rv 25 Liikkeitä ei tunnu..
vielä muutama päivä sitten tuntui kunnon potkuja.. tänään ei mitään. Oon ollut koko päivän pienessä liikkeessä enkä ole keskittynyt laskemaan vauvan potkuja, mutta eilen illalla nukkumaanmennessä tuntui yksi hentoinen potku, kun pitkään liikuttelin vatsaa.
Nyt pötköttelin puolisen tuntia eikä mitään tuntunut. Joko tässä vaiheessa lapsella on niin vähän tilaa liikkua, että potkut ei enää tunnu niin voimakkailta?
Ja millä viikoilla niitä liikkeitä piti alkaa laskemaan..?
Kommentit (4)
Mulla istukka edessä ja lapsi oli välillä pitkiä aikoja joko jalat selkääni tai istukkaa vasten, enkä tuntenut liikkeitä. Vauvalla on tuossa välissä vielä hyvin tilaa pyöriä, on varmasti vain kääntynyt semmoiseen kohtaan ettet tunne liikkeitä.
Voit silti soittaa polille, jos huoli kovasti vaivaa! Oletko koittanut juoda jotain kylmää ja makeaa?
pariin päivään kunnolla, pieniä hentoja potkuja saattoi aamuisin tulla pari. Neuvolassa kävin kuuntelee sydänäänet mitkä oli aivan normaalit.
Terveydenhoitaja sano, että saattaa johtua myös siitä, että vauva on ikäänkuin selkä vatsaani vasten (minulla peräseinämässä istukka), jolloin liikkeet kohdistuu alueelle, joita ei välttämättä tunne.
Omassa raskaudessa (rv 33 nyt) vauva vielä myllää ympäri miten tahtoo, jotenka voi hyvinkin välillä olla sinullakin välillä niin, että liikkeet osuu takaseinämään, etkä niitä tunne. Mutta toki jos huolettaa kannattaa käydä äitipolilla. Tai sitten maanantaina soittaa neuvolaan ja käydä kuuntelee sydänäänet.
pitääpä juoda mehua ja mennä kyljelleen, niinkuin neuvoitte :)
Esikoinen oli koko 9kk tosi rauhallinen tapaus, saattoi lopussa olla pari päivää, ettei mitään tuntunut. Mutta tämä toinen sätkii ja potkii jatkuvasti ja monena yönä olen sen takia saanut valvoa, kun potkut käyvät ihan kipeästi.. Siksi vähän huolestuttaa, kun yhtäkkiä ei tunnu mitään.
Mutta toivottavasti ei ole syytä huoleen.. :)
ja joskus tuntui illalla ettei vauva ole koko päivänä liikkunut...
Syöt jotain hyvin sokeripitoista ja käyt kyljellesi, teet liikelaskentaa, ja jos ei ala liikettä tuntua käyt käyrillä äippäpolilla samana iltana. Voi olla että vauvasi on vaan hyvin sikeäuninen!!