Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululaisten syysloma taitaa olla vain opettajia varten tarkoitettu.

Vierailija
27.10.2010 |

Ainakin meillä koululaiset pitkästyvät ja arkirutiinit on sekaisin ja kaikki tyytymättömiä. Mukavaa kun ensi viikolla pääsevät taas kouluun!

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iOotteko tosiaan sitä mieltä, että se lapsi ei tarvitse/ansaitse lomaa?]

[/quote]

Meidän tyttö kyllä tykkää lomastaan ja keksii tekemistä kotona. Mielestäni myöskin meidän päiväkotilainenkin tarvitisi lomaa, mutta se on mahdoton toteuttaa, koska meillä vanhemmilla ei ole lomaa.

Vierailija
22/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syysloma sitä tarkoita, että on jokin kallis lomareissu tehtävä.

Meillä ainakin lapset olivat ensin kaksi yötä mummollassa. Sitten on kyläilty kavereilla. Katseltiin säätiedotusta, ja koska tänään luvattiin viikon kauneinta säätä, niin tähdättiin tähän päivään koko perheen retkipäivä. Pienempi oli vähän kipeänä, joten retki typistettiin vähän lyhyemmäksi. Joka tapauksessa lapsista se oli ihanaa.

Illemmalla isä lähti sitten vielä isomman kanssa uimahallissa käymään, kun minä jäin pienemmän ja flunssaisemman kanssa kotiin saunomaan. Sekin oli arjesta poikkeavaa, kun saunottiin valoisan aikaan.

Ja niin edelleen. Jotain pientä erilaisuutta mietin päiviin. Ollaan pidetty ylimääräistä karkkipäivää ja oltu ulkona koko perheenä. Ei kaikki maksa, ja meidän lapset on kyllä olleet iloisia, kun tehdään kivoja juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on ihan paikallaan. Oppiminen on aika rakasta puuhaa loppujen lopuksi. Välillä on hyvä levätä ja ajatella ihan muita asioita.

Mä olen myös opiskelija eikä meillä ole syyslomaa eikä hiihtolomaakaan.

Vierailija
24/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietonen siitä, että koulupäiviä on vuodessa yhtä paljon riippumatta siitä onko päivän tai viikon syysloma?

- ope

Vierailija
25/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olisin. Minusta se kertoo lapsen kyvyttömyydestä keksiä mielekästä tekemistä eli aina tarvitsis ulkopuolelta tulevaa ohjausta. Joko koulun, toisen lapsen, erityisen tapahtuman tai matkan antamaan raamit omalle toiminnalle ja sille ettei ole tylsää.

Pelottavaa. Suorastaan kamalaa.

Vierailija
26/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syysloma sitä tarkoita, että on jokin kallis lomareissu tehtävä.

Meillä ainakin lapset olivat ensin kaksi yötä mummollassa. Sitten on kyläilty kavereilla. Katseltiin säätiedotusta, ja koska tänään luvattiin viikon kauneinta säätä, niin tähdättiin tähän päivään koko perheen retkipäivä. Pienempi oli vähän kipeänä, joten retki typistettiin vähän lyhyemmäksi. Joka tapauksessa lapsista se oli ihanaa.

Illemmalla isä lähti sitten vielä isomman kanssa uimahallissa käymään, kun minä jäin pienemmän ja flunssaisemman kanssa kotiin saunomaan. Sekin oli arjesta poikkeavaa, kun saunottiin valoisan aikaan.

Ja niin edelleen. Jotain pientä erilaisuutta mietin päiviin. Ollaan pidetty ylimääräistä karkkipäivää ja oltu ulkona koko perheenä. Ei kaikki maksa, ja meidän lapset on kyllä olleet iloisia, kun tehdään kivoja juttuja.

Vierailija
27/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on ihan paikallaan. Oppiminen on aika rakasta puuhaa loppujen lopuksi. Välillä on hyvä levätä ja ajatella ihan muita asioita.

Mä olen myös opiskelija eikä meillä ole syyslomaa eikä hiihtolomaakaan.

Vierailija
28/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syysloma sitä tarkoita, että on jokin kallis lomareissu tehtävä. Meillä ainakin lapset olivat ensin kaksi yötä mummollassa. Sitten on kyläilty kavereilla. Katseltiin säätiedotusta, ja koska tänään luvattiin viikon kauneinta säätä, niin tähdättiin tähän päivään koko perheen retkipäivä. Pienempi oli vähän kipeänä, joten retki typistettiin vähän lyhyemmäksi. Joka tapauksessa lapsista se oli ihanaa. Illemmalla isä lähti sitten vielä isomman kanssa uimahallissa käymään, kun minä jäin pienemmän ja flunssaisemman kanssa kotiin saunomaan. Sekin oli arjesta poikkeavaa, kun saunottiin valoisan aikaan. Ja niin edelleen. Jotain pientä erilaisuutta mietin päiviin. Ollaan pidetty ylimääräistä karkkipäivää ja oltu ulkona koko perheenä. Ei kaikki maksa, ja meidän lapset on kyllä olleet iloisia, kun tehdään kivoja juttuja.

¨

sää on karmea. lapsi on kipeänä. Isällä ei ole lomaa. tosi hauska syysloma.

Vierailija
29/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika rajoittuneelta ajatuksinesi.

Ja sen sijaan, että käyttäisit energiasi siihen, että järjestäisit lasten syysloma-ajan mielekkääksi, sinä keskityt kitisemään siitä, että koko lomaa on.

Vierailija
30/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään tarpeen meidän perhelle. Kukaan ei hyödy tippakaan. Ei edes se lomaileva osapuoli.

Vierailija
31/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin minäkin lomailisin kesäkuussa. Koulun loppuminen keväällä on opetusviraston päättämä ja kaikilla kouluilla sama. Syksyn aloituspäivä ja lomat vaihtelevat kouluittain ja kaupungeittain. Eli ei opettajat näitä juttuja päätä...

Ja kyllä ne lapset välillä lomaa tarvitsee! Myös omani! ;)

- se ope

Vierailija
32/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(opettajien lisäksi) kaikille pienille ja isommillekin oppilaille.

Kun ei ole aitiopaikalla (=koulussa) näkemässä, kokemassa ja aistimassa oppilaiden väsymystä ja levon tarvetta, on helppo heitellä näitä ajatuksia turhasta lomasta!

Syysloma on todella tarpeellinen hengähdystauko!

Vierailija
33/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh itselles. Kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta pitää lomaa.

Kun mä kerroin, miten meillä on loma hoidettu ilman ylimääräisiä kuluja, niin sehän tietenkin tarkoittaa, että muiden on tehtävä juuri samalla tavalla.

Pointtihan oli vain se, että asiat on järjestelykysymyksiä! Jos ei ole rahaa, niin järkätään halvempia lomanviettotapoja. Jos ei ole mummolaa, niin hoidetaan itse tai järkätään muuta seuraa lapsille. Jos ei ole itsellä lomaa, niin viedään lapset mummolaan, sovitaan leikkitreffejä tai hankitaan vaikka varamummo lapsille. Vaikka lapset olisi yksin kotona, niin vanhemmat voi järjestää niille sinne mielekästä tekemistä niin, ettei lasten aika käy pitkäksi.

Miksi mun pitäisi antaa valmiit vastaukset miten kenenkin olisi hyvä lomat järjestää. Käyttäkää omaa päätänne ja nähkää vähän vaivaa, ettei tarvi valittaa, kun lapsilla on lomaa. Syyslukukausi on todella pitkä, jos syyslomaa ei olisi.

Vierailija
34/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(opettajien lisäksi) kaikille pienille ja isommillekin oppilaille.

Kun ei ole aitiopaikalla (=koulussa) näkemässä, kokemassa ja aistimassa oppilaiden väsymystä ja levon tarvetta, on helppo heitellä näitä ajatuksia turhasta lomasta!

Syysloma on todella tarpeellinen hengähdystauko!

Kun ei ole kavereita ja vanhemmat töissä ja harkatkin tauolla.

Vierailija
35/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä kerroin, miten meillä on loma hoidettu ilman ylimääräisiä kuluja, niin sehän tietenkin tarkoittaa, että muiden on tehtävä juuri samalla tavalla.

Pointtihan oli vain se, että asiat on järjestelykysymyksiä! Jos ei ole rahaa, niin järkätään halvempia lomanviettotapoja. Jos ei ole mummolaa, niin hoidetaan itse tai järkätään muuta seuraa lapsille. Jos ei ole itsellä lomaa, niin viedään lapset mummolaan, sovitaan leikkitreffejä tai hankitaan vaikka varamummo lapsille. Vaikka lapset olisi yksin kotona, niin vanhemmat voi järjestää niille sinne mielekästä tekemistä niin, ettei lasten aika käy pitkäksi.

Miksi mun pitäisi antaa valmiit vastaukset miten kenenkin olisi hyvä lomat järjestää. Käyttäkää omaa päätänne ja nähkää vähän vaivaa, ettei tarvi valittaa, kun lapsilla on lomaa. Syyslukukausi on todella pitkä, jos syyslomaa ei olisi.

Parempi olisi ilman syyslomaa, niin olisi vanhemmilla yksi huoli vähemmän.

Vierailija
36/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen sijaan, että käyttäisit energiasi siihen, että järjestäisit lasten syysloma-ajan mielekkääksi, sinä keskityt kitisemään siitä, että koko lomaa on.

Missähän kohtaa kerroin miten ja missä meillä syyslomaa vietetään vai vietetäänkö ollenkaan?

Minä otin vain kantaa sinun rajoittuneeseen käsitykseesi siitä, että kaikilla on mummolat tai kavereita toisilla paikkakunnilla, joiden luona vierailla.

Kannattaisi vähän avartaa ajatusmaailmaa.

Vierailija
37/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysloma on aivan turha. Meidän lapsilla riittää virtaa jouluun asti, sitten on hyvä pitää lomaa ja jaksaa taas.

Vierailija
38/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siellä virkistyi oikein hyvin vaikkei opettajia ollakaan. Yleensä ei olla käyty etelässä ja silti on loma ollut oikein mukava pitää. Kai me nyt mieluummin kotona ollaan kuin töissä ja koulussa...

Vierailija
39/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lomat pääsääntöisesti ihan lapsia varten on. Ainakin meidän perheessä syysloma on tervetullut tauko kiireiseen syksyyn.

Vierailija
40/106 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän kohtaa kerroin miten ja missä meillä syyslomaa vietetään vai vietetäänkö ollenkaan? Minä otin vain kantaa sinun rajoittuneeseen käsitykseesi siitä, että kaikilla on mummolat tai kavereita toisilla paikkakunnilla, joiden luona vierailla. Kannattaisi vähän avartaa ajatusmaailmaa.

Enhän mä edes kuvittelisi, että kaikilla olisi yhtään mitään. Mä aloitin listaa, mitä kaikkea voi tehdä syyslomalla, mitä ei muulloin ole mahdollista tehdä. Sä voit ihan mielellään jatkaa sitä listaa, ettei tarvi vängätä väkisin tappelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi