Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululaisten syysloma taitaa olla vain opettajia varten tarkoitettu.

Vierailija
27.10.2010 |

Ainakin meillä koululaiset pitkästyvät ja arkirutiinit on sekaisin ja kaikki tyytymättömiä. Mukavaa kun ensi viikolla pääsevät taas kouluun!

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidempää joululomaa kuin syyslomaa. Juuri kun pääsivät vauhtiin niin sitten katkesi. Mutta ovatkin jo yläasteella.

Opettajan työhän on maailman raskainta. Jokaisessa muussa työssä riittää 5 viikon vuosilomat. Opettajat on ainoita, jotka huutaa, että heidän 13 viikkoaan ei meinaa riittää kun on niin raskasta.

Ihmettelen vain kun opettajat ei lue niille helpommille aloille.

Vierailija
102/106 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei meillä ole varaa pitää palkattomia lomia. Niin mielelläni kuin olisinkin lasten kanssa lomalla kaikki koululaisten loma-ajat, niin ei vaan kykene.

Joten meillä on tällä viikolla koululainen yksin kotona, nuorempi tarhassa ja vanhemmat töissä.

Koululainen tykkää, hän nauttii kun saa olla rauhassa kotona yksin tai kaverin kanssa.

Lomansa hän on ansainnut ja opettajat myös. Tarhalainenkin olisi ansainnut loman, mutta minkäs teet.... Onneksi päiväkoti ei mennyt kiinni ja tutut hoitajatkin siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun elokuussa saa lapset kouluun ja pääsee arkirutiinit vauhtiin niin pätkäistään viikon loma keskelle pimeintä ja kurjinta syksyä ihan vanhempien kiusaksi.

Viihdytä nyt siinä sitten tylsyydestä kitisevää lasta kotona ja ole itse töissä ahkerasti. Mua ihan kiukuttaa tämmönen ajattelemattomuus. Yhtään ei helpoteta vanhempien taakkaa vaan koko ajan vaan lisätään ahdistusta.

Ei ole MIKÄÄN ihme jos mielialalääkkeitä kuluu ja jengi on koko ajan saikulla! Meilläkin peräti 2 muijaa on tämän viikon saikulla. Mä jotenkin arvaan syyn kun tiedän, että niillä on kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
104/106 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisissa yli viikon pidempi...

niin joo, SYYSloma on eri aikaan eri kunnissa, mutta joululoma on parin päivän heittoa vaille aivan sama kaikissa kouluissa, hiihtoloma menee alueittain ja harva opetta käynee töissä kokonaan toisessa maakunnassa kuin missä asuu (jotkut toki, myönnän) ja kesäloma nyt on taatusti parin päivän heittoa vaille sama oli sitten missä koulussa vain. Eli opettajille ei varmastikaan tuota samaa tuskaa miettiä lastensa parasta loma-asioiden suhteen kuin mitä muille kuin opettajille tuottaa.

Vierailija
105/106 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.12-7.1 ja kaksi viikonloppua päälle eli yli klme viikkoa! Itse kyllä olen tähän nyt tyytyväinen, kun lapset ovat jo isompia, mutta muutama vuosi siten olis ollu eri tilanne.

Vierailija
106/106 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidennetty viikonloppu to-su riittäisi katkaisemaan ihan tarpeeksi eikä toisi hankaluuksia niin paljon. Elokuussa on aina kamala kiire aloittaa koulut, sitä voisi ihan hyvin siirtää myöhemmäksi. Viikon tauko opiskelussa ja rutiineissa saa monen lapsen sekaisin ja rytmin löytäminen on vaikeaa.

t. yksi ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan