Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa on rivarin pihasta?

Vierailija
28.10.2010 |

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja meidän lapsi leikkii kyllä muulloinkin kuin kesällä, tänään sataa ja ollaan poikkeuksellisesti sisällä. Teidän lapset on sitten vain kesällä ulkona?

Vierailija
42/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen yhtiön (6 asuntoa) päätyasunnossa ja lapset leikkii mielellään pihalla, sekä omalla että yhteisellä (iso metsäinen tontti) pihalla. Kesällä on mukava grillata (joko koko talon yhteisellä pihalla) tai omalla takapihalla. On myös mukava maata riippukeinussa romaania lukien, tai ihailla värikkäitä kesäkukkia tai syksyllä upeaa villiviiniä. Haravoiminen, ruohonleikkuu ja muut pihatyöt käy liikunnasta (tai pahoina päivinä myös tehokkaasta terapiasta). Illalla on kiva katsoa siiliä, joka kulkee meidän pihan poikki ja pysähtyy usein patiolle nuuskimaan paikkoja. (Vähemmän kiva on tosin naapurin kissa, joka käy kuseksimassa ovenpieliin). Meille ainakin pihasta on suurta iloa ja itse olen sitä mieltä että ympärillä kasvavat puut, vehreys ja luonto ylipäänsä on erittäin tärkeä ihmisen henkiselle hyvinvoinnille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on piha mutta lapset ei ole siellä koskaan enkä itse keksi sille mitään käyttöä elokuusta toukokuuhun. Mä olen vähän pettynyt kun toi piha ei olekana kovin kiva.

t.ap

Kesällä siitä on paljonkin iloa. Mutta talvella lähinnä laitan lyhtykynttilöitä ja jouluna jouluvalot. Kyllä vielä elo- ja syyskuussa siellä on tekemistä, samoin huhti-toukokuussa ja tietenkin kesällä.

Vierailija
44/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on piha mutta lapset ei ole siellä koskaan enkä itse keksi sille mitään käyttöä elokuusta toukokuuhun. Mä olen vähän pettynyt kun toi piha ei olekana kovin kiva.

t.ap

Kesällä siitä on paljonkin iloa. Mutta talvella lähinnä laitan lyhtykynttilöitä ja jouluna jouluvalot. Kyllä vielä elo- ja syyskuussa siellä on tekemistä, samoin huhti-toukokuussa ja tietenkin kesällä.

Kynttilöitä laittelen joskus mutta ei niitä kukaan katso. Pimeällä kun laitan verhot ikkunoiden eteen kuitenkin. Ihan plääh toi piha. Tyhmää, että edes luulin, että se olisi kiva. Olisi mun pitänyt paremmin tajuta. t.ap

Vierailija
45/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella kyllä lapset leikkii takapihallakin. Varsinkin viime talvena kun oli hurjan paljon lunta, niin tehtiin liukumäki ja lumilinna ym.

Vähälumisena talvena ei lapset oikein keksi siellä tekemistä.

Vierailija
46/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kanssa on vaan elettävä. Tai jos asia noin paljon häiritsee, niin mielikuvitusta kehiin.

Vierailija
47/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella kyllä lapset leikkii takapihallakin. Varsinkin viime talvena kun oli hurjan paljon lunta, niin tehtiin liukumäki ja lumilinna ym.

Vähälumisena talvena ei lapset oikein keksi siellä tekemistä.

eli pikkulapsivaheessa ihan ok mutta siten kun lapse ton isompia voitaisiin ihan hyvin asua kerrostalossa sen puoleen. Noi ei viitsi edes maata siellä ulkona kesäisin auringossa ( no eihän s eole tervellistäkään) eikä paljon muuta siellä voi kuitenkaan tehdä kuten pelata palloa.

Vierailija
48/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kanssa on vaan elettävä. Tai jos asia noin paljon häiritsee, niin mielikuvitusta kehiin.

Sitä pohjimmiltaan mietin. t.ap

Vierailija
49/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdy nykyisessä asunnossa. Miksi turhaan kärvistellä epämieluisassa kämpässä?

Vierailija
50/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minä nautin siitä, että piha on pienempi eli vähemmän hoitamista ja ennen kaikkea siitä, että talvella kaikki lumityöt hoitaa huoltoyhtiö, ei itse tarvitse kolata.

Vierailija
51/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran näin on, niin etsit tietysti asunnon jossa viihdyt. Jos ainut epäkohta on ettet saa mitään iloa rivarin pihasta, mutta muuten tykkäät asunnosta, niin antaisin pihan vaan olla, sitä sen enempää miettimättä.

Vierailija
52/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasvaahan siellä omenoita ja mansikoitakin!

Vierailija
53/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran näin on, niin etsit tietysti asunnon jossa viihdyt. Jos ainut epäkohta on ettet saa mitään iloa rivarin pihasta, mutta muuten tykkäät asunnosta, niin antaisin pihan vaan olla, sitä sen enempää miettimättä.

kyllä siitä pihasta pitää pitää huolta, ei sen saa antaa repsahtaa. Ihan yleisen naapuriviihtyvyyden takia... Mutta mulle kyllä yksi tärkeimpiä juttuja okt/rt-asumisessa on nimenomaan se, että ON piha, eli jos siitä en mitään saisi niin muuttaisin kyllä kerrostaloon.

Vierailija
54/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siitä pihasta pitää pitää huolta, ei sen saa antaa repsahtaa. Ihan yleisen naapuriviihtyvyyden takia... Mutta mulle kyllä yksi tärkeimpiä juttuja okt/rt-asumisessa on nimenomaan se, että ON piha, eli jos siitä en mitään saisi niin muuttaisin kyllä kerrostaloon.

Nurmikon ajaa pari kertaa kesässä, siinä se pelkeinpä on.

Vierailija
55/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikon ajaa pari kertaa kesässä, siinä se pelkeinpä on.

Vierailija
56/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa asusimta alle puoli vuotta ja tuntuu että pihasta ei ole mitään hyötyä. Edellisen omistajan jäljiltä se oli hirveässä kunnossa ja sitä se on vieläkin kun en ole ehtinyt sitä kokonaan kuntoon laittaa. Jotain toki olen tehnytkin.

Jotkut teistä kirjoitti että lapset ulkoilevat omalla pihalla tavellakin. Miten teillä sitten se sisälle tulo? Meillä pihalta tullaan suoraan olohuoneeseen ja jos siinä rupeaa lumisia vaateita riisumaan, niin johan on parketti pialla kosteudesta. Pääovesta sisään tultaessa on tuulikaappi, jossa vaatteet risutaan.

Vierailija
57/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla voi kaasugrillailla, kasvattaa kukkia ja hyötykasveja (esim. mansikoita, vadelmia, omenoita), nauttia laskeutuvasta ilta-auringosta, ottaa helleilmoilla aurinkoa, rakentaa ihana patio ja ostaa upeita puutarhakalusteita, vilvoitella saunan jälkeen, koiraperheissä piha on kiva koiran extra-ulkoilualue, eipä tarvitse sisällä kököttää vaan voi laajentaa reviiriään myös omalle pihalle... Kyllähän niitä hyödyntämiskeinoja löytyy ilman erityistä mielikuvitustakin. Ja ainakin meillä riittää nurmikonleikkaus 3 krt kesässä.

Vierailija
58/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä olekaan paljon hommaa, mutta ei sen voi antaa "vaan olla

Esim. meidän naapurit ei tee koskaan yhtään mitään takapihallaan, silti se ei ole mikään kauhistus. Eli he antavat sen vain olla ja thats it.

Vierailija
59/59 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä olekaan paljon hommaa, mutta ei sen voi antaa "vaan olla

Esim. meidän naapurit ei tee koskaan yhtään mitään takapihallaan, silti se ei ole mikään kauhistus. Eli he antavat sen vain olla ja thats it.

meilläkin oli kerran naapuri eikä tehnyt yhtään mitään, ja se piha oli järkyttävä viidakko :/. Sinänsä ikävä juttu, koska heikensi koko taloyhtiön arvoa (omistusasunto, piha oli näkyvällä paikalla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä