Mitä ajattelet kun näet sektioarven uimahallissa, huomaatko edes?
Joskus mietin, että kiinnittäköhän tuohon huomiota ja mitähän siitä tuumataan. Ei ole erityisen ruma, mutta ei nyt kauniskaan... :)
Kommentit (37)
Älä nyt ainakaan uimatta jätä raskausarpiesi takia! Jos joku tuijottaa niin mitä sitten? Itse pidän ainakin omia arpiani muistomerkkeinä siitä, että minulla on kaksi ihanaa lasta. Ja usko pois, niitä arpia ihan oikeasti on minulla PALJON, vaikka maha ei kummallakaan kerralla kovin suureksi kasvanutkaan.
26
samantapaista asiaa kuin keskustelijan aloittajakin. paitsi itselläni on mahassa raskausarpia aivan julmettumasti. enkä todellakaan kehtaa uimahalliin mennä esittelemään mahassa olevaa aarrekarttaa. mitä mieltä itse olet raskausarvista, että katsooko ihmiset niitä arvostelevasti?
Ei kannata välittää, jos joku tuijottaa sen nolous se on. Sä olet saanut ihanan lapsesi ja olette molemmat pelastuneet sektion ansiosta!
kaikilla ei ole henki katkolla synnytyksessä, ihan vaan tiedoksi
[/quote]
mutta sektioon päädytään, niin silloin usein on lääkärit arvioineet niin, että alatiesynnytys olisi mahdollisesti hengenvaarallinen äidille tai lapselle. Siksihän leikataan, ei huvikseen. Kuten tiedätte.
Älä nyt ainakaan uimatta jätä raskausarpiesi takia! Jos joku tuijottaa niin mitä sitten? Itse pidän ainakin omia arpiani muistomerkkeinä siitä, että minulla on kaksi ihanaa lasta. Ja usko pois, niitä arpia ihan oikeasti on minulla PALJON, vaikka maha ei kummallakaan kerralla kovin suureksi kasvanutkaan. 26
minulle siis ei ole tehty sektiota, vaan lähinnä kysyin että mitä te ihmiset ajattelette raskausarpisesta masusta ihmisellä joka silti haluaa käyttää bikineitä. Ja itselläni maha ei todellakaan ole mikään löysä röllykkä ainoastaan se aarrekartta siinä eturepussa itseäni ainakin häiritsee!
kovin montaa sektioarpea nähnyt. Pystyviillon joskus huomannut vaakatasossa olevaa en koskaan.
Itselläni paljon raskausarpia ja röllykkä maha sitä koristaa vielä iso navasta häpyluuhun olevasektio arpi.
Uimassa käydään silti paljon. 2-4 kertaa kuukaudessa käytt nytviimeisen6 vuoden ajan.
JA minulle on aivan sama mitä joku mahastani ajattelee!
mutta sektioon päädytään, niin silloin usein on lääkärit arvioineet niin, että alatiesynnytys olisi mahdollisesti hengenvaarallinen äidille tai lapselle. Siksihän leikataan, ei huvikseen. Kuten tiedätte.
että kyllä leikataan ihan huvikseen, esim. sen takia että äitiä sattuu pelottamaan
että kyllä leikataan ihan huvikseen, esim. sen takia että äitiä sattuu pelottamaan
[/quote]
mutta ei ole huvikseen leikkaamista. Jos äitiä todella pelottaa, eikä saa raskauden aikana pelkoaan prosessoitua, se on ihan oikeastikin niin, että herkemmin sektioon joudutaan turvautumaan synnytyksen edistymättömyyden vuoksi. Ei se ole huvikseen leikkaamista. Edellyttää sype käyntejä, lääkärin tarkastuksia. Lisäksi näitä äitejä on todella äärimmäisen vähän.
siihen alatiesynnytykseen, mikäli edellytykset siihen ovat ja mikäli se on turvallista lapselle ja äidille.
mainitsen asiasta ko. henkilöille ja kehoitan heitä poistumaan.
mutta ei ole huvikseen leikkaamista. Jos äitiä todella pelottaa, eikä saa raskauden aikana pelkoaan prosessoitua, se on ihan oikeastikin niin, että herkemmin sektioon joudutaan turvautumaan synnytyksen edistymättömyyden vuoksi. Ei se ole huvikseen leikkaamista. Edellyttää sype käyntejä, lääkärin tarkastuksia. Lisäksi näitä äitejä on todella äärimmäisen vähän.
siis jotka leikataan esikoisen syntymän yhteydessä. Ne sitten erikseen joilla on oikeesti aihetta traumaan, eli edellinen synnytys on ollut painajainen.
]
et kykene muuta kuin olemaan tosikko, sinusta on tehty ilmoitus ylläpidolle!
[/quote]
tuossa ei ollut mitään naurettavaa tai hauskaa, muut vitsit olivat kyllä ihan mukavia aiheeseen liittyen ja sitä sivuten :)
lumpuksi on aina alentavaa ja lapsellista.
Oma arpi jää kyllä vatsamakkaran alle. Uimahallissa en näe mitään, kun ei ole klaseja päässä. En ole edes kaverin arpea huomannut (napanuora jäi väliin tms.)
Aurinkorannalla taas makoilun suurin huvi on toisten tiirailu (ellei sit ole itsellä lastenhoitoa vaivana). Rannalta muistan mm. toplessin norskin, jolle oli tehty rintojen pienennys. Aika heikosti näkyi, mut näkyi kuitenkin.
mulla on leikattu munasarja kystan takia pois, vaaka bikiniraja-arpi. vanhaa arpea pitkin myöhemmin tehty hätäsektio.
onkohan joku mullakin tuota ekaa arpea ajateltu sektioarveksi, leikkaus tehtiin 16-vuotiaana, onkohan muakin taivasteltu nuorena äitinä =)
Joskus jos satun huomaamaan jollakulla samanlaisen, tulee sellainen "kohtalotoveri-fiilis", mietin, mahtoiko hänenkin vauvansa henki olla vaarassa ja selvisikö lapsi. Omani selvisi, vaikka olikin minuuteista kiinni..
Joten sellaisia ajatuksia itselläni. Tuntuu aika oudolta lukea näitä "ei ole synnyttänyt" ym. kirjoituksia, enkä oikein ymmärrä, mihin pyritte. Toivon, että ymmärrätte, että ihmishenki on kallis, ja oman vauvan (mahdollinen) menettäminen on järkyttävä asia.
Ei kannata välittää, jos joku tuijottaa sen nolous se on. Sä olet saanut ihanan lapsesi ja olette molemmat pelastuneet sektion ansiosta!