. Joulupukki ja tontuthan edustavat paimenia jotka toivat lahjoja Jeesus lapselle! Lapset ovat Jumalan lahja, joten sen takia jouluna lahjoja pitäisi antaa vain lapsille!
Terveisin; Uskova nainen
Mutta kehotetaanko Raamatussa viettämään ylipäätään mitään juhlapäiviä? Tuossahan joku jo selittikin, mistä halloween on lähtöisin, ja kristillinen juhlahan se on. Saattaa tietty olla, että se on myös pakanallista alkuperää, kuten myös joulu ja juhannus.
Olen ymmärtänyt tältä palstalta, että Jumala on säätänyt kaikki Suomen pyhä- ja lomapäivät (ilmeisesti Raamatussa?). Ateisteilla ei kuulemma ole oikeutta juhliin tai lomiin, koska ne kuuluvat vain kristityille.
Perhejuhlana. Joulupukki ja tontuthan edustavat paimenia jotka toivat lahjoja Jeesus lapselle! Lapset ovat Jumalan lahja, joten sen takia jouluna lahjoja pitäisi antaa vain lapsille!
Terveisin; Uskova nainen
Se kuoli jo luonnollisen kuoleman.
En ollenkaan epäile, että ap:n lapset ovat pärjänneet ilman Halloweenia, eihän sitä heidän lapsuudessaan edes vietetty - ovat jo aikuisia tai melkein ainakin.
Halloween on tullut tänne rytinällä vasta muutaman viime vuoden aikana. Jos NYT joku umpiluupää uskis kieltäisi lapsiltaan sen huvin, niin voi varautua isoon kapinaan.
PS: Halloweenina ei PALVOTA yhtään mitään, vaan pelotellaan ja nautitaan turvallisesta jännityksestä. Ap ei selvästi tunne esim. Latinalaisen Amerikan juhlaperinnettä, jossa oikein katolisen kirkon johdolla vietetään kuolleiden päivää.
täysin samaa mieltä en ap:n kanssa ole. Mutta en ole koskaan ymmärtänyt,että halloweenia vietetään pyhäinpäivänä. siis pyhäinpäivä on päivä,jolloin muistellaan vainajia,siis rauhallinen harras päivä. Viedään kynttilöitä haudalle jne...Voin vaan kuvitella miltä tuntuu,jos on esim. menettänyt läheisen ja pyhäinpäivää ennen kaupat pursuu luurankoja ja kummituksia. Halloween siis mielestäni EI sovi suomalaiseen kalenteriin pyhäinpäivän kohdalle. Meillä ei koulussa ole halloweenia juhlittu onneksi. Ja lapsille olen yrittänyt opettaa vanhaa perinnettä ennemmin eli viedään kynttilä isovanhempien haudalle,syödään perheen kesken ja vietetään rauhallista kotipäivää. Ja tämä siis koskee myös perjantai-iltaa,ei mitään hirviöjuhlia!
hän hyväksyi kaikki. En ymmärrä miksi Kristuksen nimessä ajetaan ahdasmielisyyttä, hänen varjollaan. Ihmisen joka suvaitsi ja ymmärsi ja inhosi ulkokultaisuutta.
mutta ei raamatun Jeesus, oikealta nimeltään Yeshua!
Kristilliset ihmiset juhlivat kirkkovuoden, eli kirkkoisien juhlia ja ovat jättäneet Jumalan juhlat juhlimatta. Niitä meidän tulisi viettää uskovina! Tai ainakin tutustua niihin. Se olisi sitä Jumalan rakastamista täydestä mielestä, sielusta ja voimasta :D
eli kaikkien pyhien päivä, jolloin muistellaan pois menneitä perheenjäseniä.
Miten lapsesi suhtautuivat silloin aikoinaan tuohon rajoittamiseen ja saarnaamiseesi? Luulisi, että tulee alakoululaiselle aika ikävä olo kun skitsahtanut äitimuori ei päästä samoihin sosiaalisiin aktiviteetteihin joihin muutkin lapset menevät. Etenkin Halloween-juhlia järjestellään koulussa melkein viikkotolkulla. Tuntuu pahalta ettei joku päästä lapsiaan kerran vuodessa pidettäviin juhliin joista lapsetkin ovat kovin innoissaan aina (meillä). :( No sulla on varmaan kaksi hiljaista ja ujoa tyttöä, joista olet tukahduttanut oman tahdon kokonaan.
muslimilapset eivät saa osallistua joulujuhliin tai askarrella tonttujen kuvia :(
Miten teillä juhlitaan joulua? Onko joulupukkia, tonttuja, pipariukkoja, joulupossuja, olkipukkeja jne?
Ootko muuten ajatellut, että Jumala ei koetteliskaan sua lastesi kautta, vaan oot ihan itse tehnyt erheitä lastesi kasvattamisessa, josta syystä sulla on heidän kanssaan ongelmia?