Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veriryhmällä vaikutusta miten helposti tulee raskaaksi

Vierailija
28.10.2010 |

bert Einstein College of Medicine ja Yalen yliopisto ovat tutkineet FSH-hormonipitoisuuksia noin 35-vuotiailla naisilla ja havainneet, että O-verityypin naisilla veressä olevat hormonit viittasivat vähäiseen munasolujen määrään sekä munasolujen heikompaan laatuun.

Naisilla on elämänsä aikana tietty määrä munasoluja, jotka irtoavat normaalisti kuukausittain. Korkeiden FSH-hormonipitoisuuksien on kuitenkin havaittu jouduttavan tätä munasolujen vähenemistä, mikä voi vaikeuttaa hedelmöittymistä etenkin 30 ikävuoden jälkeen.

Tuoreessa tutkimuksessa selvisi, että O-verityypin naisilla FSH-hormonipitoisuudet olivat selvästi korkeammat kuin A-verityypin naisilla. Näin ollen O-verityypin naisten voi olla vaikeampi tulla raskaaksi kuin A-tyypin naisten. Korkeat FSH-pitoisuudet olivat O-verityypin naisilla kaksi kertaa yleisempiä kuin A-verityypillä. Tutkijat muistuttavat kuitenkin, että ratkaisevin tekijä hedelmöittymisessä on naisen ikä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä pätee, on keskiarvo, ei kenenkään yksittäiset kokemukset :DDD

Vierailija
22/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli keskimäärin O-veriryhmäläisillä on yleisempää korkeat FSH-pitoisuudet ja että tutkijatkin painottivat iän olevan tärkeämpää.

-terv O+, kerrasta raskaaksi 25-vuotiaana. Äitini A+, heti raskaaksi 26-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 0- ja tullut kolme kertaa raskaaksi 1-3kk:n sisällä siitä kun raskautta aloitettiin yrittämään.

Ekan lapsen kohdalla ikä oli 20v ja kolmannen lapsen kohdalla 23v.

Kaikki siis putkeen syntyneet.

Omalla äidillä myöskin 0- veriryhmä ja saanut luomusti 3 lasta 4 vuoden aikana.

En tiedä ollaanko kovia sikiämään vai sattumaa.

Täälä puhutaan nyt sekasin 0+ ja 0- veriryhmistä, pitää muistaa että ne on kaksin täysin eri asiaa.

Vierailija
24/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat lapset tulleet samantien kun ovat saaneet tulla

Vierailija
25/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla A-veriryhmä, ja esikoista tehtiin pari vuotta. Toka tuli heti. Tuskin veriryhmä vaihtui kuitenkaan. :)

Niin ja siskolla O-tyyppi, ekaa alkoi odottaa ekasta kierrosta, tokaa teki pari vuotta (välissä oli yksi kohdun ulkopuoleinen), kolmas tuli pian, neljättä teki myös useamman vuoden.

Vierailija
26/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 alkanutta raskautta heti samantien. Kaksi km. Tulen siis helposti raskaaksi ja helposti saan km:n.

Vierailija
27/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olemme halunneet.

Vierailija
28/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei tajua tilastotieteestä mitään (ei voi pitää paikkansa koska MINÄ olen tullut helposti raskaaksi vaikka olen O!!!)

Ensinnäkin, mitä jos vaan ne kommentoisivat, jotka ovat tulleet raskaaksi 30 ikävuoden JÄLKEEN.

Vierailija
29/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei tajua tilastotieteestä mitään (ei voi pitää paikkansa koska MINÄ olen tullut helposti raskaaksi vaikka olen O!!!)

Ensinnäkin, mitä jos vaan ne kommentoisivat, jotka ovat tulleet raskaaksi 30 ikävuoden JÄLKEEN.

Kyllä minä tajuan tilastojen päälle, MUTTA nuo tutkimukset ei aina ole kovinkaan laajalla otannalla tehtyjä ja joskus niissä tutkitaan niin pientä asiaa ettei sen merkitystä voi kovin laajalti sitten oikeasti sanoa. Korrelaatiota voi löytyä kahden asian välille, vaikkei sillä ole käytännössä merkitystä oikeasti.

SIKSI jäin miettimään, että aika paljon on varmaan vastakkaisiakin kokemuksia ja ylipäätään hajontaa, ja epäilin tutkimuksen luotettavuutta. SIKSI kerroin oman ja sisareni kokemukset.

Vierailija
30/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän asia edes koskenut sua jos sulla on 0+.

0+ veriryhmässä on samanverran hiutaleita ja hormoneja kun tavallisessa A-ryhmässä.

0- ryhmä on sikiölle vaarallinen jos äiti ei saa kunnon kontrolleita raskausaikana ja vastaainetta synnytyksen jälkeen.

Vierailija
31/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän on vastannut just näitä ärsyttäviä tolloja

jotka ei tajua tilastotieteestä mitään (ei voi pitää paikkansa koska MINÄ olen tullut helposti raskaaksi vaikka olen O!!!) Ensinnäkin, mitä jos vaan ne kommentoisivat, jotka ovat tulleet raskaaksi 30 ikävuoden JÄLKEEN.

Sitäpaitsi eivät kaikki tutkimukset aukottomia ja autuaaksitekeviä ole!

T: O+ äidiksi "kertalaakista" 36- ja 38-vuotiaana

ps.oot muuten ite kans eri fiksu, onnittelen :-O

alat rajaamaan ketkä saavat keskustella ja ketkä eivät

Vierailija
32/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tullut kuudesti raskaaksi kertalaakista. viimeinen neljäkymppisenä :)

Vierailija
33/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuskin teillä sama mies kaikilla on kumppanina... käsittääkseni sperman laatu eri miehillä voi vaihdella suurestikin ja todennäköisesti vaikuttaa suuresti asioiden kulkuun kohdallanne.

Vierailija
34/34 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutut eivät tietysti ole kovin kiinnostavia.

Mulla verityyppi A ja lapsettomuusongelmaa on ollut. Siihen nyt vaikuttaa niin moni tekijä.