Kaunein pojan nimi
Täällä oli taannoin ketju kauniista tyttöjen nimistä. En ole huomannut lähiaikoina vastaavaa ketjua poikien nimistä, mutta sellainen olisi tarpeen, koska kauniin nimen löytäminen pojalle on paljon vaikeampaa kuin tytölle. Toivottavasti täältä saisi yhtä hyviä ideoita kuin tyttöketjusta.
Kommentit (62)
Kauniita pojan nimiä on tosi vähän, ja olen jo miettinyt että mistä keksitään mahdolliselle toiselle pojalle nimi, kun se ainoa mieleinen on jo käytetty.
Kasper
Kristian
Toni
Viljami
Pyry
Julius
Benjamin
Sebastian
-tintti-
Oskar
Mikael
Aaro
Alvar
Evald
Tobias
Joona
Valter
Miika
Verner
Eelis, Eemil,Elias, Sebastian, Tuomas, Mikael
Jos sukunimemme olisi ruotsalainen, suosikkini olisi jompi kumpi noista. Suomenkielisistä suosikkini ovat Lauri, Onni ja Tuomas.
Kauniita pojan nimiä on tosi vähän, ja olen jo miettinyt että mistä keksitään mahdolliselle toiselle pojalle nimi, kun se ainoa mieleinen on jo käytetty.
Meillä oli aikoinaan vaikeuksia löytää edes yksi kaunis pojan nimi...ja nyt meillä on 8 poikaa ja mielestämme kaikilla kauniit nimet;) Kyllä niitä kauniita pojan nimiäkin löytyy, tosin vaikeampaa se on kuin mitä tytöille...
Ennen kaikkea halusin kuulla minkälaisia suosikkeja muilla on. Arvatenkin suosittujen nimien listoilla esiintyvät Elias, Onni yms. tulevat mainituiksi myös kauniita nimiä kysellessä.
Esim. juuri Elias ja Onni ovat minustakin kauniita nimiä, mutta liian käytettyjä. Ne ovat muuttuneet mielessäni tämän vuoksi aika latteiksi. Siksi haluaisin uusia ajatuksia. Tästä ketjusta omalle listalleni voisin ottaa nämä:
Alvar
Venni
Osma
Otso
Otava
Evald
Muut olivat makuuni pääasiassa liian tavallisia tai sitten liian vähän suomalaisia (esim. Daniel, tosin Alvar ja Evald ovat samaa luokkaa, mutta joku niissä silti viehättää) tai sitten ei vain muuten sytytä.
En hakenut kuitenkaan pelkästään ehdotuksia omaa käyttöäni varten, vaan halusin kuulla minkälaisista nimistä yleensäkin tykätään. Lisääkin saa listata.
ap
Akseli
Olavi
Joonatan
Eliel
Alvar
Aarni
Eevert
Aatos
Vilho
Akusti
Eemeli
olen aina pitänyt siitä, ärrän takia se ei vain käy jos joskus perheeseemme poika tulee :( muita kauniita/kivoja:
Mikael ( ehkä turhan raamatullinen, mutta kaunis)
Valtteri
Jooa
Vili
ja aion antaa toisen lapselleni jos hän on poika :)
Lauri, Aaro, Patrik